1. leht 2-st

Jeep GC mootori probleem

Postitatud: K Nov 07, 2018 10:26 pm
Postitas vox
Tere,

Lugu selline, et sõiduvahend (Jeep Grand Cherokee, 2002 a, 4,7, 162 kW) hakkas täna tee peal jukerdama. Kuni 50...60 km/h on ok, üle selle hakkab mootor puterdama. Auto sõidab nii gaasi (umbes pool aastat) kui ka bensuga, anomaalia ilmneb aga ühtemoodi mõlemal režiimil. Samas - tühikäik on enam-vähem ok, koha peal gaasi andes võib lasta tuurid päris kõrgeks, ei mingit probleemi. On kellelgi mingeid mõtteid, milles asi/ kust otsast alustada veaotsingut?

Tänud ette!

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: N Nov 08, 2018 7:29 am
Postitas AndreTGO
Veakoodidest oleks mõistlik alustada.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: N Nov 08, 2018 8:25 am
Postitas vox
Tehtud, aga ei midagi! Keerutasin võtit kolm korda süütelukus, nagu see asi käib, tulemuseks näitab "done", ei ühtegi veakoodi.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: N Nov 08, 2018 8:52 am
Postitas zilliver
Mõõda kütuse surve ära.
Mõõda TPSi signaali püsivus ära.

Isegi kui paned sund 2. käigu näiteks, siis jamab üle 50?

Mis see enamvähem tühikäik tähendab täpsemalt?

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: N Nov 08, 2018 9:54 am
Postitas ibra
zilliver kirjutas:Mõõda kütuse surve ära.
Mõõda TPSi signaali püsivus ära.

Isegi kui paned sund 2. käigu näiteks, siis jamab üle 50?

Mis see enamvähem tühikäik tähendab täpsemalt?
Kütuse surve ei mängi rolli, kui gaasiga on sama jama.
Pigem elekter.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: N Nov 08, 2018 10:04 am
Postitas vox
Tühikäik "enam-vähem" tähendab seda, et pisut kõigub väikestes piirides (+/- 50), aga seda on ta teinud juba aasta otsa, mil ma temaga sõidan. Kütuserõhku ma hetkel ei kahtlustaks, kuna gaasi režiimis on samad mure. TPS-i teema peaks päevakorda võtma küll.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: L Nov 24, 2018 4:19 pm
Postitas vox
Nii, selleks korraks on siis aktsioon lõppenud. Ootamatul lihtsalt ja seejuures suht odavalt. Ei osanud arvata, et 16 000 km pealt hakkavad küünlad ära koolema. Gaasisüsteemiga koos sai tookord ka iriidiumid peal krutitud, aga seda, et nad ühe suvega otsa saavad ei tulnud küll pähe. Tõsi, gaasiaga sõites närbuvad küünlad kiiremini, see on teada, aga et nii ruttu ...

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: L Nov 24, 2018 5:02 pm
Postitas maksipoiss
Mul küll nii ruttu ei koole need küünlad

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: P Nov 25, 2018 3:05 pm
Postitas vreps
Iriidium küünlad ei sobi vanadele autodele. Point pidi olema selles, et vanemate autode küünalde voolutugevus on nõrgem.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: P Nov 25, 2018 4:17 pm
Postitas ibra
vreps kirjutas:Iriidium küünlad ei sobi vanadele autodele. Point pidi olema selles, et vanemate autode küünalde voolutugevus on nõrgem.
:shock:

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: P Nov 25, 2018 8:34 pm
Postitas v6sa
vreps kirjutas:Iriidium küünlad ei sobi vanadele autodele. Point pidi olema selles, et vanemate autode küünalde voolutugevus on nõrgem.
Ja mismoodi paremad küünad kehvema voolutugevusega siis kiiremini hukkuvad?

Vastupidi ma usuks küll: agressiivne säde sööb pehmemast materjalist külgelektroodi labaselt ära.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: E Nov 26, 2018 10:45 am
Postitas vreps
No ma pole oma ühel bensuautol sugugi aru saanud, et need iriidiumküünlad midagi palju paremad on, pole täheldanud vahet paremuse suhtes ei kütusekulus ega mootori töös, Antud juhul on ju veel tegemist gaasiga sõitva massinaga ja gaas tapab mitte ainult küünlad. Gaasiga tõõtavatele mootoritele müüakse ju veel eriti soolase hinnaga spetsküünlaid. Seda iriidiumi sobimatust rääkis mulle inimene kes tegeleb autode süütesüsteemide arendamisega ja seda mitte siin vaid vanas euroopas asuvas nn. praktilist teadust arendavas firmakeses. Aga tegelikult asja point on selles , et iriidiumküünlad ei toimeta korralikult vanemates mootorites ja mul kui tavakasutajal on täiesti savi missugune keemiline või mehhaaniline protsess seejuures toimub. Müügimehed räägivad muidugi maa ja taeva kokku aga eks nende eesmärk ole maksimaalselt palju müüa. :lol:

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: E Nov 26, 2018 10:53 am
Postitas v6sa
vreps kirjutas: ...
iriidiumküünlad ei toimeta korralikult vanemates mootorites ja mul kui tavakasutajal on täiesti savi missugune keemiline või mehhaaniline protsess seejuures toimub. Müügimehed räägivad muidugi maa ja taeva kokku aga nende eesmärk on maksimaalselt palju müüa. :lol:
Kasutajal võib ju savi olla, aga küünlaid hukkav protsess toimub sellest sõltumatult.

Kena kokkuvõte teema kohta:
https://www.quora.com/Can-I-use-any-typ ... in-any-car

Vastupidi ma usuks küll: vask (tegelikult nikkelkattega vaskkeskelektroodiga) küünal ei kesta kuigi kaua sajandivahetuse kontrollimatu tugevusega süütesüsteemi käes. Nüüdisaegsed digisüsteemid on teine tera, seal jälgitakse natuke ka sekundaarpinge käitumist.

Aga et väikest süütepinget võimaldav iriidiumküünal nüüd ei kestaks vaskküünlast kauem konkreetses mootoris, ma ei tahaks uskuda. Eeldusel, et on valitud sobiva soojusarvuga küünal ikka... Et liigvarane süüde või liiglahja segu suudab muu hulgas ka küünla ennetähtaegselt ära hukata, ma usun küll. Aga siis võiks sama asi juhtuda ka odavamate "vaskküünaldega".

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: E Nov 26, 2018 10:59 am
Postitas vreps
Ah mis me ikka selle tühja asja pärast vaidleme, iga mees teab ise mis teeb.

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitatud: E Mai 27, 2019 7:19 pm
Postitas vox
Nonii, velkam-bäkk! 6 kuud ja 12 000 km saigi ainult sõitu lustida, kui on jälle sama jama kaelas. Seekord aga teatud variatsioonidega. Esiteks erinevalt novembris toimunust näitab täna ära ka veakoodi P0307, mis viitab 7-nda pütiga seotud elektrihädadele (muide eelmisel korral oli häda samas pütis ehk ära suri just 7-nda küünal, samas veakoodi ei mingit). Teine eripära on tänase hädaga see, et kahtlustades süütepooli koolemist sai mõned päevad tagasi uus pool peale pandud ja ühtlasi ka veakood ära kustutatud. Õnne jätkus aga ainult kolmeks päevaks, täna sirab armatuuris taas kollane "mootori-tuluke" ja puterdab tee peal, mis kole. Linnas kannatab veel sõita, maanteel on aga asi päris nutune. Ja jälle ei sõltu see kütusevalikust - nii bensu kui gaasiga on sama lugu. Nii, et teadjamad - taas ootkas vihjeid ja tarku mõtteid, mis selle asjaga peale hakata.

Tänud ette!