MudEST 2018 järelkajad

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Oliver, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1118
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas enx » T Okt 09, 2018 5:00 pm

Movistar kirjutas:Hea vaatamine.



Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib :lol:
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 422
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas weix2 » K Okt 10, 2018 8:02 am

Minu arvates üks parimaid võstlus formaate. Saad missiooni kätte ja siis tegutsed selle kallal.
Meil kahjuks alguses sõidukiiruse valikul metsavahel väike möödapanek oli ja tegime väikese A rühma stiilis hüppe. Maandudes radikas mootorit ei kartnud ja eest ei liikunud kui ventiolaator lähenes. Tulemiks radiaatori leke. Ja pealt seda võtsime veeproove suht igast teisest kraavist. Lõpuks turvas ja tubakas mätsisid ikka asja kinni et vesi jäi sisse, aga eks ta toppis ka midagi muud kuskil kinni et hakkas raibe ikkagi keema minema, ja vett juurde ei mahtunud.

Pilt

Nüüd oli mõtekas taastada ka paisupaak, mis tõenäoliselt hüppel oma pesast välja hüppas ja ära kadus.

Pilt

Aga sõidumõnu saime selle eest 10,5 tundi :D

Korraldajatele kummardus. Sai vintsida ja sõita ja nikerdada. Nüüd üks hapu asi. Ühes augus läks meil vähe kauem ja kari ATV sid jõudis meile järele. Ma numbreid ei näinud, seega kõhklustan et turistid. Meil vintsimine käsil, nöör ca 25 cm kõrgusel maast, pinges kui pillikeel ja siis 2 venda silmad ruutus hooga üle tõmbasid, enne kui ma jõudsin ette karata et mida kuradit. Kuna rippusime kaldaserval siis kiirelt ei saanud kohe kuningatel teed vabastada. Osa lipsasid ilusti vintsitava puu tagant läbi. Need kelle kinni pidasin kannatasid hetke, lõpetasime vintsimise ja näitasin neile ja ühele autole viisakalt et nii nüüd saate üle. Enne ei tahtnud vintsi puuküllest vabastada kui olukord ohutu. Omad näpud.

Muud muret polegi. Igati korda läinud nädalavahetus 8)
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas Movistar » K Okt 10, 2018 8:37 am

enx kirjutas:
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib :lol:

Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab. :D
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1118
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas enx » K Okt 10, 2018 8:52 pm

Movistar kirjutas:
enx kirjutas:
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib :lol:

Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab. :D


Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema :lol:
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 857
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas Maaks » N Okt 11, 2018 11:35 am

enx kirjutas:
Movistar kirjutas:
enx kirjutas:
Hea video tõesti. Silma jäi 3.35 peal lätlaste number 300 TR3, mille vintsman 50mm laia puukaitse rihmaga mäkke rühib :lol:

Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab. :D


Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema :lol:

Puht teoreetiline arutelu - kas 50mm vöö kahekordselt ei tee sama tööd isegi pareminei ära kui 90mm ühekordselt? Pikkust tundus jaguvat :roll:
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1186
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas LauriJ » N Okt 11, 2018 12:13 pm

Maaks kirjutas:
enx kirjutas:
Movistar kirjutas:Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 90 mm laiune puukaitsevöö...
Kuskil pole aga kirjas, et sellega ka vintsima peab. :D


Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema :lol:

Puht teoreetiline arutelu - kas 50mm vöö kahekordselt ei tee sama tööd isegi pareminei ära kui 90mm ühekordselt? Pikkust tundus jaguvat :roll:

Ei tee. Kahekordselt pannes rikub veel rohkem koort. Kui puukaitsevöö pole ideaalselt paigas, siis puukaitsevöö liigub ja väänab puul koore puruks. Ühekordselt pannes pole hõõrdejõud nii suur ja puukaitsevöö liigub juba ilma pingeta õigesse asendisse (milleks on siis, et mõlemad aasad on ühe kaugel ja õiges suunas vintsi ja puu vahel. Keeruline seletada aga vast said aru. :)
Kui mõtlesid, et enne voldid vöö kokku ja paned puu tagant läbi, siis see variant ei tööta ka. Sellisel kujul ei mahu puukaitse vöö enam läbi vintsi konksu. No kindasti on mingi silmusega võimalik see kinnitada aga reaalselt võistlustel keegi sellist tehnikat ei kasuta.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 857
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas Maaks » N Okt 11, 2018 2:38 pm

LauriJ kirjutas:
Maaks kirjutas:
enx kirjutas:
Kõik õige jah, ju seob selle 90mm-se PUUKAITSEVÖÖ niisama ümber puu pärast, kui koor maha juhtub tulema :lol:

Puht teoreetiline arutelu - kas 50mm vöö kahekordselt ei tee sama tööd isegi pareminei ära kui 90mm ühekordselt? Pikkust tundus jaguvat :roll:

Ei tee. Kahekordselt pannes rikub veel rohkem koort. Kui puukaitsevöö pole ideaalselt paigas, siis puukaitsevöö liigub ja väänab puul koore puruks. Ühekordselt pannes pole hõõrdejõud nii suur ja puukaitsevöö liigub juba ilma pingeta õigesse asendisse (milleks on siis, et mõlemad aasad on ühe kaugel ja õiges suunas vintsi ja puu vahel. Keeruline seletada aga vast said aru. :)
Kui mõtlesid, et enne voldid vöö kokku ja paned puu tagant läbi, siis see variant ei tööta ka. Sellisel kujul ei mahu puukaitse vöö enam läbi vintsi konksu. No kindasti on mingi silmusega võimalik see kinnitada aga reaalselt võistlustel keegi sellist tehnikat ei kasuta.

Ma pidasin tegelikult silmas just volditud versiooni. Vintsi konksu otsas on ju ikka ainult 2 silmust? Ehk siis nagu all lingil, aga rõnga asemel on puu :-) https://www.tlu.ee/opmat/tp/s6lmed-kinn ... nitus.html
Kui vintsimise suund muutub pinge all olles, siis selline lahendus muidugi ei libise koorel.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1186
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas LauriJ » N Okt 11, 2018 3:09 pm

Ma arvan, et enamasti see ikka lõhub puud. Käsitsi sa ei saa seda silmust täpselt õige koha peale, et pingesse tõmbes silmused jäävad samasse kohta ja vöö puutüvel ei libisenud. Pigem tõmmatakse vöö pingule ja siis veel vintsides rebib vöö puu koore puruks ja siis vöö aasad liiguvad auto suunda. Tõmbe suund võib muutuda ka, kui ei vintsita päris otse. Siis jälle vöö ei libise ja liigub koos puukoorega tuues kaasa täpselt selle, mille vältimiseks me üldse puukaitsevööd kasutame.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1118
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas enx » R Okt 12, 2018 4:33 pm

Võistlusest ka väheke.
Väga äge ralli oli. Rada hea vahelduva maastikuga.
Pole ennem sellisel kihutamisel osalenud, keskmise kiiruse poolest usun, et kiireim sõit Eestis.
Turba peal kihutamine sobis Samuraile palju paremini, kui Talvesprindi külmunud trepid :lol:
Turvas oli üllatavalt kuiv, kandis hästi ja muda vähe, vintsimisi kogunes päeva jooksul 7-8 umbes.
Isiklikult oleks veidi raskemat rada soovinud, pool rajast sai läbitud ilma lukkudeta, pole harjunud, et nii lihtsalt läbi saab :lol:
Aga nagu Erik ütles, et soov pole kellegil offroadi isu ära võtta, siis usun mina ka, et isu pole nüüd küll kellegil ära võetud, pigem tuli isu juurde ja järgmine on aasta veel rohkem osalejaid.
Kui veidi viriseda, siis võibolla selle lõunapausi juures olnud mäe otsast alla tulemise koha pealt. Tunnistan ausalt, jube hirmus oli, krt siiani sellele mõeldes hakkavad käed värisema :lol: Kui sinna üles juba läksid siis, ega muud võimalust polnud kui alla põrutada nina ees. Võimalus aramatel end tagurpidi vintsiga alla lasta puudus minu meelest?
Ähmi täis ka, võistlus ju ikkagi, tuli minna, õnneks läks, kahjuks mitte kõigil.

Lõpp hea, kõik hea!
Täname korraldajaid võrratu ürituse eest ja konkurente ägeda lahingu eest!
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2222
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas Praks1 » R Okt 12, 2018 5:36 pm

Üldiselt on mäest laskumisel õnnetused puhas enda saamatus,Ei tunta oma autod.
1.ei tea mis käik sobib Oma autole laskumiseks.
2.ei hoita jalga gaasil valmis,et vajadusel päästa päev,vaid jalg on hoopis piduril valmis ja sealt see kõik perse läks :roll:
Proto
53951597
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1118
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas enx » R Okt 12, 2018 6:02 pm

Praks1 kirjutas:Üldiselt on mäest laskumisel õnnetused puhas enda saamatus,Ei tunta oma autod.
1.ei tea mis käik sobib Oma autole laskumiseks.
2.ei hoita jalga gaasil valmis,et vajadusel päästa päev,vaid jalg on hoopis piduril valmis ja sealt see kõik perse läks :roll:


Täiesti nõus! Ei tunnegi selles osas oma autot väga jah, kogemusi vähe mägedes.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4142
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas Movistar » R Okt 12, 2018 6:31 pm

Mägedes laskumisel on A ja O aeglusti, lukud ning ennekõike väljast juhendamine kui tundub kahtlane.
Mina kasutan sellistel mägedel 1 aeglast.
Vähegi kiire käiguga lõppeb see üldjuhul halvasti.
indreq
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas indreq » E Okt 15, 2018 2:59 pm

Kuna seal mäe ees oli liiga pikk järjekord ja meil oli kõht juba tühi, siis me läksime ümber mäe, punkti sai ju niimoodi ka kätte. Tol hetkel küll veidi kahetsesime et ei saanud seda fun'i nautida aga tundub et võis õige otsus olla.

PS päeva jooksul oli üsna mitmes kohas pildistajaid/filmijaid näha, kas on kuskil üleval ka juba neid klõpse?
Sirle
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Jaan 27, 2015 9:30 pm

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas Sirle » E Okt 15, 2018 10:16 pm

Väike video sai valmis kedratud
https://www.facebook.com/kaarel.eelma.3 ... 673641568/
Head vaatamist!


Ja nüüd ka väheke pilte MudEst 2018:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6029b967b3

Sirle
Viimati muutis Sirle, N Okt 18, 2018 7:22 pm, muudetud 1 kord kokku.
no fear
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 172
Liitunud: N Mär 20, 2008 9:41 am
Asukoht: Mulkland

Re: MudEST 2018 järelkajad

PostitusPostitas no fear » T Okt 16, 2018 8:37 am

Sirle kirjutas:Väike video sai valmis kedratud
https://www.facebook.com/kaarel.eelma.3 ... 673641568/
Head vaatamist!


Väga äge video!
Toyota Hiace 4WD, SAAB 9-7X, Kawasaki BF 650´07, Polaris Sportsman 850´2013 :-) Kõik neljaveolised.
Eestis-ATV võistkond KOHALIKUD, Soomes-ATV Team Estonia

Mine “Võistlused/Competitions”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist