Tee ise: Opel Frontera Sport '96 käsipiduritrossid
Moderaatorid: Landy, Moderators
Tee ise: Opel Frontera Sport '96 käsipiduritrossid
Kui sul on ikaldunud käsipidur, siis saad väikese näpuosavuse ja tahtmisega tekitada uue elu käsipidurile.
Osta:
3mm trossi 157*2 cm
vastavalt sobivat kõri 128,5 *2 cm (Tööriistamarket Järvel, keskmine mõõt:))
10mm pulgakujulist materjali, kokku lõikamisvaruga ca 70 mm
Tööriistad:
jootekolb, tina, hape
3,5mm puur
6mm puur
17 võti (vist oli - pidurisuporti/sadula/ketta eemaldamiseks)
10 võti
15 võti
13 võti
näpitsad
trossi lõikav tööriist
vajadust mööda kruvikeeraja ning terashari puhastamiseks,
spetstööriist käsipiduriklotside maha/pealekruttimiseks. ca 10 cm pikk ning 10 mm lai õige nurga all painutet 3mm plekk. Ka väga lühike kruvikeeraja sobib)
Eemalda loomulikult rehvid-veljed, toesta masin korralikult. Kruti 2 poldiga kinnitatud pidurisadul, tõsta kõrgemale, et jalgu ei jääks.
Sikuta ära kummist punnid sisekülje alumiselt osalt ning liigutades osavalt spetstööriista leevenda pinge käsipiduriklotsidelt. Kui oled piisavalt osav, siis varsti saad eemaldada piduriketta. Ksutades näpitsaid, eemalda seisupiduri klotside vedru-taldriku kombo. Eemalda ülaosast vedrud jms pudinad, jäta meelde paigutus/asend.
Kruti trumlikatte küljest nr.10 abil silumiinist jorn, eemalda trossi/kõri suunajad ning kasutades 13 ja 15 võtit, kruti maha viimane pinge käsipiduri trosside pingutajalt (keermestatud pikk pulk). Eemalda kõride stoprid ning veidi nugistades saab trossid kätte.
Mõõda 2 156-157cm pikkusega trossijuppi (157 jäi minul pisut liiga pikaks, 156cm peaks olema paras mõõt) ning kaks 128,5cm pikkusega kõri. 10mm vardast lõika 2 10mm jupikest, puuri risti läbi 3,5mm augud. Augu üks ots faasi 6mm puuriga 2mm sügavuseni, pista tross teiselt poolt läbi ning painuta näpitsatega trossiots lilleks. Kinnita kruustangide vahele, pritsi hapet ning jooda korralikult. Käia/viili ümmarguseks. Installi õiges järjekorras: määre, kummilutt, terasest junn, trossikõri, silumiinist junn, vedru. Võid kasutada ka paksuseinalist termorüüi kõriotste kaitseks. Märksõna: SLO. Proovi teist otsa mitte määrdega ära mäkerdada, muidu jama jootmisel. Tip - väike pintsel määrimisel on abiks.
Lõika 10mm materjalist ca 16mm(võib ka pisut rohkem) pikkused jupid, puuri auk pikuti läbi, faasi, pista tross, vääna lilleks, jooda. Installi trossid, reguleeri, ja võid hakata tinutama.
Osta:
3mm trossi 157*2 cm
vastavalt sobivat kõri 128,5 *2 cm (Tööriistamarket Järvel, keskmine mõõt:))
10mm pulgakujulist materjali, kokku lõikamisvaruga ca 70 mm
Tööriistad:
jootekolb, tina, hape
3,5mm puur
6mm puur
17 võti (vist oli - pidurisuporti/sadula/ketta eemaldamiseks)
10 võti
15 võti
13 võti
näpitsad
trossi lõikav tööriist
vajadust mööda kruvikeeraja ning terashari puhastamiseks,
spetstööriist käsipiduriklotside maha/pealekruttimiseks. ca 10 cm pikk ning 10 mm lai õige nurga all painutet 3mm plekk. Ka väga lühike kruvikeeraja sobib)
Eemalda loomulikult rehvid-veljed, toesta masin korralikult. Kruti 2 poldiga kinnitatud pidurisadul, tõsta kõrgemale, et jalgu ei jääks.
Sikuta ära kummist punnid sisekülje alumiselt osalt ning liigutades osavalt spetstööriista leevenda pinge käsipiduriklotsidelt. Kui oled piisavalt osav, siis varsti saad eemaldada piduriketta. Ksutades näpitsaid, eemalda seisupiduri klotside vedru-taldriku kombo. Eemalda ülaosast vedrud jms pudinad, jäta meelde paigutus/asend.
Kruti trumlikatte küljest nr.10 abil silumiinist jorn, eemalda trossi/kõri suunajad ning kasutades 13 ja 15 võtit, kruti maha viimane pinge käsipiduri trosside pingutajalt (keermestatud pikk pulk). Eemalda kõride stoprid ning veidi nugistades saab trossid kätte.
Mõõda 2 156-157cm pikkusega trossijuppi (157 jäi minul pisut liiga pikaks, 156cm peaks olema paras mõõt) ning kaks 128,5cm pikkusega kõri. 10mm vardast lõika 2 10mm jupikest, puuri risti läbi 3,5mm augud. Augu üks ots faasi 6mm puuriga 2mm sügavuseni, pista tross teiselt poolt läbi ning painuta näpitsatega trossiots lilleks. Kinnita kruustangide vahele, pritsi hapet ning jooda korralikult. Käia/viili ümmarguseks. Installi õiges järjekorras: määre, kummilutt, terasest junn, trossikõri, silumiinist junn, vedru. Võid kasutada ka paksuseinalist termorüüi kõriotste kaitseks. Märksõna: SLO. Proovi teist otsa mitte määrdega ära mäkerdada, muidu jama jootmisel. Tip - väike pintsel määrimisel on abiks.
Lõika 10mm materjalist ca 16mm(võib ka pisut rohkem) pikkused jupid, puuri auk pikuti läbi, faasi, pista tross, vääna lilleks, jooda. Installi trossid, reguleeri, ja võid hakata tinutama.
Viimati muutis mart77, R Dets 24, 2010 9:53 am, muudetud 1 kord kokku.
Ma vaatan, et mõni mees ei tea tinast rohkem ,kui seda ,et tina võib ainult p--se saada.Kas on keegi tinakatkust midagi kuulnud? Tinakatku tõttu hukkus Scotti ekspeditsioon lõunapoolusele.Tinaga joodetud kütusenõud lagunesid laiali.Võtame veel ajaloost Napoleoni ,kellele sai samuti saatuslikuks tinakatk sõjakäigul Venemaale (tinanööbid).Tina lihtsalt laguneb külma käes ära. Olen näinud tinaga joodetud tsiklite siduri ja piduri trosse , kipuvad lahti tulema aga see ei ole tinakatkust.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Olles ise ka kunagi natuke tina pannud siis 100% pidama jäid need trossid, mis sai joodetud "seatinaga", tavaline jootetina e. maakeeli "inglise tina" on oluliselt pehmem. Tehases pressitakse vast ikka selle pärast trosse, et odavam ja kiirem oleks...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Ja millele siis? Ning kus see kena koht asuda võiks? Milleks nii salalik, kui tead hea hinnaga kohta, siis anna ka teistele teada, mitte ära mängi "huvitavat meest"....e.p. kirjutas:335,- maksab valmis rtoss ...
Selles teemas küsisin: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=29333 ja ootan siiani vastuseid.
Oli küll huvi trossi soetada, kuid keegi ei piiksatanudki et sellise hinnaga saadaval võiks olla. Ootasin päris mitu aega enne kui otsustasin isetegemise teed minna. Mida ma nüüd siis sellega peale hakkan? Uus all ja loomkatsed vastu pidanud, nii et järgmistel on lihtsam.
E.P.: kui on pakkuda summutit ja vasak-esimest pidurisadulat ka hea hinnaga, siis anna teada, muidu pean hakkama jälle ise treima:) Kontaktid allpool.
Peace!
E.P.: kui on pakkuda summutit ja vasak-esimest pidurisadulat ka hea hinnaga, siis anna teada, muidu pean hakkama jälle ise treima:) Kontaktid allpool.
Peace!
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ainult foorumile ei ole mõtet lootma jääda. Siin küll aukartustäratav hulk oma ala spetse ja ka varuosamüüjaid, kuid kõik ei pane kõike tähele ja mõistlik on endal need müüjad läbi helistada...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874