K: Esisild raksub? Korras!

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5093
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas TiitR » R Mai 08, 2015 9:47 pm

Minu poolt teema ammendatud. Viga oligi siiski sisemises pooltelje otsas. Kas teema lukku panna, las otsustavad moded.
Jeep GC 2.7 CRD - Metsas / Jahil
Kasutaja avatar
dzaan
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: R Juul 24, 2015 9:16 am

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas dzaan » R Apr 13, 2018 11:29 am

Tervist!

Minul nüüd sama auto (l200 2001 a.) ja sama teema käsil. Kui mul on sees 2wd siis auto on jumala ok - ei naksu ja raksu. Panen 4wd sisse ja sirgelt kohapealt järsult kiirendades käivad mingisugused naksud läbi. Eriti aga avaldub see sirgelt tagurdades, et siis naksub kuni seisma jään. Vahetasin välja terve parempoolse pooltelje, kuna vanal oli sisemise pooltelje otsa kaitsekumm katki ning juba vesi, liiv sees.
Ehk kellelgi on sama asi läbi elatud ja oskab peast kohe vastata milles häda võib olla.
Kasutaja avatar
dzaan
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: R Juul 24, 2015 9:16 am

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas dzaan » R Apr 13, 2018 1:13 pm

Lisan veel seda, et vaakumsolenoidi olen välja vahetanud. Praegu mõtlen, et äkki tekib tõrge hoopis 4wd lülitamisega, ehk mingid asjad ei hambu korralikult ja hakkab naksuma (veel 100% ei jaga seda süsteemi).
Ahjaa, üks teemaväline probleem tekkis veel juurde: esituled lähevad ise põlema, ehk, lülitan tuled välja ja 5 sekundi pärast käib releest plõks ja tuled lähevad ise põlema :D .
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2290
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas totu » R Apr 13, 2018 1:38 pm

dzaan kirjutas:Tervist!

Minul nüüd sama auto (l200 2001 a.) ja sama teema käsil. Kui mul on sees 2wd siis auto on jumala ok - ei naksu ja raksu. Panen 4wd sisse ja sirgelt kohapealt järsult kiirendades käivad mingisugused naksud läbi. Eriti aga avaldub see sirgelt tagurdades, et siis naksub kuni seisma jään. Vahetasin välja terve parempoolse pooltelje, kuna vanal oli sisemise pooltelje otsa kaitsekumm katki ning juba vesi, liiv sees.
Ehk kellelgi on sama asi läbi elatud ja oskab peast kohe vastata milles häda võib olla.

Kett?
Tehtud, mõeldud.
jaan mmc
True Off Roader!
Postitusi: 1449
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas jaan mmc » R Apr 13, 2018 2:49 pm

Keti kontrolliks, sõita 4 wdga, hea haarduvusega pinnal (nt. asfaldil) vaikselt, väljapööratud rooliga ringiratast. Kui kett on veninud, hakkab vahekast raksuma/paukuma. Aga võibolla raksub väga veninud ketiga, ka juba otsesõidul kiirendamisel, pole välistatud. Üks asi, mida 4 wd raginate puhul kontrolliks on välimiste veovõlliotste ristsuunaline loks, käändtelgedes. Kui nõellaagrid täiesti läbi, siis hakkavad veovõlliotsad lõpuks kolistama. Esineb see suht kaootiliselt, mõnel 4, mõnel 2 wdga sõites, sama on liikumiskiirusega, mõnel juhul kiirendades, mõnel juhul aeglustusel, mõnel, mingis teatud kiiruse vahemikus.
Kasutaja avatar
dzaan
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: R Juul 24, 2015 9:16 am

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas dzaan » L Apr 14, 2018 2:53 pm

Kuulasin mina ja kuulas sõber ning hääl meenutab küll nagu kett käiks üle. Samuti vahtisin paari youtube videot kus siis sama hääle põhjustajaks ongi vahekasti kett.

Aeglaselt keerates, rattad risti, hea haarduvusega pinnal ei ole midagi häda. Hääl tekib järsul kiirendusel, vahet pole kas rattad risti või otse või mis pinnasel. Loogiliselt võttes ei tohikski see oleneda rataste asendist. Pigem ikkagi koormusest mis sellele ketile avaldub - ehk, kett saab mingi teatud koormuse ning käib üle lihtsalt.

Kohe 2 küsimust juurde:
1) Kas saan keti auto all ära vahetatud?
2) Kust Eestimaalt ma selle keti uuena soetada saaksin? Ise kammin ebay'd praegu. Hetkel tundub olevat ca. 200 eurine pauk :c .

Edit:
Krt, kui nüüd meenutan siis sõbral on sama auto ja tal naksub samamoodi aga ainult siis kui rattad on täiesti välja keeratud.
jaan mmc
True Off Roader!
Postitusi: 1449
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas jaan mmc » P Apr 15, 2018 12:16 pm

Kett saab suurima koormuse ikkagi ajal, kui sildade liikumiskiirused erinevad, seega ennekõike pöörangutel. Ei välista, et väga veninuna muidugi ka otsesõidul üleviskab. Olen vahetanud ainult ühe Mitsu keti u. 6-7 a. tagasi, siis B varuosi ei leidnud ja läks originaal, mis polnud just väga odav. Võimalik, et läks ainult kett ja mitte hammasrattad. Täna on vast B kette ka juba saada ja kui siis soovitaks mingi japsis toodetut. Vahetada sai mäletamistmööda all, ketikoda pooleks võttes, ilmselt Maasturid OÜ on neid oluliselt rohkem teind-näind. Võibolla pakub kettigi.
Kasutaja avatar
dzaan
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: R Juul 24, 2015 9:16 am

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas dzaan » E Mai 21, 2018 5:35 pm

Vahetasin vahekasti keti ära ja kõik töötab!
Mina vahetasin auto all olles keti. Enne vahekasti kaane maha võtmist tuleks kindlasti lahti võtta need 2 polti ja anduri, mille all asuvad vedrud ja fiksaatorkuulikesed. Kahe poldi alt tuleb välja võtta kummalgi vedru ja "fiksaatorkuulike", anduri alt tuleb välja 1 kuulike. Soovitan enne tutvuda joonisega!
Kokku panemisel oli vaja päris pikalt nuputada :D - kahe varda vahele käivas tihvtis on võti.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas MetsaVikat » E Mai 21, 2018 9:46 pm

Mis kett maksis ja kust said?

Mul ka üks raksub kui koormust saab. Mul küll mk1 pajero.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas tt75 » N Mai 24, 2018 11:08 pm

MetsaVikat kirjutas:Mis kett maksis ja kust said?

Mul ka üks raksub kui koormust saab. Mul küll mk1 pajero.

Terv. Villu

Teadjamad rääkisid ,et ainult keti vahetusest ei piisa,tuleks vahetada ka need rattad kus kett peal veereb ära.Muidu pidi olema nii ,et saad sõita natukene aega ja jälle on veninud ja viskab üle.(las need kommenteerivad ,kes on seda protsessi teinud ,ja kui kaua nad selle vahetatud ketiga sõita on saanud).
Ise just hiljaaegu vaatasin joutubest kuidas venemaal pandi pajero vahekasti ketikotta kapronist pingutustald(umbes nagu sigulli ketipinguti) mis ei lasknud ketil lõtvuda ,et see saaks üle visata.Teises klipis aga võttis ketilt lüli hoopistükis vahelt ära,nii et kett peale pannes oli pingul nagu uus.

Väikesed klipid nendest tegevustest:
https://www.youtube.com/watch?v=SG3NHN--Qlk
https://www.youtube.com/watch?v=kNpMd9s77Vo
jaan mmc
True Off Roader!
Postitusi: 1449
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas jaan mmc » N Mai 24, 2018 11:39 pm

Väga lahedad, säästu varjandi videod. Kusjuures tundub, et niimoodi remonditu võiks teoreetiliselt veel pikalt sõita.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas MetsaVikat » N Mai 24, 2018 11:56 pm

Ma nüüd omal tegin lahti ja mul oli juba klots pandud sinna ja kett oli suhteliselt pingul, hetkel ei oska küll kahtlustada, et see saaks sealt veel üle tulla. Aga mine sa tea. Probleem jääb alles, korralikud raksud käivad,kui nelik low sisse panna ja rattad välja keerata, või siis kinni olles ja koormus peal. Vaatasin vahekasti hammakaid ka, ei leidnud midagi. Peale maha võttu mõtlesin, et oleks võinud neliku high ka proovida, kas raksub. Mind siis üllatati niimoodi meeldivalt, keegi head tööd teinud. ise olin ka kahe vahel kas osta uus või teha lühemaks või klots panna. Klots mingist heast materjalist, aastate pikkused sõidud pole sellele mitte mingit soont ka sisse kulutanud.
Esimesed hubid vaatasin üle, need keegi juba kinni keevitanud, mingid punktid peale pandud.
kardaani nuudid ka ilusad.
Esimene differ ka ilus

edasi ei oskagi midagi arvata. Äkki kellegil mingeid ideid?
Pilt
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
jaan mmc
True Off Roader!
Postitusi: 1449
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas jaan mmc » R Mai 25, 2018 12:09 am

Midagi on pildil valesti. Miks hammasrataste, hammaste põhjad paistavad? Kett nagu poleks kummalgi hammakal lõpuni peal vaid kannaks justkui hammaste otstel. Ja kui nii siis pole ime, et üle viskab. Kui kett nt. mingi eebliga keskelt pingutades, lõpuni hammastesse ei vaju on see järelikult lootusetult veninud või kulunud ja siis ei aita ILMSELT ka pingutamine või lühemaks tegemine.
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas tt75 » R Mai 25, 2018 12:21 am

edasi ei oskagi midagi arvata. Äkki kellegil mingeid ideid?
Pilt[/quote]

See kett tundub vist juba nii veninud,et saaks ühe lüli vahelt välja võtta.Vaata veelkord kuidas see kett hammakatega hambub (kas piisavalt korralikult ,või ei).
Järgmise varjandina vaheta vahekast välja.
Kuna sa ütlesid et sul on huubid juba kinni keevitatud,siis vist eriti varjante ei ole.
Kui ma hästi mäletan,siis mul kunagi pajero2 (on superselect kastiga) ka koduhoovis aeglustiga proovides tegi nagu mingeid raksakaid ja liikumine oli kuidagi poov ja vaevaline nii et see võibolla polegi anomaalne(kui sõidad hea pidamisega pinnasel ja eriti veel kui keerad samal ajal)!
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 675
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: K: Esisild raksub? Korras!

PostitusPostitas MetsaVikat » R Mai 25, 2018 6:47 am

Veidi on pildi viga, õli vist peegeldab nii, täitsa otste peal ei kanna, aga kui terve ring hammaka peale vedada, siis jah, lõpp täitsa sees ei ole, hammaka põhja ma mõtlen. Kett ise kui pingul, liigub üles alla keskelt heal juhul 1cm-2cm.

Hea pidamisega pinnase peal proovisin lihtsalt häält tuvastada. Metsas sirgelt sõites ja pool kinni jäädes ka raksub ja tagurpidi sõites tõmmates muru peal võtab ka korralikku raksatamised sisse.

Ütleme, et ostan uue keti, kuidas tuvasada, et hammakaid ka vaja? Kas hammakad kuluvad liiga madalaks, et hoida uut ketti?

Ma ise arvan praegu, et see vahekasti kett võiks pidada tegelikult, jah, ta on veninud, aga hetkel ma ise arvan, et ta on nii pingul, et ta ei ulata üle visata, aga võin eksida. Vahekasti kettidega igasugune kogemus puudub.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/

Mine “Mitsubishi”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist