Mercedes Benz 300GD ja võistlemine TR1 klassis.

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Tarmi
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Okt 18, 2009 7:14 pm
Asukoht: mets&meri
Kontakt:

Mercedes Benz 300GD ja võistlemine TR1 klassis.

Postitus Postitas Tarmi »

Tervist! Sai siis endale hiljuti soetatud G mersu, tegemist lühikese kere ja kolmeliitrise R5 diiselmootoriga 84. a variandiga. Nüüd on plaan järgmisel aastal hakata võistlema TR1 klassis ja seoses sellega ongi mul tekkinud rida küsimusi:

1) Kas minu auto oleks konkurentsivõimeline lööma kaasa Eesti 4x4 karikasarja etappidel? ( Vaadates praegusi tabeleid, tundub, et G mersu pole ühtigi nii hea, kuivõrd teda kiidetakse - pigem valitsevad seal miskipärast Toyotad, sekka mõni Jeep ning Suzuki. Tekib küsimus, kas mersu polegi siis nii hea maastur? Ometi peaks just G olema legendaarne oma läbivuse, vastupidavuse ning tehases paigaldatud diferantsiaalilukkude poolest, või ma eksin )

2) Hakates nüüd lähiajal oma lahingautot ehitama, uuringi, et millise tootja millist vintsi antud autole kõige rohkem soovitate TR1 sõitmiseks. Samuti pakub huvi, et millised rehvid-veljed oleks kõige otstarbekam alla kruttida autole? Kuidas on lood standardvedrustusega oma vastupidavuselt?

3) Leidub antud isendil ka nõrku kohti, mida peaks kindlasti tugevdama enne võistlustulle sööstmist?

4) Kas oleks üldse mu ponnistustel mõtet või laidate siin auto kõlbmatuks osalemaks originaalklassi võidusõidus?

Kõike paremat, Tarmi
Servicemobil
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 21, 2005 3:29 pm

Postitus Postitas Servicemobil »

Kas oleks üldse mu ponnistustel mõtet või laidate siin auto kõlbmatuks osalemaks originaalklassi võidusõidus
Kui raatsid oma autol kõikvõimaliku üleliigse välja visata (mida on seal aga väääga palju), ja poldid tühjaks puurida, siis võibolla oleks isegi konkurentsis.
tel: 56222444
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Eks palju sõltub ikka tihendist (sellest istme ja rooli vahel olevast)
G on väga hea vastupidausega aparaat, kestab isegi TR-3 all.
Vanad vedrud tasuks ära vahetada, kipuvad teised nii vanal autol pooleks minema.
Probleemiks on auto suur kaal ja antud mudeli mootori jõuetus.
Võistlus vinsiks soovitaks midagi kiiret ja võimsat nt Mile Marker V10
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
rato
Rock Crawler
Postitusi: 794
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Postitus Postitas rato »

Kuna G on raske jah, siis mida laiem rehv sinna alla saab, seda sitemini sisse vajub maakerasse. Pitbull Rocker naiteks. Ei hakka kylgkalde peal libisema ka nii hasti kui SuperSwamper Bogger (mis maru popp on tanapaeval Eesti radadel). Silverstone extreme ning sama mustriga rehvid (malatesta kaiman ntx) on ka maru hea haardumisega..aga kitsad..vajuvad paremini sisse. :roll: samas kui k6va p6hi all, las siis vajub. lukud sees, kratsibki kiiremini haakuva asjani valja..pole yhest vastust jah.
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Kas tead , Nils, et TR1 max rehvikute mõõt on ju 32x11,5 . Nii et Bogger ja Pitbull langevad nagunii ära.

Ise soovitaks kah valida Malatesta Kaimani=Insa turbo spesialtrac=Feddima Sirocco. 31x10,5r15.

Tavalise MT rehvi saad küll laiema panna , aga läbivuses kaotad kõvasti.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

Kõige suuremaks probleemiks saab olema mootor, mis lihtsalt ei jaksa mäest üles vedada seda autot :) lausa naerma ajas vahest ...
Jõuetuse tõttu saad kindlasti sidurit suht tihti vahetada.

Tugevdada pole seal vist midagi eriti, paagi kaitse ja vahekasti alla ka jupp kaitset, siis püsib koos kenasti.

Kui plaan kohe võitma minna, siis esimene ja kõige olulisem kriteerium on meeskond ja tihendi sobivus masinaga. G tihend peab olema eriti kvaliteetne, kuna selle masinaga peab oskama sõita, vastasel juhul on keskmine kiirus nullilähedane ja istud vintsi otsas igal võimalikul juhul :)

Jõudu ja jaksu ja loodame siis peagi näha võistlejate rivis ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Tarmi
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Okt 18, 2009 7:14 pm
Asukoht: mets&meri
Kontakt:

Postitus Postitas Tarmi »

Oh.. ühe päevaga juba niivõrd palju arukaid vastuseid tulnud. Suur tänu kõigile. Mainisite ennem, et autot tuleks saada oluliselt kergemaks, mille arvelt seda teha saaks näiteks ja kui palju oleks eeldatav kaalusääst sellisel juhul? Oli juttu ka sellest, et selle masinaga peab oskama sõita - mis seal siis selleks kiiksuks on, et lihtsurelik temaga sõita ei suuda ? :D Vähemalt sain oma arvamusele praegu kinnituse, et vastupidavuse koha pealt probleeme olla ei tohiks masinal.. Aga üldkokkuvõttes, saan ma aru, on siis tegemist ikkagi võrdlemisi tegija aparaadiga, millega oleks hästi toimiva tiimiga võimalik pürgida poodiumikohtadele ? Varem asja natuke uurides jäi mulle mulje, et mersumehed heitlevad rohkem nende viimaste-eelviimaste kohtade miskipärast? Kas tõesti on just mersude roolis äbarikud ja toyotate roolis ässad? On kellegil äkki ka endal võistluskogemust konkreetse autoga - kuulaks kommentaare huviga, sest plaan on õigepea auto ehituse kallale asuda 8)
Terv. Tarmi :)
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Kokkuvõtteks MB on vastupidav aga samas raske ja 300GD ka jõuetu.
See tähendab, et TR-1 lubatud suht väikese rehviga istub G kohe kinni kui põhja all ei ole, samas sama rehviga Samurai liigub veel täiesti eduliselt kaalu vahe on pea tonn. Kraavis paneb Samurai vintsi külge ja on lupsti väljas sina vintsid oma G-d maa alt üle ploki.
Samas laguneb Susuki oluliselt kelgema lolluse peale, MB sillad kannatavad lausa 39,5 / 18 Boggeri ära ja ei tee teist nägugi.
Nii, et igal asjal on oma head ja vead ühte ideaalset masinat ei ole kui oleks sõidaks kõik sellega.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
rato
Rock Crawler
Postitusi: 794
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Postitus Postitas rato »

uputaja kirjutas:Kas tead , Nils, et TR1 max rehvikute mõõt on ju 32x11,5 . Nii et Bogger ja Pitbull langevad nagunii ära.

Ise soovitaks kah valida Malatesta Kaimani=Insa turbo spesialtrac=Feddima Sirocco. 31x10,5r15.

Tavalise MT rehvi saad küll laiema panna , aga läbivuses kaotad kõvasti.
OT. eks ma loll ole ennegi old , samas ka jarjekindel.. :lol: tahtsin head aga tuli valja nagu alati. Tegelt Tarmi, erinevate rehvitootjate m66dud erinevad k6vasti. Kui ostma hakkad rehve siis uuri mitte seda mis miski rehvi suurus kirjade jargi on..vaid mis ta m66dud reaalselt on. 33" muzilla on natuke yle 32" tolli tegelt suur jne.
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Tarmi kirjutas:autot tuleks saada oluliselt kergemaks, mille arvelt seda teha saaks näiteks ja kui palju oleks eeldatav kaalusääst sellisel juhul?
Kui auto jääb ainult metsasõiduks siis:

* kõik sisemuses leiduvad vaibad - rasked ja imevad imehästi vett sisse, mida sealt enam mingi väega kätte ei saa

* põhja all on paks matt (kui pole juba eelmiste omanike poolt ära kisutud) see matt kaalub PALJU

* Kui plaan kahekesi sõita, siis tagaiste kaalub ka palju...

Noh rohkem eriti vist TR1 legaalsuse säilitamiseks rookida ei tohigi... ise enesest ka orig stanged kaaluvad omajagu

ja kui nüüd pedetsema hakata, siis sellle aastakäigu autol on orig paak metallist, alates vist 1986/7 tuli plastpaak... :D
Tarmi
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Okt 18, 2009 7:14 pm
Asukoht: mets&meri
Kontakt:

Postitus Postitas Tarmi »

hmm kirjutas:Kokkuvõtteks MB on vastupidav aga samas raske ja 300GD ka jõuetu.
See tähendab, et TR-1 lubatud suht väikese rehviga istub G kohe kinni kui põhja all ei ole, samas sama rehviga Samurai liigub veel täiesti eduliselt kaalu vahe on pea tonn. Kraavis paneb Samurai vintsi külge ja on lupsti väljas sina vintsid oma G-d maa alt üle ploki.
Samas laguneb Susuki oluliselt kelgema lolluse peale, MB sillad kannatavad lausa 39,5 / 18 Boggeri ära ja ei tee teist nägugi.
Nii, et igal asjal on oma head ja vead ühte ideaalset masinat ei ole kui oleks sõidaks kõik sellega.
Ehk siis ma loen siit seda välja, et mu auto siiski TR1 võistlemiseks ei sobi. Pole ju kasu neist tugevatest sildadest, mis suurt ratast kannatavad - selliste ümberehitamiste jaoks on siiski teised klassid - minul on paraku kindel plaan sõita just originaalklassi. Seal kus toyota, jeep ning suzuki ja landrover liiguvad kergelt, on mersu nagu soomustransportöör maa sees kinni ja vintsman tõstab vintsi puult puule aina edasi? :( Lugu oleks nähtavasti teine, kui jutt käiks võistlusklassist kus tõesti lubatud vaid suuremad rehvid ning nina peal vints - auto olgu selline nagu tehasest tuli... siis vast annaks G tugev ehitus ning näiteks tehase sillalukud mingi eelise - praegu vist on minu masin siiski teiste reeglite järgi lubatud "tuuninguga" masinatest paraku oluliselt viletsam. Samas oleks on paha poiss ja enne teada ei saa kui pole proovinud eksju - lihtsalt kahju oleks "mahavisatud" rahast ning ajast ja enda tööst kui tulemusi ei tule. Eks muidugi on tarvis lihvida ka enda oskusi ja teadmisi, kuid olen veendunud, et sellel spordialal on ka autol väga suur tähtsus.

Tarmi / @ siiamaani ei suuda uskuda, et üks maasturimaailma legende originaalsena võistlustel nii vilets võib olla
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Tarmi kirjutas:Ehk siis ma loen siit seda välja, et mu auto siiski TR1 võistlemiseks ei sobi. Pole ju kasu neist tugevatest sildadest, mis suurt ratast kannatavad - selliste ümberehitamiste jaoks on siiski teised klassid - minul on paraku kindel plaan sõita just originaalklassi. Seal kus toyota, jeep ning suzuki ja landrover liiguvad kergelt, on mersu nagu soomustransportöör maa sees kinni ja vintsman tõstab vintsi puult puule aina edasi? :( Lugu oleks nähtavasti teine, kui jutt käiks võistlusklassist kus tõesti lubatud vaid suuremad rehvid ning nina peal vints - auto olgu selline nagu tehasest tuli... siis vast annaks G tugev ehitus ning näiteks tehase sillalukud mingi eelise - praegu vist on minu masin siiski teiste reeglite järgi lubatud "tuuninguga" masinatest paraku oluliselt viletsam. Samas oleks on paha poiss ja enne teada ei saa kui pole proovinud eksju - lihtsalt kahju oleks "mahavisatud" rahast ning ajast ja enda tööst kui tulemusi ei tule. Eks muidugi on tarvis lihvida ka enda oskusi ja teadmisi, kuid olen veendunud, et sellel spordialal on ka autol väga suur tähtsus.

Tarmi / @ siiamaani ei suuda uskuda, et üks maasturimaailma legende originaalsena võistlustel nii vilets võib olla
No ei ole see asi nii hull... Loomulikult ei tasu sul unistada kohe poodiumikohtadest, aga see suures osas kinni piloodis, nagu juba korduvalt mainitud. Ise ei sõida poodiumile ükski auto mitte üheski klassis. G on väga hea auto ja hullult vastupidav. Sõida kõigepealt oma autoga mõned võistlused ja safarid, siis saad ka aru mida tuleks muuta täiendada.
Tarmi
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: P Okt 18, 2009 7:14 pm
Asukoht: mets&meri
Kontakt:

Postitus Postitas Tarmi »

Suur tänu toetuse eest kõigile.
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas walkman »

Nonii.. uustulnuk soovis siis teada ka mõne sellise isiku arvamust, kes ise antud masinaga võistelnud/võistleb. Mina olen üks selline: võistlen kolmandat hooaega TR1-s 300 diisel G-ga. Vastupidavuse kohapealt ei ole mulgi halba sõna öelda - auto on meid peaaegu alati metsast koju toonud. Millegi purunemist võistlusrajal tuleb väga harva ette, st. sellist asja põhimõtteliselt polegi olnud. Tulemustest rääkides aga läheb meel üsna nukraks - omal ajal olid meil UAZ-iga TR1-te sõites palju paremaid tulemusi, kui nüüd viimasel kolmel aastal Mersuga võisteldes. Ei usu, et see asi nüüd niiväga meie meeskonna kehvas ettevalmistuses ja pädevuses kinni on - neid kogemusi erinevatel radadel on ikka natuke vast juba kogunenud. (Ilmselgelt on loomulikult meist kogenumaid ja paremaid võistkondi) Lihtsalt praegusel ajal on lood nii, et rajad ja autod on nii karmideks tehtud, et tõesti originaalse autoga nagu mul ( lisatud vaid põhja ja paagikaitse, vints mile marker V10 ning lubatud mõõdus rehv ) ei ole võimalik arb lukkude jms abivahenditega varustatud kergkaallastega vääriliselt konkureerida. Auto massi olen isiklikult viinud tõenäoliselt nii miinimumi kui seda mõistlikult teha annab - eemaldatud on kogu müraisolatsioon ja muud vaibad-matid, tagaiste välja tõstetud (teh. passis ka vastav ARK märge), olen paigaldanud ka plastikpaagi - tõesti vaid originaalstanged on veel jäänud ja kõige selle tulemusena ning enda oimetuks rassimisega jääb võistlustel siiski tulemuseks enamasti tulemus nelja viimase hulgas. Tuleb tunnistada, et minu jutt kõlab pisut võibolla enesehaletsuse moodi, aga päris nii see siiski pole. Minu arvamus on, et 300GD-st ei saa never poodiumiautot, kui jätkuvad samad reeglid ning sarnased võistlusrajad - ta lihtsalt ei liigu nendes põhjatutes mülgastes ja kui G kusagile kinni istub, siis teeb ta seda tõesti nii korralikult, et annad vintsile läbi bloki aint tuld nii, et seda nägu! Närvide säästmiseks soovitan küll valida mõni muu masin (Nt kolmeliitrine Land Cruiser 70, LR Defender, Wrangler Rubicon vmt.) - See on muidugi sügavalt minu arvamus ja mingiks arvamusliidriks ma ei pretendeerigi. Lihtsalt sulle endale hea, kui on erinevaid arvamusi, mida lugeda. Samas oleks ma muidu ise ka käpp kui keegi mulle tuleks ja näitaks kuidas siis G-ga sõitma peab õigesti, sest mine tea - ehk ongi meie team sellised võhikud, kes ei tea kuidas vintsida, kaarti lugeda, millal anda gaasi, millal mitte anda - kus keerata rooli, kus mitte :D
Viimati muutis walkman, E Okt 19, 2009 9:31 pm, muudetud 4 korda kokku.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

Mina arvan, et odavam ja kiirem ja lihtsam viis on sul see masin lihtsalt maha müüa ja osta järgmine :)
Ise käisin ka selle kadalipu läbi ;)
Odavama otsa G puhul kannatab sõitmist vast ainult 2,3 bens kuna siis nina kaal vähekenegi mõistlikum ... minek sama, mis oli 5 silindrisel vanal 3L turbol ja kuuled metsas ilusat linnulaulu ka ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Vasta

Mine “Mercedes”