Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas K.Kotkas »

Taastan siia Eriku eilse postituse:

Kuna Hõbekolli pardareduktorid enam ammu ei olnud vee ja saasta tihedad sai võetud plaani pardareduktorite hooldus. Suurim probleem on reduktori avamisel rummu flantsi eemaldamine. Tavaliselt on Eestis ja mujal kasutatud sellist lähenemist, et parras võetakse alt ära ja minnakse selle 40 - 50 kilo kaaluva kobakaga kuhugi pressi alla (kümnetonnine ei tee midagi). Aga natuke mõeldes, leidsin et peab olema ka teine, lihtsam võimalus. Vähe surfamist ja leidsin netist mingi kirjelduse, kuda mingi John vahetas parda simmereid ilma parrast auto küljest ära võtmata ja jutt käis mingist tõmmitsast :idea:

(Kotkase kommentaar: Mitte, et me seda garaazis valmis ei mõelnud peale paari õlu, kui asi ette võeti. Neti john oli lihtsalt mõttetu jutumees)

Selleks, et Töö tehtud saaks, tuli veidikene mõelda ning:
Pilt
Selline on see minu tehtud tõmmits lähedalt, natuke keevitamist ja natuke tremist, toimib...


Pilt

Tõmmits in Action

Pilt

Selline on moogi parda redu... ja see f... nuut mille peal istub flants, fritsud on teinud sinna ikka sellise istu, et ohhoo jne.

Pilt

Ja nii näeb välja parras, milles on iga võistlus õli vahetatud ja vahel ka võistluste sees... päris ropp, mis?

Pilt

Laagrid aga on sellise kujuga. Offorad on kõikidele detailidele julm.

Pilt

siin demonteerime parda sisemise poole silla küljest lahti ja läheb laagrite vahetuseks.

Pilt

Uued laagrid ja simmerid. Kasutasime vene laagreid ja saksa simmereid, hinnavahe vs SKF tuli 1500 kr per parras venelase kasuks.

Pilt

Pilt

See pilt ilmestab, miks need laagrid on üsna soolase hinnaga ja miks see moogi silg on nii pommikindel ja raske.

Pilt

See on The pooltelg koos topeltrist liigendiga, tahate seda murda? Andke 44" ja 400 jõudu, siis palun...võibolla.

Kokkuvõtteks: vaja on suuri võtmeid, Minu tõmmitsat, igasugu laagritõmmitsaid ja asjaliku abimeest. Siis pole ühe pika päevaga nelja parda hooldus võimatu. Ja vesi püsib jälle pardast väljaspool.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Varsti peab eraldi kasti tegema õppematerjali tarvis.
Ilusasti tehtud.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
olaf
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: T Aug 03, 2004 10:59 am
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas olaf »

Oskab keegi õelda moog 404 parda laagrite ja simmerite mõõte, avastasin ka väikse õlinire sealt kust tulla ei tohiks. Hea oleks uued osad enne lammutamist ära varuda.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

kõik parda laagrid on optitransis laokaup sh simmekad
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2631
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

Lisaks veel niipalju:
Enne vasakpoolsete pooltelgede eemaldamist tasuks silla lukkud sisse tõmmata ja need kogu protseduuri vältel seal sees hoida.
Nimelt sillalukustus hammasratas,kui eemaldada veovõll, on kahvli peal vabalt liikuv ja mingis x asendis, kui veel silla kallal natuke laamendada, võib see diffri korpusesse kukkuda.
Erik ,kui sul on selle tõmmitsa joonis (osa mis läheb trumli külge) võiksid selle siia üles riputada.
Omalgi plaanis varsti laagrite kallale minna.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

Väga keeruline see tööriist ei ole. Sul on vaja vaid 6 ava võrdselt 205mm ava peale ära jaotada ning sinna kolmik külge keevitada. Materjalina kasuta vähemalt 10mm lehte ning kindlasti kinnita kõik mutrid. Võin joonise ka teha, kui seda väga vaja on.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Janek Lumi
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: K Sept 28, 2011 10:41 am

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas Janek Lumi »

On selline mure. Minu klient sõitis Unimogiga Prantsusmaale. Õnneks küll suure osa laevaga, aga ikkagi om 800km teekond. Seal olles hakkasid nad muretsema, et tagaratta juurest on liigselt õli välja jooksnud.
Palusid, et ma komplekteeriks siin vajalikud detailid, ning nemad katsuvad seal korda teha. Hetkel nad ei tea, kas teha seda ise, või lasta teha.
Ise usun, et neil kannataks sellega tagasi sõita, kuid nemad mitte. Nad ei julge riskida.

Ehk siis, olgugi, et on standardsed laagrid ja simmerid, oleks vaja neid mõõte või numbreid mis peal kirjas.

Üleüldiselt arvamus ja arutelu oleks ka kena.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas Praks1 »

Lisagu mingi aja tagant paksemat õli juurde ja sõitku tagasi,siis on jama,kui õli lausa voolab,aga immitseva asjaga saab pikalt sõita,enne kui vaja õli lisada.
Kas se moog on kah 404?
Proto
53951597
Janek Lumi
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: K Sept 28, 2011 10:41 am

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas Janek Lumi »

Kardan, et klient ei ole sellega nõus. Ma kahjuks ei tea ka täpset seisukorda.
69a R6 bensiin. Seega jah 404
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas Madis »

Postin siia teemasse - minusugusele võhikule tuli täna 404 tagasilla pooltelgede eemaldamisel vastu üllatus - ümber pooltelje (paiknes siis silla korpuse sees) on Fritsude poolt installitud miski plastist toru, mille mõlemas otsas on kummist tihend. WTF? Milleks selline asi seal vajalik? Kummaline oli veel see, et pooltelg, mis plastist ja tihenditega kaitstud toru sees asetses oli absoluutselt kuiv ja õlivaba, kui samas see plastist toru oli väljaspoolt õline. Segane värk. Mitte et ma seda toru tagasi ei saaks/tahaks panna vaid et mis eesmärki selline jorbel seal kannab? Muidugi kui keegi Moogisillajumal (Erik Sina) ütleb et viska minema ja vaja pole - eks ma nii ka teen. Sest parda ja sillatala vahelise liite peaks saama ka lihtsalt silikoniga tihedaks. Või ma ei saa millestki väga aru...
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
imre20
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: P Nov 16, 2008 8:47 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kunda

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas imre20 »

Sai siis ka täna sarnane tõmmits käepärastest vahenditest kokku keevitatud.

Pilt

Treipinki parasjagu käepärast ei olnud, seega tuli flantsi leiutama hakata. Leidsin vanaraua hunnikust rs09 16" plekkvelje, mis endalegi üllatuseks sama poldivalemiga oli. Natuke 10x30mm lehte, M18 keermelatti, kuhu otsa pikalt kasutuna seisnud vana, kuid tummine nare. Mõned tunnid ja valmis ta oligi, eelnevate jutt vähe hirmutas, sellest ka oluline üledimensioneerimine.
Toimis ideaalselt, rummu eemaldamine ei võtnud rohkem aega kui minut.
52 59 498 imre.mylla@gmail.com

Can-am Outlander 1000 xmr
Jeep Cherokee 1995a 4.0 linnakas
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas MetsaVikat »

Viisakas abinõu sul tehtud. Kui nii lihtsalt tuli, siis ilmselt ei olnud väga kinni. Kui kokku tagasi paned, siis käi liivapaberiga üle, ja määri korralikult ära, siis hakkab käega ära käima pm.

Mul endal keeras 18-se kohe üle, lõpuks kasutasin mingit 26 või midagi sinna kanti ja jäi pidama. 3h võtsin seda maha, üks oli kinni jäänud mul. Pinge peale, haamriga paar pauku jne. Nii see veerand mm kaupa tuli.

Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
imre20
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: P Nov 16, 2008 8:47 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kunda

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas imre20 »

Kartsin ka hullemat, tummisemat kui 18 polnud kohe võtta nii pühapäeval. Eks see keermelatt selle tõmmitsa nõrgim lüli ole jah, aga hetkel õnneks piisas.

Terv, Imre.
52 59 498 imre.mylla@gmail.com

Can-am Outlander 1000 xmr
Jeep Cherokee 1995a 4.0 linnakas
Kasutaja avatar
imre20
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: P Nov 16, 2008 8:47 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kunda

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas imre20 »

Eile sain aega ka teise poolega tegelema hakata, see raibe oli juba oluliselt kõvemini kinni, kuid 1,5m jõusabaga andis seegi alla. Poldi keere imekombel pidas vastu, ilmselt tänu 10cm mutriosale.

Lammutades tekkisid ka mõningad küsimused:
1. Kas koos simmekatega oleks mõistlik kohe ära vahetada ka laagrid? Paistab, et seda silda eelnevate omanike poolt lahti võetud ei olegi. Laagrite ja simmekate komplekti hinna suurusjärku äkki oskab keegi pakkuda?
2. Kuidas veovõlli küljest laagrid ja hammakas kõige lihtsamalt kätte saada? Tõmmits? Press?
52 59 498 imre.mylla@gmail.com

Can-am Outlander 1000 xmr
Jeep Cherokee 1995a 4.0 linnakas
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)

Postitus Postitas erik »

Tõmba tõmmitsaga maha. Kui laagrid on korras, siis pole mõtet vahetada. Tavaliselt on see probleemiks, et simmerlingide tööpinnad on roostes või kulunud, siis aitab mõõtude muutmine, või uute tööpindade valmistamine. Mõlemad tööd nõuavad head treialit.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Mercedes”