Hetkel Silberi esilehel selline uudis:
Saksa maasturiajakirja Off Road lugejaküsitlusel, mis selgitas välja möödunud aasta parimad nelikveolised sõidukid, oli edukaimaks kaubamärgiks Mercedes-Benz. Legendaarne G-klass võitis esikoha luksusmaasturite kategoorias. Sama auto eriversioon EDITION. PUR, mis valmis sõiduki 30 aasta juubeli tähistamiseks, tuli teisele kohale klassikaliste maasturite arvestuses. Erisõidukite klassis saavutas suveräänse võidu universaalne maastikuveok Mercedes-Benz Unimog ning luksuslike linnamaasturite kategoorias võitis teise koha M-klass.
Münchenis ilmuv väljaanne korraldab iga-aastasi lugejaküsitlusi parimate maastikusõidukite väljaselgitamiseks juba alates 1982. aastast. Tänavu osales konkursil 97 off-road-omadustega sõidukit kokku 8 kategoorias ning lugejahääli laekus üle 48 000. Ajakirja lugejahääletuse tulemused avalikustati gaalaõhtul Müncheni teatris Das Schloss, kus esiteleti ka võitjatele antud Off Road Obeliski auhindu.
Mercedese maasturiehituse tugisambaks olev G-klass on ajakirja Off Road lugejate poolt läbi aegade kõige kõrgemalt hinnatud autoks. Praegune esikoht on sõidukile arvult juba seitsmes. Samuti on väljaannete Auto, Motor und Sport ja 4Wheel Fun lugejad nimetanud G-klassi korduvalt maailma parimaks maasturiks. Pika ajalooga maastikuautot toodetakse täna kolmes kereversioonis: viie- ja kolmeukselise universaalmaasturina ning ka kabrioletina. Mootorivalikus on kolm jõuallikat. 224-hobujõuline V6 diiselmootor pakub pöördemomenti 540 Nm ning 388-hobujõuline V8-bensiinimootor paneb välja 530 Nm. Tippmudelil G 55 AMG on ülelaadimisega V8-bensiinimootor võimsusega 507 hj ja pöördemomendiga 700 Nm. Traditsiooniliselt tugeva konstruktsiooniga maasturile lisavad mugavust maastikusuutlikkust ja mugavust arvukad kaasaegsed tehnilised lahendused nagu elektrooniline haardumissüsteem 4ETS, automaatkäigukast 7G-TRONIC, elektrooniline stabiilsuse kontrollsüsteem ESP ® ning nupuvajutusega aktiveeritavad diferentsiaalilukustid. Möödunud aastal mudeli G 280 CDI baasil välja toodud eriseeria EDITION. PUR on oma disainilt austuseavalduseks esimese põlvkonna G-klassile, esindades ühtlasi ka kõige tugevamaid maastikuläbimisomadusi.
Juba kuuendat korda tunnistasid Off Road´i lugejad Mercedes-Benz Unimogi Aasta Maastikuautoks erisõidukite klassis. 1951. aastal loodud universaalset maastikuveokit Unimog toodetakse alates 2002. aastast Wörthis Reini ääres. Jõulise sõiduki kohta käib kõnekäänd, et Unimog pääseb läbi sealt, kuhu teised autod sissegi ei pääse. Mudelid U 3000, U 4000 ja U 5000 on mõeldud transpordiks raskesti läbitaval maastikul – näiteks relvajõududes, ekspeditsioonidel, aga ka metsatulekahjude kustutamisel. Väiksemaid mudeleid U 300 ja U 500 kasutatakse munitsipaalsektoris, maanteede ja raudteede hooldamisel ning ehitustel. Uusima mudelina kuulub aastast 2008 tootmisse kompaktne Unimog U 20.
Mercedes-Benzi M-klass on olnud suunanäitajaks linnamaasturitele – seda nii dünaamilise disaini kui ka eeskujulike maastiku- ja maanteesõiduomaduste poolest. Auto pakub ühtaegu luksuslikku mugavust ja sportlikke sõiduelamusi. Turvalahenduste kõrge taseme poolest ületab M-klassi Mercedes omas klassis kõiki võistlejaid.
Sakslaste kodukalt (
http://www.off-road.de/home/) ajakirja kaant vaadates, tundub päris korralik valim olevat.
Kogu list:
http://www.off-road.de/home/modules/new ... oryid=1967