Sõjaväelase 24V tegemine 12V peale

Moderaatorid: margus4x4ee, Daniel, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Sõjaväelase 24V tegemine 12V peale

Postitus Postitas jr »

Toon esile ühe asjaliku dokumendi, mis seletab ära kuidas ja miks teha 24V süsteem ümber 12V peale. Kaasab see siis M1008 ja M1009 sõidukeid. Dokument pärineb USA Riigimetsa majandamise keskuse päästeüksuse failidest.

24V to 12V
+372 5028488
reuter
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: N Juun 10, 2010 2:54 pm

Postitus Postitas reuter »

Kahe genekaga isendi puhul olen mina kaalunud asjale kolmanda aku lisamist ja jätta auto kahesüsteemseks. Samas eraldaks 12V plussosa täielikult 24V süsteemist. 12V jaoks kusjuures võib panna suhteliselt pisikese ja poollääbakil aku, sest suurtarbijaid selle järgi ei käi.
Omal palju kogemusi, see kahesüsteemsus sööb kiirelt akusid.
24V on külmaga hea, ei pea juhtmeid väga voolikuks ajama.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

24V imeb vilinal Chevyl. Starterid on sitad. 12V starterid on reduktoriga ja odavamad. Ja ärme unusta seda, et ainukene 24V seade ongi starter sellel autol. Ülejäänud on kõik 12V.
+372 5028488
reuter
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: N Juun 10, 2010 2:54 pm

Postitus Postitas reuter »

Eelsüüde on kah 24V. Jutt käib minu puhul M1010 masinast, mis peaks suht M1008 sarnane olema.
Ma ei ole starteriga mures olnud. Küll aga muude osadega. Ma ei väida midagi, lihtsalt räägin, mida mina kogenud olen. Ei ole ka neid elukaid võistlemiseks vms sarnaseks lõhkumiseks kasutanud. Mina olen lihtsalt natuke kõrgendatud nõudmistega tavaliikleja, kellel on vaja saada punktist A punkti B ja tihtipeale ei ole see parketimaasturiga saavutatav.

24V pluss on pardalt saadav suurem kogus elektrienergiat. Generaatori apmeraaz on suhteliselt piiratud ja seda lõputult suurendada ei saa. Pinge tõstmisel kasvab võimsus, sest voolupiirang jääb samasse kohta. Suurte elektritarbijate korral, nt inverter, on 24V hoidmisel iva sees.
Daniel
Fitting 44"
Postitusi: 402
Liitunud: T Veebr 25, 2003 4:10 pm
Asukoht: Garage
Kontakt:

Postitus Postitas Daniel »

Militaari 6.2D eelsyytekyynlad peaksid olema 12V ja tsiviili omad 6V
79,K30 Blazer,379td,400,208,-4",38"
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Jah, eelsüüteküünlad on ka 12V militaaril ja ka need käisid originaalis auto 12V ahela pealt. Seega on ainuke 24V asi starter auto peal. See 24V on seal sellepärast, et paljud nato asjad käivad 24V pealt. Sellest ka nii öelda hellitav nimetus nendele ümmargustele multipin pistikutele autos ... "NATO" pistikud igasugu sõjaväe vidinate jaoks. See ka seletab selle, miks see 24V süsteem ka nii naljakalt tehtud on. Lihtsalt et saaks kiirelt 24V kätte, ilma suurte kulutusteta.
+372 5028488
sosta
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: T Juul 21, 2009 3:39 pm

Postitus Postitas sosta »

Tundub, et kasutajal JR kogemus endal olemas 24-lt 12-ne peale tegemises. Mis oleks töö ja asjade hinnaks, kui tooksin ühe M1009
ja teeks ringi ära?

kalle
51 62 698
Vasta

Mine “GM”