1. leht 1-st

G-Mersude ajaloost

Postitatud: R Sept 23, 2005 12:23 pm
Postitas Landy
G-mersu esimene põlvkond (w460) oli tootmises alates 1979 aastast. Alates 1989 hakati tootma w463 põlvkonda, mis põhimõtteliselt on sama auto mida siiani toodetakse. Olemas on ka w461 (worker), mis samuti praeguseni tootmises on. Tegu on lihtsalt mugavamaks tehtud w460-ga.

Räägin oma kogemusest, kuna olen omanud nii w460 g-d (GE230e), kui ka w463-e (G300D)

Suurim erinevus w460 ja w463 vahel on veermik ja transmissioon. w460 on lülitatava nelikveoga, keskdiffer puudub. Esimene ja tagumine differ on mehhaaniliselt lukustatavad (lülitab hüdraulika). Seega saab nelivedu kasutada vaid maastikul või libedaga. Vahekast on täielikult sünkroniseeritud ja nelivedu saab lülitada suvalisel kiirusel. Samuti on w460 üsna askeetliku sisustusega, elektroonika praktiliselt puudub. Tegu on tõsise tööloomaga ja auto seisukord sõltub puhtalt sellest, kui hästi teda hooldatud-hoitud on. Liikvel on palju praeguseks juba vabalt 25 aasta vanuseid isendeid, mis kulgevad täisesti ilma probleemideta.

w463-l on keskdiffer ja pidev nelivedu. Kõik kolm diffrit on mehaaniliselt lukustatavad. Lülitab hüdraulika, juhtimine käib elektriliselt. 90-ndate aastate alguse g-del on piisavalt vähe elektroonikat ja tegu on tõeliselt hea ning vastupidava autoga. Olemas ka igasugu mugavusseadmed ja korralik heliisolatsioon.

Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60

Postitatud: R Sept 23, 2005 7:44 pm
Postitas verbal
Panen siia mõned lingi, millest huvilistel võib kasu olla:

- http://www.gwoa.co.uk/forum/ - UK G mersu foorum
- http://www.mbnz.org/forums/forums/forum-view.asp?fid=30 - USA G-mersu foorum

Mõlemad foorumid on väga informatiivsed. Kui kasutada otsingut, saab vastuse enamikele (ka väga spetsiifilistele) küsimustele. USA omas on tihedam kirjavahetus, UK omas aga rohkem juttu diiselmootoritega G-dest.

- http://www.4x4abc.com/G-Class/?33,33 - palju huvitavat infot + saab osta väga kvaliteetseid remondi ja hooldusmanuaale
- http://www.clubgwagen.com/ - G-Tech sektsioonis on hulk kasulikke remondi- ja hooldusjuhendeid

G-mersu USA foorumi uus asukoht

Postitatud: P Juun 04, 2006 8:39 pm
Postitas verbal
G-mersu USA foorumi uus kodu:

http://www.pointedthree.com/disc/forums ... y.php?f=57

Vanas kohas on ka foorum alles aga kogu seltskond on sealt ära uude kohta kolinud.

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: E Juun 19, 2006 3:03 pm
Postitas trc
Landy kirjutas:Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60
Mitte et see niiväga oluline info oleks aga ABS kill lüliti on veel igastahes 9/93 masinal kah olemas.

MB G / Puch G - on seal vahet

Postitatud: N Mär 15, 2007 12:13 pm
Postitas trc
Päris põhjalik ajalugu:

http://mercedesgwagen.galeon.com/

lyhemalt ja ylevaatlikumalt:

http://www.g4rce.net/engl/history1.html

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: P Juul 08, 2007 10:59 am
Postitas Rain77
trc kirjutas:
Landy kirjutas:Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60
Mitte et see niiväga oluline info oleks aga ABS kill lüliti on veel igastahes 9/93 masinal kah olemas.
96 väljalase samuti olemas aga kui lukk sisse lülida lülitub ABS automaatselt välja.

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: P Okt 14, 2012 7:54 pm
Postitas LR90

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: L Mai 10, 2014 8:52 am
Postitas holari
Vabandan, aga olen nagu Defekat päris lähedalt näinud ja kui loen uudisest, et Mersu plaanib teha VÄIKEST, mis on A klassi platvormil autot, mis hakkab Defekaga konkureerima, siis minuarust pole see õige G klass suurem, kui Defekas. Kas ma sain millestki valesti aru?

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: L Mai 10, 2014 9:04 am
Postitas e.p.
Ilmselt pole G-s kunagi istunud ja sõitnud :)

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: L Mai 10, 2014 9:20 am
Postitas holari
Sorry, unustasin mainimata, et olen ka G klassi lähedalt näinud. Lihtsalt seda uudist lugedes see suuruse vahe küll nii suur ei ole..või lihtsalt ei tundunud. G on mu märgades unenägudes muidu :D

H.

Re: G-Mersude ajaloost

Postitatud: L Mai 10, 2014 9:20 am
Postitas holari
Sorry, unustasin mainimata, et olen ka G klassi lähedalt näinud. Lihtsalt seda uudist lugedes see suuruse vahe küll nii suur ei ole..või lihtsalt ei tundunud. G on mu märgades unenägudes muidu :D

H.