1. leht 1-st

Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: L Nov 11, 2017 3:19 pm
Postitas vox
Tere,

Mure järgmine - jahedamaks läinud ilmad on kaasa toonud probleemi, kus pikemaks ajaks seisma jäänud sõiduvahend (Mitsubishi Pajero Sport, 2,5 TDI, 85 kW) enam esimese pauguga käima ei lähe. Tegelikult piisab isegi juba kahest-kolmest tunnist, et mulle vastu hakata. Üks viga sai likvideeritud, nimelt küünalde relee oli ära surnud, see sai vahetatud ja ühtlasi ka uued küünlad peale pandud (küünaldel vool peal ~7...8 sekundit, ilmselt piisab?). Paraku see aga edu ei toonud. Pirts ikka majas. Üks tähelepanek viimase paari päeva jooksul - süüde sisse, küünaldele vool peale-maha, seejärel kohe sekundiks käivitada (käima niikuinii ei lähe), süüde välja, uuesti küünladele vool peale-maha ja siis läheb paugust käima. Kas asi viitab miskit moodi mingile jamale kütusesüsteemis? Soojast peast ei mingeid probleeme. Ja kui käima läheb, siis käib niikui kell, ka külma mootoriga, ühtlaselt ja ilma mingite anomaaliateta.

Tänud ette, kes viitsib pisut teemat arendada ja nõu anda.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: L Nov 11, 2017 3:37 pm
Postitas TiitR
Jaan ja Uko oskavad kindlasti rohkem öelda, kuid tundub mingi anduri jama olevat? Ja neid andureid on Mitsul ikka omajagu.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: L Nov 11, 2017 11:34 pm
Postitas Uko
Hmm.. privas miskit kribasin...aga sellel vana tüüpi mootoril mõjutavad kõik asjad natuke käima minekut.Akud veits nõrgad ehk starter kulunud,küünlad on põhiline häda muidugi.Kui käima minnes veidi puterdab on kas pritse hiline või küünlad külmad liiga.Kui mõni küünaldest ei tööta siis on sihuke tunne et ainult üks silinder töötab.Niimoodi mõjub.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: P Nov 12, 2017 12:01 am
Postitas vox
Aku alla aasta vana, küünlad peal puhta uued. Kui see käivitamise "tseremoonia" läbi saab, siis käivitub laksust ja töötab täiesti normaalselt. See ongi asja juures veider, et peab sellise "eelmängu" korraldama.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: P Nov 12, 2017 11:48 am
Postitas Uko
Aku või akud?Kui on üks soovitan teine veel panna,koht selleks on olemas.Ja starterile antakse hoopis uus hingamine... :D

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: P Nov 12, 2017 1:04 pm
Postitas Maasturid
vox kirjutas:Tere,

Üks viga sai likvideeritud, nimelt küünalde relee oli ära surnud, see sai vahetatud ja ühtlasi ka uued küünlad peale pandud (küünaldel vool peal ~7...8 sekundit, ilmselt piisab?). Paraku see aga edu ei toonud. Pirts ikka majas. Üks tähelepanek viimase paari päeva jooksul - süüde sisse, küünaldele vool peale-maha, seejärel kohe sekundiks käivitada (käima niikuinii ei lähe), süüde välja, uuesti küünladele vool peale-maha ja siis läheb paugust käima..
Kas küülad mis peale said ikka kindlasti õiged?Sellel masinal peavad olema kiirküünlad mis 4-5 sekundiga punased aga kui said valed küünlad mis vajavad rohkem aega lõplikuks kuumenemiseks ongi kirjeldatud olukord kus tuleb kaks korda küünalt anda.
Aga päris tihti on nendel masinatel läbi roostetanud ka kütuse torustik mist algab paagi pealt ja kulgeb piki raami mootoriruumi.Piisab väikesest august et õhku vahele saada ja küte vajub alla.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: P Nov 12, 2017 10:37 pm
Postitas vox
Küünlad sai ostetud VIN-koodi järgi, seega peaks ikka õiged asja olema. Aga tänud kõigile vastajatele! Päris mitu ülesannet sai nüüd ritta pandud, nii et hakkan otsast tegelema. Kui asi ikka umbe jookseb, ju siis tõstan teema uuesti lauale.

Üks küsimus siiski veel - kui kauaks peab küünaldele vool peale jääma pärast mootori käivitumist? Armatuuris kustub tuluke ~5 sekundi jooksul, küünalde pealt kaob vool ~7...8 sekundiga. Õues on meil veel üks Ford Ranger, sellel saavad küünlad särtsu oluliselt kauem.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: P Nov 12, 2017 11:19 pm
Postitas TiitR
vox kirjutas: Üks küsimus siiski veel - kui kauaks peab küünaldele vool peale jääma pärast mootori käivitumist? Armatuuris kustub tuluke ~5 sekundi jooksul, küünalde pealt kaob vool ~7...8 sekundiga. Õues on meil veel üks Ford Ranger, sellel saavad küünlad särtsu oluliselt kauem.
Minu 85kw-lisel põles indikaator ka 4..5 sek, kuid relee klõps käis peale tulukese kustumist mingi 2..3 sek pärast.

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: N Nov 23, 2017 9:39 pm
Postitas vox
Võtaks teema kokku ja paneks selleks korraks lukku. Asi lahenes üsna veidral moel, millest kirjutada lausa imelik. Aga võib-olla on sellest kunagi kellelgi siiski abi. Niisiis...Nagu esimeses postituses kirjas, siis vaevlesin mõnda aega käivitusprobleemide käes. Lõpuks pöördusingi foorumisse, et abi saada.Tänud siinjuures kõigile, kes nõu ja juhatust andsid, et vaevast lahti saada! Mõtlesin, et enne suuremaid aktsioone võiks 20 000 sõitnud eelsüüteküünlad ära vahetada. Selle töö käigus selgus, et küünalde relee on omadega õhtal. Vahetatud sai seegi, aga märgatavat edulugu siiski ei järgnenud. Siis tekkis millegipärast huvi, et kui kaua küünaldel ikkagi vool peal püsib. Selgus, et armatuuris kustub "spiraal" ära, aga küünlad saavad särtsu peale veel 3...4 sekundit. Tulenevalt sellest asjaolust proovisin muuta oma käivitamise protseduuri ehk viivitan käivitamisega pärast armatuuri märgulambi kustumist ~3 sekundit. Ja vahi värki - käivitub nagu kord ja kohus! Halenaljaks lugu, aga seekord siis niimoodi...

Re: Pajero Sport 2,5 TDI käivitusprobleem

Postitatud: R Nov 24, 2017 9:16 am
Postitas Uko
Soovitan panna 2,8 le mõeldud Denso keraamilised küünlad,peavad hästi vastu.