1. leht 1-st

Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanol/15%bensiin)

Postitatud: P Mär 26, 2017 10:11 am
Postitas grandtohv
http://www.eflexfuel.fi

Siin siis Soome keelne link.
Aga teema põhimõtteliselt nii...paigaldad bensiini mootorile etanooli muunduri(ei saa olla otse sissepritsega süsteem),tangid E85-te(u.1eur/l) või bensiini või mõlemat segamini samasse paaki.
Oleks ju tore sõita suure bensiini mootoriga odavama kuluga.
Lollil küsimusi palju...paluks targemate härraste seletusi. :D

Kas mootori tööiga väheneb?
Kas kütusekulu suureneb?

...või on see lihtsalt üks suur roheliste propaganda??

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: P Mär 26, 2017 11:09 am
Postitas bjorn
E85 sisaldas vist peast 30% vähem energiat ning seetõttu kütusekulu suureneb. Kokkuvõttes kui hinnavahe pisike, siis ei tasu ära.

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: P Mär 26, 2017 3:34 pm
Postitas ahto42
lisaks seob vett.

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: P Mär 26, 2017 10:13 pm
Postitas honkomees
ahto42 kirjutas:lisaks seob vett.
Kas see peaks paha olema? Mu talupojamõistus ütleb, et kui vesi on muudetud kütuse osaks, ei ole nö tilkadena kütuse sees nagu tavaliselt alati paagis oleva kondensniiskusega juhtub, siis on see hea. Põhimõtteliselt sama asja teevad need igat sorti kütuselisandid, seovad vee kütuse osaks, et ei kahjustaks sissepritsesüsteemi.
P.s. Mu arust on asjal sügavamat mõtet, kui endal õnnestub käima panna suuremat sorti hansiajamine mingist biomassist à la kartul või hein, ehk kütteliitri hind viia alla 0,5€, tegelt ca 0,1-0,2€ kanti.

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: P Mär 26, 2017 11:55 pm
Postitas tuningman
Üks tuttav peast soe somm sõitis selle e85 ga. toppis oma audi 100 sisse. ei käinud see peast ega peest. pani 98ga pooleks, aga
tulemus parem ei saanud kui puhas 95.

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: E Mär 27, 2017 6:16 am
Postitas grandtohv
tuningman kirjutas:Üks tuttav peast soe somm sõitis selle e85 ga. toppis oma audi 100 sisse. ei käinud see peast ega peest. pani 98ga pooleks, aga
tulemus parem ei saanud kui puhas 95.
Tõesti soe somm... :D
Tuleb ikka muundur vahele panna(või kuidas seda ka kutsutakse).
Midagi sellist...
eflexfuel-e85-muutossarja-setti.jpg
eflexfuel-e85-muutossarja-setti.jpg (110.75 KiB) Vaadatud 10027 korda

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: E Mär 27, 2017 7:47 am
Postitas RAMBO
Aastaid tagasi sai ka sellega sõidetud 50/50 segatud, kuna oli põhimõtteliselt tasuta käes. Autoks oli väikese mootoriga bmw (alla 2liitri mootor ja 4l wrangler) Polnud seal mingit muundurit, läks otse paaki. Kütuse kulu oli küll veidi suurem ja käivitus oli pikem, kui puhta bensiiniga. Ma sellest muunduri tööpõhimõttest saa praegaltki aru, mida ta tegema peab? :tooth:

Terv.
RAMBO

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: E Mär 27, 2017 8:59 am
Postitas ahto42
honkomees kirjutas:
ahto42 kirjutas:lisaks seob vett.
Kas see peaks paha olema? Mu talupojamõistus ütleb, et kui vesi on muudetud kütuse osaks, ei ole nö tilkadena kütuse sees nagu tavaliselt alati paagis oleva kondensniiskusega juhtub, siis on see hea. Põhimõtteliselt sama asja teevad need igat sorti kütuselisandid, seovad vee kütuse osaks, et ei kahjustaks sissepritsesüsteemi.
P.s. Mu arust on asjal sügavamat mõtet, kui endal õnnestub käima panna suuremat sorti hansiajamine mingist biomassist à la kartul või hein, ehk kütteliitri hind viia alla 0,5€, tegelt ca 0,1-0,2€ kanti.
Talvel miinustega ei ole eriti lõbus kui paagist võttur või filter klimpe täis on. Lisaks rikub see ka kummivoolikuid. pead võik kummist asjad flexfuel kundlate vastu vahetama.
Yuutuuber Donyboy73 on aiatehnika remontija kanadas ja seal on see päris suur probleem. karpad roostes. benavooliktud nagu näts.

https://www.youtube.com/watch?v=v3bXpgOgo98

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: E Mär 27, 2017 9:09 am
Postitas olli
ahto42 kirjutas: Talvel miinustega ei ole eriti lõbus kui paagist võttur või filter klimpe täis on. Lisaks rikub see ka kummivoolikuid. pead võik kummist asjad flexfuel kundlate vastu vahetama.
Yuutuuber Donyboy73 on aiatehnika remontija kanadas ja seal on see päris suur probleem. karpad roostes. benavooliktud nagu näts.

https://www.youtube.com/watch?v=v3bXpgOgo98
See probleem avaldub peamiselt just sellisel tehnikal, mis hooajaliselt pikemaks seisma jääb, nagu näiteks aiatehnika. Mu Stihl sae juhendis oli kirjas, et iseenesest on OK kasutada, aga kui üle 1 kuu seisma jääb, tuleb paak ja kogu ülejäänud süsteem tilgatuks lasta. On jee meeles seda teha...

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: E Mär 27, 2017 3:53 pm
Postitas honkomees
ahto42 kirjutas:
honkomees kirjutas:
ahto42 kirjutas:lisaks seob vett.
Kas see peaks paha olema? Mu talupojamõistus ütleb, et kui vesi on muudetud kütuse osaks, ei ole nö tilkadena kütuse sees nagu tavaliselt alati paagis oleva kondensniiskusega juhtub, siis on see hea. Põhimõtteliselt sama asja teevad need igat sorti kütuselisandid, seovad vee kütuse osaks, et ei kahjustaks sissepritsesüsteemi.
P.s. Mu arust on asjal sügavamat mõtet, kui endal õnnestub käima panna suuremat sorti hansiajamine mingist biomassist à la kartul või hein, ehk kütteliitri hind viia alla 0,5€, tegelt ca 0,1-0,2€ kanti.
Talvel miinustega ei ole eriti lõbus kui paagist võttur või filter klimpe täis on. ...
Kui vesi on ühinenud piirutusega, siis ei teki seal mingeid klimpe, pole veel näinud klimpis piiritust aga ma ei ole ka kaug-põhjas elanud, kus üle 50 kraadi miinust oleks. Aga diislis või benas läheb küll vesi klimbiks kuna pole kütusega ühinenud.

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: T Mär 28, 2017 6:55 pm
Postitas grandtohv
RAMBO kirjutas:Aastaid tagasi sai ka sellega sõidetud 50/50 segatud, kuna oli põhimõtteliselt tasuta käes. Autoks oli väikese mootoriga bmw (alla 2liitri mootor ja 4l wrangler) Polnud seal mingit muundurit, läks otse paaki. Kütuse kulu oli küll veidi suurem ja käivitus oli pikem, kui puhta bensiiniga. Ma sellest muunduri tööpõhimõttest saa praegaltki aru, mida ta tegema peab? :tooth:

Terv.
RAMBO
Lugesin siis lõpuks korralikult selle soomekeelse paigaldusjuhendi läbi.
Ühesõnaga pannakse pihustitele steroidid peale :D
Pihusti pistikutele/juhtmetele poogitakse külge eraldi pistikud/juhtmed mis lähevad eraldi juhtmoodulisse/ajju(kõik jubinad vastavalt mootoritüübile sisalduvad pakendis).
Siis paigaldatakse mootori lähedale eraldi temp andur.
Ja lõpuks pannakse kütuse torule/voolikule(ei ole vahet kas tulev või minev) vahele etanoli andur...
...ehk siis etanoli andur saab aru mis kama paagis on(etanol,bensiin või segamini)...temp andur loeb mootori temperatuuri...ja kõige selle teadmisega juhib see eraldi aju pihustite tööd...vot nii :D

On veel mainitud,et miinus kraadidega võib olla pikem käivitus...samas,et on testitud -30 kraadi juures ja toimib.

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanool/15%bensiin)

Postitatud: N Mär 30, 2017 11:14 am
Postitas Maaks
tuningman kirjutas:Üks tuttav peast soe somm sõitis selle e85 ga. toppis oma audi 100 sisse. ei käinud see peast ega peest. pani 98ga pooleks, aga
tulemus parem ei saanud kui puhas 95.
Ega "keskmine inimene" ongi kõigest "keskmiselt" tark :D
Silmaringi laiendamiseks (äkki keegi, kes ei tea satub seda teemat lugema): numbrid bensiinide Be95 ja Be98 nimedes (ja ka selle Audi 100-s nimes :lol: ) tähendavad täiesti midagi muud kui E85 nimes - bensiinidel on see oktaanaarv (detonatsioonikindlus) aga E85-s etanooli maksimumsisaldus %-des (tegelikkuses vastavalt kliimale retsept muutub 50...85% vahel)
E85-e detonatsioonikindluse suhtarv oleks hoopis 100...105.
Ja bensiini (või mistahes muu kütuse) võimet teha tööd väljendab kütteväärtus (=energiasisaldus), aga mitte oktaanarv (väga levinud väärarusaam on, et 98 on parem kui 95 :lol: )

Re: Bensiin vs eflexfuel(E85 e. 85%etanol/15%bensiin)

Postitatud: N Mär 30, 2017 2:00 pm
Postitas Movistar
Tegelikult 98 on parem :)
Kuna ta põleb aeglasemalt,siis tänu sellele on seda võimalik süüdata varem ja selle tulemusena saab autole powerit juurde.
Kehtib see küll spetsiaalselt 98 peale seadistatud autoga.