3. leht 4-st

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: N Jaan 31, 2019 8:46 pm
Postitas maksipoiss
puhvel kirjutas:
Andrus Michelis kirjutas:
TiitR kirjutas:P.S eile õhtul sain natuke lumes hullata paar aastat vana CF800-ga...oli äge küll, kuid no ma ei tea, ei usu neid hiinakaid üldse :|
Ma oma kogemusele tuginedes ütleks, et meie oludes on pigem see Polaris üks kahtlane kraam. :D
Kas soome olud on kergemad kui Eesti olud ?
Kestis küll see Polaris, soomes siis, aastaringselt ja suht pidevalt.
Mul ka tuttav 800-se Polarisega juba aastaid suht ulme koguseid metsa koju vedanud . Pooltelgi ikka on läinud ,aga et koguaeg laiali oleks pole küll kurtnud.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: R Veebr 01, 2019 8:46 am
Postitas no fear
Tere härra.

Mul on olnud alates aastast 2007 üks ulme vana 500-ne Polaris Sportsman, äkki oli2003 vmt. Sellega sai läbi sõidetud ca 5000 kilti. Rasket tööd eriti ei teinud, kestis lõpuni aga päris lõpus oli tõesti nii, et sõit ja remont. Läks müüki. 2006 aastal ostsin Kawa 650-se, mis tegelikult oma elemendis on siiani alles ja mille läbisõit on ca 20 000 km. Kui väga aus olla, siis sellel masinal lagunes lõpuks ära käigukast, mis ootab tegelt korda tegemist ja siis oli veel alguses õliprobleem, mis mootori ca 300 kildi peal kokku jooksutas. See tehti aga tookord, aastal 2007 garantii korras korda. Selliseid väikesedi remonte oli selle masina kallal küll, aga midagi suurt ei mäleta.
Aasta 2013 soetasin endale Polaris Sportsman 850 ja selle taha VahvaJussi metsakäru. Olen selle masinaga vast äkki 500 tihu puitu välja vedanud, võib olla ka rohkem. Ja seetõttu on see masin seal ees ka oma raske veo tõttu valu saanud julmalt. Mis ma seal seeõtttu ära vahetanud olen... Alguses läks kohe üks krdi andur, mille remont võttis esinduses aega ca kuu või kaks, ma ei mäletagi enam, see oli ju nii ammu. Aaasta olil siis 2014. Siis on selle aastakäigu nõrgaks kohaks veel roolivõim ja esidifri sisestus, mis on mul purunenud kaks korda vähemalt. Seal see kinnitus on nii nõrk, et kui vedu järele tuleb, siis peab midagi raskes olus katki minema. See on mul tugevdatud ja nüüd on pidanud oma kaks aastat vist juba. Raam oli siin eelmise aasta lõpus katki, see tehtud ja tugevdused sisse lastud. Käiguvahetus on selline, et kui variaatoris on üks nõme seib läbi, siis on see käiguvahetus paganama raske ja seetõttu olen vahetanud käigukastis ühte võlli, mida ootasin tookord kuu aega ja käiguhoovastiku üleminekut käigukasti vast kordi viis või kuus. See selline alumiiniumist väike junn. No rattalaagrid, piduriklotsid, rooliotsad ja sarniirid on vahetatud. Esisupportis oli vanadel masinatel jube loll sistem nende sarniiridega. Lasin ka need treialil üle teha ja nüüd on mõned aastad pidanud need sarniiride hädad. Läbisõit vast hetkel 10tuhande juures.
Kui seda kunagi soetama hakkasin, siis küsisin ka 500se kohta. Nendel oli tol ajal nii lollikidel mootor, et ma ei mäletagi, mis point oli, aga kokku jooksutada mootorit oli suht võimatu. Nii mulle ööeldi tookord aga ma võtsin ikka suurema. 500ne oleks metsakäru ette lahjaks jäänud. Sinu tegemiste juures aga kindlasti mitte.
Üks tähelepanek veel. Masin peab tõespoolest raske olema töö tegemiseks. Lund lükkan praegu oma 2017 aasta Kawa 750ga ja no lükkab ka aga Polarisega on tunne mõnusam. Kindlasti on olulisel kohal ka rehvid. Kui Polarisel on mul all päevi näinud Kenda Executionerid ja need on siga libedad, siis KAwa all Deestone SwamWitch, mis on haardelt on hoopis teine tera. Eelmise aasta Talverallil olid veel naastud sisse keeratud ja oli hea sõita küll, mida aga ei saa öelda nende kergete masinate vedrustuse kohta. Polarise ja ka Can-Am vedrustus on tõesti hea. Lihtsalt tolmad üle künni. Teiste jaapanlastega see nii ei ole.
Hetkel otsdin ka uut võimalust, et uuendada masinaparki ja võtta enda metsakäru ette uus masin. Kuna nüüd tuli välja ka uue CFi 1000 ne, siis tuleks seda ka võimalusel kaaluda. Sõitnud sellega olen kunagi ja ... ok. Las see olla.
Suzul on raam julm plastiliin, eriti vanadel. Yamu kohta olen kuulnud vist vaid head. Neid tegelt suht vähe ka liikvel. Eks tõepoolest, iga asi laguned, kui seda kasutada. Ning kui seda kasutada veel rasketes tingimustes, siis laguneb see veel rohkem.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: E Veebr 04, 2019 12:43 pm
Postitas STT
TiitR kirjutas:Ok, aga paiskan siis veel võrdluseks mõne, et asi veel segasem (mulle endale :D ) ikka oleks:

Kawa KVF 750
Yamaha Grizzly 660
Suzuki King Quad 500

Kõik aastast 2006...2008
Sellest listist oleks esimene valik YG 660, peale karburaatormootori pole midagi kurta. Kui on korralik isend ja hind sobib, anna tuld :thumb:
Teine oleks Suzu , 500 on küll vähem levinud aga OK pill.Mingis Rootslaste testis oli 500 ste kalassis suisa testivõitja.

Selle ajastu Kawadest hoiaks eemale. Seal on 2 karburaatoriga V2. Väga raske on leida mehaanikut kes selle moto tööle paneks. Tüüpviga on suur õlikulu täispööretel, palju on kokkujooksnud mootoreid selle tõttu. Samuti ei sobi töö tegemiseks, kuna rihmad on kerged kärssama.

Eelmainitud Polarisest veel seda, et sellel on kummaline 4 veo süsteem. Kirsiks tordil on tagurpidi käiguga reaalselt ainult 2 vedu. Veel infoks, et uued kusjuures tehakse Poolas, seega varuosa võib tõesti kiiremini tulla kui enne USA st .

Töötegemiseks on muidu 500 küll ja veel. Üldiselt soovitaks sellel eesmärgil Honda 420/500 või Grizzly 550/700 aga nagu öeldud, korraliku isendi puhul ei maksa 660 ka ära põlata.
Hiinlastel ja Mehhiklastel on mõlemail omad plussid, aga sirgelt töötegemisele keskendudes, võiks need pillid kõrvale jätta.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: E Veebr 04, 2019 2:47 pm
Postitas TiitR
[quote="STT"][/quote]

Sellest listist oleks esimene valik YG 660, peale karburaatormootori pole midagi kurta. Kui on korralik isend ja hind sobib, anna tuld :thumb:
Teine oleks Suzu , 500 on küll vähem levinud aga OK pill.Mingis Rootslaste testis oli 500 ste kalassis suisa testivõitja.

Selle ajastu Kawadest hoiaks eemale. Seal on 2 karburaatoriga V2. Väga raske on leida mehaanikut kes selle moto tööle paneks. Tüüpviga on suur õlikulu täispööretel, palju on kokkujooksnud mootoreid selle tõttu. Samuti ei sobi töö tegemiseks, kuna rihmad on kerged kärssama.

Selge pilt, tänud infitamast.

Eelmainitud Polarisest veel seda, et sellel on kummaline 4 veo süsteem. Kirsiks tordil on tagurpidi käiguga reaalselt ainult 2 vedu. Veel infoks, et uued kusjuures tehakse Poolas, seega varuosa võib tõesti kiiremini tulla kui enne USA st .

Ongi tagurpidi 2x4? Jällegi tänud info eest.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: E Veebr 04, 2019 3:27 pm
Postitas no fear
Ei ole Polarisel tagurpidi sõidul niimoodi, nagu eelpool kirjeldatakse. Vasaku käe all on üks nupp, mäletagi enam, mis sealkirjas oli ja kõik 4 ratast veos. Kõige parem vedu ongi tegwelikult Polarisel, seal ongi reaalselt 4 ratta vedu. Teistel see nii tõhus ei ole.
Aga KAwa ma ka jätaksin metsakäru ette rakendamata. Lume lükkamiseks ei ole mina veel aru saanud, et ta kehv oleks. Olen seda teinud kolmandat talve järjest ja pinnad on suured...

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: E Veebr 04, 2019 6:12 pm
Postitas TiitR
no fear kirjutas:Ei ole Polarisel tagurpidi sõidul niimoodi, nagu eelpool kirjeldatakse. Vasaku käe all on üks nupp, mäletagi enam, mis sealkirjas oli ja kõik 4 ratast veos. Kõige parem vedu ongi tegwelikult Polarisel, seal ongi reaalselt 4 ratta vedu. Teistel see nii tõhus ei ole.
Aga KAwa ma ka jätaksin metsakäru ette rakendamata. Lume lükkamiseks ei ole mina veel aru saanud, et ta kehv oleks. Olen seda teinud kolmandat talve järjest ja pinnad on suured...
:thumb:

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: E Veebr 04, 2019 6:58 pm
Postitas tarmo
Soovitan ikka atv-sport.net foorumi liikmeks regada ja veeta mõni tund sealseid teemasid sirvides. Saab pildi selgemaks ja targemaks.
Üldiselt peetakse polarist selliseks töömasinaks (tugev ja raskem kui teised). Ise pidanud pole, rohkem ei räägi polarise teemal.
CF-i "hiinakaks" olemist ei maksa karta. See on väga hea hiinakas tänasel päeval. Dinlidest, TGB, Stels jms on päriselt hiinakad ja nendest väga hetkel lugu ei peeta. Varuosade järjepidevus on samuti küsitav. Olen ühte sellist hiinakat (Odes) pidanud, millele enam osi ei saanud ja sisuliselt viska minema.

Ülejäänute kohta on siin juba üht-teist öeldud ja lisa loe eelnimetatud kohtast.

Suzuki kohta lisan veel nii palju, nagu juba mainiti ka, et raam võib olla nõrk koht, kui on läbi roostetanud. Kui raam on tugev, siis kogu muu tehnika on pommikindel. Samas kergem kindlasti kui Polaris, Canam, CF800 jne. Nimetatud suurema mootori versioonid kipuvad sinna 500 kg kanti. Ehk siis põdra veol ja lume lükkamisel pigem raske masin hea, aga mulle jälle meeldib Suzuki kergus (ca 350+kg) maastikusõidul :)

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: T Veebr 05, 2019 12:24 pm
Postitas v6sa
tarmo kirjutas: ...
Samas kergem kindlasti kui Polaris, Canam, CF800 jne. Nimetatud suurema mootori versioonid kipuvad sinna 500 kg kanti. Ehk siis põdra veol ja lume lükkamisel pigem raske masin hea, aga mulle jälle meeldib Suzuki kergus (ca 350+kg) maastikusõidul :)
Ja siit tuletame meelde, et meil väga levinud 1,5kord3 m kastiga kerghaagisele on lubatud panna 400+ kilo ning mitte igale autole ei ole lubatud 750 piduriteta kg tõmmata. Kellele see on oluline.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: T Veebr 05, 2019 8:12 pm
Postitas STT
tarmo kirjutas:
CF-i "hiinakaks" olemist ei maksa karta. See on väga hea hiinakas tänasel päeval. Dinlidest, TGB, Stels jms on päriselt hiinakad ja nendest väga hetkel lugu ei peeta. Varuosade järjepidevus on samuti küsitav. Olen ühte sellist hiinakat (Odes) pidanud, millele enam osi ei saanud ja sisuliselt viska minema.
Selles nimekirjas on hiinakad ainult CF ja Odes. TGB on pärilt Taiwanist, nagu ka Dinli oli enne kui pankrotti läks. Venelased ostsid asja ära ja panid nimeks Stels.

Kasutatud CF ikkagi ei julgeks soovitada, oleneb muidugi eksemplarist , hinnast ja motivatsioonist /oskustest tehnikaga suhelda.
ODES ( Brandson jne) kõlbab ainult paadiankruks.
Mul on 900 km sõitnud komplektne kerge veaga eksemplar pakkuda, kui keegi osadeks tahab.Plastikud muidugi on katki, need pudenevad külma ilmaga esimese sõiduga küljest ära.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: K Veebr 06, 2019 2:03 am
Postitas tarmo
STT kirjutas: Selles nimekirjas on hiinakad ainult CF ja Odes. TGB on pärilt Taiwanist, nagu ka Dinli oli enne kui pankrotti läks. Venelased ostsid asja ära ja panid nimeks Stels.
Ma aimasin jah, et midagi on venelastega seotud ja võibolla veel kellegagi, aga "hiinakas" oli antud kontekstis mõeldud kui solvanguna kehvale kvaliteedile üleüldse, mitte niivõrd konkreetse atv-laadse-toote tootjariigina :)

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: K Veebr 06, 2019 11:15 am
Postitas puhvel
no fear kirjutas:Ei ole Polarisel tagurpidi sõidul niimoodi, nagu eelpool kirjeldatakse. Vasaku käe all on üks nupp, mäletagi enam, mis sealkirjas oli ja kõik 4 ratast veos. Kõige parem vedu ongi tegwelikult Polarisel, seal ongi reaalselt 4 ratta vedu. Teistel see nii tõhus ei ole.
Aga KAwa ma ka jätaksin metsakäru ette rakendamata. Lume lükkamiseks ei ole mina veel aru saanud, et ta kehv oleks. Olen seda teinud kolmandat talve järjest ja pinnad on suured...
Seda ma ju eespool kribasin, et kollane nupuke vasakul käel lenksu küljes ja kõik rattad lukus ka tagurpidi.
Ainult, et nupust lahti lastes peaks lukud lahti lülituma mida ta igakord ei teinud.
Roolivõimu polnud ja siis seni kui lukud suvatsesid maha minna (suht mõni sekund) oli üpris võimatu pöörata.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: N Veebr 21, 2019 8:25 am
Postitas tarmo
no fear kirjutas: Kõige parem vedu ongi tegwelikult Polarisel, seal ongi reaalselt 4 ratta vedu. Teistel see nii tõhus ei ole.
Suzukil samuti 4 ratast jäigalt lukus nii edaspidi kui tagurpidi. Seda juhul, kui parema käe alt Diff Lock on sisse lülitatud:

Pilt

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: E Mär 04, 2019 10:19 am
Postitas Tõnn29
Jagaks siis oma kogemusi atv ga.

Oman cf 500, kella peal 6000 km, teinud ise hoolduseid ja pisiremonte. Lund tõukab ja peale kummitera alla tegemist võib ka muru pealt lund lükata. Kuna maasturit pole siis kasutan ka jahil käimiseks(kitse ja koprajahil) ise olen rahul.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: L Jaan 16, 2021 2:50 pm
Postitas krunnn
Tere
Vana teema küll, aga Polaris 450 sportsman 2007a, karpa, usa variant, see kollane nupuke vasakul, toimetab nii et kui all hoiad saad tagurpidi täispöörded, muidu tagurpidi pöörded piiratud. Siis see tagumised töötulede valmidus on, aga polnud lülitit installitud konsoolile juhtme valmidus oli olemas tehase poolt.
Mingit difrite lukustamist ei toimu ei edasi ega tagasi kollasest nupukeset vasakul, taga jäik, ees LSD, esisild sisse seistes, parking ja paremalt kollane. Praktiliselt tutikana minu käes vähe sõitnud, aga juppe saab, kallid suht, miskid puksid jne. on asendatavad. Thn nati kogemust on. Praegu käivitub laksust karpaga külm ei loe. MIskis hiidvanas TM on
võrdlus. Polarisel alt tõmbevõime parim. Kui kunagi vaja siis vaataksin Hondat, käiguvahetusepärast jajust vanema versiooni oma.
Kes tahab küsib infi, juttu jätkub, originaal manuaal koos cd olemas.

Re: K: Polaris Sportsman 500?

Postitatud: L Jaan 16, 2021 6:05 pm
Postitas karl11
Seda kollast nuppu all hoides on tagurpidi ka nelikvedu, muidu mitte. Vähemalt minu 2008a Sportsmanil on nii, minuteada Polaristel ongi sedamoodi.