Võistlustest, klassidest

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Oliver, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2625
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

PostitusPostitas erik » N Apr 22, 2010 8:31 am

walkman kirjutas:Jah võib, sest minu G-l on nad tehasepoolt näiteks, ise ma seal midagi aretanud külge ei ole. Samurail on tehase poolt näiteks märgatavalt väiksem mass, mõnel muul margil ehk jälle odavamad varuosad, Jeebil jälle võimsam mootor, kui Toyotal. Selliseid seoseid võib otsima jäädagi. Originaal peaks olema ikkagi näppimata originaal. Aretamise jaoks on meil ju näiteks vabaklass - miks mitte ka TR2 ja TR3. On ju nii.


Aa, miks sa siis suzukit, või toyotat ei ostnud? Või sa tahad väita, et G mersu on kehvake ja ei kannata võidu sõita. Kuidas siis sinu poolt toodud originaalne võrdsus oleks võrdne? Autodele saab lisavarustust tehasest ka tellida. Ma loen su sõnavõtte ja ei loe tõesti välja midagi muud peale pinnapealse virisemise. Kes sul keelab Tr1`s sõita? Miks peab kõiki punkte tingimata ära võtma? Miks peab auto ära lõhkuma? See on ikka võistleja ja meeskonna valik. Ja see, et keegi on sinust parem juht, et kellegil on parem meeskond ja kellegi "oh kaitske mind selle eest" on parem auto. See ongi ju tehnika sport! Toon sihukese lihtsa näite, kui rajad oleks lihtsamad, tõuseksid oluliselt kiirused nii metsas, kui ülesõitudel, see aga võiks kaasa tuua rasked õnnetused. Teiseks saaks eelise see auto, mis oleks teistest kiirem ja paremini suurtel kiirustel juhitav. See sobiks või?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 902
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas Urvo » N Apr 22, 2010 5:51 pm

Harva võtan sõna, aga Eriku sõnad on puhas kuld! 8)

Halleluuja!
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15462
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » R Apr 23, 2010 7:37 am

Härrased, see TR1 autode "võrdsuse" teema on siin korduvalt läbi nämmutatud ja palun sellel enam mitte siin peatuda! Jutt ikkagi radadest, mitte autodest.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Jaanus9112
Rookie
Postitusi: 9
Liitunud: L Juul 05, 2008 11:57 am

PostitusPostitas Jaanus9112 » N Sept 02, 2010 1:04 am

Ei osanud seda teemat kusagile kohe ülessegi panna, aga tekkis selline mõte peale klapperjahil käimist, et miks mitte korraldadaka enda maade peal selline üritus. Kuna olen ise metsamees ja on seda metsa ja maad kokku aetud juba omajagu siis tahakski seda maad teistega ka jagada. Olemas nii sood kui ka mäge (nagu siin lõunablokis ikka on). Aga ei ole veel leidnud oma küsimusele vastust, et kui keeruline on saada seda luba sellise ürituse teostamiseks. Ei ole ühtegi piirangut maadel ja tegelikuses on see mõte juba ammu peas keerelnud (endal ehitamisse minemas zil 131 2 keeratava sillaga ja SUURTE ´balloonidega´) ja ei ole ju pinget üksi sõites. Samas võin ka mingi harjutusraja sisse teha. Kõik on kokkuleppe küsimus. kui saaks kellegi targema arvamust selle kohta siis oleks väga tänulik. Samas kui saaks Tartu offroad klubi kontakti siis see ka meeldiv :). Täname tähelepanu eest.
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

PostitusPostitas yanekk » N Sept 02, 2010 6:38 am

Jaanus9112 kirjutas: Samas kui saaks Tartu offroad klubi kontakti siis see ka meeldiv :).



http://tartuoffroad.ee/
vahemetslane
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: P Aug 24, 2008 1:01 am
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas vahemetslane » N Sept 02, 2010 9:54 pm

Jaanus9112 kirjutas:Ei osanud seda teemat kusagile kohe ülessegi panna, aga tekkis selline mõte peale klapperjahil käimist, et miks mitte korraldadaka enda maade peal selline üritus. Kuna olen ise metsamees ja on seda metsa ja maad kokku aetud juba omajagu siis tahakski seda maad teistega ka jagada. Olemas nii sood kui ka mäge (nagu siin lõunablokis ikka on). Aga ei ole veel leidnud oma küsimusele vastust, et kui keeruline on saada seda luba sellise ürituse teostamiseks. Ei ole ühtegi piirangut maadel ja tegelikuses on see mõte juba ammu peas keerelnud (endal ehitamisse minemas zil 131 2 keeratava sillaga ja SUURTE ´balloonidega´) ja ei ole ju pinget üksi sõites. Samas võin ka mingi harjutusraja sisse teha. Kõik on kokkuleppe küsimus. kui saaks kellegi targema arvamust selle kohta siis oleks väga tänulik. Samas kui saaks Tartu offroad klubi kontakti siis see ka meeldiv :). Täname tähelepanu eest.


Sul väga tänuväärsed mõtted peas keerlemas,endal mul ka sama plaan. Kus kandi peal sul huvi mingit rada sisse ajada? Aitaksin Ifaga ka mõne kraavi kaevata
COM 525 1588
Cooper
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: E Jaan 14, 2008 9:46 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Cooper » R Sept 03, 2010 7:37 pm

Nõuandeid:

Sõltub kellele Sa tahad seda võistlust suunata ?
Kas pealtvaatajatele, võistlejatele või tahad lihtsalt korraldamist nautida?

Luba , kui sellist ei väljasta Sulle otseselt keegi, aga asi algab ikkagi omavalitsuse tasandilt. Nendega pead päris hästi läbi saama, siis peab kindlasti kohal olema päästeameti esindaja (selle eest küsiti minult sel aastal 15000EEK) siis punase risti selts (kulu umbes 5000), lõpuks turva, sest kui Sa lähed politseisse kooskõlastusi võtma, siis hakkavad nad litsentsiga teemat nõudma, kus turvade arv on seotud külastajate mahuga (klaperjahil peaks täis-ametliku turvatoote korral saama selle umbes 150-180 kilo eest) .
kui omavalitsuse ja rohelistega head klappi pole , siis pead Sa oma maa sihtotstarvet muutma, sest metsamaal nii lihtsalt avalikku üritust juba ei tee...
Kui nende küsimustega on OK, siis ei keela keegi Sul võistlust teha, mis ei kuulu EAL´i sarja.

Aga üks nõuanne on kindlasti, kui midagi teed, siis korrektselt ja väljapeetult, sest enamus publikule on kogu off-road liikumine üks ja see sama punt ja korraldajaid nad ei erista. Niimoodi võib üks kehv tulemus publiku väga lihtsalt ära narrida ja rahvas ei taha enam üldse meie üritustel käia.
Teine nõuanne on see: kui Sa ei tea täpselt mis võib olla Sinu tegevuse või tegevusetuse tagajärg korraldamisel ja suhetes erinevate ametkondadega, siis pigem konsulteeri ja küsi kõigilt nõu, sest võib juhtuda, et pärast ei söö keegi seda juba "suure kella külge" seotud suppi ära !

Lugupidamisega Vaiko
nakatunud 80-ndatel, krooniline alates 1998 "Saku Safari"; piloot parimas eas, tiim "Tegijad"
vahemetslane
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: P Aug 24, 2008 1:01 am
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas vahemetslane » R Sept 03, 2010 11:03 pm

Cooper kirjutas:Nõuandeid:

Sõltub kellele Sa tahad seda võistlust suunata ?
Kas pealtvaatajatele, võistlejatele või tahad lihtsalt korraldamist nautida?

Luba , kui sellist ei väljasta Sulle otseselt keegi, aga asi algab ikkagi omavalitsuse tasandilt. Nendega pead päris hästi läbi saama, siis peab kindlasti kohal olema päästeameti esindaja (selle eest küsiti minult sel aastal 15000EEK) siis punase risti selts (kulu umbes 5000), lõpuks turva, sest kui Sa lähed politseisse kooskõlastusi võtma, siis hakkavad nad litsentsiga teemat nõudma, kus turvade arv on seotud külastajate mahuga (klaperjahil peaks täis-ametliku turvatoote korral saama selle umbes 150-180 kilo eest) .
kui omavalitsuse ja rohelistega head klappi pole , siis pead Sa oma maa sihtotstarvet muutma, sest metsamaal nii lihtsalt avalikku üritust juba ei tee...
Kui nende küsimustega on OK, siis ei keela keegi Sul võistlust teha, mis ei kuulu EAL´i sarja.

Aga üks nõuanne on kindlasti, kui midagi teed, siis korrektselt ja väljapeetult, sest enamus publikule on kogu off-road liikumine üks ja see sama punt ja korraldajaid nad ei erista. Niimoodi võib üks kehv tulemus publiku väga lihtsalt ära narrida ja rahvas ei taha enam üldse meie üritustel käia.
Teine nõuanne on see: kui Sa ei tea täpselt mis võib olla Sinu tegevuse või tegevusetuse tagajärg korraldamisel ja suhetes erinevate ametkondadega, siis pigem konsulteeri ja küsi kõigilt nõu, sest võib juhtuda, et pärast ei söö keegi seda juba "suure kella külge" seotud suppi ära !

Lugupidamisega Vaiko


Vaiko ,ära saa valesti aru : mina isiklikult pidasin eelmise jutuga silmas ukerdamist kellegi isiklikul kinnistul ,ilma suurema kärata,sest mujal me "rekkamehed" ju rajal rohkem kokku ei saa ,peale klaperjahi muidugi .Aga jube hea olex kuulda korraldajatelt võimaluste piires rohkem pakkumisi veokameestele. (rõngad jäävad kolvi külge kinni aastaga).Rahvas ju ka tunneb selle vastu piisavalt huvi. Sügav kummardus Sulle Vaiko mõnusa ja porise nädalavahetuse eest.Suured tänud ka kõigike kaaskannatajatele jne.


Jällenägemisi Rain Komlev (COM)
COM 525 1588
Cooper
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: E Jaan 14, 2008 9:46 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Cooper » R Sept 03, 2010 11:34 pm

Ega ma ju pahandagi, ma lihtsalt annan signaali, et uisapäisa ei maksa tegutseda, päris hea oleks kui keegi ühe tõsise ürituse korraldaks. Kui vaja võin ka mina nõu anda.

Samas kui tahta teha sarjavõistlus, peab kõiki häid ja halbu külgi kaaluma, millised oleks kõige paremad valikud ja mitu võistlust sellise formaadiga teha.

Olen ka ise mõelnud sarja peale aga need asjad pole nii lihtsad. Ära ei maksa ka unustada, et sponsoritel on oma finantsvõimekus ja kõik võistlused ei saaks olla nii auhinnarohked kui klaperjaht...

Samas annavadki toetajad sellele etendusele värvi ja kirevust.
nakatunud 80-ndatel, krooniline alates 1998 "Saku Safari"; piloot parimas eas, tiim "Tegijad"
vahemetslane
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: P Aug 24, 2008 1:01 am
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

PostitusPostitas vahemetslane » L Sept 04, 2010 12:51 am

Cooper kirjutas:Ega ma ju pahandagi, ma lihtsalt annan signaali, et uisapäisa ei maksa tegutseda, päris hea oleks kui keegi ühe tõsise ürituse korraldaks. Kui vaja võin ka mina nõu anda.

Samas kui tahta teha sarjavõistlus, peab kõiki häid ja halbu külgi kaaluma, millised oleks kõige paremad valikud ja mitu võistlust sellise formaadiga teha.

Olen ka ise mõelnud sarja peale aga need asjad pole nii lihtsad. Ära ei maksa ka unustada, et sponsoritel on oma finantsvõimekus ja kõik võistlused ei saaks olla nii auhinnarohked kui klaperjaht...

Samas annavadki toetajad sellele etendusele värvi ja kirevust.




Ma arvan et see ei pea olema ilmtingimatta sarjavõistlus,aga mis see suur kulu olex kui panna see klass sõuklassiks ka mõne teise võistluse kõrvale.Ma ei räägi üksi,seda arvavad ka Pidurdavad Teod ja Ridalasohvoosimehed ja..... ma arvan et te ei pea ennast poolex rebima auhindade pärast ,ega me veokamehed siis auhinna järele ei tule,hea kui olex midagi mis meenutax kui sellega kunagi aeg läbi saab jne.

"Samas annavadki veokad sellele etendusele värvi ja kirevust. (kasutasin Vaiko sinu väljendit ,sorry). Rahvas räägib!

kuulmiseni.COM NB Kas sa vaiko ise ei viitsi Volvot rohkem käima panna kui kord aastas ? COM
COM 525 1588
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Myrgel » L Sept 04, 2010 1:49 am

Ma olen Vahemetslasega 100% nõus. Veokad on kahtlemata effektne vaatepilt näiteks mõnel kinnisel publikukatsel. Väike orienteerumine või punktivõtmine mõnel lihtsamal lõigul oleks ka kindlasti poistele põnev. Päris 100% sama rada teistega läbida oleks vist suht raske ja ega vist nõutult mõnesse pudelikaela ära koolenud 66 taga seista vist teistel klassidel ka tore poleks.

Kui kord on meestel ühel võistlusel isu peale aetud siis on ilmselt suht nukker oma võistlusvalmis isendit aasta otsa roostetamas vaadata. Kui rada saaks mahult olema 15% teiste võisltejate omast siis ei tohiks lisakulutused ju ülemäära suured olla. Samas saaks natukene registreerimistasu maksjaid jälle juurde.

Kuna kellaaeg loominguline ja emotsioon jalgpallimängust Itaaliaga veel kõrge siis viin mõtet veel grammi võrra edasi. Miks mitte korraldada väikene jõukatsumine ka linnamaasturitele. Kui vaadata kuivõrd menukad on siinsed parketimaasturite väljasõidud, siis arvata võib, et turgu on. Kui teha rada kus sõiduoskus on määrav kuid rada on võimalik ilma igapäevaliikurit oluliselt kahjustamata läbida, siis ma arvan et huvi oleks täitsa reaalne. Jällegi kui valida olemasolevalt rajalt kergemad lõigud ei tohiks lisakulu ülemäära suur olla.

Jõudu:
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1175
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas heints » L Sept 04, 2010 7:21 pm

Kuna originaalsetele autodele on olemas ju turist siis võiks ju lihtsalt vastavalt sõitjate soovidele radu sättida. Turistidele saab ju rajale alati panna ka mudauke mida saavad moditud autodega võistlejad vallutada aga crv mees sõidab ringiga ja naudib loodust. Samuti pole turistis ju keelatud endale klouni kostüümi selga ajada. Võib ka pidada stock ja moditud autodele eraldi arvestust,siis tunneb ka crv mees ,et võib mõne klassi kinni panna.
Küll aga võiks teha mõne võistluse käigus veokatele sellise paaritunnise sõidu kuna peale klapperi ja muddragi pole meil kuskil võistelda.
Viimased sõidud on näidanud ,et stardiks vajaliku koguse autosida saab alati kokku.
Lisaks on päris mitu inimest rääkinud,et kui oleks mõni võistlus rohkem hakkaks ka nemad veokat sõitma.
Reeglitelt võiks kõik jääda samaks, ainuke nõue ,et registrimass üle 3,5 t ja veoauto kabiin.
Radade suhtes veokas ju eriti nõudlik pole, vältida võiks sood ja tihedat metsa, seega ei tohiks ka raja tegemisele erilisi kulusi olla.
Auhinna pärast ei pea ka muretsema olgu või plekkpurk veoauto kirjaga peasi ,et sõita saaks.
Kindlasti saaks korraldaja sellele sõidule aga publikut juurde kuna rahvale paistab meeldivat kuidas suured masinad mudas ukerdavad.
Ootaks ka teiste krusajuhtide arvamust selle unistuse kohta, äkki võtab keegi veel julguse kokku ja lubab meid rajale.
Heints.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Myrgel » P Sept 05, 2010 8:48 pm

Veokamehed tundub, et teil on vajadus väikese klubilise tegevuse järele. Võtke oma masinad kokku ja tehke liit. Siis hea organisaatoreid survestamas käia.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2

www.myrgel.com
STG44
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: R Jaan 14, 2005 9:57 am
Asukoht: TARTU

PostitusPostitas STG44 » P Sept 05, 2010 10:38 pm

VÄO show võiks reaalselt olla järgmine üritus kus veokatel tegevust oleks, 2009 toimus kahe 66-ga seal väike presentatsioon, nii et kui varem miskit ei toimu, siis tuleks märts-aprill VÄO korraldajaid survestama hakkama veoautode teemal. Showelemendina oleks veoautod kindlasti "omas mahlas" publikule - rohkem publikut, rohkem pappi korraldajale !
Cooper
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: E Jaan 14, 2008 9:46 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Cooper » P Sept 05, 2010 10:45 pm

Veokatega on natuke veelgi täbaram asi, mõnedki neist ei ole tänavalegaalsed. See aga seab korraldusele piirangud, ehk siis saame rääkida ainult suletud võistlusalast. Teine väike jama on see, et veokad jätavad tegelikult loodusele natuke suurema jälje kui tavamaasturid. Seega korralduse poole pealt on vaja neile spetsiaalset ala või võistluskeskust, aga enamus meie sõitudest on ju trassisõidud või orienteerumised, nii, et sellele lisaks ühe lisakatse rajamine koos asjakohase turvaga on minu arust päris keerukas ja komplitseeritud.
See kõik ei tähenda muidugi seda, et ei tasuks veokate peale mõelda rohkem kui 1x aastas.
Nagu ma juba ütlesin, kui on olemas sotsiaalne tellimus, tulevad ka korraldajad järele. Kui aasta sarjaüritused on läbi ja arutatakse tuleva aasta sõite, siis võin ise tõstatada selle küsimuse üles.

Vaiko
nakatunud 80-ndatel, krooniline alates 1998 "Saku Safari"; piloot parimas eas, tiim "Tegijad"

Mine “Võistlused/Competitions”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist