Jeep GC mootori probleem

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

vox
Mudder
Postitusi: 81
Liitunud: P Juun 06, 2010 3:24 pm

Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vox »

Tere,

Lugu selline, et sõiduvahend (Jeep Grand Cherokee, 2002 a, 4,7, 162 kW) hakkas täna tee peal jukerdama. Kuni 50...60 km/h on ok, üle selle hakkab mootor puterdama. Auto sõidab nii gaasi (umbes pool aastat) kui ka bensuga, anomaalia ilmneb aga ühtemoodi mõlemal režiimil. Samas - tühikäik on enam-vähem ok, koha peal gaasi andes võib lasta tuurid päris kõrgeks, ei mingit probleemi. On kellelgi mingeid mõtteid, milles asi/ kust otsast alustada veaotsingut?

Tänud ette!
Tasa ja Targu Mudas Edasi
Kasutaja avatar
AndreTGO
Fitting 38"
Postitusi: 336
Liitunud: N Okt 02, 2014 10:19 pm
Asukoht: Tallinn/Hüüru

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas AndreTGO »

Veakoodidest oleks mõistlik alustada.
If it ain't broke, don't fix it.... but it's a jeep so always be prepared!
vox
Mudder
Postitusi: 81
Liitunud: P Juun 06, 2010 3:24 pm

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vox »

Tehtud, aga ei midagi! Keerutasin võtit kolm korda süütelukus, nagu see asi käib, tulemuseks näitab "done", ei ühtegi veakoodi.
Tasa ja Targu Mudas Edasi
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas zilliver »

Mõõda kütuse surve ära.
Mõõda TPSi signaali püsivus ära.

Isegi kui paned sund 2. käigu näiteks, siis jamab üle 50?

Mis see enamvähem tühikäik tähendab täpsemalt?
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas ibra »

zilliver kirjutas:Mõõda kütuse surve ära.
Mõõda TPSi signaali püsivus ära.

Isegi kui paned sund 2. käigu näiteks, siis jamab üle 50?

Mis see enamvähem tühikäik tähendab täpsemalt?
Kütuse surve ei mängi rolli, kui gaasiga on sama jama.
Pigem elekter.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
vox
Mudder
Postitusi: 81
Liitunud: P Juun 06, 2010 3:24 pm

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vox »

Tühikäik "enam-vähem" tähendab seda, et pisut kõigub väikestes piirides (+/- 50), aga seda on ta teinud juba aasta otsa, mil ma temaga sõidan. Kütuserõhku ma hetkel ei kahtlustaks, kuna gaasi režiimis on samad mure. TPS-i teema peaks päevakorda võtma küll.
Tasa ja Targu Mudas Edasi
vox
Mudder
Postitusi: 81
Liitunud: P Juun 06, 2010 3:24 pm

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vox »

Nii, selleks korraks on siis aktsioon lõppenud. Ootamatul lihtsalt ja seejuures suht odavalt. Ei osanud arvata, et 16 000 km pealt hakkavad küünlad ära koolema. Gaasisüsteemiga koos sai tookord ka iriidiumid peal krutitud, aga seda, et nad ühe suvega otsa saavad ei tulnud küll pähe. Tõsi, gaasiaga sõites närbuvad küünlad kiiremini, see on teada, aga et nii ruttu ...
Tasa ja Targu Mudas Edasi
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 732
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas maksipoiss »

Mul küll nii ruttu ei koole need küünlad
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vreps »

Iriidium küünlad ei sobi vanadele autodele. Point pidi olema selles, et vanemate autode küünalde voolutugevus on nõrgem.
numerus stultorum, infinitus est
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas ibra »

vreps kirjutas:Iriidium küünlad ei sobi vanadele autodele. Point pidi olema selles, et vanemate autode küünalde voolutugevus on nõrgem.
:shock:
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas v6sa »

vreps kirjutas:Iriidium küünlad ei sobi vanadele autodele. Point pidi olema selles, et vanemate autode küünalde voolutugevus on nõrgem.
Ja mismoodi paremad küünad kehvema voolutugevusega siis kiiremini hukkuvad?

Vastupidi ma usuks küll: agressiivne säde sööb pehmemast materjalist külgelektroodi labaselt ära.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vreps »

No ma pole oma ühel bensuautol sugugi aru saanud, et need iriidiumküünlad midagi palju paremad on, pole täheldanud vahet paremuse suhtes ei kütusekulus ega mootori töös, Antud juhul on ju veel tegemist gaasiga sõitva massinaga ja gaas tapab mitte ainult küünlad. Gaasiga tõõtavatele mootoritele müüakse ju veel eriti soolase hinnaga spetsküünlaid. Seda iriidiumi sobimatust rääkis mulle inimene kes tegeleb autode süütesüsteemide arendamisega ja seda mitte siin vaid vanas euroopas asuvas nn. praktilist teadust arendavas firmakeses. Aga tegelikult asja point on selles , et iriidiumküünlad ei toimeta korralikult vanemates mootorites ja mul kui tavakasutajal on täiesti savi missugune keemiline või mehhaaniline protsess seejuures toimub. Müügimehed räägivad muidugi maa ja taeva kokku aga eks nende eesmärk ole maksimaalselt palju müüa. :lol:
Viimati muutis vreps, E Nov 26, 2018 10:57 am, muudetud 1 kord kokku.
numerus stultorum, infinitus est
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas v6sa »

vreps kirjutas: ...
iriidiumküünlad ei toimeta korralikult vanemates mootorites ja mul kui tavakasutajal on täiesti savi missugune keemiline või mehhaaniline protsess seejuures toimub. Müügimehed räägivad muidugi maa ja taeva kokku aga nende eesmärk on maksimaalselt palju müüa. :lol:
Kasutajal võib ju savi olla, aga küünlaid hukkav protsess toimub sellest sõltumatult.

Kena kokkuvõte teema kohta:
https://www.quora.com/Can-I-use-any-typ ... in-any-car

Vastupidi ma usuks küll: vask (tegelikult nikkelkattega vaskkeskelektroodiga) küünal ei kesta kuigi kaua sajandivahetuse kontrollimatu tugevusega süütesüsteemi käes. Nüüdisaegsed digisüsteemid on teine tera, seal jälgitakse natuke ka sekundaarpinge käitumist.

Aga et väikest süütepinget võimaldav iriidiumküünal nüüd ei kestaks vaskküünlast kauem konkreetses mootoris, ma ei tahaks uskuda. Eeldusel, et on valitud sobiva soojusarvuga küünal ikka... Et liigvarane süüde või liiglahja segu suudab muu hulgas ka küünla ennetähtaegselt ära hukata, ma usun küll. Aga siis võiks sama asi juhtuda ka odavamate "vaskküünaldega".
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vreps »

Ah mis me ikka selle tühja asja pärast vaidleme, iga mees teab ise mis teeb.
numerus stultorum, infinitus est
vox
Mudder
Postitusi: 81
Liitunud: P Juun 06, 2010 3:24 pm

Re: Jeep GC mootori probleem

Postitus Postitas vox »

Nonii, velkam-bäkk! 6 kuud ja 12 000 km saigi ainult sõitu lustida, kui on jälle sama jama kaelas. Seekord aga teatud variatsioonidega. Esiteks erinevalt novembris toimunust näitab täna ära ka veakoodi P0307, mis viitab 7-nda pütiga seotud elektrihädadele (muide eelmisel korral oli häda samas pütis ehk ära suri just 7-nda küünal, samas veakoodi ei mingit). Teine eripära on tänase hädaga see, et kahtlustades süütepooli koolemist sai mõned päevad tagasi uus pool peale pandud ja ühtlasi ka veakood ära kustutatud. Õnne jätkus aga ainult kolmeks päevaks, täna sirab armatuuris taas kollane "mootori-tuluke" ja puterdab tee peal, mis kole. Linnas kannatab veel sõita, maanteel on aga asi päris nutune. Ja jälle ei sõltu see kütusevalikust - nii bensu kui gaasiga on sama lugu. Nii, et teadjamad - taas ootkas vihjeid ja tarku mõtteid, mis selle asjaga peale hakata.

Tänud ette!
Tasa ja Targu Mudas Edasi
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”