1. leht 6-st

Head mõtted

Postitatud: K Jaan 31, 2007 7:07 pm
Postitas Kairi
Soovin leida häid ettepanekuid (võistlejate silmade läbi), mida võiks kõik korraldajad arvestada. Kerge on leida vigu, milliseid võistluste korraldajad võivad teha (punktid vales kohas, ajakava ei kehti jne.), aga minu sooviks on leida asju või häid soovitusi, mida võiksid kõik korraldajad arvesse võtta. Olen peale Saarekoll 2007 võistlust mõelnud, mida soovituslikult tahta ühelt võistluselt. Neid punkte sai minu mõtete järgi palju, aga tooksin näitlikult ainult mõned, mida võiks korraldajad järgida, et võistlejatel oleks minu arvates parem:
-Kõigi võistelejate jaoks võiks külmal ajal olla enne ja peale võistlust soe ruum, kus koos olla, rääkida ja tulemusi oodata jne.
-Peale võistlust peaks olema pesemise võimalus.
-Toredad on loosiauhinnad, mis motiveerivad olema võistluse lõpuni (autasustamiseni) ja kõigil võistlejatel on võimalus midagi saada, mitte ainult esimestel.
-Orienteerumisel võimalus võtta jala punkte. Võimalus taktikaks (võtad kiirmini sõites mitu jala punkti või vintsid pikemalt ühte punkti), samas on see kergem võimalus uute tulijate jaoks.
Jne.
Mõtteid on mul palju, aga sooviksin, et teisedki mõtteid avaldaksid.
See oleks kõigi meie (võistlejate) hüvanguks, samas ka mõningaks kergenduseks korraldajatele.
Tänan kõiki, kes viitsivad kaasa mõelda.
PS. Kõik õhusuudlused on Dodge meeskonnalt tänuga vastu võetus.

:D

Postitatud: K Jaan 31, 2007 7:49 pm
Postitas tai
Kui headest mõtetest rääkida, siis meeldis saarekolli puhul see, et inimesed olid asja juures hingege- s.t ei tehtud asja raha pärast! Vaadates ntx auhinnalauda oli segelt näha, et esimene koht sai oma stardiraha tagasi ja oli mille nimel pingutada. Nadi oleks, kui auhind oleks miske alkohol ja aukiri. Samas aga ärge unustage, et kulud olid korraldajatel suht suured - minna ja panna tallinnast punktid saaremaale ja majandada seda eemalt. au ja kiitus sellekohapealt selle ürituse korraldajatele. Samas oli ka tore garaazi kasutamise võimalus koos vaffa taadiga, kes oli igati abivalmis.

tänud minupoolt igatahes org komiteele

vinguda saab alati aga tehke siis ise paremini ja kui olete ise paremini teinud siis vinguge edasi - arvan mina.

Postitatud: N Veebr 01, 2007 8:25 am
Postitas Romet5
See vaffa taadu keeldus ööseks üht võistlustel uppunud autot oma garaaži lubamast väites, et tal põrand puhtaks tehtud ja vesi määrivat selle jälle ära. Hommikuks oli mootor lõhki külmunud. Niipalju siis sellest abivalmis taadist.

Postitatud: N Veebr 01, 2007 10:16 am
Postitas Viido
Tuhat vabandust kui eksin aga kas tõesti saab selles taati süüdistada ?
Mõtle ikka positiivselt, Romet 5.

Postitatud: N Veebr 01, 2007 11:03 am
Postitas hulkur
Romet5 kirjutas:See vaffa taadu keeldus ööseks üht võistlustel uppunud autot oma garaaži lubamast väites, et tal põrand puhtaks tehtud ja vesi määrivat selle jälle ära. Hommikuks oli mootor lõhki külmunud. Niipalju siis sellest abivalmis taadist.
Ja kuidas see peaks Kairi poolt algatatud teemasse puutuma??? :startrek

AR on valvel...

Re: Head mõtted

Postitatud: N Veebr 01, 2007 11:23 am
Postitas Indrek
Mõned mõtted siis. Ma eriti ei usu, kui eksin parandage palun, et võisteldakse auhindade pärast? Esimesed kolm võiksid olla teatud väärtusega, kuid kõigile osalejatele nänni jagama pole mõtet hakata.

Samuti ei usu, et särk või kleeps hoiaks kedagi kinni auhinnatseremoonia lõpuni. Pigem võiks auhinnafondi vähendada ja teha stardimaksu väiksemaks.
Oluline on ju võistlustelt saadud elamus, kui ka hea koht võidetud, siis kaaskodanike tunnustus on parim auhind, mis olla võiks.

Samas võistluste pikkus(öine sõit ca.19 tundi) on minu arvates, rõhutan, minu arvates liiga pikk. Max võiks olla 12, siis saaks veidi puhata ja järgmisel päeval sprintima minna. Või teha üritus ühe päevaseks ja jätta järgmisel päeval siblimine ära. Kuid ka siis võiks olla selle max pikkus 12-15 tundi, mitte rohkem.

Igatahes müts maha võistluste korraldajate ees, kes viitsivad selliseid üritusi korraldada/teha.

Indrek

Re: Head mõtted

Postitatud: N Veebr 01, 2007 11:36 am
Postitas Valge Hiir
Kairi kirjutas: -Orienteerumisel võimalus võtta jala punkte. Võimalus taktikaks (võtad kiirmini sõites mitu jala punkti või vintsid pikemalt ühte punkti), samas on see kergem võimalus uute tulijate jaoks.
:D
See teema sai aastaid tagasi väga tuliselt läbi vaieldud. Ja tookord jäi peale arvamus et võistlusklassides ( TR1, TR2 ja TR3 ) jääb ainult autoga punkti võtmine. Maastikkumängude - kombineeritult auto, navigeermisseadmete ja jalutamisega ning järelkasvu koolitamisega saab ka Turist klassis tegeleda.

Taktikat saad teha ka nii et pikad vintsimised jätad lõppu kui aega üle jääb.

Postitatud: N Veebr 01, 2007 12:26 pm
Postitas 3FjaN
Tere
Kindlasti ei võistle kõik auhindade pärast,kuid igaljuhul on ju meeldiv,kui midagi antakse.Ja seda eranditult igaühel.
Auhinnatseremoonia ongi ju mõeldud konkreetse võistluse parimate tunnustamiseks.Seda siis mitte ainult võitjate vaid ka muude(abivalmim tiim,visam võitleja,õnnetum tiim jms.)kategooriate puhul.Ja kõige parem aeg selleks ongi ju vahetult võistluse järgne aeg,kui emotsioonid on veel värsked,mitte homme või hiljem.Ja tunnustust jagavad ju kaasvõistlejad,kes on tulnud auhinnatseremooniale mitte särgi,või kleepsu pärast,vaid selle pärast,et muljetada ja teistele plaksutada.Või saan ma asjast valesti aru?
Siit siis ettepanek kõikidele osalejatele,katsuge ikka lõpuni vastu pidada,või saatke vähemalt võistkonna esindaja lõputseremooniale.Ja kunagi ei tea ju,millal ise teiste ees seisad ja nad sulle aplodeerivad.Meeliv igal juhul.
Samuti ise võistleja olles on tore,kui korraldatakse loosloterii,ja juhtumisi õnn naeratab.Ükskõik mille see õnn siis ka toob,on jälle üks positiivne emotsioon :P .
Jalgsi punktivõtmine on tore asi.Ma ei oska öelda kas tr2-3 ja vaba seda praktiseerima peaksid,kuid tr1 võiks küll.Sest ma ei tea,kui palju korraldajaid Turismi rajaga tegeleda viitsib.Samas saab jala punkti ära võtta,kui autost hale hakkab,või liialt raske tundub. :roll:
Kairi ettevõtmine on igati tubli ja kirjutage oma arvamusi julgemalt,siis on ka korraldajatel mille üle mõelda.
Katsuge ka põhjendada,mitte ainult ülsõnaliselt väljenduda,see välistab eriarusaamad.



Jõudu Urmas

Postitatud: N Veebr 01, 2007 12:54 pm
Postitas Zazz
3FjaN kirjutas: Sest ma ei tea,kui palju korraldajaid Turismi rajaga tegeleda viitsib.

Jõudu Urmas
Turisti klass peaks ka edaspidi olema. Annab võimaluse tehnitskadel, rahvamajadel ja muidu linnamaasturitega seltkondadel ka aega huvitavalt veeta niikaua kui teised võistlusklassid metsas on.

Kui Turismi klassi jätkuvus on viitsimise küsimus siis võin korraldajaid selle klassi organiseerimisel aidata.

Postitatud: N Veebr 01, 2007 2:12 pm
Postitas margus61
Mötteid Saarekollilt:

Turism on tänuväärt ettevõtmine võistleja seisukohalt (ei tea, kuidas korraldate poolt vaadates). Igavene lahe oli 190 km öösel lumetormis maha sõita (seejuures max kiirus GPS järgi oli 64,5 km/h), muidu ca 50, kuna vibra oli kardaanil sees.

Turismil oli väljas vähemalt 1 team, kes seni pea algusest alates on off-roadi üritustele raja kõrvalt kaasa elanud. Tulevikus tuleks selliseid loodetavasti rohkem (USArauda kah). Tänapäeval kohe TR1 sõitma minna on veidi järsk lävi.

Turismi rada pole vast selliste probleemidega seotud, kui võistlusraja tegemine, ka osavõtjaid tundus jaguvat. Saab ka need igapäeva4x4ga üritusele, kel auto katki või valmis pole. Muidugi kipuvad ka turistid esimesel võimalusel kohe mõõtu võtma, selleks oleks juhendit vaja. Juhend (mis seekord LK1 jaoks puudu jäi) ei tohiks miinimumversioonis pikk tulla: kuidas ja mida pildistada, punktide võtmise järjekord ja finiši asukoht. Võibolla ka max kiirus. (Seda saab GPS kasutajatel pärast kontrollida, kohtunikul vaja stardis käskida nullida ja finišis vaadata).

Nt. ma võtsin plaani suvel turismi raja uuesti perega läbi sõita, paras järeltulevale põlvkonnale orienteerumist-kaardilugemist tutvustada ja valges vaatamisväärsused üle vaadata.

Turism on hea kaardilugemise ja taktika koolituseks.

Punktide jala võtmise vastu: nüüd oli selleks turism.

Punktide jala võtmise poolt TR1-s: on juba palju võistkondi võistlemas. Kui punktis on järjekord või lihtsalt ei ole otstarbekas autoga võtta, saaks jala võttes teatava tasu leidmise ja kohalkäimise eest, ning läheks päevakorraga edasi.

Ürituse särk on suurepärane asi, eriti aastate pärast. Nt. a. 2000 Rock Uunojahi särk on selline reliikvia, millega poleks häbi presidendi vastuvõtule minna, kui kutsutaks. (Vt. ka filmi "The Game" Michael Douglasega.)

Ühine lõpetamine on tänuväärt ettevõtmine. Eriti veel kultuurimajas, millele lõpupeo jaoks eelnevalt 439 000 kroonine remont tehti. (Eks Saaremaalt on muidugi raskem jalga lasta kah, aga kuuldavasti lükanud seekord kõigevägevam ise üritajatele näpu ette ja seiskas praamiliikluse.)

Tänud, turist Margus / Zootramm

Re: Head mõtted

Postitatud: N Veebr 01, 2007 5:21 pm
Postitas tango
[quote="Indrek"]
Kuid ka siis võiks olla selle max pikkus 12-15 tundi, mitte rohkem.

Indrek see 12 tundi on nagu safari pikkus,võistlus peaks ikka 20 tundi olema kokku.

Re: Head mõtted

Postitatud: N Veebr 01, 2007 9:03 pm
Postitas Indrek
[quote="tango"][quote="Indrek"]
Kuid ka siis võiks olla selle max pikkus 12-15 tundi, mitte rohkem.

Indrek see 12 tundi on nagu safari pikkus,võistlus peaks ikka 20 tundi olema kokku.[/quot

No mida see 20 tundi rohkem tõestab, kui 12-15 tundi? Pole ju mõtet veri ninast väljas, kotid silmade all roolis istuda?
Aga jah, nii nagu ütleb kõnekäänd: "...kellele meeldib ema, kelle tütar".

Postitatud: N Veebr 01, 2007 9:29 pm
Postitas Urvo
mida kauem seda parem. Vepski 36H on elu üks parimaid olnud :)

Pikemal sõidul tulevadki välja need, kelle masin kestab kõige paremini ja selgub ka meeskond, kes on kõige tugevam. See ongi minu jaoks selle ala juures kõige köitvam. Või mis..

Postitatud: R Veebr 02, 2007 7:32 am
Postitas Kairi
Turistide klass on minu meelest väga hea taas leitud vana asi. Ise sõidaks ka hea meelega, kui mul ei oleks nii head tiimi, kes mind TR 1 radadele viib :D . Võib-olla on veel maasikusõiduhuviliste naisi, kes samal ajal, kui mehed müttavad mudas, soovivad vaadata kauneid paiku looduses. See on suurepärane võimalus.

Jala võetavata punktide kaitseks võin kirjeldada situatsiooni, mis oli peale SAAREKOLL 2007 üritust järgmisel hommikul. Üks väga tubli tegija tiim (nimesid nimetamata) vaatas tulemuste tabelit ja sai aru, et võttes osad punktid jala võis kaotsi minna nt. esimene koht. Küsimus on taktikas, see teeb asja põnevamaks.

Arvan, et me ei peaks väga mõtlema teemadel, et need asjad on kunagi läbi vaieldud. Elu muutub kogu aeg meie ümber. Tulnud on uued sõitjad ja korraldajad. Vanadest tegijatest on osad lahkunud või vaatavad lihtsalt asja kõrvalt :cry: Võistlusklassid on muutunud jne. Seega võib minu meelest alati kõik asjad uuesti läbi arutada.

Postitatud: R Veebr 02, 2007 12:14 pm
Postitas Indrek
Offy-roady kirjutas:mida kauem seda parem. Vepski 36H on elu üks parimaid olnud :)

Pikemal sõidul tulevadki välja need, kelle masin kestab kõige paremini ja selgub ka meeskond, kes on kõige tugevam. See ongi minu jaoks selle ala juures kõige köitvam. Või mis..
Eks se ole nagu pikamaajooks ja sprint.
Võistlused võiks toimuda päevasel ajal, siis saaks ehk ka rahvast kohale meelitada ja seda ala natukenegi rahvale lähemale tuua. Seepärast pakkusin välja formaadi 15 h.
Lihtsam ka sponsoreid leida. Klaperjaht on vist ainuke nö. pealtvaatajatele mõeldud võistlus? Seda on liialt vähe. Mida rohkem meist teatakse, seda parem on, pealegi on tegemist legaalsete võistlustega.
Praegu sponsoreid leida on praktiliselt võimatu. Sponsori logo näevad ainult karud ja hundid. Seda läheks eriti vaja neile, kes osalevad tervel võistlusaastal. Minule, kui ehk 2-3 võistlust aastas, pole see aktuaalne.