'92 Blazeri mured: rikas tühikäik ja kaootilised vahelejätud

Moderaatorid: margus4x4ee, Daniel, Moderators

Vasta
rnx69
Mudder
Postitusi: 63
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

'92 Blazeri mured: rikas tühikäik ja kaootilised vahelejätud

Postitus Postitas rnx69 »

Autoks siis 1992 S-10 4.3 TBI Blazer, nupust lülitatava nelikveoga.

Eile sai õhtu otsa diagnostikaapastraadi taga istutud ja sai mõistus otsa. Olukord siis järgmine - mootor töötab tühikäigul ilusti ja ühtlaselt ning lambda näitab suht kontantselt rikast segu (kõigub 0.8-0.95 V vahel), mingi hetk hakkab mootor kergelt vahele jätma ning siis registreerib lambda ilusti segu muutused (tilbendab 0.2-1 V vahel). Mõne aja pärast jääb tühikäik stabiilseks ja aeglaselt tõuseb lambdanäit jälle kõrgeks ning mingi hetke peale viskab ka rikka segu linnukese püsti. Vaakumvoolikud said värskelt vahetatud, lambda on tutikas, süütesüsteem üle käidud (uued küünlad-juhtmed-kaan-rootor-süütepool).

Muud näidud paistavad täiesti OK olevat. Sõites paistab, et kotermann ei kummita.

Enda üks ideedest on see, et pihustid lekivad ning aju ei suuda tühikäigul enam kütet rohkem kinni keerata, minimaalne pihusti lahti oleku aeg on saavutatud. Silmaga vaadates "pissivad" pihustid nagu kõigil TBI-del, mida seni näinud olen. Koormuse tõustes läbisolisemine ei mängi enam nii suurt rolli, kuna nagunii hakatakse kütet rohkem peale andma. Does it make sense? Rõhukella pole veel sappa riputanud, seega ei oska öelda mis seis kütterõhuga on.

Kas keegi teab Tartus mõnda kohta, kus saaks pihustid ultrahelivannis ära puhastada lasta - vaadates ülejäänud pritsungit, siis meie "kõrgekvaliteetne" kütus on oma jäljed vaigusadestise näol jätnud, võimalik, et tänu sadestusele lihtsalt pihustid ei sulgu? Prooviks kõigepealt olemasolevad pihustid ära puhastada.

Teine asi veel - kas Tartus on mõni kodanik, kel stock samasugune auto ning saaks korra kapoti alla piiluda - ühe vaakumvooliku paiknemiskohaga on natuke probleeme - keegi tarkpea on kunagi arvanud, et mõned vaakumid on ülearused ning sinna pimedad ette istutanud, enamuse voolikuid sain vahetamise käigus tagasi paika, aga üks pealetulev toru ripub lahtiselt kapoti all ning pole aimugi, kust see oma vaakumi saama peaks, ilmselt on kolle juurest mingi kolmik ära elimineeritud - läheb see siis kolmikusse, mille üks ots läheb jämeda (ca. 10 mm voolikuga) mingi lüliti vms jubina külge, mis selle munakujulise kanistri kõrval kundepoolsel tiival pesitseb, teine ots paistab siirduvat vahekasti. Netist olen leidnud ainult saastevähendamissüsteemi vaakumdiagramme, muu butafooria külgeriputamise skeeme pole kohanud.
Vasta

Mine “GM”