MB 300GD mootori OM 617 "tuunimine"

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Tarmi kirjutas: tegemist kolmeliitrise R5 diiselmootoriga 84. a variandiga.
hmm kirjutas:Kokkuvõtteks MB on vastupidav aga samas raske ja 300GD ka jõuetu.
:roll:

R5 3 litrane - kas pole seal mitte OM617 ??
Olen ma nüüd millestki aru saanud või on see üks pommikindlamaid mootoreid üldse mis kunagist toodetud - seega asjast peaks kannatama jõudu ikka hulgim välja keerata
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

MahviaDeTyrk kirjutas:R5 3 litrane - kas pole seal mitte OM617 ??
Seda ta on jah. Kuna pole eriline diislifänn, siis sellest jõu väljakeeramise asjus sõna ei võta 8)
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

walkman kirjutas:väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Kui turbota 617- siis lisada. Kui turbo on siis lisada suurem. Kui on suurem, lisada turborõhku :) Lisaks vahejahuti. Kindlasti tasub ka ALDA't kruttida ja puhastada…
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

trc kirjutas:
walkman kirjutas:väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Kui turbota 617- siis lisada. Kui turbo on siis lisada suurem. Kui on suurem, lisada turborõhku :) Lisaks vahejahuti. Kindlasti tasub ka ALDA't kruttida ja puhastada…
Mul ilma turbota versioon. Ja nüüd ka rida küsimusi - :D Aga kas kellegil kogemust on sellele mootorile turbo paigaldamisega, know-how kuluks ära. Kelle juures teha lasta, sest kardan, et endal pole selliseid oskusi, et säärast tööd ette võtta? Millist turbot kasutada? Kust turbot otsida ja palju selle hind võiks orienteeruvalt olla? Kas see turbo install annab minekut märgatavalt juurde, või läheb auto lihtsalt kiiremini maa sisse? Kuidas mootori vastupidavusele ja töökindlusele selline turbotamine mõjub?
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

walkman kirjutas:
trc kirjutas:
walkman kirjutas:väike offtopic ka veel, et kuidas seda jõudu sellest mootorist välja võtta kannatab - ma oleks täitsa huvitatud sellest ? Pumpa oleme juba peale keeranud nii palju kui kannatab, mis veel teha annab?
Kui turbota 617- siis lisada. Kui turbo on siis lisada suurem. Kui on suurem, lisada turborõhku :) Lisaks vahejahuti. Kindlasti tasub ka ALDA't kruttida ja puhastada…
Mul ilma turbota versioon. Ja nüüd ka rida küsimusi - :D Aga kas kellegil kogemust on sellele mootorile turbo paigaldamisega, know-how kuluks ära. Kelle juures teha lasta, sest kardan, et endal pole selliseid oskusi, et säärast tööd ette võtta? Millist turbot kasutada? Kust turbot otsida ja palju selle hind võiks orienteeruvalt olla? Kas see turbo install annab minekut märgatavalt juurde, või läheb auto lihtsalt kiiremini maa sisse? Kuidas mootori vastupidavusele ja töökindlusele selline turbotamine mõjub?
Kuna 617'st on ka versioon 617A, mis on turboga, siis ei ole see just raketiteadus. Tõele au andes - palju on erinevusi neil kahel mootoril aga palju ka sarnasusi. Lühidalt öeldes on 617 pommikindel. So, et turbost komplikatsioone tekkida ei tohiks pigem vaid kasu. Vabalthingava ja turboga diisli vahe on … well … märgatav :) Hindasid pead ise uurima. MB lammarist näiteks või et siis mõnest turbodega tegelevast ettevõttest. Offroad masinate ja eriprojektidega tegeleb siinsest seltskonnast "LowGear" näiteks. E. Erik, Oliver, Veiko, jr… uuri neilt esimese hooga.
617 dyno näeb välja selline… Pilt
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

trc kirjutas:Hindasid pead ise uurima. MB lammarist näiteks või et siis mõnest turbodega tegelevast ettevõttest.
Noh ei ole ju kusagil kirjas, et see Mesa turbo peaks olema mis sinna vahele pista
turboclub.ee
Üle 3 kilo ei maksa küll ühegi turbo eest maksta
tartuoffroad.ee
5581340
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

Nüüd jälle veidi targem :) Asi hakkas täitsa huvitama ning asun erialakirjandust uurima ning tarkade inimestega suhtlema, mis oleks kõige õigem lahendus. Aitäh.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

walkman kirjutas:Asi hakkas täitsa huvitama ning asun erialakirjandust uurima
http://www.dieselbookmarks.com/bombers/Diesel Engine Reference Book.zip :wink:
tartuoffroad.ee
5581340
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

Et Vabaklassi tahtmatult ei satuks, siis :

6.2 Mootor

Mootor peab olema antud margile ja mudeliseeriale vastav. Igasugused muud muudatused on keelatud.

Toitesüsteem
Originaalne.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

e.p. kirjutas:Et Vabaklassi tahtmatult ei satuks, siis :

6.2 Mootor

Mootor peab olema antud margile ja mudeliseeriale vastav. Igasugused muud muudatused on keelatud.

Toitesüsteem
Originaalne.
Ehk siis peab olema see, mis on teh. passis kirjas - siis on JOKK ?
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

walkman kirjutas: Ehk siis peab olema see, mis on teh. passis kirjas - siis on JOKK ?
Nii ja naa... Pmst. TR1 jaoks näpuga rida ajades ei tohi olla mootori osas ümberehitust ja kui Sa vahetad LEGAALSEL teel mootori, siis kajastub see ka auto teh. passis ümberehitusena. Minu W461-l kajastub teh passis isegi ümberehitusena TEHASE orig tagaistmete paigaldus, sest VIN koodi järgi on mu W461 2-kohaline kaubik. Kui aga ümberehitus ei ole legaalne, siis on see kinni ainult ülevaatajate kullipilgus, kas nad tabavad ära ümberehituse või mitte. Ma ei kujuta hästi ette (vbl. ma teen nüüd Petsile ja Andole liiga, vabandatagu mind sellepärast), et ülevaatajad teavad peast mis autodel täpselt mis mootori mudel peab peal olema, kas turboga või ilma jne. jne. Ja siis jõuame otsaga selle juurde, kas motol tohib näiteks olla torukollektor (ntx. nagu minu metsa 230ge-l - orig oli pude ja mõrane ja selle asemele sai ilus torukolle - kas nüüd muid asju arvestamata on mu auto mitte TR1, ilmselt küll...)

andres
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

tundub, et peame hakkama masinaid detailideks võtma hakkama võistluste käigus ;)
... ja küll leidub neid tarkasid, kes teavad, mis ja kus käib :)

aga kui ilma naljata, siis milleks neid reegleid kehtestada Andres, kui isegi sina, kes reeglite sünni juures osaline, valjuhäälselt neid rikkuma julgustad ?

TR1 peaks olema ikka omas raamis ja kellel vähe või soov areneda, siis on 3 kangemat klassi ootamas.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

e.p. kirjutas: aga kui ilma naljata, siis milleks neid reegleid kehtestada Andres, kui isegi sina, kes reeglite sünni juures osaline, valjuhäälselt neid rikkuma julgustad ?
Ei, Pets, ma ei julgusta, pigem vastupidi. Ma lihtsalt tõin välja pmst JOKK olukorra meie reeglites. See pole mitte ainult konkreetsele MB mootorile turbo lisamise küsimus, või vabalthingava mootori asendamine turboga motoga, sama seis võib ju pmst tekkida ka LC70-ga - kas seal peab nüüd olema 2,4 vabalthingav või 3,0 td, või Suzul 1,0 karpa või 1,3 prits, Jeepi 2,5 või 4,0 jne. jne. Olgem ausad, kui palju on teh. kontrollis aega võrrelda auto VIN koodi järgsete tehase andmete, teh. passi ja tegeliku olukorra vastavust ja kes on selleks pädev...
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

Andres, meenuta nüüd viimast alaliidu koosolekut ja minu esitatud mõtteid seal ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Vasta

Mine “Mercedes”