WJ rooli ja sildade tuunimine

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

kaido
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 02, 2005 2:45 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas kaido » P Veebr 17, 2019 11:44 am

Ostsin ühe 2.7 04 WJ isendi igapäevasõiduks ja plaanis on ujumine ära kaotada. Olen tiba nõutu kui palju ja mida täpselt vahetama hakata. Hetkel on eelmise omaniku poolt sildadele pandud kõik polypuksid millest paar tükki juba loksuvad. Roolikarp on lõtkuga ja läheb vahetusse. Hetkel otsin millise suurema auto tugevamat roolikarpi sinna mahutada saaks ja kui midagi ägedat ei leia siis võtan mikihiiremaalt Redheadi.
Pidurid on kuuma saanud ja lähevad samuti terves komplektis vahetusse ägedamate vastu.
Küsimus on just õõtsade-varraste valikus. Sellel mudelil on sillaosades jäikusest puudu ning raviks on HD õõtsad-vardad millel otstes johnny joint puksid. Nüüd olen hädas kas kõik selliste vastu vahetada on hea mõte, just maanteesõidu pärast. On keegi enda autole selliseid vidinaid pannud, kas teemüra-vibra keresse lööb ja kannatab trassil normaalkiirusel kulgeda või on sellised vidinad ainult mudas hullamiseks?
Teab lisaks keegi roolivõimu pumpade sobivusest sellisele isendile, olemasolev on kehvaks jäänud ning kas panen samasuguse või leiab ägedama.

Ühesõnaga kõik ideed ja kogemused mis on seotud juhitavuse parandamisega on oodatud.
2.7 CRD P0702 veakoodi põhjused ja ülevaade kulissist http://www.jeepswj.com
kaido
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 02, 2005 2:45 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas kaido » T Veebr 19, 2019 11:59 am

Keegi midagi ägedat veel siia kirjutanud pole ja teen ise otsa lahti. Mõned vidinad olen juba ära tellinud, mõne puhul veel kahtlen. Praeguse hetkega siis sellised asjad:

Õõtsad, pole veel ostnud aga on plaanis panna sellised
Core 4x4 TIER FOUR. Alumised 1-3/4 tolli, 5/16 läbimõõt ja ülemised 1-1/2, 5/16 tolli läbimõõt. Mõlemas otsas Currie Johnny Joints.
https://www.core4x4.com/product/grand-c ... tier-four/

Trackbar, pole veel ostnud aga plaanis panna see
Core 4x4 TIER FOUR. Läbimõõt 1-1/2 seina paksus 5/16 tolli. Mõlemas otsas Currie Johnny Joint.
https://www.core4x4.com/product/jeep-gr ... tier-four/

Roolikarp, tellitud
Redhead 2553, WJ 1999-2004
https://redheadsteeringgears.com/produc ... -cherokee/

Pidurid, tellitud
Kettad EBC USR slotted brake discs ja klotsid EBC Yellowstuff 4000
Silindrite vajaduse üle otsustan kui põhjalikumalt autot lammutama hakkan.

Tagumine stabikas, tellitud
ADDCO 634 7/8" Rear Sway Bar

Tagumine silla kolmnurk. Peab ise tegema kuna originaal on kehvavõitu ning kangemaid müüakse ainult tõstega autodele. Hetkel mul tõstet plaanis pole, ehk tulevikus. Paksuseinalisest torust, otstes Johnnyd.
2.7 CRD P0702 veakoodi põhjused ja ülevaade kulissist http://www.jeepswj.com
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1790
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas puhvel » T Veebr 19, 2019 2:50 pm

Kõva ehitus plaanis.
Kasutaja "grandtohv" pani kõik polyd ja rahul.
Väidab,et muutused stabiilsuse poole on tuntavad.
Ega vist keegi siin sellises mastaabis muudatusi polegi teinud, seega edu ja anna teada tulemustest ka :thumb:
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
laurz
Fitting 44"
Postitusi: 464
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas laurz » T Veebr 19, 2019 5:29 pm

tava kulgemiseks sellised hoovad...??? Ei noo jahh :D XJ-i töllamise vastu aitas---ette V8 vedrud ja taha vedrupakki lisa leht. Olen näinud WJ-il nn sportvedrusid,mis on erinevte keerdude tihedusega.Ma arvan et esimene treppis kruusa tee ....ja sa palud ...,et maailma on loodud PuR :D
kaido
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 02, 2005 2:45 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas kaido » T Veebr 19, 2019 9:07 pm

laurz kirjutas:tava kulgemiseks sellised hoovad...??? Ei noo jahh :D XJ-i töllamise vastu aitas---ette V8 vedrud ja taha vedrupakki lisa leht. Olen näinud WJ-il nn sportvedrusid,mis on erinevte keerdude tihedusega.Ma arvan et esimene treppis kruusa tee ....ja sa palud ...,et maailma on loodud PuR :D

Seda ma kardangi, et õõtsadel jäävad puksid liiga jäigaks. Samas väljamaa foorumites kõik kiidavad, ka tänavaautode omanikud kellel Johnnyd küljes. Pidavat "tiba" tesitsugune ja teravam olema kui kummipuksiga aga ei midagi häirivat. Nendel õõtsadel mille lingid panin ongi ju reaalselt polyd sees, lihtsalt tiba õhem kiht. Heimidel on metall vastu metalli ja nendega oleks puhta vussis ja mitte ainult treppis kruusateel vaid kogu aeg.
Polyd on mul eelmisel isendil aastaid all olnud ja on paremad kui kummipuksid. Samas on originaali õõts ise nii lödi, et sellega ujumisest lahti ei saagi. Eelmisel isendil panin kõik puksid polyd, vahetasin roolikarbi, amordid, hoidsin kõik sarniirid lõtkudeta ning ikkagi pidi trassil rooli kogu aeg timmima. Sellepärast vaatangi midagi toekamat, et prooviks teha midagi põhjalikult ja vaadata kas selle auto saab üldse sirgelt sõitma. Sama tootja pakub õõtsadele ka kummipukse ja polysid, telli või ühes otsas Johnny ja teises kummipuks. HD õõtsad on tugevad, ei paindu ega murdu ja seda ma täpselt tahangi. Lahtine on veel pukside materjal.
2.7 CRD P0702 veakoodi põhjused ja ülevaade kulissist http://www.jeepswj.com
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2830
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas ibra » T Veebr 19, 2019 11:06 pm

Eelmisel isendil panin kõik puksid polyd, vahetasin roolikarbi, amordid, hoidsin kõik sarniirid lõtkudeta ning ikkagi pidi trassil rooli kogu aeg timmima.
Täitsa huvitav auto. Olen ise 13a. GC-ga sõitnud, aga pole minul sellist juhust, et oleks vaja rooliga tee peal timmida. Põhjus timmimisele võiks olla liiga suur rehv, tõste ja muidugi lõtk roolikarbis ja liigendites.Rooliga timmimist põhjustab ka, kui on kande/juhtliigend (Support / Steering Link) määrimata ja/ või kinni roostetanud. Aga see, et auto õõtsub, see on talle sünnist saati antud ja selle vastu aitab taha jämedam stabikavarras ja tummisemad amordid. Aga võib olla madalam rehv. Madalam rehv on jälle miinus sellele autole. Aga kui autoga ainult metsas ja poris sõita, siis pole vahet, kas ujub või mitte. Võib olla ujumine ongi siis parem, ei kipu kohe porri ära uppuma. :D
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 627
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas CayenneTurbo » T Veebr 19, 2019 11:21 pm

Kuna enda Jeepi veidi ehitanud siis panen huvitava teema puhul märgi maha.

Kas see redheadi roolikarp on originaalist tummisem?
Endal 32 rehv all, seega ujumise parandamise kohapealt ei oska kosta.

Puksid kõik poly vastu just hiljuti minulgi vahetatud.

Milleks sul tänavasõidu autole reg õõtsad? Mul 4 tolli tõstega, ainult alumised õõtsad reg. Rough Country omad, trackbar ka Rough Country oma.

Pidurid saavad kuuma tead isegi millepärast, rem komplekt metallist kolbidega sisse ja kestavad väga hästi.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2830
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas ibra » K Veebr 20, 2019 12:16 am

Ei ole midagi seal tummisemat. Tavaline taastatud roolikarp.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
kaido
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 02, 2005 2:45 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas kaido » K Veebr 20, 2019 1:18 am

Üldiselt taastajad vahetavad vanal karbil tihendid ja purunenud osad ning ongi valmis. Kui taastataval karbil oli lõtk enne taastamist sees siis sinna ta ka peale taastamist jääb ning kusagile ei kao. Redhead teeb tiba teisiti, freesib kruvil sooned ühtlaseks, poleerib ja paneb suuremad kuulid. Tulemus on üllatavalt hea ja teiste taastatud või uute karpidega ei anna võrrelda. Paraku nad müüvad ainult USA-sse ja Kanadasse, siia saamiseks peab sealkandis tuttav olema kes enda juurde ostab ja siis edasi saadab. Kindlasti saab teisi ägedaid brände ka lähemalt aga nad on kallimad ning Redheadiga on endal kogemused olemas. Algselt plaanisin mõne suurema auto karbi panna aga netiavarustest lugedes tuli välja, et WJ karbil on käigu pikkus suurem kui teistel ja kaotaksin pöörderaadiuses.
Regullitavad õõtsad sellepärast, et tõenäoliselt tõstan tulevikus ning pole pointi siis uuesti juppe otsima hakata. Saaks lihtsalt pikemate vedrude-amortidega hakkama.

Eelmine WJ küljes sai absoluutselt kõik liikuvad sillaosad ära vahetatud, rehvid olid tavamõõdus, tõstet polnud, kõik oli ilusti määritud. Korduvalt kontrollisin, et misasi seda ujumist põhjustab aga kõik oli tip-top. Tegelikult oleks iga asi võinud tiba tummisem olla ja kui Eestist ostetud taastatud roolikarbile poole aastaga lõtk sisse tuli siis jätsin auto seisma ja ostsin 09 WK. Sellega olen nüüd paar aastat sõitnud ja vahelduseks lähen WJ peale tagasi.
2.7 CRD P0702 veakoodi põhjused ja ülevaade kulissist http://www.jeepswj.com
laurz
Fitting 44"
Postitusi: 464
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas laurz » K Veebr 20, 2019 8:55 am

ma ei usu eriti et lääbad ise vedelad oleks. Poly pukse peab aegajalt määrima.Muidu lihtsalt kuluvad.Vöibolla katsetada esialgu kitsamat ja madalamat rehvi. Meie trassid on suht rööpas https://www.vividracing.com/sport-sprin ... 19442.html
Vöibolla midagi sellist katsetada
Kasutaja avatar
Hendri
Off Roader Wannabe
Postitusi: 40
Liitunud: P Nov 01, 2015 12:48 pm

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas Hendri » K Veebr 20, 2019 10:21 pm

Mind huvitab sedapidine asi, et kui suur see "ujumine" või vajalik korrigeerimine Sul maanteel on? Mul täiesti orig seades WJ ja no ma ei kurda küll absoluutselt millegi üle... olen mina vähenõudlik või on auto teistmoodi? Muidugi pole erinevaid WJ proovinud, aga mõistagi teatud "vedelus" erinevates olukordades on ju paratamatu ja uue sõiduauto omadusi ta pakkuda ei saagi, aga krt selliste kaigaste idee peale tundub küll, et asi on juba maru käest ära.
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas zilliver » N Veebr 21, 2019 8:14 am

Alusta korraliku roolikarbiga, see on põhiline.
laurz
Fitting 44"
Postitusi: 464
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas laurz » N Veebr 21, 2019 8:36 am

Roolikarbi liialt peale keeramine tekitab sama efekti,nagu töllaks teel.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 1790
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas puhvel » N Veebr 21, 2019 12:58 pm

laurz kirjutas:Roolikarbi liialt peale keeramine tekitab sama efekti,nagu töllaks teel.


Ma ütleks, et pigem läheb rool raskeks, poob.
ZJ V8 b
WJ r5 td
B4 r4 b
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: WJ rooli ja sildade tuunimine

PostitusPostitas zilliver » N Veebr 21, 2019 2:47 pm

Karpi vahest kannatab peale keerata kui seda õigesti teha, samas on need autod juba nii vanad, et kas seda on juba varem tehtud ja ainuke variant on uuega asendada.

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist