Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Kasutaja avatar
v2ikevenna
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi
Kontakt:

Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas v2ikevenna » P Mär 26, 2017 2:51 pm

Nii Eesti, kui ka välismaa foorumitest võib leida infot, et 3. gen Pajero loll häda on mure kütusepumpadega ja lahendused remondiks on keerulised ja kallid. Olen sellesama murega maadelnud pikalt ja valanud ka ohtralt pisaraid nii rahakoti kui ka auto pärast. Otsustasin kogetu kirja panna, et hea õnne korral kellegi sellest äkki abi oleks.

2000-2006 3,2 Di-D Pajeol on mehhaaniline kütusepump mida käitatakse otse mootori keti pealt. Pump peaks kütuse ise paagist üles imema, tegema vajalikud surved jne. Pumbas sees on küll mõned peenemad asjad mida juhitakse elektriliselt, kuid diagnostikaga pumba rikkeid ei suuda tuvastada ei esindus ega kangialused kohad. Pumba probleemidest annavad märku kaks sümtomit:

1) Tühikäigul töötab mootor stabiilselt kuid kui käik sisse panna, hakkavad pöörded kiirelt kõikuma. Kirjeldaks seda nii, et kui normaalselt töötav mootor uriseb ilusasti "urrrrrrrrrr", siis antud juhul teeb mootor "urrrh...urrrh....urrrh...jne". Kergelt gaasi andes töötab mootor ilusti ning auto on igati liikumisvõimeline. Probleemi süvenedes ei suuda mootor tühikäigul tööd teha, ning kui käik on sees (näiteks foori taga seistes) siis mootor sureb välja.
2) Täiesti ootamatus situatsioonis auto lihtsalt ei lähe käima. Sõidate näiteks poodi, käite poes ära ja poe parklas auto enam käima ei lähe. Peale auto käima saamist võib olla nädalaid, enne kui see uuesti juhtub.

Tänapäeval tahavad kõik autot remontida nii, et pannakse juhe külge ja auto ise ütleb mis tal viga on. Üks kõrvaline koht küsis juhtme külgepaneku eest 24€ kord ja esindus küsis 36€. Häda on aga selles, et mehhanilise pumba puhul ei saagi diagnostika midagi näidata. Alguses ma asja taibanud ja pidasin odavamaks endale ise diagnostika seade osta. Leidus Tartus siiski üks tark mees, kes oli neid pumpasid remontinud ja minu eelpool mainitud sümtomite järgi teadis kohe, mis autol viga on. See tark mees rääkis asja juurde ka sellise jutu, et isegi kui autole külge panna tutikas pump (tutika pumba sõbra hind mulle ühelt edasimüüjalt oli 2700€, esindus tahtis 3300€), siis see pump ei jää kestma ja on aasta või kahega ikka pekkis. Minu auto pump õnnestus siiski ära remontida ja ise-enesest viimase 30 000 km-ga ei ole sellega ühtegi probleemi enam esinenud.

Üldiselt käib mu auto remondis ühes kindlas kohas ja seda hooldab üks kindel inimene. See inimene sai kusagilt teada, et tüüpveaks olevat kütusepumba riket põhjustab üks teine tüüpviga. Selleks tüüpveaks on see, et tankimisluugi ja kütusepaagi vahelised torud mädanevad ära ja kütusesüsteemi sattunud vesi, rooste jms sitt on see mis pumbale ei meeldi. Need torud paiknevad rattakoopas katteplastiku all ja sinna plastiku vahele koguneb aja jooksul sodi mis ei ole nendele torudele üldse hea. Kui oli aeg autole hooldust teha, siis selle teadmise ajendil ta kontrollis nende torude seisukorda ja need torud olid reaalselt nii mädad, et näpuga puutuda ta neid ei julgenud. Laias laastus ei ole hullu, sest see torude komplekt on uuena täiesti hangitav. Eelmisel aastal vahetasin enda autol ka kütusepaaki, sest paagi ja selle all oleva plastiku vahele oli ka hulga sodi kogunenud ja paak oli pikuti läbi roostetanud, seega omajagu roostet sattus kütusesüsteemi ka sealt. Kui pannagi uus pump, siis kontrollimata paak ja kütusetorustik võivadki ka uue või parandatud pumba ära rikkuda.

Isegi kui autoga on kõik korras, tasub seega kontrollida nii paaki kui ka kütusetorusid. See võib olla hilisematele probleemidele olla heaks ennetuseks. Kui pumbaga ongi probleeme esinenud, siis tuleks kindlasti kogu kütusesüsteem ülekontrollida ja puhastada.
Nissan Pathfinder´92, 3.0
Mitshubishi Pajero´06, 3,2
Kasutaja avatar
AndreTGO
Fitting 38"
Postitusi: 219
Liitunud: N Okt 02, 2014 10:19 pm
Asukoht: Tallinn/Hüüru

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas AndreTGO » E Mär 27, 2017 6:01 pm

Niisama huvi pärast küsin, et palju pumba remont maksma läks?
Oli ka hiljuti plaan üks selline isend tuua, millel oli pump rikkis.

Parimat,
Andre
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi
Kontakt:

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas v2ikevenna » E Mär 27, 2017 6:42 pm

Kui arvestada ainult pumpa kui sellist, siis sain 100 € eest pumba millel oli mingi muu vidin katki. Minu ja doonorpumbast ühe kokku ladumine läks ka 100€. Inimene kes seda remontis näitas lahkelt ka pumba sisemust ning see pump on piisavalt keeruline et ise ma seda parandada ei tahaks.

Sellele 200€-le lisaks tuleb arvestada veel 19h tööd, millest 8h kulus pumba maha võtmiseks, 9h pumba pealepanekuks ja enne seda 2h et kätte saada see krdi plekk mille all pump paikneb.

Inimene, kes remontis, andis mõista ka seda, et kuna enamasti läheb pumbal läbi üks ja sama vidin, siis on pisut keeruline hankida kasutatud korralikku varuosa. Näiteks auto24-st võib leida varuosade rubriigist taastatud pumpasid, kuid kust tulevad tutikad varuosad nende taastamiseks, seda ta ei teadnud.
Nissan Pathfinder´92, 3.0
Mitshubishi Pajero´06, 3,2
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 568
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas Uko » E Mär 27, 2017 6:56 pm

Jajah kuna sellel sordil onmingi debiilne pisike plunzer ,mis kulub ka muideks korras torustikuga ära .Ja jama hakkab peale.Õhu kättesaamine on sellel kah omaette ooper.Seda plunzrit venes keegi isegi taastas,aga selleks on vaja väga täpseid seadmeid.Plunzer kroomiti üle jämedamaks ,siis pind siledaks ja pesa plunzri järgi mõõtu.Nüüdseks ei ole see auto enam teab mis uus asi,neid tükke peaks saama juba .
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi
Kontakt:

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas v2ikevenna » E Mär 27, 2017 9:19 pm

Pumbale juppide otsimine oli minu jaoks aktuaalne umbes aasta tagasi. Tutika pumba hankimine 3-4 kuupalga eest polnud loomulikult probleem. Mingeid pumba ümber olevad juppe (paar andurit jms) polnud ka üldse keeruline hankida. Nulliring oli kõigega, mis asus pumba sees. Pumbas sees asub ka üks KOYO laager koodiga 830053. Isegi selle laagri hankimine oli mission impossible: kasutatult oleks seda saanud eBayst, tutikast peast sama koodiga laagrit pakkusid paljud, kuid juba peale vaadates aru saada et vale asi. Samuti ei suutnud ma seda välja ajada mõõtude järgi ei meeter- ega tollmõõdustikus.
Nissan Pathfinder´92, 3.0
Mitshubishi Pajero´06, 3,2
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1545
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas jaan mmc » T Mär 28, 2017 9:17 am

Kõiki pumba detaile saab Karlaautost tellida, sh. laagrit.
Mitsubishide remont Pärnus 5178647
HenryRa
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 140
Liitunud: E Nov 17, 2014 7:10 pm

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas HenryRa » R Mär 31, 2017 4:39 pm

Riias mingid tegelased remondivad neid, vahetusfondi pump oli 900€ mingi aeg. Börsis kuulutavad mingi Andrei oli vist nimeks. Minul oli ühel pajerol see pump peal ja ei saanud aasta jooksul kurta mis ma teda omasin, korra kustus ainult pumba autopoolne juhtmestik mille vahetasin välja peale kiiruseandurite vahetust.
Üldiselt mädanevad paagid ise ka päris tublisti ja seegi on neil tüüpviga ja siin vahepeal keegi pakkus plastikpaake ka neile vist.
Kasutaja avatar
Mikk132
Off Roader Wannabe
Postitusi: 33
Liitunud: L Apr 25, 2015 6:41 pm
Kontakt:

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas Mikk132 » L Mai 13, 2017 5:23 pm

Mul oli ka umbes aasta tagasi jama pumbaga. Nimelt, läks auto ilusti käima, käis umbes 5 minutit ilusti ja siis jäi auto seisma. Käiasin aku tühjaks, kuid käima ei läinud ikka. Maadlesin probleemiga mitu nädalat, kuna ei raatsinud uut pumpa osta. Viisin auto töökotta ning seal selgus, et pumbal on mingisugune suretusklapp, mis kogu probleemi põhjustas. Kui õigesti mäletan, siis minu masinal see suretusklapp üldsegi eemaldati ning ma otseselt mingit vahet ei täheldanud auto seisma jätmisel. Sain umbes 80 euriga hakkama.
Offroader.ee - 4X4 varustus
http://www.offroader.ee
info(ät)offroader.ee
Snorklid, puksiirköied, vintsid, tõstesarjad, LED tuled... ja palju muud veel.
derbi112
Rookie
Postitusi: 8
Liitunud: T Okt 28, 2014 6:54 pm

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas derbi112 » E Aug 21, 2017 11:40 pm

Mure on mull pajeroga 2003 aasta 3,2 diisel 121kw läbisõit 200000 ja arvatavasti kõrksurvepumba rike) silberautos pandi diagnoos...

jõudu ei ole autol põõrde ei taha minna ajab sinist ja kui kaasipedaal põhja panna siis hakkab jubedalt hallikat musta tagant välja ajama nagu uputaks jõhkralt kütusega üle.

kas selle auto ostuga olen juba ämbri astund või annab seda kõike parandada?
jutud on hullud et eestis pole pädevaid inimese seda vanat autot remontida?

Kus oleks võimalik remontida või kas taastada vana pump või soetada auto24.ee taasatud pump?

või osta romulast kasutatud pump,ühesõnaga palun abi inimestelt kes on selle probleemiga olnud sina peal või kes on pädevam mulle natuke kirjutama või näpunäiteid jagada olen keskmise klassi inimene ei ole rikas :)

Tänan kes võttis vaevaks lugeda minu mure ja kaasa mõelda äitäh..
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1545
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

PostitusPostitas jaan mmc » T Aug 22, 2017 5:15 pm

Nagu siin eelpool kirjutatud remonditakse neid pumpasid nt. Riias ja teen ka mina. Nii, et korda peaks ikka saama. Minul algavad hinnad u. 450.-(see on siis kogu vajaminev töö auto kallal), millele lisanduvad varuosad. Varuosade vajadus varieerub, mõnikord kulub neid mõnekümne, halvemal juhul kuni 700.- euri jagu.
Vajadusel võivad lisanduda veel kütuse valamistrassi (remont u. 100-180.- eur) ja / või paagi remont, olenevalt probleemist, paagi vahetuse korral u. 120.- pluss paagi maksumus, parandustööde puhul võiks arvestada veel u. 70.- lisakuluga.

Ostan ka mittetöötavaid pumpasid varuosadeks. Hinda oskan pakkuda paraku alles siis, kui olen pumba lahtivõtnud ja seisukorraga tutvunud.
Mitsubishide remont Pärnus 5178647

Mine “Mitsubishi”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist