Grand Cherokee (WJ) automaatkäigukasti vahetus

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
Gaasitoru
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Nov 15, 2018 6:55 pm

Grand Cherokee (WJ) automaatkäigukasti vahetus

Postitus Postitas Gaasitoru »

Tere,

Oskab keegi soovitada asjaliku töökoda Tallinnas/Harjumaal, kus saaks kasti ära vahetada. Vana kast maha, uus (kasutatud) asemele, kast olemas. Auto Jeep Grand Cherokee 2002 4.7 H.o.

Muidu võib ka pakkuda, mis vana kastiga juhtus. Enda tarkusest pakkuksin, et suurem remont vaja teha sellele.
Lugu oli järgmine: sõitsin üks päev ca 10 km peale starti mõõdukalt kiirendades tunne nagu pidurid peal, auto justkui kännu taga. Lasin gaasi maha veeres kenasti, tallasin uuesti peale, sama pull. Siis vaatasin peeglisse ja sinine pilv taga. Tõmbasin kõrvale, et olukorraga tutvuda. Mootor ja mootoriruum tuleseina juurest õline. Käigukasti õli, ilmselt oli varda august välja peksnud (Grandil on käigukasti õlivarras) sealt oli õli alla väljalasketorudele tilkunud sellest ka suitsupilv. Õlitase normis (õli vahetatud ca 3000km tagasi), õlil kärasanud lõhn. Panin auto uuesti käima ja sõitsin paar kilomeetrit sihtkohta. Toimis nagu enamvähem, aga ega ma väga proovinud, mõtlesin, et las seisab pikemalt siis proovin mis teeb. Võtsin igaksjuhuks aku otsa ka maha. Paar tundi hiljem juhe peale ja kodupoole. Algul kast nagu isegi toimis aga ca 2km ja viskas avariireziimile. Manuaalselt sai valdida teise käigu, kui D peale lükata siis käis tühja. 2 käiguga hoog üles, ja siis D peale sai mingi kõrgema käigu ka sisse. Suurem hoog kang D ja tugevamalt gaasi anda viskas käigu välja/ libises läbi. Jõudsin linna, valgusfooride taga oli juba päris kahtlane see kohalt ära saamine, ei tahtnud enam vedu taha võtta. Kui teise käigu sisse sai, siis nagu läbi ei libisenud. Koju jõudes oli tükk tegemist, et tagurpidi käigu vedama saaks.

Ilmselt läks kuumaks. Ja tõenäoliselt see kojusõit oli viimane piisk talle. Aga miks ta sedasi üsna lühikese sõidu järel esimest korda kuumaks läks? Varem toimis normaalselt. Kaks väikest anomaaliat oli, aga suure läbisõidu tõttu neile väga tähtsust ei omistanud: manööverdades DRDRD mõnikord D peale pannes ei tulnud kohe vedu taha. Paar korda ühtlasel kiirusel gaasi andes (kick down) esines seda sama kännu taga teemat, aga ainult paariks sekundiks. Võibolla solenoidid? Nüüd said ilmselt mingid kettad seal sees kahjustada (kasti õlil kärsanud lõhn). Leidsin lammutusest kasutatud kasti ja hetkel arvestasin, et ei hakka seda vana kasti näppima. Kui muidugi keegi kogemusest ütleb, et see mingi väike viga ja saab ilma kasti maha võtmata remontida siis võiks ju proovida. Läbisõit 360000km ei tea kas käigukast originaal, aga piisavalt suur läbisõit ja auto muidu ka väsinud, et olemasolevale kastile kapremonti tegema ei hakka.
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Grand Cherokee (WJ) automaatkäigukasti vahetus

Postitus Postitas zilliver »

Ma nüüd ei tea kindlalt aga ZJ puhul on käigukasti jahutustorudel, seal kus üleminek voolukuks - klapid, mis lasevad vedelikul kindlat pidi liikuda.

See on mugav kui vaja radikat vahetada jne, kuna lekib minimaalselt aga tean vähemalt 2 õhtale läinud kasti, kus need klapid on vanadusest/ummisnunud/jumala tahtest otsad andnud ka õli ringluse peatanud.

Soovitan ühesõnaga enne uue kastiga sõitma asumist need ülevaadata või eemaldada.
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”