1. leht 2-st

Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: N Okt 11, 2007 10:58 am
Postitas K.Kotkas
Taastan siia Eriku eilse postituse:

Kuna Hõbekolli pardareduktorid enam ammu ei olnud vee ja saasta tihedad sai võetud plaani pardareduktorite hooldus. Suurim probleem on reduktori avamisel rummu flantsi eemaldamine. Tavaliselt on Eestis ja mujal kasutatud sellist lähenemist, et parras võetakse alt ära ja minnakse selle 40 - 50 kilo kaaluva kobakaga kuhugi pressi alla (kümnetonnine ei tee midagi). Aga natuke mõeldes, leidsin et peab olema ka teine, lihtsam võimalus. Vähe surfamist ja leidsin netist mingi kirjelduse, kuda mingi John vahetas parda simmereid ilma parrast auto küljest ära võtmata ja jutt käis mingist tõmmitsast :idea:

(Kotkase kommentaar: Mitte, et me seda garaazis valmis ei mõelnud peale paari õlu, kui asi ette võeti. Neti john oli lihtsalt mõttetu jutumees)

Selleks, et Töö tehtud saaks, tuli veidikene mõelda ning:
Pilt
Selline on see minu tehtud tõmmits lähedalt, natuke keevitamist ja natuke tremist, toimib...


Pilt

Tõmmits in Action

Pilt

Selline on moogi parda redu... ja see f... nuut mille peal istub flants, fritsud on teinud sinna ikka sellise istu, et ohhoo jne.

Pilt

Ja nii näeb välja parras, milles on iga võistlus õli vahetatud ja vahel ka võistluste sees... päris ropp, mis?

Pilt

Laagrid aga on sellise kujuga. Offorad on kõikidele detailidele julm.

Pilt

siin demonteerime parda sisemise poole silla küljest lahti ja läheb laagrite vahetuseks.

Pilt

Uued laagrid ja simmerid. Kasutasime vene laagreid ja saksa simmereid, hinnavahe vs SKF tuli 1500 kr per parras venelase kasuks.

Pilt

Pilt

See pilt ilmestab, miks need laagrid on üsna soolase hinnaga ja miks see moogi silg on nii pommikindel ja raske.

Pilt

See on The pooltelg koos topeltrist liigendiga, tahate seda murda? Andke 44" ja 400 jõudu, siis palun...võibolla.

Kokkuvõtteks: vaja on suuri võtmeid, Minu tõmmitsat, igasugu laagritõmmitsaid ja asjaliku abimeest. Siis pole ühe pika päevaga nelja parda hooldus võimatu. Ja vesi püsib jälle pardast väljaspool.

Postitatud: N Okt 11, 2007 1:15 pm
Postitas Veiko
Varsti peab eraldi kasti tegema õppematerjali tarvis.
Ilusasti tehtud.

Veiko

Postitatud: P Apr 11, 2010 7:56 pm
Postitas olaf
Oskab keegi õelda moog 404 parda laagrite ja simmerite mõõte, avastasin ka väikse õlinire sealt kust tulla ei tohiks. Hea oleks uued osad enne lammutamist ära varuda.

Postitatud: P Apr 11, 2010 8:14 pm
Postitas K.Kotkas
kõik parda laagrid on optitransis laokaup sh simmekad

Postitatud: E Okt 18, 2010 5:55 pm
Postitas helar
Lisaks veel niipalju:
Enne vasakpoolsete pooltelgede eemaldamist tasuks silla lukkud sisse tõmmata ja need kogu protseduuri vältel seal sees hoida.
Nimelt sillalukustus hammasratas,kui eemaldada veovõll, on kahvli peal vabalt liikuv ja mingis x asendis, kui veel silla kallal natuke laamendada, võib see diffri korpusesse kukkuda.
Erik ,kui sul on selle tõmmitsa joonis (osa mis läheb trumli külge) võiksid selle siia üles riputada.
Omalgi plaanis varsti laagrite kallale minna.

Postitatud: E Okt 18, 2010 9:38 pm
Postitas K.Kotkas
Väga keeruline see tööriist ei ole. Sul on vaja vaid 6 ava võrdselt 205mm ava peale ära jaotada ning sinna kolmik külge keevitada. Materjalina kasuta vähemalt 10mm lehte ning kindlasti kinnita kõik mutrid. Võin joonise ka teha, kui seda väga vaja on.

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: K Sept 28, 2011 10:52 am
Postitas Janek Lumi
On selline mure. Minu klient sõitis Unimogiga Prantsusmaale. Õnneks küll suure osa laevaga, aga ikkagi om 800km teekond. Seal olles hakkasid nad muretsema, et tagaratta juurest on liigselt õli välja jooksnud.
Palusid, et ma komplekteeriks siin vajalikud detailid, ning nemad katsuvad seal korda teha. Hetkel nad ei tea, kas teha seda ise, või lasta teha.
Ise usun, et neil kannataks sellega tagasi sõita, kuid nemad mitte. Nad ei julge riskida.

Ehk siis, olgugi, et on standardsed laagrid ja simmerid, oleks vaja neid mõõte või numbreid mis peal kirjas.

Üleüldiselt arvamus ja arutelu oleks ka kena.

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: K Sept 28, 2011 11:51 am
Postitas Praks1
Lisagu mingi aja tagant paksemat õli juurde ja sõitku tagasi,siis on jama,kui õli lausa voolab,aga immitseva asjaga saab pikalt sõita,enne kui vaja õli lisada.
Kas se moog on kah 404?

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: N Sept 29, 2011 8:56 am
Postitas Janek Lumi
Kardan, et klient ei ole sellega nõus. Ma kahjuks ei tea ka täpset seisukorda.
69a R6 bensiin. Seega jah 404

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: K Nov 23, 2011 12:32 am
Postitas Madis
Postin siia teemasse - minusugusele võhikule tuli täna 404 tagasilla pooltelgede eemaldamisel vastu üllatus - ümber pooltelje (paiknes siis silla korpuse sees) on Fritsude poolt installitud miski plastist toru, mille mõlemas otsas on kummist tihend. WTF? Milleks selline asi seal vajalik? Kummaline oli veel see, et pooltelg, mis plastist ja tihenditega kaitstud toru sees asetses oli absoluutselt kuiv ja õlivaba, kui samas see plastist toru oli väljaspoolt õline. Segane värk. Mitte et ma seda toru tagasi ei saaks/tahaks panna vaid et mis eesmärki selline jorbel seal kannab? Muidugi kui keegi Moogisillajumal (Erik Sina) ütleb et viska minema ja vaja pole - eks ma nii ka teen. Sest parda ja sillatala vahelise liite peaks saama ka lihtsalt silikoniga tihedaks. Või ma ei saa millestki väga aru...

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: P Mär 06, 2016 9:32 pm
Postitas imre20
Sai siis ka täna sarnane tõmmits käepärastest vahenditest kokku keevitatud.

Pilt

Treipinki parasjagu käepärast ei olnud, seega tuli flantsi leiutama hakata. Leidsin vanaraua hunnikust rs09 16" plekkvelje, mis endalegi üllatuseks sama poldivalemiga oli. Natuke 10x30mm lehte, M18 keermelatti, kuhu otsa pikalt kasutuna seisnud vana, kuid tummine nare. Mõned tunnid ja valmis ta oligi, eelnevate jutt vähe hirmutas, sellest ka oluline üledimensioneerimine.
Toimis ideaalselt, rummu eemaldamine ei võtnud rohkem aega kui minut.

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: P Mär 06, 2016 9:40 pm
Postitas MetsaVikat
Viisakas abinõu sul tehtud. Kui nii lihtsalt tuli, siis ilmselt ei olnud väga kinni. Kui kokku tagasi paned, siis käi liivapaberiga üle, ja määri korralikult ära, siis hakkab käega ära käima pm.

Mul endal keeras 18-se kohe üle, lõpuks kasutasin mingit 26 või midagi sinna kanti ja jäi pidama. 3h võtsin seda maha, üks oli kinni jäänud mul. Pinge peale, haamriga paar pauku jne. Nii see veerand mm kaupa tuli.

Terv.

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: P Mär 06, 2016 10:18 pm
Postitas imre20
Kartsin ka hullemat, tummisemat kui 18 polnud kohe võtta nii pühapäeval. Eks see keermelatt selle tõmmitsa nõrgim lüli ole jah, aga hetkel õnneks piisas.

Terv, Imre.

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: K Mär 09, 2016 7:55 am
Postitas imre20
Eile sain aega ka teise poolega tegelema hakata, see raibe oli juba oluliselt kõvemini kinni, kuid 1,5m jõusabaga andis seegi alla. Poldi keere imekombel pidas vastu, ilmselt tänu 10cm mutriosale.

Lammutades tekkisid ka mõningad küsimused:
1. Kas koos simmekatega oleks mõistlik kohe ära vahetada ka laagrid? Paistab, et seda silda eelnevate omanike poolt lahti võetud ei olegi. Laagrite ja simmekate komplekti hinna suurusjärku äkki oskab keegi pakkuda?
2. Kuidas veovõlli küljest laagrid ja hammakas kõige lihtsamalt kätte saada? Tõmmits? Press?

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitatud: R Mär 11, 2016 7:55 am
Postitas erik
Tõmba tõmmitsaga maha. Kui laagrid on korras, siis pole mõtet vahetada. Tavaliselt on see probleemiks, et simmerlingide tööpinnad on roostes või kulunud, siis aitab mõõtude muutmine, või uute tööpindade valmistamine. Mõlemad tööd nõuavad head treialit.