Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, Landy, boob, Moderators

Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5087
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

PostitusPostitas TiitR » N Aug 02, 2012 12:06 pm

Otsi siit foorumist pikalt lahatud teema selle kohta. Võlusõnaks on "kood96", mis lubab autorongi kogukaaluks (mälu järgi) 4250kg. Sel juhul pääsed vaid kerghaagisega platsi/linnasõiduga + riigilõivuga lubade vahetusest, e-kat korral aga kooli minek + liiklus + jne...
Jeep GC 2.7 CRD - Metsas / Jahil
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1276
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

PostitusPostitas v6sa » N Aug 02, 2012 12:26 pm

Nojah, ma oleks ilmselt pidanud oma postitusse panema viite selle teema kohta:
kood96 lahkamine

Ning väike täpsustus: eksamiks kasutatav haagis ei tohi olla kerghaagis.

Mind rohkem huvitab korravalvurite praktika: kas üldiselt aetakse näpuga seadusest järge (ja numbreid ritta) või võetakse asja sisulisest küljest... Konkreetne patrull liitis numbreid. Olen küsinud mõnelt teiselt ja nemad vaatavat rongi tervikuna: korraliku veduri taga olev lubatud piiridesse jääv ja viisakalt kinnitatud koorem ise probleeme ei põhjusta. Aga võib osutuda määravaks muude asjaolude ilmnemise korral... :?

Kusjuures "kood96" maasturite puhul palju ei päästa. Enamus maastureid on täismassiga 2500+ kg. Mis jätab haagisele 4250-2500=1750 või vähem (kopsakama veduri puhul) kg. Hobutranspordiks on sellest küll, kuid autode liigutamiseks vähe... :?

Kui seaduse järgi võtta, siis ei tohi ka tühja haagist vedada, rääkimata osakoormast. :floff
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5087
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

PostitusPostitas TiitR » N Aug 02, 2012 1:03 pm

EI TOHI olla kerghaagis? :shock: Ma käin tihti haagiseid ARK-is arvele võtmas ja ajaviiteks uurisin sealt kohapealt konkreetsete eksami vendade käest mingi aeg tagasi selle kood96 kohta - öeldi, et kui haagis olemas (täitsa suva kas Zubrjonok, Respo, jne..), siis teed oma haagisega vastavad sõidud ära ja ongi kõik? :roll: Kogu jutt siis Tartu ARK-i kohta.
Jeep GC 2.7 CRD - Metsas / Jahil
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1276
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

PostitusPostitas v6sa » N Aug 02, 2012 1:43 pm

TiitR kirjutas:EI TOHI olla kerghaagis? :shock:
...


Kood96 teema I postitusest napsat:

<Toivo.Kangur@mnt.ee>
kuupäev 17. detsember 2010 9:45
teema Ed: Uus liiklusseadus


Tere,

uue liiklusseaduse jõustumisel on tõepoolest võimalik taotleda kuni 4250 ka täismassiga B-kategooria autorongi juhtimisõigust. Selleks tuleb taotlejal liiklusregistri büroos edukalt sooritada sõidueksam B-kategooria autorongiga, mille täismass on suurem kui 3500 kg ning mis ei ületa 4250 kg. Autorongi koosseisu kuuluv haagis ei tohi olla kerghaagis ehk selle täismass peab olema suurem kui 750 kg. Autokooli läbimine ei ole nõutav. Sõidueksami eest tuleb tasuda riigilõivu 400 krooni, uuel aastal 25,56 eurot. Sõidueksami võib sooritada ka oma autoga (ja nõuetekohase haagisega).

Pärast edukat sõidueksami sooritamist väljastatakse isikule juhiluba, millele märgitakse kood 96 (juhiloa tagaküljele B-kat tähise kõrvale). Viimane tähendabki seda, et isik võib juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.

BE-kategooria autorongi juhtimisõiguse taotlemisel see eelist ei anna, va praktilise sõidukogemuse olemasolu natukene väiksema autorongiga.

BE-kategooria autorongi juhtimisõiguse taotlemiseks tuleb läbida vastav autokooli kursus, mis koosneb vähemalt 3st teooriatunnist ja 2st õppesõidutunnist (a´45 minutit). Liiklusregistri büroos tuleb edukalt sooritada teooria- ja sõidueksam.


Kusjuures ma isegi saan aru nõudest, et subrikutaolise haagiseparoodiaga "treilerilube" teha on natuke naljakas küll. Võtame kasvõi piduriga veopea (paratamatult lõtkub veidi ja sellega muudab sõidutunnetust) või pikemast telgede vahest tingitud lõikamine kurvides.
Kasutaja avatar
Jopinto
Fitting 38"
Postitusi: 397
Liitunud: K Juul 20, 2011 10:49 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

PostitusPostitas Jopinto » N Aug 02, 2012 3:07 pm

Praeguse liikluseeskirja kohaselt pead arvestama tegelike massidega, ehk kui politseinik hakkab regstrimassi iba ajama, võib vastu vaielda ja trahviga mitte nõus olla. Seejärel saadetakse see prefektuuri ja trahvinõue tühistatakse (kui ment on tõesti *****).
Sellise vastuse sain politse infotelefonilt, peale seda kui mu kõne vist 5 nda vormikandjani jõudis. Nemad salvestavad kõnesid, seega... 8)

Niiet, kui aega on või vajadust, laske kaalubuss kohale kutsuda ja las kontrollivad autorongi kaalusid. Muidugi eeldab see, et tulekustuti ja tõkiskingad (nii masina kui ka haagise) olemas on. Muidugi ka kõik muu nõuetekohane :lol:

Ja probleemiks võib tihti tekkida vedukautole lubatud haagise massid. Nt linnamaasturitel on piduriteta haagised lubatud suuresti vist ca 500-600kg, sõiduautodel veel vähem...
Uued rehvid ja veljed Rehviparadiis.eu ;)
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1276
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas v6sa » R Aug 03, 2012 8:37 am

Ma oleks küll eelistanud oma teema eraldihoidmist, kuivõrd tegu on antud teemast veidi erineva mõtisklusega, kuid võib ka nii. Olgu siis siin teemas...

Mul tekkis eile õhtul ühe kodanikuga antud teemal vesteldes mõte, et kui leiduks mingi juriidiline isik (MTÜ vms.), kelle kaudu esitada muudatusettepanek, siis see võiks jõuda seadusemuudatusse. Landy, LR klubil vist on keha?

Üksikisiku algatus jääb tähelepanuta, juriidilise isiku oma võiks enam tähelepanu saada.

Pakun nii:

praegu on

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks. Ehk nii:

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


See peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud haagise vedamine on seadusevastane.

Seletuskirja pakun sellise teksti:
Enamusel maasturitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-2600 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on selliste registrimass 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel tuleb rikkuda seadust (kas koormata üle kerghaagis või vedada lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi).

Selline mõte. On kaasamõtlejaid või laseme endistviisi edasi?
Kalamees
Fitting 44"
Postitusi: 402
Liitunud: T Mär 13, 2007 6:22 pm
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas Kalamees » R Aug 03, 2012 9:36 am

Ma lisaks seletuskirja ka selle et tihti peredes/ettevõtetes mitu autot ja lubatud kg väga erinevad.
Piduritega haagise kasutamine peaks olema ka liikluse seisukohast ohutum. Praeguses olukorras tihti kerghaagise tegelik täismass tunduvalt suurem.
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1276
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas v6sa » P Aug 05, 2012 5:25 pm

Iseenesest õige. Äkki nii:

Samuti võimaldan registrimassi asemel tegeliku massi arvestamine suuremat paindlikkust ettevõtete masinapargi kasutusel, kuna ei ole kergema kauba veoks vaja hoida bilansis väiksema registrimassiga kerghaagist.

Lisaks ülaltoodule parandab piduritega haagiste kasutamine autorongide koosseisus liiklusohutust pidurdusmaade lühenemise näol.

On ideid, milline keha võiks olla see, kelle blanketile vastav ettepanek pannakse?
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5104
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas tarmo » P Aug 05, 2012 8:34 pm

Uitmõte vähe teisest ooperist - kas on mingi punkt ja hea põhjus, mis keelab haagisele järgi panna veel teise haagise? A'la näiteks 2500 kg kärule sappa veel kerghaagis.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700
LC200/V8
tarmo@tkwcy.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15433
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas Landy » P Aug 05, 2012 10:02 pm

tarmo kirjutas:Uitmõte vähe teisest ooperist - kas on mingi punkt ja hea põhjus, mis keelab haagisele järgi panna veel teise haagise? A'la näiteks 2500 kg kärule sappa veel kerghaagis.

Kusagilt jäi uues liiklusseduses silma. Hetkel liiga väsinud õige koha otsimiseks.
Tean, et mehhanismi veol oli see punkt sees (ellimineerimaks nn. kaljapüti rongide koostamise võimalus) sest uurisin seda alalõiku seoses "konnaga" mingi aeg tagasi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15433
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas Landy » P Aug 05, 2012 10:03 pm

v6sa kirjutas:Ma oleks küll eelistanud oma teema eraldihoidmist, kuivõrd tegu on antud teemast veidi erineva mõtisklusega, kuid võib ka nii. Olgu siis siin teemas...

Mul tekkis eile õhtul ühe kodanikuga antud teemal vesteldes mõte, et kui leiduks mingi juriidiline isik (MTÜ vms.), kelle kaudu esitada muudatusettepanek, siis see võiks jõuda seadusemuudatusse. Landy, LR klubil vist on keha?

Üksikisiku algatus jääb tähelepanuta, juriidilise isiku oma võiks enam tähelepanu saada.

Saan alates teisipäevast selle teemaga süvitsi tegeleda ning meie (ELRK) MTÜ saab "kehaga" abiks olla.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1276
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas v6sa » T Aug 07, 2012 3:45 pm

tarmo kirjutas:Uitmõte vähe teisest ooperist - kas on mingi punkt ja hea põhjus, mis keelab haagisele järgi panna veel teise haagise? A'la näiteks 2500 kg kärule sappa veel kerghaagis.


LS ei keela. Küll aga keelavad tehnonõuded. O1 ja O2 kategooria haagisel ei tohi olla taga haakeseadet. Eriotstarbelisel seadisel võib (selleks see ju eriotstarbeline ongi). Tõlgendamise küsimus, kas eritellimusena tehtud haagis on eriotstarbeline.

Meil on lubatud rongi pikkus 18,5 m, see võib ka piirama hakata.

Rääkimata sellest, et sihukese soolikaga mina küll liigelda ei tahaks (on põllutehnika poolelt kogemus olemas :lol: ).
heiki76
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: N Dets 09, 2010 8:12 am
Asukoht: Läänemaa

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

PostitusPostitas heiki76 » K Aug 08, 2012 10:11 pm

TiitR kirjutas:EI TOHI olla kerghaagis? :shock: Ma käin tihti haagiseid ARK-is arvele võtmas ja ajaviiteks uurisin sealt kohapealt konkreetsete eksami vendade käest mingi aeg tagasi selle kood96 kohta - öeldi, et kui haagis olemas (täitsa suva kas Zubrjonok, Respo, jne..), siis teed oma haagisega vastavad sõidud ära ja ongi kõik? :roll: Kogu jutt siis Tartu ARK-i kohta.


Soovisin teha Haapsalu ARK-s seda eksamit. Tasusin kõik vajalikud maksud, küsisin veel üle, kas üle tee renditav autoveo treila eksamiks sobib ja panin aja kinni.
Eksamipäeval hakkasin asja igaks juhuks üle täpsustama ja tuli välja et eksamineerija võtab tehnilised passid laua peale ja liidab reg. massid kokku. Ehk seda 2800kg täismassiga treilat selleks eksamiks kuidagi kasutada ei saa. Helitsasin läbi veel ka Tallinna kärurendi firmad ja sellist käru mis ületaks kerghaagise massi ja mahuks sõiduauto taha ületamata autorongi massi 4250kg mina selle 2 tunniga leida ei suutnud.
Peaks vist Tartusse minema eksamit tegema :D , kuigi haagist otsides tekkis selline tunne, et milleks neid lube üldse vaja võiks minna, kui sellist haagist väga kuskilt võtta polegi. Minul töö tõttu vahest tõstukit vaja vedada ja väiksemad sinna raamidesse mahuvad, kuid tihtilugu vaja ikka auto taha treila peale panna ja selleks need load enam ei kõlba.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15433
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas Landy » K Aug 08, 2012 11:10 pm

Uus ja parandatud vesrsioon
------------------
Muudatuettepanek Majandus-Ja kommuniktsioonimisteeriumile ning Riigikogu majanduskomisjonile.

Teeme ettepaneku kehtiva Liikluseaduse muutmisek järgmiselt.

Lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


Seletuskiri muudtusettepanekule.

Käesolev muudatus peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud O2 haagise vedamine on seadusevastane nii B kategoorija juhiloa kui ka uue liiklusedusega võimaldatud kood 96 juhtimisõiguse alusel.

Enamusel maasturitel, kaubikutel ning väikeveokitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-3500 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on nende registrimass vahemikus 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel rikutakse tihti seadust koormates neid üle või juhiytakse lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi.

Tihti on peredes/ettevõtetes mitu autot ning täismasside sumana haaksse lubatud lubatud haagiste registrimasside erinevus väga suur. Piduritega haagise kasutamine peaks olema ka liikluse seisukohast ohutum, eriti võrreldes ülekoormatud kerghaagistega.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1276
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

PostitusPostitas v6sa » N Aug 09, 2012 10:34 am

Muidu kena, kuid paar täheviga on sees. Parandatud (ei viitsinud hakata osundama :oops: ):

Muudatusettepanek Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile ning Riigikogu majanduskomisjonile.

Teeme ettepaneku kehtiva Liikluseaduse muutmiseks järgmiselt.

Paragrahvi 93 lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]

Seletuskiri muudatusettepanekule.

Käesolev muudatus peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud O2 haagise vedamine on seadusevastane nii B kategooria juhiloa kui ka uue liikluseadusega võimaldatud kood 96 juhtimisõiguse alusel.

Enamusel maasturitel, kaubikutel ning väikeveokitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-3500 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on nende registrimass vahemikus 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on tihti maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel rikutakse tihti seadust koormates kerghaagis üle või juhtides lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi.

Tihti on peredes/ettevõtetes mitu autot, mille haakesse lubatud haagiste registrimasside erinevus on väga suur. Piduritega haagise kasutamine on ka liikluse seisukohast ohutum, eriti võrreldes ülekoormatud kerghaagistega.
Viimati muutis v6sa, N Aug 09, 2012 10:49 am, muudetud 1 kord kokku.

Mine “Sisukad”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline