MB Becker Autoradio - Der Klang und die Technik

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
klinkerhoffen
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Mai 17, 2010 11:09 am

MB Becker Autoradio - Der Klang und die Technik

Postitus Postitas klinkerhoffen »

Mõtteid (vanematest) MB Becker'i kassettmakkidest ning koodidest.

Kas tuleb tuttav olukord: kunagi ostetud sõidukiga ei olnud kaasas hoolduspabereid või olid need mittetäielikud. Tehasemaki kood on kunagi aegade hämaruses sisestatud ja kestnud aastast aastasse. Kuna vajadust ei olnud ja kõik ju töötas, siis ostutuhinas läheb selline detail ka meelest, et koodi ju ei teagi nagu. Pole üllatav kui edasimüüja või eelmine omanik kehitab õlgu ega viitsi sellel pikemalt peatuda. Soovitused: osta uus raadio kui juhtub.

Aastaid hiljem kui saabub akuvahetuse aeg või näiteks kerel-raamil keevitustööd...kuskil töökojas võetakse või endal vaja "-" klemm lahti võtta ja ongi käes: truult teeninud makk viskab järgmisel sisselülitamisel ekraanile "CODE" ning järgneb staatiline vaikus...muidugi võib öelda, et pane uus "vilkuv & särav" mp3, USB jne süsteem, jooda otsad ringi või läbi üleminekute, kuid kindlasti leidub neid, kes eelistavad sõidukit säilitada originaalsena või nostalgia mõttes tahavad kassette kuulata. See "vilkuv & särav" uus tehnika on ilmselt ka pikanäpu meestele-naistele atraktiivsem noos, mille saamiseks aknaklaas purustada ning on siis seda kõike vaja...tõenäosus, et 20-aastast vana margikohast tehasemakki, mille külge Ipod'i ja Ipad'i ei saagi panna, keegi tahab või välja kangutama hakkab, on kindlasti väiksem. Muidugi alati võib leiduda keegi...


Ei hakkaks väga pikalt peatuma maki eemaldamise teemal, kuna konsoolid võivad varieeruda ning aegade jooksul ära lõhutud kinnituse arv või sisse keeratud kruvide arv olla erinev, kuid mainiks ära, et Becker'i kassetikal on esipaneel eemaldatav. Seda mitte küll tähenduses nagu mõnel kiireemaldataval makil need paneelid ära käivad, kuid kui ettevaatlikult paremast kassetiava servast sikutada mõne painutatud otsaga. Nii pääseb kinnitustele lihtsamalt juurde ja vähemalt minu mudelil aitas.

Olles kaua otsinud töötavat lahendust internetist, mis ei oleks roppkallis tasuline teenus ega nõuaks margiesindusse pöördumist või mujal mõne issanda kummardamist, leidsin tänuväärse lehekülje: http://www.radio-code.lt/radio-becker
Seal on neid variante teisigi.

Antud leheküljel on väike registreerimine, kuid mitte midagi erilist, vaja vaid kasutajanime ja e-maili. Pärast seda on võimalik leida tootja, pildid konkreetse maki esipaneelist aitavad või mudelid loetulust ning sisestada oma raadio pealt eelnevalt võetud andmed. Need on raadio külge kleebitud või ka stantsitud kujul, näituseks:

Model : BE1302
Serial : Y1234567


Sisestamine võib olla pisut imelik, kuid kood, mida küsitakse on kokku 14- kohaline koosnedes mudelinumbrist (sh tähed) ja seerianumbrist - nende kahe kombinatsioon ehk antud näituse puhul:

BE1302Y1234567

Otsingut saab kasutada iga 2 minuti tagant. Kuna olin ise hädas, sai proovitud oma vana Becker'i maki põhjal ning leitud 4-kohaline kood töötab ideaalselt.


Koodi sisestamine on väga lihtne. Jaama mälunumbrit tuleb vastavalt vajutada nii mitu korda, kuni õige number näha on, siis järgmist jne. Kui mälunumbreid on näiteks 5 tk, siis 4-ja esimesega. Kui nummerdatud mälunumbreid on aga ainult kolm tükki ja kood neljakohaline, tuleb kasutada lihtsalt järgmist "V" nuppu viimase koha jaoks. Pärast klõpsata nuppu "Automatic" ning kood on salvestatud ega pea uuesti sisestama igal sisselülitusel.

On võimalus ka antud funktsioon deaktiveerida nii, et raadio töötab ilma koodita alati. Kuid siis ei küsita koodi ka enam peale katkestust, näiteks mõnes teises, juba võõras sõidukis jätkates tumedal sügisõhtul...(iial ei või teada).

Selleks on vaja kodeeritud olekus raadiolt tõmmata ära osa juhtmetest...ei hakka täpsustama :) kellel väga suur huvi, leiab vast vastuse maki tagumist külge vaadates; antud teguviis ei ole soovitatav, kuid aitab siis kui kood ole teada, on kiiresti vaja "-" klemm lahti võtta mõnel remonditaval sõidukil, aga tahaks et raadio oleks ka edaspidi kasutatav. Kas see igal mudelil töötab ei tea, kuid oma vanal Becker'i makil katsetasin ning nii see oli. Ükski juhend, mida näinud olen, arusaadavalt ei maini seda deaktiveerimisvõimalust, kuna see tekitab kiusatuse need juhtmed lahti jättagi.

Kui makil on juba "CODE" kiri ettetulnud, pole juhtmete eemaldamisest enam kasu - vargusevastane funktsioon on juba lülitunud ning aitab ainult koodi sisestamine.
350 GD Turbo LWB
Vasta

Mine “Mercedes”