OFF-ROADI kuldreeglid

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, Landy, boob, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15511
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

OFF-ROADI kuldreeglid

PostitusPostitas Landy » P Apr 10, 2011 10:33 pm

10 OFF-ROAD LOLLUST!

*Auto võimete ülehindamine. Kuuvalges rannas auto välja kaevamine on romantika surm.

*Kõhutunde järgimine. Usalda kompassi, GPSi, kaarti, kogemusi. Navigeerimisel võrdle erinevaid allikaid. Veetakistuse ületamisel mõõda vee sügavust.

*Rehvide osatähtsuse alahindamine. Rehvide suurus, muster ja rõhk mängivad su auto läbivuse juures väga suurt rolli.

*Usin paigalroolimine. Eriti plass on kasutada roolivõimu igasuguste vajalike varraste mässimiseks ümber juhuslikult ettejäänud kännu.

*Siduri kasutamine samuti nagu kella viie ummikus. Kontrollitult aeglaseks sõiduks on maasturid varustatud aeglustiga. Aeglusti saab aeglase sõiduga imehästi hakkama täiesti ilma siduriga mängimata.

*Liiga suur kiirus või liiga kõrged pöörded. Üldiselt on maasturid varustatud jõuliste, madalatel pööretelgi tegijate mootoritega ja tihti on liiga aeglasest kiirem sõit liiga kiire.

*Täiega läbi vee kihutamine. Jõkke on alati lihtsam sõita, kui teisele kaldale pääseda. Vähemalt ventika rihma võiks enne maha võtta, kui just autol ventilaator eraldi välja lülitatav pole.

*Pöialde hoidmine roolirattast seespool. Vähesed asjad annavad nii mõnusasti vastu näppe, kui tagasi lööv rool.

*Mobiili koju jätmine. Sellest rumalam on vaid autolaadija mahaunustamine.

*Neljarattaveo sisselülitamine peale totaalset kinnijäämist. Kui tundub, et rada kisub karmiks, ära häbene sildu/aeglusteid sisse lülitamast. Tagasillaveoga kõige kaugemale punnitanuile auhindu ei jagata.

METSA MINNES PEA MEELS!
Sõida ainult mööda radu, teid või maapinda, mis on sõidukitele või muuks liikumiseks avatud. Jälgi, et rada, mida mööda sa sõita kavatsed sobib su sõiduki tüübiga. Laiad maasturid kitsal teel võivad kahjustada nii rada kui autot ennast. Lõigates või otseteid sisse sõites võid hävitada elusloodust ja anda teistele halba eeskuju. Enamus 4x4 sõidukitele mõeldud radu ja teid taluvad ka neil sõitmise tagajärgi.

Austa teisi, kes asuvad seal, kus sa sõita tahad ja ole nende suhtes viisakas. Arvesta teiste inimestega ja austa nende soovi nautida eraldatust ja vaikset maaelu. Vali mootorimüra ja käratsemine on kohatud ja kerkivad vaiksel looduslikul taustal esile. Võõraste laagriplatside läheduses või nende ümber sõitmine ei ole hea toon. Laagriplatsidel ja nende ümbruses suhtu lugupidamisega laagrisolijate soovi nautida vaikset atmosfääri. Kui su auto sumbuti on ribadeks, siis ära trügi otse oma telgi ette, vaid jäta auto eemale.

Offroadides ole eriti ettevaatlik jalgsimatkajate ja koduloomade läheduses. Sõida tee kõrvale ja lase neil mööduda. Kui vaja, lülita mootor välja.

Kohalikud, üle kõige aga muidugi metsavahid oskavad öelda, millised alad ja teed sobivad offroadimiseks. Eramaal sõites hangi kindlasti maaomaniku nõusolek tema maal sõitmiseks või selle läbimiseks. Järgi teemärke. Austa kõiki väravaid, aedu ja barjääre. Kui avad värava, sulge see kindlasti enda järel.

Ära kunagi sõida õrnal maapinnal. Varakevadel ja sügisel leotavad vihmad ja lumi maapinna eriti pehmeks. Ebakohane sõiduki kasutamine võib kahjustada nii pinnast kui taimestikku.

Kasuta teid ja radu, mis selleks mõeldud ja ära sõida sisse uusi roopaid. Eriti haprad on ojade ja järvede kaldad ja luhaheinamaad. Ületa ojasid seal kus rada ojaga lõikub. Piki oja sängi sõita ei tohi kuna see kahjustab veekogu faunat ja floorat. Mäkke ronimine võib tunduda väljakutsena, kuid kui sellest jäävad maha rattaroopad, kutsub see ka teisi autosid neid mööda sõitma ja tekitab sellega juba pikaajalist kahju. Ka vihm süvendab kahju pikki vagusid auto jälgedesse uhades. Tagajärjeks on inetud ja taastamatud armid.

Ole tähelepanelik mets- ja kariloomade vastu. Talvel sügavas lumes sõites hoia eemale loomaradadest, kuna masina müra ja lähedus vaid lisab raskete talviste tingimustega hakkama saada püüdvate loomade stressi.

Kindlasti naudid sa looduses viibimist mitmel põhjusel - ümbrus on kaunis; sul on vabadus läbida metsikuid, asustamata alasid, mis pakuvad silmailu; kohtad metsloomi ja linde; näed selgeid ojasid ja jõgesid mööda vulisemas; hingad värsket õhku; tunned lopsaka taimestiku värsket lõhna. Metsas ja rabas tunned end osana loodusest. Tee kõik endast olenev, et säilitada see keskkond endale ja teistelegi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “Sisukad”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist