Unimogi süütesüsteem

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Unimogi süütesüsteem

Postitus Postitas Meesmetsast »

Sai siis ostetud oksjonilt Unimog 404, mis jõudis paar päeva enne jõule minuni, kuid lähemat tutvust sain tegema hakata alles nüüd.
Mõtlesin, et korraliku kodanikuna käin enamuse kohatadest enne üle, kui hakkan jamama käivitamisega. Jõudes jagajani algas minuga see paljude poolt kirutud süüteprobleem.
Proovin lihtsalt kirjeldada - 6 silindrini jõuab säde aegajalt.
Kõigepealt jagaja kaan. Proovisin teise silindri juhtmega ja korralikku sädet ei saanud (nõrguke oli). Proovisin ka tavalise juhtmega, millel on sees vaid vasest kiud - ei midagi. Ainult sain sädeme aegajalt siis, kui kasutasin algselt peal olnud küünlajuhet.
Üheks küsimuseks, mis selle juhtme juures mind häiris oli see, et jagajapoolne ots oli lahti võetud. Võtsin selle otsa ka ise ära ja mina ei suutnud selle juhtme seest leida ainsatki metallikiudu :shock: (kas ma tõesti ei näinud ega tundnud neid?). Oli ainult see kollakas niidistik. Pikendasin seda niidistikku umbes 1 cm võrra ja panin otsa kokku tagasi. Sädet pole. Olen kuulnud, et nendel juhtmetel on oluline pikkus - kuidagi on seotud see takistusega (moodsad autod pidavat olema kapriissed pikkuse suhtes)?
Kas lahendusena näeksite kohe uue kaane ja juhtme ostmises, või peaks see praegune kooslus mul ikkagi tööle hakkama. Kaan ja kõik juhtmed paariks päevaks ahju kõrvale ja lootma? :P
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Sa ei taha teada, mis need pulgad maksavad. Lihtsasm on paigaldada gaz 51/52 jagaja ja sealt masinalt ka juhtmed. Kaob ära kontakt maha põlemise probleem ja varuosa hinnad muutuvad märgatavalt. Süütepooli asemele saab panna tavalise 12V pooli, kui panna ette land rover Seriese plokk, mis teeb 24-12 v.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Kaas, rootor, juhtmed ja süütepool mõneks ajaks (nii kahest päevast peaks piisama) ahju peale kuivama. Siis on kindel, et niiskusest oled lahti saanud.

Kiisu jagaja peale ringitegemine on lahendus, kuid arvestades praeguseaja Vene osade kvaliteeti, üsna närvesööv ettevõtmine. Eriti siis, kui endal pole tahtmist teha ja mõni kuldsete kätega (ja mitte samasuguse kõriga) autoremontija võlgu ei juhtu olema.

Kas see 6. silindri juhe on oluliselt pikem, kui 5. oma? Kas mõni teine juhe samas jaoturikaane pesas sädet annab? Kas seesinane kahtlane juhe mõnes teises pesas sädet annab?

Muide, R6 käib üsna eduliselt ka 5 silindriga;) Lihtsalt jõudu napib...
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

Kui tahad täiesti kindel olla, et viga ei ole kaablites või jagajas siis hangi uus jagaja ja kaablid.

saksa ebay annab hetke "osta kohe" "nagu uus" jagaja hinnaks 285 euri, originaalkaablitele 185 ning taastatud kaablid 75.-

Lisaks on saksakeelset materjali netis piisavalt, et ise uued kaablid toota.

Otsi

"Zündverteiler Unimog 404" ja "Zündkabel Unimog 404"

http://cgi.ebay.at/Uberholter-Zuendvert ... 5ad32d44e8

Tutikas, poest on 1335.- Euri…

Nii kaablid kui jagaja on toodetud Boschi poolt - seega kui lähed koodidega Bakti - pole välistatud, et ka nemad suudavad uued featuurida.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

Oluliselt odavam ja töökindlam on visata see jagaja sealt minema ja ehitada töötav ja peaaegu mitte midagi maksev süütesüsteem.
Vastava teema leiab siit foorumist.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=19443
olaf
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: T Aug 03, 2004 10:59 am
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas olaf »

Oli ka enda omal sarnane jama et ei tahtnud käima minna ja säde kadus kaootiliselt, Esiteks oli jagajakaanel süsi seest puudu, siis süütejuhtmed olid parajad pasad, originaal küünlad töötasid nii kuidas tahtsid. Sai siis ngk ziguli küünlad peale pandud ja uued juhtmed ise tehtud selleks 4m karjuse traati (päris sarnane küünlajuhtmele - traadiga) kohalikust Agrovarust ja vanade küünlajuhtmete mutritega otsad ning tihendid pookisin jagajapoolsetesse otstesse ja volga küünlapiibud küünla poolsele otsale ning uus süsi ka kaanele ning lõpuks veel kontaktivahe paika ja süüte asend ka õigeks ning käib nagu kell. Originaal karpa on sellel masinal rohkem kirumist väärt, ma pole sellist pasakäia enne näinud, uute jubinate ja korraliku pinnatöötlusega saab ka muidugi sellest asja. Lisaks saab originaal jagajale ka kontaktivaba süütesüsteemi sisu ka tellida.
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Sai seda asja netist puuritud ja uuritud, kuid tundub, et ainult kirutakse originaali ja küsitakse nende osade eest veel palju pappi ka, nagu mitmed mehed siin välja on toonud. :evil:

v6sa Olen ka kuulnud Gazi jagaja kasutamist, kuid olen sinuga nõus. Tavaliselt pannakse ikka vene tehnikale peale lääne oma ja oi kuis töötab. Vastupidi kaheldav :P.
Movistar Huvitav pakkumine, kuid enne, kui hakkan nii keerukat asja ette võtma (ei ole kogemusi) peab selgeks tegema, kas see annab mulle soovitud tulemuse. Pean proovima, kui nigel see kirutud võimekus koormaga ka tegelikult on.

Mogi mootorit uurides tuleb tõdeda, et jagaja endaga tundub olevat kõik korras. Ilus ja puhas, kontaktid pole kulund ega miskit. Nii, et asi vajab kontrolli ja tööd kaanest edasi. Kaant esialgu välja ei vaheta.
Nendest juhtmetest, mis peal olid tuleb loobuda, nüüd on ka mõnel teisel silindril asi hakand jupsima ja aitab. Asenduseks lähevad esialgu 66 komplektist tehtud juhtmed ja piibud (kommentaarid vene juhtmete kohta teretulnud).
Mis puutub küünaldesse, siis netis tuhnides soovitatakse erinevatel kontinentidel paari erinevat küünalt kasutada. Paljuski on need kirjeldused muidugi p-tunde poolt paika pandud, kuid ega katsetamata teada saa. Ostsin ka 3 erinevat küünalt + on veel peotäis erinevaid mootoril peal ja vanadest varudest. Nendest proovin siis valida parima mudeli ja ostan kõik uued.
Katsetamine algab ilmselt laupäeval. Loodame parimat :P .
olaf
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: T Aug 03, 2004 10:59 am
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas olaf »

Originaal küünlad mäletamist mööda olid sooja arvuga 7 ja peale panin enda omale soojaväärtusega 6, need ngk bp6es. Vene juhtmed on head niikaua kui need on terved ja mitte ära murenenud ega oksüdeerunud. Kui jagaja poolelt kõik korras on siis ei saa seal muud viga ollagi kui need vanad mädanenud juhtmed ja küünlad. Eriti veel kui need veekindlad küünlad peal on siis hakkab ka kenasti jamama kuna seal isolaatori ja metallikihi vahe on päris väike ja kerge üle peksma.
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Erinevad inimesed/kohad soovitavad erineva soojaarvuga küünlaid. Ametlik on autol 7 ja tootjaks Bosch (imelik on veel see, et ametlikus manualis soovitatakse väga tungivalt kasutada vaid originaale :D ). Peal tundub olevat kompott küünlaid lauasahtlist, sest mõni on välimuselt kena, mõni kole, mõnel isegi kena tähistus R peal.
Ise proovin erinevaid küünlaid (5-7), kuna neid mul lihtsalt vedeleb. Juhtmed teen uutest ja nendega ei tohiks probleeme tekkida. Kerkis aga mul peas küsimus piipudega, kuna originaaljuhtmetel on mõned küünlapiibud ära paindunud, siis kas Gazi omad sinna ära mahuvad (need ei ole kummist)? Kui lähedal on mootorikate, sest arvestama peab ka kabiini liikumist ju, ega jäikade piipude korral murdumist pole kohanud keegi?
Iga päevaga suureneb soov lumeradadele suunduda 8).
olaf
Off Roader Wannabe
Postitusi: 31
Liitunud: T Aug 03, 2004 10:59 am
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas olaf »

Gazi pikad sirged piibud mahuvad vabalt ära ja on väiksed nurgaga piipe ka olemas, need võtavad eriti vähe ruumi. Mootor ja kabiin sellel vanal 404-l üldse ei liigu, need ikka vägagi jäigalt kinnitatud raamile. Originaalis juhtmel õiget piipu polegi lihtsalt juhe läbi mingi pisikese metallotsiku veetud ja need lihtsalt vanadusest ära murdunud kindlasti.
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Prooviks selle küünalde ja juhtmete teema siin teadjamate meeste abil korra lahti seletada. Milline see süsteem õigupoolest olema peab ja mida keegi kasutab. Küllap on kellelegi kasu ka teiste kogemustest.
Pärast mitmetunnist olemist auto kapoti all tegin siis nii, et lõikasin Gaz 66 (ZILil on vist sama) komplektist sobiva pikkusega juhtmed (kolme puhul sobis originaalpikkus). Painutasin juhtmete jagajpoolsed otsad ära niimoodi, et need puutuksid korralikult jagajapesas oleva metallist julla vastu (miks see seal keskel küll olema peab). Piipudeks läksid Gazi omad, millel on sees takisti. Küünlaid katsetasin päris pikalt ja tulemuseks sain selle, et kõige ilusam säde on küünlaga Bosch W7DC. Originaal küünal peaks olema Bosch W8DC, mille üheks analoogiks on NGK BP5ES (neid kavatsen kunagi ka proovida). Praegu läksid peale siis Boschid, kuid lõplikku järeldust on vara teha, kuna auto seisab paigal ja eks siis, kui saan sõita saab teha korrektuure.

Nüüd aga teoreetiline küsimus - kui autol on algselt peal see raadiovarjestuse süsteem, siis kuidas peaks teoreetiliselt see juhtme/piibu/küünla asi käima. Jagaja kaanel on see metalljulla ümber. Küünlajuhtmetel varjestust ei ole, piipude sees on takisti ja kasutusel on ilma takistuseta küünal. Kas on see kooslus turvaline, või pean ma olema valmis selleks, et midagi võib maha põleda. Ei soovi, et midagi juhtuks mõnes ahelas, soovin ikkagi kontaktid, pooli ja muud asjad terveks jätta. 8)
Meesmetsast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Meesmetsast »

Esitasin siin ise küsimuse, kuidas on asjad Mogidel selle raadiovarjestusega ja olles enda jaoks asja selgeks teinud mõtlesin, et panen siia ka kirja oma leitud info.

1) Unimog 404 oli 2 süütesüsteemi varianti - "Short distance shielding" ja "Long distance shielding" süsteem. Ma arvan, et enamus Eesti autodel on peal Short distance süsteem. Igatahes sellega on minul kogemused. Peamiseks erinevuseks on see, et viimasel on süütesüsteemi detailide takistused natuke suuremad.
1) Kontaktid puhtaks, vahe õigeks (0,4) ja tehke kindlaks, et jagaja sees on kõik raskused liikuvad. Ettevaatust lahtivõtmisel, et vedrud ära ei lendaks. Õlitage tagasipannes puhta õliga ka jagaja jalga ettenähtud avast.
2) Rootori takistuseks on ette nähtud 5 kOomi. Minu autol oli juba algusest peal rootor, millel see takistus oli väiksem, ning ei ole täheldanud vajadust vahetada, kuid see väärtus on nõutud tehasejuhendis.
3) Juhtmed peavad olema takistusega 0. Kaasaegsed kiudjuhtmed ei sobi, kuna on suure takistusega! Gazidel/zilidel kasutatavad vaskkiudjuhtmed läksid peale minu autole ja siiamaani töötavad ilusti. Kuna jagajakaas on imelik selle poolest, et küünlajuhtme aukudes on ühenduskohaks vaid keskel olev metallitükk peab juhe sinna vastu puutuma. Pange võimalusel otsa armeest peal olnud kiudjuhtmete otsad, mis korralikult sinna ümber (mitte ainult vastu) läheksid. Enda kogemus Gazi originaal juhtmeotste painutamisega ei ole hea. Kaob kontakt ära ja hakkab puterdama. Samuti soovitan kasutada originaalmutreid ja tihendeid, mis muudavad süsteemi niiskusekindlaks.
4) Piibud on ette nähtud 0 takistusega. Gazi pikad piibud mahuvad ära, kuid võtke välja takistid. Asemel kas alumiiniumist, või vasest paksud (3-4mm läbimõõt) traadijupid.
5) Küünlad. Peavad olema raadiotakistuseta. Enda kogemusel on parimaks osutunud NGK BP5ES küünlad, kuid ma ei ole ka teinud ühetgi pikka (üle 50 km) sõitu järjest. Parim käivitus on minul Bosch originaal W7DC küünlaga, kuid soojast peast käib halvemini, kui NGK. Boschi puhul soovitaksin sama küünla 3 elektroodiga varianti.
6) Süüte paikapanek. Tõstke auto tagarattast üles, ja keerake siis mootoriasend paika. Tehasejuhend soovitab algseadeks 2 kraadi enne ülemist surnud seisu. Pöörake tähelepanu sellele, et numbrid rihmarattal sümboliseerivad kraade kümnete kaupa, ehk siis 10 kraadi, 20 kraadi jne. Esimene kriips 0 kraadi kriipsust on juba 5 kraadi.

Oma kogemusest ütlen seda, et pole vajadust stroboga jaurata. Pange tunde järgi paika ja proovige alati sõita, kuna selle mootori jaoks on tänapäevane kütus liiga kõrge oktaanarvuga. Peate leidma lihtsalt hea asendi. Endal oli vaja keerata süüde hiliseks, siis oli ka pööretel hea käimine.

Jutt venib pikaks. Loodan, et kellelgi on nendest märkustest tulevikus ka kasu. Täiendage, kui leiate, et midagi on valesti.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

palju sul kütusekulu on?
Mul praegu 30.
Natuke linna, maanteed ja offroudi.
Kuskilt jäi silma ,et 20 ja 40 vahele ta jääb.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

helar kirjutas:palju sul kütusekulu on?
Mul praegu 30.
Natuke linna, maanteed ja offroudi.
Kuskilt jäi silma ,et 20 ja 40 vahele ta jääb.
Kuidas on Su küsimus seotud Unimogi süütesüsteemiga, mis oli teema pealkirjaks??? Palun ole hea ja alusta uut teemat, kui lähed täiesti OT...

admin.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Postitus Postitas helar »

küsimuse suund just süütenurk.
Mul praegu 10 kraadi.
Ehk 2 kraadiga kulu väiksem? ei viitsi niisama katsetama hakata. siit siis seos...
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Vasta

Mine “Mercedes”