99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
ulmeronija
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: E Mär 02, 2009 10:55 am
Asukoht: Rakvere

99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas ulmeronija »

Olen leidnud mitmeid pilte ja asja lahti seletusi, kuid kuna selle vedrustuse põhimõte on mulle täiesti võõras, siis ehk keegi suudaks läbi neti siiski selgeks teha täpselt, et kus mis mutrit keerata, mida jälgida jne. et oma Pajerot tõsta. Palju selle pealekeeramisega tõstet tuleb? (50mm?) Räägitakse veel, et saab niisama peale keerata, samas saab ka nuudist edasi tõsta, mis vahe neil kahel on?
Taha plaanin panna y60 Patroli vedrud ning kõigelõpuks 33" rehvid.

Lisaks veel küsin siia lõppu, kas Eestis müüb keegi samuti Pajero spiraalvedrudele 50mm vahetükke?
QUATTRO
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas CaveMan »

Torsoon on metallist varras millel üks ots on kinnitatud alumise õõtshoova ja teine ots auto kere külge. Vedrustuse loogika on seda varrast väänata. Kerepoolne kinnitus on reguleeritav. Sealt on lihtne peale keerata. Õõtsa poolt nuutidest edasi tõsta teeb täpselt sama välja ja seni, kuni kere poolt saab peale keerata, pole nuutidega jamada mõtet. Kui auto alt vaatad, siis saad ise ka aru.

Mina keerasin niipalju peale, et reguleerija läks peaaegu lõpuni. Õõtsa ja piiraja (kummist julla) vahele jäi veel niipalju ruumi, et sõrm läks vahele. Ratta keskkohast mõõdetuna tuli juurde 3 cm. See ei ole mingi kivisse raiutud näitaja. Sõltub sellest, kui madalal su auto praegu on. Ma olin peale vintsi paigaldust ka pisut juurde keeranud kuna see 50 kg vajutas nina kõvasti allapoole. Kui nüüd rohkem tahaksin keerata, siis peaksin piirajad eemaldama ja kuna reguleerija põhjas, siis nuuti edasi tõstma. Aga kuna ma sõidan selle autoga 99% asfaldil, siis tahan säilitada mugavuse ja kui liiga palju keerata, siis hakkavad muud hädad.

Taha panin Ironmani C klassi vedrud. Kirjade järgi lubavad 4 cm tõstet ning 30% suuremat raskust. Mul olid vanad vedrud suhteliselt väsinud ning selle tulemusel tuli taha + 6 cm. Alguses panin B klassi vedrud aga kui panin prooviks 300 kg inimesi autosse, siis vajus saba liiga vastu maad ja vahetasin C klassi vastu. Nüüd tundub täpselt hea.
33x12,5 läks ka ilusti alla. Paremale lõppu pöörates käib vasaku rehvi parem äär vastu stabika varrast. Mind see häirinud siiani pole. Lihtsalt ei keera rooliga seda viimast nõksu.

Porikad koos astmelauaga sai ka juba varem eemaldatud. Need jäid igale poole kinni ja hakkasid koledaks muutuma. Kui esimene porikas oleks paigas, ma ei tea kas ratas hakkaks vastu käima. Palju sinna praegu ruumi ei jäänud.

Peale nimetatud tegevusi ja uue rehviga sai selline:

Pilt

Vedrude vahetkükke keegi ei siin ja läheduses ei müü. Mul oli ka vahepeal siin kuulutus üleval. Ei pakkunud keegi.
Austraalia veebipoest leidsin või mõõdu järgi lasta kohalikel treida.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Erikoff
Rock Crawler
Postitusi: 507
Liitunud: P Jaan 06, 2013 1:53 pm
Asukoht: Pääsküla/Nõmme/Laagri/Männiku

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas Erikoff »

sillastend ka pärast tõstet?
Jeep GrandCherokee 2011 overland
Jeep GrandCherokee 285/75R16 Special track, 12000lbs vints.
Dodge RAM
F15
Mida võimsam Jeep, seda kaugemale on Patrolit vaja ! :lol:
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas CaveMan »

Erikoff kirjutas:sillastend ka pärast tõstet?
'Jah tegin. Silmaga oli näha, et kalded valed. Tegin silberis kuna sellel käib kalde regull õõtshoova vaheplaatidega ja tavakohtades pole neid.
Paarist kohast uurisin.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Tiberius
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: K Nov 12, 2014 1:43 pm

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas Tiberius »

Kas selle tegevuse tulemusena pidid ka amordid vahetama?
Palju tagavedrud maksid ja kui kiiresti peale tellimist kohale tulid?
Kui jupid olemas siis palju oskajal mehel töö aega võtab? Päev? Kaks?
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas CaveMan »

Tiberius kirjutas:Kas selle tegevuse tulemusena pidid ka amordid vahetama?
Palju tagavedrud maksid ja kui kiiresti peale tellimist kohale tulid?
Kui jupid olemas siis palju oskajal mehel töö aega võtab? Päev? Kaks?
Amordid on originaalpikkusega. Ei lõhu.
Tagavedrud maksid u. 150, täpsemalt ei mäleta. Kahjuks ei mäleta ka kui kiirelt kohale tulid. Kui on huvi, annan kontakti.
Tagavedrude vahetamisega ei viitsinud ise jändama ja tõmmitsaid hankima hakata. Lasin vahetada. Võtab aega 1-2 tundi.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Tiberius
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: K Nov 12, 2014 1:43 pm

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas Tiberius »

CaveMan - kui viitsid, saada enda meiliaadress ja vedrude tellimise kontaktid meiliaadressile aetius@hot.ee. Mul veel paar küsimust...
See ca 4-5 cm tõste ja jäigemad vedrud on just see mida vaja oleks.
Tänud ette!
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas CaveMan »

Tiberius kirjutas:CaveMan - kui viitsid, saada enda meiliaadress ja vedrude tellimise kontaktid meiliaadressile aetius@hot.ee. Mul veel paar küsimust...
See ca 4-5 cm tõste ja jäigemad vedrud on just see mida vaja oleks.
Tänud ette!
Ironman vedrusid saad küsida shop@4x4help.eu
Aga küsi oma küsimused siin, siis saavad teised ka vastused, kui ma nendele muidugi vastata oskan või kui ei oska, siis äkki keegi teine oskab :)
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Tiberius
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: K Nov 12, 2014 1:43 pm

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas Tiberius »

Tänud vastuse eest. Kuna mul autoks Mitsubishi Pajero Pinin 2,0 (5 ust, 2004 juuni, bensukas, tagumine sild vana hea täissild), siis siit ka küsimused. Äkki keegi teab:
1. Kas võib olla nii, et vedrustus kõigil Mitsudel, millel taga täissild(see on siis vist 2. generatsioon?), põhimõtteliselt sama ja vedrustuse jupid omavahel vahetatavad?
2. Kirjutasid, et B-variant vedrud jäid liiga pehmeks. Sul Pajero pikk variant, Pinin aga üsna pisiske ja lühike(passi järgi tühimass 1390, täismass 1890). Et kui suur see massivahe on? Küsin sellepärast, et kui tellida C-variant vedrud, siis äkki liiga jäigad. Samas asfaldil praktiliselt ei sõida - saigi soetatud metsas sõitmiseks ja kalal käimiseks. Seetõttu ka mõte, et väike tõste tuleks päevakorda võtta.
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: 99a Pajero torrosiooni tõste ning tagasild

Postitus Postitas CaveMan »

Tiberius kirjutas:Tänud vastuse eest. Kuna mul autoks Mitsubishi Pajero Pinin 2,0 (5 ust, 2004 juuni, bensukas, tagumine sild vana hea täissild), siis siit ka küsimused. Äkki keegi teab:
1. Kas võib olla nii, et vedrustus kõigil Mitsudel, millel taga täissild(see on siis vist 2. generatsioon?), põhimõtteliselt sama ja vedrustuse jupid omavahel vahetatavad?
2. Kirjutasid, et B-variant vedrud jäid liiga pehmeks. Sul Pajero pikk variant, Pinin aga üsna pisiske ja lühike(passi järgi tühimass 1390, täismass 1890). Et kui suur see massivahe on? Küsin sellepärast, et kui tellida C-variant vedrud, siis äkki liiga jäigad. Samas asfaldil praktiliselt ei sõida - saigi soetatud metsas sõitmiseks ja kalal käimiseks. Seetõttu ka mõte, et väike tõste tuleks päevakorda võtta.
Mina ei tea sellest Pininist midagi - see hoopis teine auto.
Vedrusid ostad ikka vastava auto mudeli järgi. Ironmani kataloogist võid uurida, kas Pininile pakutakse. Kuna Pinin on väiksem/kergem, siis ka vastava klassi vedru on väiksem ja/või pehmem. Kuna ma seda autot ei tunne, siis siinkohal rohkem sõna ei võta :)
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Vasta

Mine “Mitsubishi”