4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, Landy, boob, Moderators

Uunts
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: T Veebr 11, 2020 11:32 pm

4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

PostitusPostitas Uunts » R Veebr 28, 2020 6:56 pm

Tere, sõidan 1999a Nissan Navara pickupiga 76kw. Igati masinaga rahul, aga ei toimi spidomeetri kellade plokk. 4 vedu lülitub sisse läbi esimeste rummulukkude. Seni olen saanud hakkama, kuna sõidan vaid tagaveoga(2HIGH on kangi ülaosas) ja maastikul aeglustiga nelivedu ja esimesed LOCKid sees(4 LOW on kangi alaosas). Samas mõtlesin lõpuks lume saabudes ikkagi ka 4HIGH sisse panna, aga ei saanud hakkama, kuna 4HIGH ja NEUTRAL on kangi keskel. Mul see esimene maastur, seepärast ei ole ka kogemust ja on mõningad kartused. Seepärast küsikski teadjamatelt paar küsimust(kang jookseb nagu ikka ülevalt 2H, 4H, N, 4L):
1. Kui kiiresti võib üldse sõita 4LOW-ga ja maksimaalselt mis käiguga? Linnas 50 km/h 4LOWga tundub vast ebareaalne.
2. Mille jaoks on 4H ja 4L vahel NEUTRAL? Ja kas põhimõtteliselt NEUTRAL seisundis auto edasi ei sõida, kui käik sisse panna?
3. Kas 2HIGH ja esimesed rummulukud LOCKis võib sõita? Kuna see variant toimiks nagu kah 4HIGHveona?
4. Kas kõvemad maasturimehed tunnetaks ka ilma spidomeetri plokita ära, et kas sees on 4 HIGH või LOW?

Ega jahh, kerge ei ole selle 4HIGH ülesleidmisega, kui elu esimene maastur ja spidoplokk ei tööta. Ise proovisin nagu nii, et otsin neutralit ja ja siis vaiksel kangi üles lükates kui vedu taha tuleb, et peaks olema 4HIGH, aga ma ei saanud neutralit kätte miskipärast. Ainus, mis sain oli edasi sõites väike krigin. Eeldan, et see vast võis olla siis 2H ja 4H vaheline olek???
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1079
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: 4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

PostitusPostitas honkomees » R Veebr 28, 2020 8:32 pm

Uunts kirjutas: ...
1. Kui kiiresti võib üldse sõita 4LOW-ga ja maksimaalselt mis käiguga? Linnas 50 km/h 4LOWga tundub vast ebareaalne.
2. Mille jaoks on 4H ja 4L vahel NEUTRAL? Ja kas põhimõtteliselt NEUTRAL seisundis auto edasi ei sõida, kui käik sisse panna?
3. Kas 2HIGH ja esimesed rummulukud LOCKis võib sõita? Kuna see variant toimiks nagu kah 4HIGHveona?
4. Kas kõvemad maasturimehed tunnetaks ka ilma spidomeetri plokita ära, et kas sees on 4 HIGH või LOW?
...

üritan oma kogemuse pealt vastata ehkki omal nissanit pole olnud aga üldjoontes peaks sistem sama olema
1. Aeglustiga (4Low) võid sõita nii kiiresti, kuni mootori undamine kõrvadele hakkab ja pöörded punasesse lähevad, tegelikult ega üle 30 km/h ei kannata sõita
2. 4L tohib sisse lülitada vaid seisval masinal, selleks on vahepeal N et kogemata sisse ei raiutaks hammakate raginal.
3. Ei tea (endal pole olnud rummulukkudega masinat), tõenäoliselt võib aga pole just mõistlik, lohistab kaasa ja kulutab ilmasjata, vedu ju esisillal ikkagi ei ole, 4H-na see ei toimi.
4. Igaüks saab sellest aru ilma spidota, 4H ehk sisselülitud neliveoga liigub auto normaalkiirusel, aeglustiga 4L aga nigu tigu, umbes 3 korda aeglasemalt ehk üle 40 ikka sisse ei saa ka 5 käiguga, vt p.1.
edit - kuidas ja millal rummulukke lülitada ikka tead? ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
RaulK
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: T Mär 27, 2018 10:39 pm

Re: 4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

PostitusPostitas RaulK » L Veebr 29, 2020 7:27 pm

Kui sul ees automaatsed lukud siis lukustuvad need aint siis, kui kardaan diffrit ja pooltelgi ringi hakkab ajama. Ehk kui lükkad sisse 4veo. Tagaveoga sõites esimene kardaan ringi ei käi ning ei lohise sul ees miskit kaasa. Manuaalsete lukkudega teine teema. 2h 4h peale oli navaral niisama üks jõnks alla ja võis lülitada kuni 40km/h. 4h 4l peale pidi kangi mu meelest veel põrandasse suruma. Ning lülitus jah kohapeal.

Mine “Sisukad”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline