ATV kubatuur

Neile, kes ei karda, kui kereni märg oled ja silmad tahavad okste taha kinni jääda... Tõelised hulljulged. Kõik siia, kokkusaamistest lihtsa ATV teemaliste juttudeni.

Moderaatorid: jr, hulkur, Moderators

martinkark
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: T Juul 13, 2010 7:09 pm

ATV kubatuur

PostitusPostitas martinkark » E Mär 26, 2012 10:49 am

Puht huvi pärast mõtlesin küsida, lugedes siinsete ATV kasutajate masinatest, siis enamus on sellised üle 600cm3 püssid. Siis on siin ka mehi, kes 300-450 ccm3 masinatega sõidavad? kannatab üldse nendega midagi teha? Firmakaid ma mõtlen ikka, Yamaha, Kawasaki jms. Loomulikult 700 VS 300 ei saa jõudlust võrrelda, aga paljudel ja milleks reaalselt ka seda 700 cm vaja läinud on? Käru vedamiseks? Lume lükkamiseks? Metsas peaks ju väiksemaga kah hakkama saama? Kas on ka niisama sõidul mingi märkimisväärne kütusekulu vahe?
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2396
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas boob » E Mär 26, 2012 11:24 am

Suurem masin jõuab suuremat ratast ringi ajada. Suurema võimusega saad hüpata jne. Väiksemad masinad on kergemad, ehk siis lihtsam välja tõsta/tõmmata kinnijäämise korral. Samas suurema rattaga jõuad kaugemale (ei jää kõhu alt kinni)...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas heints » E Mär 26, 2012 9:46 pm

Oli meil tööjuures 350cc honda. Minul 0 atv kogemusega kannatas sõita küll ja sai ka kergemat offroadi sõidetud. Suutsid vennad selle ka sodiks sõita ja küliligi käis ta vahel. Kui kinni jäi tulid maha ja lükkasid välja.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Arxs
Fitting 38"
Postitusi: 356
Liitunud: K Mai 21, 2008 8:16 pm
Asukoht: Halinga
Kontakt:

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas Arxs » R Mär 30, 2012 3:10 am

martinkark kirjutas:Puht huvi pärast mõtlesin küsida, lugedes siinsete ATV kasutajate masinatest, siis enamus on sellised üle 600cm3 püssid. Siis on siin ka mehi, kes 300-450 ccm3 masinatega sõidavad? kannatab üldse nendega midagi teha? Firmakaid ma mõtlen ikka, Yamaha, Kawasaki jms. Loomulikult 700 VS 300 ei saa jõudlust võrrelda, aga paljudel ja milleks reaalselt ka seda 700 cm vaja läinud on? Käru vedamiseks? Lume lükkamiseks? Metsas peaks ju väiksemaga kah hakkama saama? Kas on ka niisama sõidul mingi märkimisväärne kütusekulu vahe?

Alla 500 on ikka nadi tööd teha, jäävad nad sinna murutraktorite kanti. 700+ on juba arvestatav jõud. Alla 500 liigub masinaid suht vähe, 450 quade leiab krossirajalt, aga muidu eriti mitte.
Reaalselt läheb vaja ka 1000ccm, 500 jääb jõle nadiks täiskasvanu jaoks.
Ma ei jää kinni, ma lihtsalt kaotan pidamise ja jään seisma.
Honda TRX680
mämm mämm 650 XMR
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 977
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas honkomees » R Mär 30, 2012 9:29 am

Arxs kirjutas:... Alla 500 on ikka nadi tööd teha, jäävad nad sinna murutraktorite kanti. 700+ on juba arvestatav jõud. Alla 500 liigub masinaid suht vähe, 450 quade leiab krossirajalt, aga muidu eriti mitte.
Reaalselt läheb vaja ka 1000ccm, 500 jääb jõle nadiks täiskasvanu jaoks.

Olen ka ise mõelnud ATV soetamisele, aga teadmiste puuduse taha on jäänud ja samas küsimuses. Nimelt vaja liikuda metsas, vedada mõni kott vilja söödaplatsile, kuhu ei pääse autoga ligi, lastud uluk välja vedada puude ja soode vahelt ja üle raielankide vaalude, samuti metsahoolduses puude vahel liikuda ja mõni nott välja vinnata autoga ligipääsetavale kohale jne.

S.t.

1. masin peab olema võimalikult väike (kitsas ja manööverdusvõimeline)
2. kerge, et soisel alal sissejäämisel oleks võimalik kätte saada ilma rasketehnikata
3. suur kiirus pole vajalik, üle 30 km/h ei sõida niikuinii, tähendab et aeglusti on pidevalt sees?
4. et loomi mitte hirmutada, siis peaks olema vaikne hääl - madalad pöörded. Kas diisel?
5. Hea oleks kui mahuks mitte kärule, vaid kastika kasti.

Kuna silmale tunduvad need 350-kuubikulised ikka pisemad kui 700-sed, siis sama küsimus, kas nende töödega tuleb mingi pisem ATV toime.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5083
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas TiitR » R Mär 30, 2012 9:34 am

Mul on laoplatsi lükkamiseks väiketraktor (ATV suurune, kuid neliveosüsteem hoopis teine) diisel mootoriga - see lärmab kordades rohkem (ka kohapeal, mitte ainult põhjagaasiga) kui jahiseltsis olev KingQuad700 bensukas :wink: ...aga vb. überuued dislad (pole kogemusi) häälitsevad vaiksemalt? :roll:
Jeep GC 2.7 CRD - Metsas / Jahil
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2396
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas boob » R Mär 30, 2012 9:45 am

honkomees kirjutas:Olen ka ise mõelnud ATV soetamisele, aga teadmiste puuduse taha on jäänud ja samas küsimuses. Nimelt vaja liikuda metsas, vedada mõni kott vilja söödaplatsile, kuhu ei pääse autoga ligi, lastud uluk välja vedada puude ja soode vahelt ja üle raielankide vaalude, samuti metsahoolduses puude vahel liikuda ja mõni nott välja vinnata autoga ligipääsetavale kohale jne.

S.t.

1. masin peab olema võimalikult väike (kitsas ja manööverdusvõimeline)
2. kerge, et soisel alal sissejäämisel oleks võimalik kätte saada ilma rasketehnikata
3. suur kiirus pole vajalik, üle 30 km/h ei sõida niikuinii, tähendab et aeglusti on pidevalt sees?
4. et loomi mitte hirmutada, siis peaks olema vaikne hääl - madalad pöörded. Kas diisel?
5. Hea oleks kui mahuks mitte kärule, vaid kastika kasti.

Kuna silmale tunduvad need 350-kuubikulised ikka pisemad kui 700-sed, siis sama küsimus, kas nende töödega tuleb mingi pisem ATV toime.


Honda Rincon 650/680. Enamusest muudest aparaatidest kergem, mõnusa ja mugava automaatkastiga, ja hääle poolest vist ka kõige vaiksem originaalis...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 977
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas honkomees » R Mär 30, 2012 4:22 pm

boob kirjutas:... Honda Rincon 650/680. Enamusest muudest aparaatidest kergem, mõnusa ja mugava automaatkastiga, ja hääle poolest vist ka kõige vaiksem originaalis...

Lugesin selle kirjeldust, ikka rõhutakse sportlikkusele :cry: aga mul vaja töölooma, mis tasa kulgeks. Vaatasin hoopis mingit Honda 450 mudelit, see tundus kirjelduse põhjal asjalikum. Aga küsimus ikka selles, et kui on vaja tööd teha, mitte rallida mööda loodust, kas siis on see kubatuur oluline või saab kergema masinaga ka hakkama?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 977
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas honkomees » R Mär 30, 2012 4:26 pm

TiitR kirjutas:Mul on laoplatsi lükkamiseks väiketraktor (ATV suurune, kuid neliveosüsteem hoopis teine) diisel mootoriga - see lärmab kordades rohkem (ka kohapeal, mitte ainult põhjagaasiga) kui jahiseltsis olev KingQuad700 bensukas :wink:...

no disla tuksub ju sisuliselt tühikäigul, vähemalt oma hiina väiketraktoril lükkan käsitsi mingid pöörded peale ja siis lased mitu tundi nt niita ilma gaasipedaali puutumata. Bensukas tahab alati pöördeid saada töötegemiseks ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5083
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas TiitR » R Mär 30, 2012 6:03 pm

honkomees kirjutas:
TiitR kirjutas:Mul on laoplatsi lükkamiseks väiketraktor (ATV suurune, kuid neliveosüsteem hoopis teine) diisel mootoriga - see lärmab kordades rohkem (ka kohapeal, mitte ainult põhjagaasiga) kui jahiseltsis olev KingQuad700 bensukas :wink:...

no disla tuksub ju sisuliselt tühikäigul, vähemalt oma hiina väiketraktoril lükkan käsitsi mingid pöörded peale ja siis lased mitu tundi nt niita ilma gaasipedaali puutumata. Bensukas tahab alati pöördeid saada töötegemiseks ...

No lund sa vaevalt nüüd tühikäigul tõukad! :lol: Kuid vaata, et siis üle 300kg. põdrapulli maha ei "ehmata"...viimati jääb väiketraktor veel metsas hätta! 8)
Jeep GC 2.7 CRD - Metsas / Jahil
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2396
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas boob » R Mär 30, 2012 6:18 pm

Ma oma arust küll kuskilt otsast sportlikkusele ei rõhunud. Honda on suurema kubatuuriga masinate seas kõige lahjem: Honda 25kw, Kawa oli vist 38kw, Suzu 37kw(?), Canam ja Polaris üle 40kw juba...

1. Väiksema kubatuuriga masinad on veidi väiksemad kui suurema kubatuuriga masinad, aga tõenäoliselt need mõnes sentimeetrid ei ole määravaks. Manööverdavad kõik masinad suhteliselt sarnaselt, arvatavasti pole Sul vahet kas pöörderaadius on 5 meetrit või 4,8 meetrit.
2. Väiksema kubatuuriga masinad on kergemad, loogiline ju. Mootor on väiksem, ülekanded on kergemad, raam on kergem, masin on veidi väiksem jne.
3. Aeglusit on vaja raskema veo puhul, 30kmh võid kergemal lõigul rahulikult kiire käiguga lasta.
4. Kui palju diiselmootoriga ATVsid Sa tead Eestis liikumas olevat, Ostad ja mingi jupi purunemisel ootad vajalikku juppi paar kuus, lisaks know-how puudumine. Originaal sumbutiga on Honda kõige vaisem, kuid kõigile saab midagi lisaks ehitada et häält vaiksemaks saada.
5. Kui kast just meetrine pole, siis mahuvad kõik ATVd nii kärusse kui kasti.

Nüüd sellest, et kui tahad metsast puid ja ulukeid välja vedada, siis on ikkagi vaja suuremat ATVd. Miks? Kaalu pärast. Väiksemale ATVle võid muidugi ka panna kaks meest ette ja kaks meest taha pakiraamile istuma, aga siis pole masinal enam jõudu vedada :D

Diisel ATV on variaator ülekandega, samamoodi nagu bensukadki. Ja hääle poolest suhteliselt valjud...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 977
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas honkomees » R Mär 30, 2012 6:25 pm

TiitR kirjutas:... No lund sa vaevalt nüüd tühikäigul tõukad! :lol: Kuid vaata, et siis üle 300kg. põdrapulli maha ei "ehmata"...viimati jääb väiketraktor veel metsas hätta! 8)

vat lund ei anna eriti lükata, massi jääb väheks (800 kg tühja + minu 100) ja võtab rattad ringi, aga kõige raskem töö on kultiveerimine, pöörded jätan ikka sellised keskmised aga häda ikka selles et tõmbab rattad ringi ja kaevab end kõhule, kliirens tal kah ainult 250. Aga nt poole võimsamale traktorile mõeldud niiduk taga töötab keskmistel pööretel ja neljanda käiguga nigu mürin, niiduk tükib ainult trakatsi esirattad maast lahti tõstma. No vanakooli diislil jõupuudust madalatel ei ole, vot auto moodsa diisliga nõuab krt käiguvahetust :?
Metsa selle trakatsiga ei lähe, sissejäämise järel on vaja midagi tõmbama, aga kuhu sa puuduvahele millegi muuga saad. Vaja ikka sellist kerget tsiklit, millel ühemehe jõuga annab midagi ära teha.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
honkomees
Rock Crawler
Postitusi: 977
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas honkomees » R Mär 30, 2012 6:47 pm

Tänud! Sain siit mõned head selgitused oma küsimustele
boob kirjutas:Ma oma arust küll kuskilt otsast sportlikkusele ei rõhunud...
....
3. Aeglusit on vaja raskema veo puhul, 30kmh võid kergemal lõigul rahulikult kiire käiguga lasta....

Nüüd sellest, et kui tahad metsast puid ja ulukeid välja vedada, siis on ikkagi vaja suuremat ATVd. Miks? Kaalu pärast....

Diisel ATV on variaator ülekandega, samamoodi nagu bensukadki. Ja hääle poolest suhteliselt valjud...

Sportlikkusele rõhuvad müüjate kodulehed, otsisin, et kas mingi tootja ei tee töö-atv-d, mis pole mõeldudki kiirsõiduks ...

Selge see, et kergetes oludes sõidad ilma, aga enamasti vaja sõita just aeglaselt, nt jälgede vaatamiseks üle 10 km/h ei sõida. Tegelikult sõidan metsas autoga ka kogu aeg aeglustiga, samuti trakatsiga tööd tehes, kui vaja sõidad kõige kiirema käiguga ja kui vaja siis saad maksimum jõu kätte. Seega töö-atv-lt tegelikult neid kiireid käike ei tahagi, võiks olla ainult aeglustikäigud ...

Kaalu küsimus on mulle jäänud kogu aeg arusaamatuks, kuna endal pole olnud atv-d aga teiste meeste aparaatide juures olen vaadanud et see kerge riistapuu sikutab nagu niuhti nii põtra kui palju raskemaid autosid mudast välja. See on müstika, aga ega siis ikka päris nii see pole kui nii räägid.

Kaalu küsimus on oluline just üksi olles sissejäämisel, vaja ju üksi aparaat mudast-lumest kätte saada.

Kas kõik atv-d on variaatoriga? No ei armasta ma sihukesi imelikke lahendusi, ikka korralik käsikast on asjalikum (vähemalt väiketraktsite/murukate juures eelistan jätkuvalt seda varianti, isikliku kogemuse järgi: automaadil pead pedaali hoidma, aga mätastel ja minu kandi nõlvadel lendad pea-aegu sadulast ja jalg tantsib pedaalil siia-sinna. Käsitsi paned gaasi kindlasse asendisse ja käigu sisse ning saad täie rauaga pühenduda roolimisele ja sadulas püsimisele, masin astub oma kiirusega edasi)
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2396
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Tapa 5013912
Kontakt:

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas boob » R Mär 30, 2012 6:56 pm

Kõik ATVd on variaatorülekandega, välja arvatud Honda, millel on (pool)automaatkäigukast ja osad hiinakad, milledel on nagu tsiklil vasaku käe all sidur ja vadaku jalaga väntad käikusid sisse-välja.

Variaatorülekandega on enamasti kaks käiku edasi, kiire ja aeglane. Honda automaatkast on kolme käiguga ja need poolautomaadid enamasti 3-5 käigulised.

See välja sikutamine on petlik, kinni oleva auto välja tõmbamiseks võib olla vahel vaja kerget sajakilost tõmmet, et masin liikuma hakkaks. 300kg põdra välja vedamiseks jääb tõenäoliselt 200kg kaaluv masin hätta, siis võtadki sõbrad pakiraamile, et kaalu saada, aga siis lahjemal masinal pole jälle jõudu et vedada :D
Ja ATV ninale paned vintsi, jääd kinni üksi olles, siis paned aga vintsi puukülge ja tõmbad masina välja.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
traatjalg
Fitting 38"
Postitusi: 333
Liitunud: E Apr 23, 2007 7:00 pm
Asukoht: Saunja 53833169

Re: ATV kubatuur

PostitusPostitas traatjalg » R Mär 30, 2012 8:47 pm

Yamaha Bruin 350/ Grizzly 350 kui metsa alune "hea" sikutab korraliku rehviga põtra küll,muidu ikka põder väikese käru peale .Metsas väiksema ja kergemaga parem manööverdada mahub igalt poolt läbi,raba/pehme pinnase peal ka upub vähe hiljem aga mujal sõidad suuremate poolt tekitatud tolmu sees.

Mine “All Terrain Vehicles maakeeli ATV”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline