Pajero 3,2 Di-D kütusepump
Postitatud: P Mär 26, 2017 2:51 pm
Nii Eesti, kui ka välismaa foorumitest võib leida infot, et 3. gen Pajero loll häda on mure kütusepumpadega ja lahendused remondiks on keerulised ja kallid. Olen sellesama murega maadelnud pikalt ja valanud ka ohtralt pisaraid nii rahakoti kui ka auto pärast. Otsustasin kogetu kirja panna, et hea õnne korral kellegi sellest äkki abi oleks.
2000-2006 3,2 Di-D Pajeol on mehhaaniline kütusepump mida käitatakse otse mootori keti pealt. Pump peaks kütuse ise paagist üles imema, tegema vajalikud surved jne. Pumbas sees on küll mõned peenemad asjad mida juhitakse elektriliselt, kuid diagnostikaga pumba rikkeid ei suuda tuvastada ei esindus ega kangialused kohad. Pumba probleemidest annavad märku kaks sümtomit:
1) Tühikäigul töötab mootor stabiilselt kuid kui käik sisse panna, hakkavad pöörded kiirelt kõikuma. Kirjeldaks seda nii, et kui normaalselt töötav mootor uriseb ilusasti "urrrrrrrrrr", siis antud juhul teeb mootor "urrrh...urrrh....urrrh...jne". Kergelt gaasi andes töötab mootor ilusti ning auto on igati liikumisvõimeline. Probleemi süvenedes ei suuda mootor tühikäigul tööd teha, ning kui käik on sees (näiteks foori taga seistes) siis mootor sureb välja.
2) Täiesti ootamatus situatsioonis auto lihtsalt ei lähe käima. Sõidate näiteks poodi, käite poes ära ja poe parklas auto enam käima ei lähe. Peale auto käima saamist võib olla nädalaid, enne kui see uuesti juhtub.
Tänapäeval tahavad kõik autot remontida nii, et pannakse juhe külge ja auto ise ütleb mis tal viga on. Üks kõrvaline koht küsis juhtme külgepaneku eest 24€ kord ja esindus küsis 36€. Häda on aga selles, et mehhanilise pumba puhul ei saagi diagnostika midagi näidata. Alguses ma asja taibanud ja pidasin odavamaks endale ise diagnostika seade osta. Leidus Tartus siiski üks tark mees, kes oli neid pumpasid remontinud ja minu eelpool mainitud sümtomite järgi teadis kohe, mis autol viga on. See tark mees rääkis asja juurde ka sellise jutu, et isegi kui autole külge panna tutikas pump (tutika pumba sõbra hind mulle ühelt edasimüüjalt oli 2700€, esindus tahtis 3300€), siis see pump ei jää kestma ja on aasta või kahega ikka pekkis. Minu auto pump õnnestus siiski ära remontida ja ise-enesest viimase 30 000 km-ga ei ole sellega ühtegi probleemi enam esinenud.
Üldiselt käib mu auto remondis ühes kindlas kohas ja seda hooldab üks kindel inimene. See inimene sai kusagilt teada, et tüüpveaks olevat kütusepumba riket põhjustab üks teine tüüpviga. Selleks tüüpveaks on see, et tankimisluugi ja kütusepaagi vahelised torud mädanevad ära ja kütusesüsteemi sattunud vesi, rooste jms sitt on see mis pumbale ei meeldi. Need torud paiknevad rattakoopas katteplastiku all ja sinna plastiku vahele koguneb aja jooksul sodi mis ei ole nendele torudele üldse hea. Kui oli aeg autole hooldust teha, siis selle teadmise ajendil ta kontrollis nende torude seisukorda ja need torud olid reaalselt nii mädad, et näpuga puutuda ta neid ei julgenud. Laias laastus ei ole hullu, sest see torude komplekt on uuena täiesti hangitav. Eelmisel aastal vahetasin enda autol ka kütusepaaki, sest paagi ja selle all oleva plastiku vahele oli ka hulga sodi kogunenud ja paak oli pikuti läbi roostetanud, seega omajagu roostet sattus kütusesüsteemi ka sealt. Kui pannagi uus pump, siis kontrollimata paak ja kütusetorustik võivadki ka uue või parandatud pumba ära rikkuda.
Isegi kui autoga on kõik korras, tasub seega kontrollida nii paaki kui ka kütusetorusid. See võib olla hilisematele probleemidele olla heaks ennetuseks. Kui pumbaga ongi probleeme esinenud, siis tuleks kindlasti kogu kütusesüsteem ülekontrollida ja puhastada.
2000-2006 3,2 Di-D Pajeol on mehhaaniline kütusepump mida käitatakse otse mootori keti pealt. Pump peaks kütuse ise paagist üles imema, tegema vajalikud surved jne. Pumbas sees on küll mõned peenemad asjad mida juhitakse elektriliselt, kuid diagnostikaga pumba rikkeid ei suuda tuvastada ei esindus ega kangialused kohad. Pumba probleemidest annavad märku kaks sümtomit:
1) Tühikäigul töötab mootor stabiilselt kuid kui käik sisse panna, hakkavad pöörded kiirelt kõikuma. Kirjeldaks seda nii, et kui normaalselt töötav mootor uriseb ilusasti "urrrrrrrrrr", siis antud juhul teeb mootor "urrrh...urrrh....urrrh...jne". Kergelt gaasi andes töötab mootor ilusti ning auto on igati liikumisvõimeline. Probleemi süvenedes ei suuda mootor tühikäigul tööd teha, ning kui käik on sees (näiteks foori taga seistes) siis mootor sureb välja.
2) Täiesti ootamatus situatsioonis auto lihtsalt ei lähe käima. Sõidate näiteks poodi, käite poes ära ja poe parklas auto enam käima ei lähe. Peale auto käima saamist võib olla nädalaid, enne kui see uuesti juhtub.
Tänapäeval tahavad kõik autot remontida nii, et pannakse juhe külge ja auto ise ütleb mis tal viga on. Üks kõrvaline koht küsis juhtme külgepaneku eest 24€ kord ja esindus küsis 36€. Häda on aga selles, et mehhanilise pumba puhul ei saagi diagnostika midagi näidata. Alguses ma asja taibanud ja pidasin odavamaks endale ise diagnostika seade osta. Leidus Tartus siiski üks tark mees, kes oli neid pumpasid remontinud ja minu eelpool mainitud sümtomite järgi teadis kohe, mis autol viga on. See tark mees rääkis asja juurde ka sellise jutu, et isegi kui autole külge panna tutikas pump (tutika pumba sõbra hind mulle ühelt edasimüüjalt oli 2700€, esindus tahtis 3300€), siis see pump ei jää kestma ja on aasta või kahega ikka pekkis. Minu auto pump õnnestus siiski ära remontida ja ise-enesest viimase 30 000 km-ga ei ole sellega ühtegi probleemi enam esinenud.
Üldiselt käib mu auto remondis ühes kindlas kohas ja seda hooldab üks kindel inimene. See inimene sai kusagilt teada, et tüüpveaks olevat kütusepumba riket põhjustab üks teine tüüpviga. Selleks tüüpveaks on see, et tankimisluugi ja kütusepaagi vahelised torud mädanevad ära ja kütusesüsteemi sattunud vesi, rooste jms sitt on see mis pumbale ei meeldi. Need torud paiknevad rattakoopas katteplastiku all ja sinna plastiku vahele koguneb aja jooksul sodi mis ei ole nendele torudele üldse hea. Kui oli aeg autole hooldust teha, siis selle teadmise ajendil ta kontrollis nende torude seisukorda ja need torud olid reaalselt nii mädad, et näpuga puutuda ta neid ei julgenud. Laias laastus ei ole hullu, sest see torude komplekt on uuena täiesti hangitav. Eelmisel aastal vahetasin enda autol ka kütusepaaki, sest paagi ja selle all oleva plastiku vahele oli ka hulga sodi kogunenud ja paak oli pikuti läbi roostetanud, seega omajagu roostet sattus kütusesüsteemi ka sealt. Kui pannagi uus pump, siis kontrollimata paak ja kütusetorustik võivadki ka uue või parandatud pumba ära rikkuda.
Isegi kui autoga on kõik korras, tasub seega kontrollida nii paaki kui ka kütusetorusid. See võib olla hilisematele probleemidele olla heaks ennetuseks. Kui pumbaga ongi probleeme esinenud, siis tuleks kindlasti kogu kütusesüsteem ülekontrollida ja puhastada.