G-Mersude ajaloost

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15383
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas Landy » R Sept 23, 2005 12:23 pm

G-mersu esimene põlvkond (w460) oli tootmises alates 1979 aastast. Alates 1989 hakati tootma w463 põlvkonda, mis põhimõtteliselt on sama auto mida siiani toodetakse. Olemas on ka w461 (worker), mis samuti praeguseni tootmises on. Tegu on lihtsalt mugavamaks tehtud w460-ga.

Räägin oma kogemusest, kuna olen omanud nii w460 g-d (GE230e), kui ka w463-e (G300D)

Suurim erinevus w460 ja w463 vahel on veermik ja transmissioon. w460 on lülitatava nelikveoga, keskdiffer puudub. Esimene ja tagumine differ on mehhaaniliselt lukustatavad (lülitab hüdraulika). Seega saab nelivedu kasutada vaid maastikul või libedaga. Vahekast on täielikult sünkroniseeritud ja nelivedu saab lülitada suvalisel kiirusel. Samuti on w460 üsna askeetliku sisustusega, elektroonika praktiliselt puudub. Tegu on tõsise tööloomaga ja auto seisukord sõltub puhtalt sellest, kui hästi teda hooldatud-hoitud on. Liikvel on palju praeguseks juba vabalt 25 aasta vanuseid isendeid, mis kulgevad täisesti ilma probleemideta.

w463-l on keskdiffer ja pidev nelivedu. Kõik kolm diffrit on mehaaniliselt lukustatavad. Lülitab hüdraulika, juhtimine käib elektriliselt. 90-ndate aastate alguse g-del on piisavalt vähe elektroonikat ja tegu on tõeliselt hea ning vastupidava autoga. Olemas ka igasugu mugavusseadmed ja korralik heliisolatsioon.

Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
verbal
Fitting 38"
Postitusi: 236
Liitunud: N Aug 19, 2004 9:29 am
Asukoht: Harjumaa servas

PostitusPostitas verbal » R Sept 23, 2005 7:44 pm

Panen siia mõned lingi, millest huvilistel võib kasu olla:

- http://www.gwoa.co.uk/forum/ - UK G mersu foorum
- http://www.mbnz.org/forums/forums/forum-view.asp?fid=30 - USA G-mersu foorum

Mõlemad foorumid on väga informatiivsed. Kui kasutada otsingut, saab vastuse enamikele (ka väga spetsiifilistele) küsimustele. USA omas on tihedam kirjavahetus, UK omas aga rohkem juttu diiselmootoritega G-dest.

- http://www.4x4abc.com/G-Class/?33,33 - palju huvitavat infot + saab osta väga kvaliteetseid remondi ja hooldusmanuaale
- http://www.clubgwagen.com/ - G-Tech sektsioonis on hulk kasulikke remondi- ja hooldusjuhendeid
Kasutaja avatar
verbal
Fitting 38"
Postitusi: 236
Liitunud: N Aug 19, 2004 9:29 am
Asukoht: Harjumaa servas

G-mersu USA foorumi uus asukoht

PostitusPostitas verbal » P Juun 04, 2006 8:39 pm

G-mersu USA foorumi uus kodu:

http://www.pointedthree.com/disc/forums ... y.php?f=57

Vanas kohas on ka foorum alles aga kogu seltskond on sealt ära uude kohta kolinud.
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1122
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas trc » E Juun 19, 2006 3:03 pm

Landy kirjutas:Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60


Mitte et see niiväga oluline info oleks aga ABS kill lüliti on veel igastahes 9/93 masinal kah olemas.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1122
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

MB G / Puch G - on seal vahet

PostitusPostitas trc » N Mär 15, 2007 12:13 pm

Päris põhjalik ajalugu:

http://mercedesgwagen.galeon.com/

lyhemalt ja ylevaatlikumalt:

http://www.g4rce.net/engl/history1.html
allkiri, 255 sümbolit

Giosk

tel.56661070
Kasutaja avatar
Rain77
Fitting 38"
Postitusi: 361
Liitunud: R Veebr 23, 2007 10:04 am
Asukoht: Tallinna lähistel Liikva
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas Rain77 » P Juul 08, 2007 10:59 am

trc kirjutas:
Landy kirjutas:Facelift-itud salong tuli 1989 koos w463-ga ja 1995-nda aasta autoga ei ole seal suurt mingit vahet. Võib-olla vaid mõned pisiasjad - näiteks oli 1992 aastani armatuuril olemas "ABS-kill" lüliti, mis on maastikul üsna kasulik asi.

Allikas:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=2180&start=60


Mitte et see niiväga oluline info oleks aga ABS kill lüliti on veel igastahes 9/93 masinal kah olemas.


96 väljalase samuti olemas aga kui lukk sisse lülida lülitub ABS automaatselt välja.
G-classist nakatunud 4x4 viiruse ohver.
Argipäev L200 131kw atm. 2011a.
Team Rangers, 2010 klaperjaht TUR, 2011 klaperjaht TUR,
2011 ASMV TUR, 2012 klaperjaht TUR, 2014 Saarekoll TR-3 :)
2015 talvesprint TUR
Kasutaja avatar
LR90
True Off Roader!
Postitusi: 1443
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas LR90 » P Okt 14, 2012 7:54 pm

kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 730
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas holari » L Mai 10, 2014 8:52 am

LR90 kirjutas:http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=12542


Vabandan, aga olen nagu Defekat päris lähedalt näinud ja kui loen uudisest, et Mersu plaanib teha VÄIKEST, mis on A klassi platvormil autot, mis hakkab Defekaga konkureerima, siis minuarust pole see õige G klass suurem, kui Defekas. Kas ma sain millestki valesti aru?
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 610
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas e.p. » L Mai 10, 2014 9:04 am

Ilmselt pole G-s kunagi istunud ja sõitnud :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 730
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas holari » L Mai 10, 2014 9:20 am

Sorry, unustasin mainimata, et olen ka G klassi lähedalt näinud. Lihtsalt seda uudist lugedes see suuruse vahe küll nii suur ei ole..või lihtsalt ei tundunud. G on mu märgades unenägudes muidu :D

H.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 730
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: G-Mersude ajaloost

PostitusPostitas holari » L Mai 10, 2014 9:20 am

Sorry, unustasin mainimata, et olen ka G klassi lähedalt näinud. Lihtsalt seda uudist lugedes see suuruse vahe küll nii suur ei ole..või lihtsalt ei tundunud. G on mu märgades unenägudes muidu :D

H.

Mine “Mercedes”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline