1. leht 2-st

´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: K Veebr 18, 2015 10:01 am
Postitas karvakera
Suzuki foorumis on üsna vaikseks jäänud, postitan teema siis siia. Kuni minu kätte jõudmiseni on tööde ajalugu http://www.4x4suzuki.ee/forum/viewtopic ... 23ca5d689c

Pole varem Samuraidega üldse kokku puutunud, muljed peale 1000+ km metsateid on igati positiivsed. Mõned küsimused/ tähelepanekud teadjamatele entusiastidele:
- salongisoojendus. Õhk on kuum, puhuri kõik 3 astet toimivad, kuid ka kõige kiiremas astmes on esiaknale (või kus iganes kanalile) jõudev õhuvool suht olematu. Teine asi on kapotil olev avaus (plastikust võrega), kust kõik kuuse/ männi okkad jms praht tundub otse süsteemi jõudvat. Kas selle mure jaoks on miski toimiv lahendus?
- vints. CU6000L võiks parameetrite järgi Samukale igati tegus olla, kuid eelmisel nädalavahetusel kraavi ületades tagaratastega läbi jää vajudel jõudis vints jeeli- jeeli masina välja sikutada, kusjuures salongi veetud juhtplokk ajas ka veidi ebameeldivat haisu välja. Kas on kaablid liiga peene ristlõikega, liiga pikad, kehv mass vms.
- plokikaanetihend lekib, klapikambrikaanetihend lekib, tagumised rummud lekivad. Pole hullu, pea 17a vana masin, ikka juhtub.
- rööbe on kitsas, suuremate vendade poolt sissesõidetud ja trammiteeks muutunud metsateel sõitmine on paras katsumus. Flantsidega laiemaks ajada?
- tühjenev aku. Kuna tegemist on jahiautoga, siis kasutust leiab ennekõike nädalavahetustel, nädala sees seisab. Ja selle nädalaga kaob korras ja laetud akust vool täiesti. Avastasin nüüd, et kapoti alt kostab õrn pinin, tõenäoliselt geneka juurest (vahetult enne masina omanikuvahetust vahetatud).
- kägisevad küljeaknad.
-sidur. On eelmise omaniku poolt vahetatud, toimib. Häirib aga selle töö, haagib jube järsku, ka käiguvahetustel.

Kuna maakodus puudub soe garaaz, siis ootab suurem hooldamine, lammutamine jms soojemat aega. Igasugused märkused ja tähelepanekud on teretulnud.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: K Veebr 18, 2015 10:57 am
Postitas beginner
karvakera kirjutas:- rööbe on kitsas, suuremate vendade poolt sissesõidetud ja trammiteeks muutunud metsateel sõitmine on paras katsumus. Flantsidega laiemaks ajada?
Selle kohta tahaks küsida(mitte sinult, aga üldiselt), et kas erinev rööbe on nii halb? Teoorias võiks ju kergem olla pidamist leida/ei jää nii kergesti kõhupeale, kui ei sõida teiste rööbastes sees vaid rööpaservi kraabid?

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: K Veebr 18, 2015 9:04 pm
Postitas enx
Rööpe kohapealt.
Mina otsiksin teised veljed, Jimny originaale soovitaks esimesena.
Samuka veljed on kas +25 või +35 ofsetiga ja Jimny omad on üldjuhul +5,
seega nendega saad juba 4-6cm silla laiemaks.
Flantsid ka muidugi võimalus.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: N Veebr 19, 2015 10:00 am
Postitas Jünger
Mina ei vaevleks üldse oma pead ja sõidaks nii nagu on. Kui sul puudub varasem kogemus, siis võid 10 cm ka laiemaks teha, ikka on halb ja kiitsakas. Mina enda eelmist samukat ei ajanud teadlikult laiaks, kaotad ju ühe eelise jälle ära. Ja ei saaks öelda, et ma oleks väga tagasi hoidnud laamendamisega ja külgkalletega. Eks see ümberminemine või minematus tuleb pigem kogemusega. Kui sulle tundub et nüüüüüüüd kohe läheb ja teed ise mingi lolli vimka siis sa oledki küllili. Mis puutub aga teiste autode laiemasse rööpasse, mõtetu hirm. Mõistust peab kasutama lihtsalt. Sai 235/75R15 rehvidega kulgetud 35" ja 37" patroli rajal ja ei mäleta et oleks olnud hirmus probleem. Seal kus nemad istusid kõhupeal sain mina jälje pealt, seal kus mina olin kinni, tulid nemad hooga. Samurail lihtsalt puudus inerts.



Kaspar

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: K Mär 04, 2015 12:42 pm
Postitas karvakera
Tühjeneva aku saladus- viga on genekas (iniseb vaikselt ka siis, kui süüde väljas). Eelmine omanik oli vahetult enne müüki paigaldanud, 80A. Kas on mõtet lasta remontida (kui seal üldse on midagi remontida) või kohe uus/ kasutatud soetada. Kus müüakse ok hinna ja kvaliteediga genekaid?

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: L Mär 07, 2015 9:59 pm
Postitas karvakera
Kuna alusvankrist kostus aegajalt mingit imelikku kriginat, sai täna kanalil käidud ja kardaaniriste loksutatud. KK ja VK vahelisel kardaanil 1 rist kutu. Osad ristid ei olnud määritavad. Küsimused teadjamatele:
- kui tihti peaks riste määrima (aastane ls u 5000km)? Ei ole võistluspill, puhtalt jahiauto.
- osad ristid on otsast (kausist?) määritavad, osadel on nippel risti keskel (ligipääs kehva). On mõlemad võrdselt head (määre jõuab vajalikku kohta)?
- mis tootja riste eelistada, millest eemale hoida? kust otsida (Taket, Japanparts jt.)
- kas tagumisel kardaanil peaks nuudi osal miski kate olema (oli mingi kinnitusvõru ja kummitükid alles ainult)?

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: L Mär 07, 2015 10:51 pm
Postitas enx
Nuudi osal peab kate olema jah, lõdvik, samasugune nagu esikardaanil.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: E Juun 29, 2015 10:44 am
Postitas karvakera
Sai veidi Samukat sätitud. Tagasilla pooltelje simmerid ilastasid mõlemal pool ja sai ka laagrid vahetatud. Sildades õlid vahetatud. Eile andis järgmine töö endast märku, juhipoolsest käändmikust tilgub sillaõli, pooltelje simmer kutu? Kuna selle vahetamiseks peab nagunii kõik pulkadeks kakkuma, siis uurin teadjamatelt, et kas otsida laagrid- simmerid nendega tegelevatest üritustest või pigem tellida miskid komplektid Jimnybitsist, ladu24 vms kohtadest? Neid käändmiku vildist ja kummist pühkijaid- tihendeid peale Jimnybitsi nagu ei leidnud. Plaan on vajalikud materjalid kokku otsida ja siis korraga lammutada ja ehitada, kuna olen Samuka manu ainult nädalavahetustel.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: E Juun 29, 2015 6:52 pm
Postitas enx
Kui nagunii kogu komplekti tahad ära vahetada, siis üldjuhul jah terve komplekt korraga tellida ka.
Odavam kui eraldi ostma hakata.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: T Juun 30, 2015 8:12 am
Postitas uputaja
4x4cruiser.ee olemas Terrain Tameri rem komplektid, kus kõik vajalik sodi sees.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: N Juul 02, 2015 11:31 am
Postitas karvakera
uputaja kirjutas:4x4cruiser.ee olemas Terrain Tameri rem komplektid, kus kõik vajalik sodi sees.
Tänud info eest, komplekt olemas. Laagrid paistsid Koyo toodang olevat.

Millist määret kasutada CV liigendis?

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: R Juul 03, 2015 9:07 am
Postitas uputaja
Mingit lihtsat MoS2 sisaldavat laagrimääret. Tumehall värv äkki reedab asja olemust.

Laivis olen enda pillidel igasuguse lögaga neid kokku pannud ja halba pole küll täheldanud.

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: R Juul 03, 2015 2:31 pm
Postitas karvakera
Tundub, et pusle tükid hakkavad kokku saama (varuosad, määre) ja saab nädalavahetusel nokitsema hakata.

Uputaja teab kindlasti peast, mis mõõdus padrun/ toruvõti sobib rattalaagrite stoppermutritele?

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: E Juul 06, 2015 9:14 am
Postitas karvakera
karvakera kirjutas:Tundub, et pusle tükid hakkavad kokku saama (varuosad, määre) ja saab nädalavahetusel nokitsema hakata.

Uputaja teab kindlasti peast, mis mõõdus padrun/ toruvõti sobib rattalaagrite stoppermutritele?
Saigi nädalavahetusel nokitsetud, kuni vaatas vastu pildil olev mutter (rattapoldil selle mutri lukustusseib, mis kinnitus 4 väikese kruviga). Kuna olemasolevatest tööriistadest sobilikku ei leidnud, siis proovisin ettevaatlikult torniga koputada, keere tundus ikka tavapärast pidi olevat. Koputamine ei aidanud ja kuna ei tahtnud avasid ära tampida, siis jäi kõik pooleli. Kas kellelgi on spets võtit laenata või kust see osta? Teine pool ju kah vaja teha.
IMG_1264.jpg
IMG_1264.jpg (148.87 KiB) Vaadatud 8386 korda

Re: ´98 spiraalidel Samurai

Postitatud: E Juul 06, 2015 5:54 pm
Postitas enx
Üks korralik tugevam mats tuleb jah torni vms anda ja tuleb lahti küll.
Võtme muidu saab siit http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/s ... od_46.html