G350 TD mootori asendus

Moderaatorid: hulkur, Moderators

kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

320CDI swap:

1. ESP emulaatori ehitamine sõitva auto peal (väike mikrokontroller kuhu lähevad rattakiiruse andurid, piduripedaal(cruise jaoks), käsipidur, 2 lülitit vahekasti kangilt)
Vahekasti lülitusasendit on vaja käigukastile õige kiiruse arvutamiseks). Arvutab kahte kiirust: 1 kastile ja teine reaalne õige endale vaatamiseks.
Mõlema koefitsente saab can sõnumiga muuta.
2. Mootori,kasti kinnitus ja jõuülekanne.
Orig. käpad läksid käiku ja mingi G originaal veovõll kasti ja vahekasti vahele mis on sobivalt 30mm lühem.
(kardaanimeeste kirjelduse järgi W4630502 CV shaft LE.237 4634100502 MB, hind pool esinduse hinnast)
Suure hurraaga sai tegema hakatud ja isegi ei tulnud selle peale, et seda lühemaks teha ei ole võimalik. (ainuke elastne osa ülekandes)
Kastile tagumine kandur omavalmistatud (lisatud pilt)
3. Karteripõhi
E oma vasaku mootoripadja juurest õgvendatud.
4. Roolikarp
50mm flantsiga tõstetud väljapoole, muidu ei mahu kliimakompressor ära.
5. Õhk sisse
Kuna parema tiiva sisse läks ahi, siis polnud muud varianti kui vedada õhk läbi raami (3"). Boonusena jäi alles originaal tsentrifuug.
Miinusena on 4tk 90kraadist põlve.
6. Väljalase
Esimene ots peale kollektorit isevalmistatud, lisatud 200mm flex.
7. Käigukangi kuliss.
Lõikamist ja keevitamist.
8. Elektri install
Uusi juhtmeid sisuliselt vedama ei pea. (CAN salongi) Vana starterijuhe ja käigukasti juhtmed lähevad käiku.
Mootori arvuti E originaal, käigukasti arvuti E originaal, arvutite voolu- ja kaitsmepokk arvutite kastis E originaal.
Arvutite kast ümberehitatuna E originaal. Kast salongiõhuga ventileeritud.
Kickdowni lüliti E originaal.
Roolilukk E originaal (tehakse emulaatorit ka, aga ei tea kas töötab https://carlabimmo.com/product.php?id_product=35)
Süütelukk E originaal.
9. Põsed mootoriruumis
Uued augud ja vanad kinni ja viisakas viimistlus.
10. Vahejahuti
Hetkel tegemata, aga liigub vesi-õhk suunas.
Manused
WP_20140323_12_15_07_Pro.jpg
WP_20140323_12_15_07_Pro.jpg (129.04 KiB) Vaadatud 4884 korda
WP_20140321_19_15_30_Pro.jpg
WP_20140321_19_15_30_Pro.jpg (131.34 KiB) Vaadatud 4884 korda
--------------
G320CDI '96
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas v6sa »

Mis aasta autolt tehnika pärineb?

Mootor töötab? Veab lõpuni avariisse minemata?
Mille peale emulaatori ehitasid?
Radikad mahtusid sellisena ära?
Kas KI asemel on ülalmainitud emulaator või on skeem nõus tegelikult ka ilma näidikuplokita töötama?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

v6sa kirjutas:Mis aasta autolt tehnika pärineb?

Mootor töötab? Veab lõpuni avariisse minemata?
Mille peale emulaatori ehitasid?
Radikad mahtusid sellisena ära?
Kas KI asemel on ülalmainitud emulaator või on skeem nõus tegelikult ka ilma näidikuplokita töötama?
2000a 145kW
mootor töötab, avariisse ei lähe, kuskile midagi vastu ei käi.
Emulaatori prototüüp on täna arduino peal, aga see läheb vahetusse (sellel boottime 1-2s, mida on liiga palju)
Radikas jäi originaal, mootoriõli oma ei jätnud alles mis 350-l originaalis oli (selle koha peale läks ahi kuna mootoriruumi ei mahtunud enam).
Käigukastiõli oma on E-l tosooliga jahutatav. (vana originaali ka ei pannud tagasi)
Mootoriõli ja käigukastiõli temp on koormusega 102-103 kraadi, aga see peaks ok olema ehk.

KI on kasutajainterface?
Näidikuplokk on ka emuleeritud (et poleks mingeid vigu kuskil), aga näidikuplokki kindlasti õnnestub kasutada vajadusel.(õige kiiruse näitamine seal natuke problemaatiline)


Ise kasutan 10" laiekraani näidikuploki asemel.
--------------
G320CDI '96
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas v6sa »

kolekiire kirjutas: ...
KI on kasutajainterface?
...
KI on KombiInstrument ehk näidikupaneel, mis vanematel on paaritatud immoplokiga. Uuematel on kogu turva eraldi plokis.

100+ kraadi on töötemperatuuril mootorile täiesti talutav.

Kuskandis see G liikleb - tahaks kohe elusast peast näha seda imelooma... 8)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas trc »

v6sa kirjutas:
kolekiire kirjutas: ...
KI on kasutajainterface?
...
KI on KombiInstrument ehk näidikupaneel, mis vanematel on paaritatud immoplokiga. Uuematel on kogu turva eraldi plokis.

100+ kraadi on töötemperatuuril mootorile täiesti talutav.

Kuskandis see G liikleb - tahaks kohe elusast peast näha seda imelooma... 8)

G350'l pole mingit immot kuskil plokis.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

v6sa kirjutas:
kolekiire kirjutas: ...
KI on kasutajainterface?
...
KI on KombiInstrument ehk näidikupaneel, mis vanematel on paaritatud immoplokiga. Uuematel on kogu turva eraldi plokis.

100+ kraadi on töötemperatuuril mootorile täiesti talutav.

Kuskandis see G liikleb - tahaks kohe elusast peast näha seda imelooma... 8)
Tallinnas liigub, näitama kade pole
Viimati muutis kolekiire, K Apr 09, 2014 6:29 pm, muudetud 1 kord kokku.
--------------
G320CDI '96
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas v6sa »

trc kirjutas: ...
G350'l pole mingit immot kuskil plokis.
Gl võib-olla mitte. Aga E-klassil seda esines. Tehnikadoonoriks oli ju punnsilm.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

v6sa kirjutas:
trc kirjutas: ...
G350'l pole mingit immot kuskil plokis.
Gl võib-olla mitte. Aga E-klassil seda esines. Tehnikadoonoriks oli ju punnsilm.
Konkreetsel E-l on kasutusel DAS 3 immona mis koosneb el.võtmest,süütelukust,roolilukust ja pumba arvutist.
--------------
G320CDI '96
kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

Veel mõned pildid oluliselt muudetud sõlmedest
WP_20140410_14_07_12_Pro.jpg
WP_20140410_14_07_12_Pro.jpg (120.21 KiB) Vaadatud 4743 korda
WP_20140410_14_07_27_Pro.jpg
WP_20140410_14_07_27_Pro.jpg (115.6 KiB) Vaadatud 4743 korda
ja koht kuhu tuleb vesi-õhk vahejahuti
WP_20140324_11_09_36_Pro.jpg
WP_20140324_11_09_36_Pro.jpg (121.38 KiB) Vaadatud 4743 korda
--------------
G320CDI '96
kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

Vesi-õhk vahejahuti tehtud.
WP_20140521_00_33_30_Pro.jpg
WP_20140521_00_33_30_Pro.jpg (123.45 KiB) Vaadatud 4594 korda
WP_20140520_19_59_30_Pro.jpg
WP_20140520_19_59_30_Pro.jpg (133.76 KiB) Vaadatud 4594 korda
--------------
G320CDI '96
arska
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: T Juun 18, 2013 2:47 pm

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas arska »

Kas vahejahuti paigaldamine muutis midagi? Rohkem jõudu, kiirendab paremini, jõuab paremini koormat vedada?
Kas oled mingeid mõõtmisi teinud?

Piltidelt on näha, et kasutad vee jahutamiseks kahte radiaatorit, mis on ühendatud suht jämedate torudega. Jahutisse endasse jämedad torud ei tohiks mahtuda, on seal mingi üleminek?
Kas on kasutusel ka pump mis vedeliku ringi ajab?

Aare
kolekiire
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: T Okt 25, 2011 3:56 pm
Asukoht: Tallinn

Re: G350 TD mootori asendus

Postitus Postitas kolekiire »

arska kirjutas:Kas vahejahuti paigaldamine muutis midagi? Rohkem jõudu, kiirendab paremini, jõuab paremini koormat vedada?
Kas oled mingeid mõõtmisi teinud?

Piltidelt on näha, et kasutad vee jahutamiseks kahte radiaatorit, mis on ühendatud suht jämedate torudega. Jahutisse endasse jämedad torud ei tohiks mahtuda, on seal mingi üleminek?
Kas on kasutusel ka pump mis vedeliku ringi ajab?

Aare
Mõõtmisi veel teinud ei ole, panused on -5% kütusekulule mis varem oli 12,8 keskmine.
Niipalju on silma hakanud, et õhk on ca 20kraadi jahedam mis saab ainult hea olla.
Samad voolikud lähevad soojusvahetisse ka mis radiaatoritessegi ja pumpa (Boschi E klassi tsirkulatsioonipump, viimasel pildil paistab ka vasakul ).
Väike paisupaak on ka lisatud. Tagantjärgi targemana oleks kohe lisanud õhutusniplid ka kohtadesse kuhu õhk sisse saab jääda.
--------------
G320CDI '96
Vasta

Mine “Mercedes”