´98 spiraalidel Samurai

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » K Veebr 18, 2015 10:01 am

Suzuki foorumis on üsna vaikseks jäänud, postitan teema siis siia. Kuni minu kätte jõudmiseni on tööde ajalugu http://www.4x4suzuki.ee/forum/viewtopic.php?f=10&t=279&sid=d90cc68b2fd0ce107421da23ca5d689c

Pole varem Samuraidega üldse kokku puutunud, muljed peale 1000+ km metsateid on igati positiivsed. Mõned küsimused/ tähelepanekud teadjamatele entusiastidele:
- salongisoojendus. Õhk on kuum, puhuri kõik 3 astet toimivad, kuid ka kõige kiiremas astmes on esiaknale (või kus iganes kanalile) jõudev õhuvool suht olematu. Teine asi on kapotil olev avaus (plastikust võrega), kust kõik kuuse/ männi okkad jms praht tundub otse süsteemi jõudvat. Kas selle mure jaoks on miski toimiv lahendus?
- vints. CU6000L võiks parameetrite järgi Samukale igati tegus olla, kuid eelmisel nädalavahetusel kraavi ületades tagaratastega läbi jää vajudel jõudis vints jeeli- jeeli masina välja sikutada, kusjuures salongi veetud juhtplokk ajas ka veidi ebameeldivat haisu välja. Kas on kaablid liiga peene ristlõikega, liiga pikad, kehv mass vms.
- plokikaanetihend lekib, klapikambrikaanetihend lekib, tagumised rummud lekivad. Pole hullu, pea 17a vana masin, ikka juhtub.
- rööbe on kitsas, suuremate vendade poolt sissesõidetud ja trammiteeks muutunud metsateel sõitmine on paras katsumus. Flantsidega laiemaks ajada?
- tühjenev aku. Kuna tegemist on jahiautoga, siis kasutust leiab ennekõike nädalavahetustel, nädala sees seisab. Ja selle nädalaga kaob korras ja laetud akust vool täiesti. Avastasin nüüd, et kapoti alt kostab õrn pinin, tõenäoliselt geneka juurest (vahetult enne masina omanikuvahetust vahetatud).
- kägisevad küljeaknad.
-sidur. On eelmise omaniku poolt vahetatud, toimib. Häirib aga selle töö, haagib jube järsku, ka käiguvahetustel.

Kuna maakodus puudub soe garaaz, siis ootab suurem hooldamine, lammutamine jms soojemat aega. Igasugused märkused ja tähelepanekud on teretulnud.
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1227
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas beginner » K Veebr 18, 2015 10:57 am

karvakera kirjutas:- rööbe on kitsas, suuremate vendade poolt sissesõidetud ja trammiteeks muutunud metsateel sõitmine on paras katsumus. Flantsidega laiemaks ajada?
Selle kohta tahaks küsida(mitte sinult, aga üldiselt), et kas erinev rööbe on nii halb? Teoorias võiks ju kergem olla pidamist leida/ei jää nii kergesti kõhupeale, kui ei sõida teiste rööbastes sees vaid rööpaservi kraabid?
M: Vintsi juhtmeta puldid
M: snorkleid Jeep'idele ja teistele ka: ZJ, XJ, WJ, Y60, Y61, Pajero, LC, Jimny, G...
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1123
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas enx » K Veebr 18, 2015 9:04 pm

Rööpe kohapealt.
Mina otsiksin teised veljed, Jimny originaale soovitaks esimesena.
Samuka veljed on kas +25 või +35 ofsetiga ja Jimny omad on üldjuhul +5,
seega nendega saad juba 4-6cm silla laiemaks.
Flantsid ka muidugi võimalus.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 777
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas Jünger » N Veebr 19, 2015 10:00 am

Mina ei vaevleks üldse oma pead ja sõidaks nii nagu on. Kui sul puudub varasem kogemus, siis võid 10 cm ka laiemaks teha, ikka on halb ja kiitsakas. Mina enda eelmist samukat ei ajanud teadlikult laiaks, kaotad ju ühe eelise jälle ära. Ja ei saaks öelda, et ma oleks väga tagasi hoidnud laamendamisega ja külgkalletega. Eks see ümberminemine või minematus tuleb pigem kogemusega. Kui sulle tundub et nüüüüüüüd kohe läheb ja teed ise mingi lolli vimka siis sa oledki küllili. Mis puutub aga teiste autode laiemasse rööpasse, mõtetu hirm. Mõistust peab kasutama lihtsalt. Sai 235/75R15 rehvidega kulgetud 35" ja 37" patroli rajal ja ei mäleta et oleks olnud hirmus probleem. Seal kus nemad istusid kõhupeal sain mina jälje pealt, seal kus mina olin kinni, tulid nemad hooga. Samurail lihtsalt puudus inerts.



Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » K Mär 04, 2015 12:42 pm

Tühjeneva aku saladus- viga on genekas (iniseb vaikselt ka siis, kui süüde väljas). Eelmine omanik oli vahetult enne müüki paigaldanud, 80A. Kas on mõtet lasta remontida (kui seal üldse on midagi remontida) või kohe uus/ kasutatud soetada. Kus müüakse ok hinna ja kvaliteediga genekaid?
karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » L Mär 07, 2015 9:59 pm

Kuna alusvankrist kostus aegajalt mingit imelikku kriginat, sai täna kanalil käidud ja kardaaniriste loksutatud. KK ja VK vahelisel kardaanil 1 rist kutu. Osad ristid ei olnud määritavad. Küsimused teadjamatele:
- kui tihti peaks riste määrima (aastane ls u 5000km)? Ei ole võistluspill, puhtalt jahiauto.
- osad ristid on otsast (kausist?) määritavad, osadel on nippel risti keskel (ligipääs kehva). On mõlemad võrdselt head (määre jõuab vajalikku kohta)?
- mis tootja riste eelistada, millest eemale hoida? kust otsida (Taket, Japanparts jt.)
- kas tagumisel kardaanil peaks nuudi osal miski kate olema (oli mingi kinnitusvõru ja kummitükid alles ainult)?
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1123
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas enx » L Mär 07, 2015 10:51 pm

Nuudi osal peab kate olema jah, lõdvik, samasugune nagu esikardaanil.
Sämmy Offroad Team
karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » E Juun 29, 2015 10:44 am

Sai veidi Samukat sätitud. Tagasilla pooltelje simmerid ilastasid mõlemal pool ja sai ka laagrid vahetatud. Sildades õlid vahetatud. Eile andis järgmine töö endast märku, juhipoolsest käändmikust tilgub sillaõli, pooltelje simmer kutu? Kuna selle vahetamiseks peab nagunii kõik pulkadeks kakkuma, siis uurin teadjamatelt, et kas otsida laagrid- simmerid nendega tegelevatest üritustest või pigem tellida miskid komplektid Jimnybitsist, ladu24 vms kohtadest? Neid käändmiku vildist ja kummist pühkijaid- tihendeid peale Jimnybitsi nagu ei leidnud. Plaan on vajalikud materjalid kokku otsida ja siis korraga lammutada ja ehitada, kuna olen Samuka manu ainult nädalavahetustel.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1123
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas enx » E Juun 29, 2015 6:52 pm

Kui nagunii kogu komplekti tahad ära vahetada, siis üldjuhul jah terve komplekt korraga tellida ka.
Odavam kui eraldi ostma hakata.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4022
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas uputaja » T Juun 30, 2015 8:12 am

4x4cruiser.ee olemas Terrain Tameri rem komplektid, kus kõik vajalik sodi sees.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » N Juul 02, 2015 11:31 am

uputaja kirjutas:4x4cruiser.ee olemas Terrain Tameri rem komplektid, kus kõik vajalik sodi sees.


Tänud info eest, komplekt olemas. Laagrid paistsid Koyo toodang olevat.

Millist määret kasutada CV liigendis?
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4022
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas uputaja » R Juul 03, 2015 9:07 am

Mingit lihtsat MoS2 sisaldavat laagrimääret. Tumehall värv äkki reedab asja olemust.

Laivis olen enda pillidel igasuguse lögaga neid kokku pannud ja halba pole küll täheldanud.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » R Juul 03, 2015 2:31 pm

Tundub, et pusle tükid hakkavad kokku saama (varuosad, määre) ja saab nädalavahetusel nokitsema hakata.

Uputaja teab kindlasti peast, mis mõõdus padrun/ toruvõti sobib rattalaagrite stoppermutritele?
karvakera
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: L Dets 15, 2007 4:34 pm

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas karvakera » E Juul 06, 2015 9:14 am

karvakera kirjutas:Tundub, et pusle tükid hakkavad kokku saama (varuosad, määre) ja saab nädalavahetusel nokitsema hakata.

Uputaja teab kindlasti peast, mis mõõdus padrun/ toruvõti sobib rattalaagrite stoppermutritele?


Saigi nädalavahetusel nokitsetud, kuni vaatas vastu pildil olev mutter (rattapoldil selle mutri lukustusseib, mis kinnitus 4 väikese kruviga). Kuna olemasolevatest tööriistadest sobilikku ei leidnud, siis proovisin ettevaatlikult torniga koputada, keere tundus ikka tavapärast pidi olevat. Koputamine ei aidanud ja kuna ei tahtnud avasid ära tampida, siis jäi kõik pooleli. Kas kellelgi on spets võtit laenata või kust see osta? Teine pool ju kah vaja teha.
IMG_1264.jpg
IMG_1264.jpg (148.87 KiB) Vaadatud 3719 korda
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1123
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: ´98 spiraalidel Samurai

PostitusPostitas enx » E Juul 06, 2015 5:54 pm

Üks korralik tugevam mats tuleb jah torni vms anda ja tuleb lahti küll.
Võtme muidu saab siit http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/s ... od_46.html
Sämmy Offroad Team

Mine “Suzuki / Geo”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist