1. leht 2-st

Must mootor (seest)

Postitatud: N Okt 16, 2008 11:19 pm
Postitas Myrgel
Hetkel metsamasinal mootorivahetus pooleli. Kui "uuel" mootoril klapikambrikaane maha võtsime siis avanes seal suht kole vaatepilt. Ehk siis mingi kuivanud, must plöga oli end kõikjale kinnitanud. Minu loogika järgi on see kuivanud õli. Mootor ise ca aasta seisnud ja õli pole ka kõige uuem sees. Küsimus järgnev, kas mustuse mahapesuks piisab uue õli sissevalamisest või peab kasutama mingit spetsiaalset pesuõli (kui selline asi üldse olemas on)?

Urmas
5038572

Postitatud: R Okt 17, 2008 12:01 am
Postitas Bill
Isiklik arvamus-tee kindlasti mootoripesu(on olemas poes pesuvahendid) siis uus õli ja uus õlivahetus uuesti enne etteantud kilometraasi-kui mootor on natukenegi säilinud,siis hoiad kõvasti kokku remondi kohalt!

Postitatud: R Okt 17, 2008 6:26 am
Postitas yanekk
See mootori pesu keemiaga on pagana õrn teema,nii mõnedki mootorid on tänu pesule pärast kokku jooksnud.

Postitatud: R Okt 17, 2008 9:30 am
Postitas atdoom
mina olen kasutanud
http://www.comma.ee/pilt.php?37365

kas sellest seisnud õli puhastamiseks piisab... ei oska öelda.

Postitatud: R Okt 17, 2008 10:08 am
Postitas rommi
Enne kui pesuainega teed, siis lase kindlasti mingi odavama õliga käia, kohe ainet lisades võid kanalid umbe lasta. Ja kasuta selle töö juures kindlasti mingit adekvaatset õli kella.

Postitatud: R Okt 17, 2008 11:19 am
Postitas margus61
rommi kirjutas:Enne kui pesuainega teed, siis lase kindlasti mingi odavama õliga käia, kohe ainet lisades võid kanalid umbe lasta. Ja kasuta selle töö juures kindlasti mingit adekvaatset õli kella.
Ma teeks veel nii:
- odav õli sisse ja käia nii 20...30 min;
- töötavasse mootorisse õlitussüsteemi pesuvahend 5 min tagant 1/5 potsikut, silm õlimanomeetril;
- õli välja, uus filter;
- pesuõli sisse ja käima nii kauaks, kui õli juhendis kirjas, silm manomeetril;
- õli välja, uus filter;
- puhas õli sisse ja 500...1000 km;
Kui õli must, siis
- pesulisand sisse ja pesu;
- õli välja, uus filter;
- puhas õli sisse.

Kui viimane õli on poolsünt või sünt, peab ikkagi hoolega õli puhtust ja rõhku jälgima. Pesemisomadused on sündil vägevad ja kui mustust sisse jäänud (tõenäoline), siis ikka lootus kotti lasta.

Eile ise sarnaseks protseduuriks valmistusin (metsatöö UAZ 3303, kust kaane alt saab paska pahtlilabidaga kaapida, eelm. omanik üks Valgamaa pollar :evil:) ja õli hindu uurisin. Huvitav tulemus - kui keegi leiab Valvoline mineraalist 45 EEK/liiter miskit mõistlikumat, võiks märku anda. Õlitussüsteemi pesulisandiks KleenFlo oma kasutanud ja on üsna tõhus. Ju teiste tootjate omad kah.

Postitatud: R Okt 17, 2008 11:36 am
Postitas atdoom
rommi kirjutas:Ja kasuta selle töö juures kindlasti mingit adekvaatset õli kella.
Sellel Comma puhastusõlil on kirjutatud, et
1.lase vana õli välja.
2.vala puhastusõli pool normaalselt õli kogusest ja lase 5-10mintsa käia.

Kas ma peaks rõhu pärast muretsema? :oops:

Postitatud: R Okt 17, 2008 11:54 am
Postitas rommi
atdoom kirjutas: Sellel Comma puhastusõlil on kirjutatud, et
1.lase vana õli välja.
2.vala puhastusõli pool normaalselt õli kogusest ja lase 5-10mintsa käia.
Kas ma peaks rõhu pärast muretsema? :oops:
Nii uuel masinal pole üldse vaja mootorit seest pesta, piisab kui õigel ajal õli vahetad. Õli peseb ju ise ka mootorit, lihtsalt seda ei tohi lasta vanaks minna. Üleüldse mina näiteks enda autodel teen pigem tihedamini õlivahetust kui kasutan seda pesuainet. Ise olen pealt näinud kuidas lasti mootor kinni selle ainega.

Postitatud: R Okt 17, 2008 1:42 pm
Postitas Myrgel
Kuidas arvate sellisest käitumismudelist:

1. Klapikambrikaas ja karteri kate maha.
2. Flora mootoripuhastusainega füüsiliselt suurem saast lahti kraapida (üle valada, lahti kraapida ja pärast loputada - nii ülevalt kui karterist.
3. Lasta puhastusainel koos saastaga mootorist välja imbuda.
4. Odav õli sisse ja veidi käia.
5. Poolsünt sisse ja 5000 pealt uus.

Ette tänades:
Urmas

Postitatud: R Okt 17, 2008 2:02 pm
Postitas margus61
Vähegi musta mootori puhul ON põhjust õlisurve pärast muretseda.

Oma kogemus viimase Navigatsiooni eelõhtust. Auto sai hea, mõtlesin, et teen maja taga metsas testitiiru. Kui tagasi jõudsin ca 30 min ja 15 km hiljem, lõi tühikäigul õlirõhu punase tule põlema. Pööretel kustus, aga manomeeter näitas üsna nulli (muidu 1...3 sõltuvalt temperatuurist ja pööretest). Mõistus kippus otsakorrale, kui meenus, et olin varem sisse kallanud ühe Prismast pärit potsiku, et hea veel paremaks teha. Värske õli oli must kui tökat ja filter peaaegu umbes. Õnneks siinkohal oli Kõigevägevam hoolitsenud, et 6 l õli ja uus filter riiulis ootas...

Lisandit muidu ei hurjuta. Detjonõševi taat, kes kaani ja plokke teeb soovitas, kuigi tema peaks kõige paremini teadma, kuidas silindripinnad taastuvad. Ainult seal võiks kirjas olla, et lisaks muule heale evib tugevaid pesevaid omadusi.

Postitatud: L Okt 18, 2008 2:25 pm
Postitas Nichtraucher
Sellega on nüüd selline vigur, et pesuvahendid võtavad selle "kiti" lahti ja saadavad selle "kiti" ringlusse. esimesena ummistuvad nukkvõlli, klappide nookurite kanalid väntvõlli "prügitaskud" saavad ilusasti täis ja nalja võib saada kõvasti.
Tee nii -
*Las vana õli välja
*Pane sisse uus filter
*Vala sisse õlinormi jagu DIISELkütust?! Võib ka punane või sinine küte on odavam.
*eemalda küünlajuhtmed, diiselmootoril solenoidklapi juhe.
*Lase starteriga ringi, nii 2minutit
*Lase seista mõned tunnid
*Lase uuesti uuesti ringi nja lase seista
(kui aega on siis tee veel paar tsüklit)
MOOTORIT KÄIVITADA EI TOHI!!!!
*siis lase see sodi alt välja
*nüüd vala sisse odav õli, võib ka pesuõli
*lase mootor käima, las käib kohe 30min-1h
NB! jälgi õli rõhku!!!!
*lase sodi uuesti välja
*eemalda filter
*lase seisab ca 1h
*vala sisse uus õli
*paigalda filter
*Käivita, kontrolli õlirõhku
*Kontrolli veelkord
*kui õlirõhk OK siis saad autot kasutama hakata

Postitatud: E Juun 15, 2009 8:36 pm
Postitas mart77
*Lase starteriga ringi, nii 2minutit

Oled kindel? Isklik kõhutunne ütleb:"küpse..."

Re: Must mootor (seest)

Postitatud: E Apr 16, 2018 3:31 pm
Postitas knaap1
siin viimasest postitusest pikk aeg möödas. ei tea kuidas mootori pesejatel on läinud, kas jäid mootorid tööle.
Endal sattus kätte UAZ isend, millel klapikambri kaane alt musta ollust täis. auto umbes 3 aastat seisnud. vist kamazi õli kasutatud varem.
Panin uue filtri ja ziguli õli sisse enne käivitamist, aga tundub, et õli ei jõua üles nookurite juurde. lasin umbes 15 min käia. manomeeter vähemalt õlirõhku näitas
Kuidas selle mootori võiks puhtaks saada, et kokku ei jookseks, on kellelgi midagi soovitada, kes selle läbi teinud?

Re: Must mootor (seest)

Postitatud: N Apr 19, 2018 9:56 pm
Postitas uputaja
Sõida ja ära torgi. Käib stoilise rahuga suht igavesti. Vaata lihtsalt, et õli sees oleks.

Selliseid äkasid teeb paremaks ainult täielik mootori osandamine ja detailide pesu.

Re: Must mootor (seest)

Postitatud: R Apr 20, 2018 7:35 pm
Postitas TRANSIIT
Klapi kaane alla tekib kuivanud kelts, kui on erineivaid õlisid(min-sünt) sisse valatud.Paljalt pesuõliga ei pääse.mehhanileselt vana sodi eemaldada(k.Kaane alt) ja siis mitu tsükit pesu õliga(mitte 15min, vaid ikka tigedaks ajada).Seda,et umbe lööb ei maksa karta,kui lööb on moto niigi kutu.Minul isiklikult on mitu mootorit sama jamaga läbi käinud .Elloetud protsetuur on aidanud.Iga tsükkel nõuab uut filtrit.
Samas, kui klapi juhtpuksid ja tihendid on läbi võib pika aja peale sama teha.