Vaadates eespool lisatud linke tundub, et G-l on kolme erinevat tüüpi mutrit ning vastavalt sellele ka kolm erinevat padrunvõtit, et rattalaagrit pingutada.
Minu nägemuse järgi:
-esimene variant on W460 ja W461 (mutter tootekoodiga 460 990 01 60 ?), nukkide laius 8,5mm, mõlemalt poolt välisküljed servatud, paksem, välisdiameeter 42,2mm ning sisediameeter 24,5mm.
Sellele mutrile vastab padrunvõti (460 589 00 07 00 ?), neli nukki laiusega 8mm, välisdiameeter 43mm, sisediameeter 36mm. Kuni 08/1990.
-teine variant on esimese W460 ja W461 "asendus" (mutter tootekoodiga A460 990 02 60 ?), nukkide laius 6,5mm, ainult üks külg on servatud, õhem võrreldes esimese tüübiga, välisdiameeter 40mm ning sisediameeter 24,5mm.
Sellele mutrile vastab padrunvõti (460 589 02 07 00 ?), neli nukki laiusega 6mm, välisdiameeter 44mm, sisediameeter 35mm. Alates 09/1990
-kolmas variant on W463 mudelile (mutter tootekoodiga N07085 203 00 00 ?), neli nukki, välisdiameeter 44mm, ainult üks külg on servatud, sisediameeter 28,5mm.
Sellele mutrile vastab padrunvõti (W463 589 00 07 00 ?), neli nukki laiusega 6mm, välisdiameeter 46mm, sisediameeter 38,5mm,
Esimest vanemat tüüpi padrunvõtme peaks saama nukkide kitsamaks viilimise teel sobitada uuemale tüübile.
Vaadates ka hindasid, mida küsitakse ning et saada täpselt sobivat, tasuks kaaluda isevalmistamise teed, ühekordne ettevõtmine ning ka edaspidised rattalaagrite vahetused on normaalselt tehtavad. Kui neid mutreid on keegi varasemalt kuskil nurga taga meisliga tagunud, võib arvata, mis seisus need on. Hea näidis võtmejoonistest:
http://www.clubgwagen.com/gtech/images/29/wrench.jpg
Üks selline vajalik võti lisaks esirattalaagritele on ka ka esiraudade võti...
Minu kokkupuude vanemaga WIS'is ütleb, et seal on küllaltki raske orienteeruda (loe:frustreeriv midagi otsida mikrofišsidest) range saksapärane metoodika kõlab läbi ning liigitus-paigutus ei pruugi olla just mõistetav, et kust üldse otsida. Siiski tasuks asi uurimist, mina loen välja, et
W463 mudeli puhul on esmaseks pingutuseks sisemutrile 200Nm, pärast mida liigutada rummu vähemalt kolm ringi ning samal ajal koputada (kummihaamriga) rummu risti-rästi, et laager asetuks paika. Pärast seda uuesti sisemutter lahti keerata ning uuesti pingutada. Pärast teist pingutust tuleb sisemutrit järgi anda kuskil 1/8 pööret, et lõtk oleks ca 0,1mm. Välismutri pingutus 180Nm. Lubatud rattalaagri lõtk 0,01-0,03mm.
Esimunakate määrdekork 100Nm. Roolivarda ots 140Nm. Ka rattapoltidega ei tasu viimast võtta, st nii palju kui mutrikeeraja annab, olenevalt velgedest ja poltidest: 58mm poldid ja plekkveljed 190Nm, 69mm poldid ja valuveljed 140Nm.