Unimog 404 käigukast ja selle remont

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Unimog 404 käigukast ja selle remont

Postitus Postitas Meesmetsast »

On kerkinud üles mittesoovitud probleem käigukastiga :x. Käigukast on hakanud häält tegema. Häält on kabiini kuulda ainult kiiremal sõidul (5 ja 6 käik) ja nelivedu häält ei mõjuta. Sai lastud kast õlist tühjaks ja külje pealt kaas ära võetud. Kui auto tagaratast kohapeal ringi keerata, siis kostub iga pöörde peale mingisugune krõks, justkui mingi asi vajuks paika, või toimuks mingi üleliikumine. Vaadates sealt lambiga sisse ja võlle liigutades midagi näha, ega aru saada ei ole (tükke sees ei ole). Ise pakuksin, et häält teeb tagumine suur laager, samas see, et hääl tekib vaid korra ratta täisringi peale viitab jällegi mõne hammastega asja suunas.

Targemad mehed öelge palun, mis teha tuleks, kas kohe hakata otsima uut kasutatud kasti, või on teada mõni üldlevinud viga, mis neil käigukastidel esile kerkib (netist sellist asja ei leidnud). Pole küll käigukaste kunagi tükkideks võtnud, kuid olen näinud, kui keeruline ja kallis on nende remont ja päris ehku peale välja minna ka ei viitsiks/tahaks.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

ükskõik mis seal kastis laiali on -kast vaja maha võtta.
Ma omal kasti vahetasin. Remondi poole pealt niipalju ,et mina oma vanal kastil kõiki võlle kätte ei saanudki.Sellist pornot nagu moogi kast pole iial kohanud.ostsin kasutatud kasti.
Igaljuhul minu poolt siinkohal kaastundeavaldus. Kast maha-peale, on ise juba jube peavalu.
Kui sul mingeid hammakaid vms vidinaid võib vaja minna siis leian nad sulle.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1226
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heints »

Kuda te neid moogi kaste laiali saate? Foorumit lugedes tundub ,et kõik kes sõitnud selle kastiga on ka varem või hiljem laiali saanud.
Samas on ka jutte , et see kast pommikindel?
Vajab ta äkki mingit erikohtlemist ,et kestaks?
Endal veel korras aga kuna plaanis väike võimsusekasv siis peab vist tagavaraks mõned muretsema.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Kast ei ole mul kildudeks (veel) ja arvan, et oma kannatused on see kast läbi elanud enne mind, kuna olen liikunud väikese hulga kilomeetreid.
Tegemist on ikka küllaltki pommikindla käigukastiga ja erikohtlemist vaevalt, et vajab (mõistust muidugi). Auto pole lihtsalt piisvalt võimas, et neid hammasrattaid ära lõhkuda. Läbitud kilomeetrid teevad aga oma töö kindlasti.
Minu autol on võibolla viga selles, et pole varem õigeaegselt vahetatud kastis õli ja kes teab, millal mida seal sees on kasutatud. Ostes panin korraliku õli sisse ja võibolla see nüüd määris ja loksutas midagi lahti.

helar Kui kastiga probleeme oli, kas uurisid ka laagrite kättesaadavust ja hinda? Mille alusel otsustasid teise kasti muretseda?

Mis veel avastasin on see, et kunagi on keeratud õlikork ilma seibita käigukastile alla ja see on läinud vastu sees olevat hammasratast. Kindlasti kontrollida, et ilma seibita korki tagasi ei paneks :P .
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

esiteks:kuna enne mind olid sõjardid sellest kastist üle käinud ja seda juba "korralikult" remontinud.
Selle tagajärjel olid sealt kutsikad jalutama läinud.
Vahetamise põhjus oli ülldiselt lihtne-ma ei saanud kasti lõpuni laiali ,et seal laagreid vahetada.
Vahetuskastile ostsin uue sidurivõlli laagri-see maksis mingi 100 krooni.
Kõiki laagreid on võimalik numbri järgi saada.
Rohkem oskab sulle moogi kastist rääkida kindlasti Erik.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1226
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heints »

Kas sidurivõlli said kätte ja mis selleks eemaldada tuli?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Moogi kast ei ole pommikindel. See on üks paras sitanikerdis. Aga kui ta töötab ja temaga ilusti ringi käia peab ta ka ilusasti vastu. Laagrid on kõik standart möödus ja kastist saab küll kõik võllid kätte. Kui laager kõriseb viienda ja kuuenda käiguga on 90 % tõenäosusega plokkvõlli tagumise otsa laager minemas. Kui sellega sõita ja oodata, kuni see laager separaatori välja sülitab, on kogu kast prügikasti kaup, kuna plokkvõll kulub uskumatu kiirusega valesse hambumisse.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

heints kirjutas:Kas sidurivõlli said kätte ja mis selleks eemaldada tuli?
Selleks et sidurvõlli kätte saada:

Kast maha,
Tagakardaani flants maha tõmmata (nõuab spets tõmmitsat)
Valitsate plaat demonteerida
Kõik kaaned kastil küljest
Vahevõll demonteerida
Siis saab peavõlli nii palju tagasi, et sidurivõll tuleks peavõllilt otsast ära.
Ühesõnaga sitaks nikerdamist.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

mul õnnestus see võll sealt lihtsamalt kätte saada.
see suur hammakas mille taha võlli serv jääb tuleb eest ära võtta ja siis saab sidurivõlli nurga all kätte.Aga see tuleb jube täpselt välja.
Oleks laagri pind paar kümnendikku kõrgem peaks nii tegema nagu Erik kirjeldas.
ehk siis sidurivõlli vahetuseks poleks vaja kasti maha võtta küll aga mootor ja kabiin.
seletus tuli nagu tuli...aga on võimalik

Teemasse ka: meesmetsast lammuta kõik kaaned küljest ära äkki on midagi näha. Kui alumise kaane peal on mõni kutsikas on need võimalik isegi tagasi panna ilma suuremaid lammutustöid tegemata.
peale kaiguplaadi eemaldamist on terve kast justkui peo peal.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Võtsin ära alumise ja külgmise kaane ja midagi otseselt katki või laiali sees ei paista. Kasti äravõtmine on muidugi jama, peab kabiini eemaldama ja võibolla peaks ka asja sujuvamaks muutmiseks eemaldama veokasti.
Oeh, ei olnud plaanis küll vastu suve hakata veel käigukasti remontima. Just see aeg, mis kulub kättesaamiseks ja tagasipanemiseks on see, mis eriti ei kutsu seda asja tegema :? .
Niipalju olen ka ise netist leidnud, et palju on Mogil erivõtmeid kasutusel.
erik kas on see taga vajaminev võti midagi erilist, või on see ka ise tehtav?

Mis üldiselt arvate, kas mahavõtmiseks, lahtivõtmiseks ja lappimiseks kuluv aeg + laagrid (otstarbekas oleks ju kõik ära vahetada, või mis?) on õige investeering, või peaks otsima kasutatud kasti :?: . Ei tahaks kõike seda läbi teha ja kasti peale pannes avastada, et ei läind remont õnneks :P.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

et Sa kindlasti ei oska hinnata õigeid tolerantse sellele kastile, siis lihtsam, kiirem, puhtam ja kuivem tunne on uus osta.

Nagu ma olen ka enne öelnud, siis mogi kasti koostamisel tuleb arvestada, et nende valmistamise ajal kasutati papp tihendeid, ning eriti otsakaante pingutamisel tuleb seda lõtkude vaatamisel arvestada.

Kast peale maha ja "Antsule" mõned tuhanded kroonid on okei.

õiget eritõmmitsat pole ma oma ihusilmaga näinud, me lähenesime asjale loogiliselt ja keevitasime käeulatuses olnud asjadest selle kokku.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

Minu autol on võibolla viga selles, et pole varem õigeaegselt vahetatud kastis õli ja kes teab, millal mida seal sees on kasutatud. Ostes panin korraliku õli sisse ja võibolla see nüüd määris ja loksutas midagi lahti.


---
Mis õli sa sinna sisse siis valasid?
Oma kastile lajatasin Mobili poolsündi (80W90) ja soojast peast hakkas ikka jubedat häält tegema , nagu kohe lendaks mingi laager laiali,ning käigud ei tahtnud lülituda.
Praeguseks vahetasin Mobili välja TAD 17 vastu ja kole hääl kadus kohe ära ning käigud hakkasid ka paremini lülituma.
Siiamaani veel sildadeski Mobil sees kuid vist on mõistlik seegi tad i vastu välja vahetada...
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

helar kirjutas:Minu autol on võibolla viga selles, et pole varem õigeaegselt vahetatud kastis õli ja kes teab, millal mida seal sees on kasutatud. Ostes panin korraliku õli sisse ja võibolla see nüüd määris ja loksutas midagi lahti.


---
Mis õli sa sinna sisse siis valasid?
Oma kastile lajatasin Mobili poolsündi (80W90) ja soojast peast hakkas ikka jubedat häält tegema , nagu kohe lendaks mingi laager laiali,ning käigud ei tahtnud lülituda.
Praeguseks vahetasin Mobili välja TAD 17 vastu ja kole hääl kadus kohe ära ning käigud hakkasid ka paremini lülituma.
Siiamaani veel sildadeski Mobil sees kuid vist on mõistlik seegi tad i vastu välja vahetada...
Autole panin sisse Addinoli GX80W90 õli, mis on transsmisiooniõli, mis peaks täitma GL4 ja GL5 norme. Seega võiks neid kasutada nii silades, kui käigukastis. Mismoodi see hääl täpsemalt kuulda oli, kas aeglase sõidu ajal ka?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

kurat, paugutasin liiga vara, peale tänast järjest 40 kilti kiiret sõitu oli lõpptulemus sama mis mobiliga.
hääl tuleb siis ,kui k. kang on kiirete käikude asensis ja käiku sees pole.
kuuma kastiga,kui sidur üles lasta hakkab selline klaperdamine mis on üsna vali kuid sõites pole ühtegi võõrast heli kastist kuulnud.
eks mul see laagrite vahetus tuleb varem või hiljem ette võtta.... :evil: :evil: :evil: alles oli kast maas ja siis tundusid laagrid ok... :evil:
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
olaf
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: T Aug 03, 2004 10:59 am
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas olaf »

Olen ka korra proovinud käigukastil kohapeal ringi joosta, teine käik sees ja sõidu suuna käik väljas ning siis hakkab ka kast mingit ragisevat häält tegema, mis ei tundu küll eriti ilus olevat aga samas sõita maanteel ükskõik mis käiguga pole mitte mingit kahtlast heli kuulda. Võimalik et see mingi nii õelda normaalne hääl kui suuna käik väljas ja mingi käik sees on.
Vasta

Mine “Mercedes”