Peseme siis selle musta pesu avalikult ära.Movistar kirjutas:Arto kirjutas:Kas sooviksite teemat täpsustada?Movistar kirjutas:Lisaks veel see nüanss,et kuna Eesti karikavõistlustel käib punktide arvestus selle järgi,et kes-keda tunneb ja kes-kellega sõber on siis peame ka meie hakkama oma tehnikat muutma rohkem välisriikide radadele vastavaks.
Sel aastal olete sõitnud ainut ühe võistluse, kus tulemus pole kahjuks möödunud aastaga võrreldav.
Äkki on Teie nurin sellest põhjustatud?
Kutsun Teid Kukepeal tulemuste tegemise juurde vaatlejaks, koos saab kindlasti parem.
Minu Klapperil saadud sitt tulemus ei puutu kuidagi asjasse.Kõik päevad pole vennad ja ei ole võimalik alati võita.Eelmised 2 aastat läksidki kuidagi liiga lihtsalt.Pani vahel ennastki imestama.
Samuti ei kahtle ma sinu matemaatikaoskuses ja ma ei soovi Kukepeal arvutuskäigu juures olla kui selleks just tungivat vajadust pole.
Minu nurina põhjust tead ka ise.
Põhjus on väga lihtne.Kui korraldaja teeb juhendi,siis peab ta sellest ka kinni pidama.Kui ta sellest kinni ei pea ja see mõjutab otseselt tulemusi,siis selline sõit ei saa arvesse minna EAL4x4 karikaarvestuses.
Samuti peab olema korraldaja juhend,tulemuste arvestamine jne käima kindlate reeglite järgi mida reguleerib EAL aastaraamat,reeglid jmt.
Käisime viimase sõidu juhendi ja sellele järgnenud sündmustejada piisava põhjalikkusega läbi ja leidsime,et meil oli lihtsam otsida neid punkte mida täideti,kui neid mida ei täidetud.Seoses sellega kirjutasime Alaliitu ka protesti,millele korraldaja vastas suure ümmarguse jutuga lindudest,puudest,tosoolist jne.Ei ühtegi konkreetset vastust meie protesti sisule.Siiamaani pole keegi meie väiteid ka ümber lükanud ega selgitanud mida me valesti tegime .
Tulles aga tagasi EAL reeglite juurde ja lugedes punkti nr 7 siis:
Keelatud on topeltstart.
Keelatud on ringiaegade omavoliline muutmine.Klaperjahi ringiaegade kohta on mul olemas 3 erinevat versiooni.Milline neist on õige?
Tulemused peavad olema allkirjastatud zürii liikmete poolt.
Ajavõtt peab olema dubleeritud.
EAL reeglite punkt 5.3
Võistlusjuhendis tuleb esitada:
- ametiisikute loetelu (koos vastavate kohtunike
litsentsiklassidega)
- žürii liikmed (RV võistlusel min 3 inimest)
- võistluse direktor (koos korraldusklubi aadressiga,
e-maili ja telefoninumbriga)
- võistluse juht (peakohtunik)
- tema asetäitja(d)
- võistluse sekretär (registreerimine, tulemused)
- tehnilise komisjoni esimees
- peaajamõõtja
- distantsi ülem (rajakohtunike vanem, rajameister)
- ohutus-julgestusülem
- faktikohtunikud
- vahenduskohtunik.
Eelkõige võis puudust tunda ilmselt peaajamõõtjast ja sekretärist (tema töö oli esitada tulemuste protokollid).
Samuti võiksid asjasse puutuvad inimesed lähemalt tutvuda sama juhendi punktiga
5.2 Võistlusjuhend peab sisaldama järgmist: (copy/pastet ei hakka tegema)
Eelpool mainitud punkt 7
7. TULEMUSED
7.1. Võistluse tulemused vormistatakse kohtunike
poolt protokollina, see viseeritakse võistluse juhi
poolt ning kinnitatakse žürii liikmete allkirjadega
pärast protestiaja lõppu või protestide lahendamist.
Protokollides tuleb esitada tulemused kõigi
võistlema lubatud sportlaste kohta. Viseeritud
võistlustulemused on auhindamise aluseks. Tulemused
tuleb esitada võistlusele järgneval esmaspäeval
kella 12-ks EAL sekretariaati.
7.2. Tulemused tuleb EAL sekretariaati saata Exceli
vmt arvutustabelina. Tulemustes peab olema
kajastatud:
- andmed võistlejate kohta (sõitja/sõitjate nimed,
kodakondsus, võistlusauto mark ja mudel, võistlusklass,
- võistluse lõpptulemus ja koht
- kõikide osalenud sõitjate sõiduvoorude, lisakatsete
jmt tulemused
- läbitud distantside pikkuse (lisakatsete pikkused,
ringi pikkuse ja ringide arvu vms)
- määratud karistused koos nende põhjustega
- katkestanud sõitjad/meeskonnad koos katkestamise
põhjustega
Samuti võiks keegi eriti rumalale lahti seletada mida tähendab „Mitte mingil juhul ei või stardikäsklust
korrata“
89. Start.
a) Stardiks nimetatakse momenti, mil antakse
stardikäsklus ühele võistlejale või mitmele võistlejale
ühisstardis. Kui on tegemist ajavõtuga,
alustatakse seda stardihetkel.
Eksisteerib 2 stardiviisi:
1) lendstart
2) paigaltstart
b) Võistleja loetakse startinuks hetkel, kui stardikäsklus
anti. Mitte mingil juhul ei või stardikäsklust
korrata (vt. 93).
c) Kõikide võistluste juhendites (v.a. rekordkatsed)
tuleb nimetada stardiviis (vt. 91, 92).
Klaperil selgus ka tõsiasi, et kui korraldaja ei määra žüriid siis alakomitee ei tea sõidust midagi. Milleks siis peab korraldaja esitama võistlusjuhendi alakomiteele kinnitamiseks kui selle jälgimist ja järgimist ei kontrolli keegi.
Kohtunike pädevusest pole vist mõtet sõna võtta. Seda teavad vist enamus va. alakomitee kuidas osadel võistlejatel kästi eelsõidus tagurpidi sõita teistel mitte, kuidas osa võistlejatel lasti veidratel põhjustel seisma jääda jne. Loodan, et kohtunike probleem kaob ise kui kõik algab õieti.
TR3 sõitjate alaliidule kirjutatud avaldusele mõeldes tundub, et kirjutatud avalduse sisu jäi hääletajatele (va. kahele) arusaamatuks ja nad ise ei teadnud ka sõidust midagi sest alaliidu esindaja ju puudus või ei ole nad EAL aastaraamatust midagi kuulnud.
Isiklikult leian, et sõitjad ei peaks tegelema sellega, et jälgida kas sõit toimub vastavalt juhenditele või ei.
Samuti ei pea normaalseks, et tulemusi peale sõitu tuleb nagu metsas seeni peale vihma. Ja lõpptulemused pole ikka tõesed ( ringide arv), polnud korrektselt vormistatud (rahvused, võistlusnumbrid) ning esitatud vastavalt juhendile.
TR-3 stardist rääkides, mõistan, et läks tiba nihu ja peale seda muda auku ja uut nn. starti ei olnudki enam kõiki sõitjaid võimalik võrdselt kohelda, lätlaste sõidetud ring, mõned keema läinud vintsid jne., täpsemal öeldes ühtedele taastati stardist stardini saadud edu, teistele mitte. Loomulikult ei ole võimalik kõike ette näha aga kui on juhtunu siis peaks ka tagajärgede eest vastutama. Leian, et kui E4x4 KV etapil ei ole kõiki võistlejaid koheldud võrdselt siis ei saa antud võistluse tulemusi arvestada ka E4x4KV sarja arvestusse.
Ja kui keegi arvab, et kõik eelpool mainitu pole oluline siis mängime edasi Eesti 4×4 Off-Road karikavõistlustlusi. Minu lapsepõlv jääb minevikku ja ilmselt nendest mängudest osa ei võta.
Kui lisada kõik juhendi punktid mida võistluste korraldamisel ei järgitu, saaks mõne lehe veel täis.
Jäi arusaamatuks millisest hetkest hakkas käima sõidu aeg, kuidas loeti ringe jne. Ei saa mainimata jätta ka seda, et mida rohkem neid tulemusi muudeti (mis iseenesest peaks nii lihtlabasel moel olema võimatu) seda veidramaks need muutusid.
Jääb üle veel küsida kas tänaseks on muutmised muudetud ja kas seda saabki teha igaüks kes pääseb ligi internetile, muuta tulemusi millal tahab ja kuidas tahab.
Kogu tulemustega seonduvat arvestades ei imestaks kui mingit protokolli pole tänaseni keegi esitanud.
Tulemusi vaadates, eriti TR-2 tulemusi on ka mõiste ring saanud uue tähenduse, keegi võiks ju teistelegi lahti seletada mida tähendab ring.
Kui sa nüüd leiad,et ma olen ikka asjadest valesti aru saanud ja ei saa aru kuidas peab tulemusi arvestama siis palun selgita avalikult mis ma teen valesti.
Korraldajad peavad ka arvestama sellega,et edaspidistel võistlustel hakkavad TR3 võistlejad ise kontrollima tagantjärgi korraldajate tehtu õigsust ja vastavust reeglitel ning kui me leiame,et seal on kõvasti puudujääke,siis protestid lähevad otse EAL-i.
Ükskord peab see võistlejate ke**imine ära lõppema.Teete juhendi.Tore.Pidage sellest ka kinni ja kui läheb nihu siis tunnistage vigu.Sellest saavad kõik aru.Vassimisest aga mitte.
Kõike parimat soovides
Hardo