XJ veljed
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
- tfr
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 59
- Liitunud: E Apr 07, 2003 5:16 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
XJ veljed
Hei,
peale '95 XJ-le suverehvide allalappamist mõni aeg tagasi juhtus loetud päevad hiljem tore olukord, kus ca 80km/h pealt läks järsku esimene vasak ratas oma teed:
Auto käis vahepeal ringi sellest tingitud keretöödes, nüüd teeninduses tagasi sai avastatud, et tõenäoliseks põhjuseks oli see, et esitelje veljed ei istu korralikult rummu otsa, vaid sinna jääb üsna tugev loks (vähemalt 2-3mm) sisse.
Äparduse hetkel küljes olnud rumm/rattalaager/piduriketas said uute vastu vahetatud. Siin pildi peal on ketas puudu, reaalselt jäi koos kettaga sinna suht olematu osa täisnurga all olevat "huult" ja praktiliselt kohe algas faasitud osa:
Talvekad olid eraldi velgedel. Hetkel pole neid jõudnud tagasi teenindusse tarida võrdluseks, aga mõlemad on identsed originaalveljed:
Mõlemal komplektil on sissepoole mingi faas sisse freesitud:
On keegi sarnase teema otsa komistanud? Auto sai ostetud veebruaris, seega talvekaid mina alla ei kruvinud, et teaks, kas-kuidas see olukord siis oli. Aga on kellelgi samasugust kogemust? See loks on samas selline, et mingit flantsi/vaherõngast seal ka vaevalt olema peaks, lisaks, nagu öeldud, tegu konkreetse mudeli originaalveljega, kus vaevalt see tehasest sinna disainitud oli.
Indrek
peale '95 XJ-le suverehvide allalappamist mõni aeg tagasi juhtus loetud päevad hiljem tore olukord, kus ca 80km/h pealt läks järsku esimene vasak ratas oma teed:
Auto käis vahepeal ringi sellest tingitud keretöödes, nüüd teeninduses tagasi sai avastatud, et tõenäoliseks põhjuseks oli see, et esitelje veljed ei istu korralikult rummu otsa, vaid sinna jääb üsna tugev loks (vähemalt 2-3mm) sisse.
Äparduse hetkel küljes olnud rumm/rattalaager/piduriketas said uute vastu vahetatud. Siin pildi peal on ketas puudu, reaalselt jäi koos kettaga sinna suht olematu osa täisnurga all olevat "huult" ja praktiliselt kohe algas faasitud osa:
Talvekad olid eraldi velgedel. Hetkel pole neid jõudnud tagasi teenindusse tarida võrdluseks, aga mõlemad on identsed originaalveljed:
Mõlemal komplektil on sissepoole mingi faas sisse freesitud:
On keegi sarnase teema otsa komistanud? Auto sai ostetud veebruaris, seega talvekaid mina alla ei kruvinud, et teaks, kas-kuidas see olukord siis oli. Aga on kellelgi samasugust kogemust? See loks on samas selline, et mingit flantsi/vaherõngast seal ka vaevalt olema peaks, lisaks, nagu öeldud, tegu konkreetse mudeli originaalveljega, kus vaevalt see tehasest sinna disainitud oli.
Indrek
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Re: XJ veljed
Mutrid õiged? Rummus pikad poldid, madalama kübarmutri võib lihtsalt põhja kinni keerata...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
- tfr
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 59
- Liitunud: E Apr 07, 2003 5:16 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: XJ veljed
Mutrid on ka originaalid ja ülaloleval pildil on rumm/laager ilma pidurikettata - selle jagu lähevad need poldid reaalselt lühemaks.
Aga no nii või teisiti, see et velg seal otsas loksub ja ennast ära ei tsentreeri, pole ju normaalne?
Aga no nii või teisiti, see et velg seal otsas loksub ja ennast ära ei tsentreeri, pole ju normaalne?
Re: XJ veljed
Millist pilti sa mõtled, kus ketast küljes ei ole? Kahel esimesel pildil küll küljes.
Endal cherol ühekorra ka ratas jooksu pannud, aga ilmselt oma vea ehk pingutamatuse tagajärjel.
Terv, Imre
Endal cherol ühekorra ka ratas jooksu pannud, aga ilmselt oma vea ehk pingutamatuse tagajärjel.
Terv, Imre
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4649
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Re: XJ veljed
See puha BS jutt. Sul pildil kõik õige. Keerake oma rattad alla kinni! Mul hetkel töömaal 5 Jeebikut ja kõikidel orig velgedega sama nigut pildidl. Mangels/dotz veljed ei toeta üldsegist vasta rummu. Puha tikkude peal ripuvad.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: XJ veljed
Kas lõtk tekib sellest, et velg ei istu rummu otsa, kuna poob seest kinni või sellest, et mutrid on põhja keeratud?tfr kirjutas: ...
tõenäoliseks põhjuseks oli see, et esitelje veljed ei istu korralikult rummu otsa, vaid sinna jääb üsna tugev loks (vähemalt 2-3mm) sisse.
...
Et seal ei oleks labaselt mutrid pingutamata jäänud...
Velge hoiab all peamiselt poltide tõmbejõust tingitud hõõrdumine, keskava on pigem paigalduse hõlbustamiseks sõiduautode (mida too jeebik kah on) puhul.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- TTUUL
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 155
- Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
- Asukoht: Oru ja Saula küla piiril
Re: XJ veljed
Kas paremal esiteljel ratas ilma loksuta kinni või on seal pool teist mõõtu velg ja rumm?
Originaal mutritel õhuke rooste allakogumise kübar peal, mis ei tohiks takistada lõpuni keeramist.
Originaal mutritel õhuke rooste allakogumise kübar peal, mis ei tohiks takistada lõpuni keeramist.
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.