Mis karul kõhus on: Grand Vitara esidiffer

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Mis karul kõhus on: Grand Vitara esidiffer

Postitus Postitas kpihus »

Kuna ma järjekordselt suutsin lõhkuda ära oma GV2003 esidiffri, siis võtsin ette veidi põhjalikuma ristiretke, arusaamaks, mis tegelikult toimub ja kuidas tulevikus probleemi ennetada. Jagan siinkohal oma tähelepanekuid pisut, ehk on kellelgi veel abiks. Kui ma millegagi väga võssa olen sõitnud, siis andke märku.

Asi hakkas pihta sellest, et 4 veoga sõites oli üle 50km/h kiirusel masinas tuntav vibra. Mina loomulikult ei pidanud seda millekski ja üritasin lihtsalt kiirel sõidul 4 vedu vältida. Asi lõppes sellega, et ühel hektkel oli diffri korpusest gardaanipoolse kronsa juurest diffri kestal tükk ära murdunud. Kuna kohe uut diffri kesta ei leidnud. lasin samamoodi edasi, lihtsalt 4 vedu enam ei kasutanud. Sedasi kestis see lugu umbes pool aastat, kuni jõudsin sinna maale, kus ka 2 veoga sõites kostus eest kahtlast undamist, umbes nagu tuksis puksidega elektromootoris. Eeldasin et diffri laagrid on läbi. Aga võtsin vastu otsuse asi korda teha.

Diffri lahti lammutamisel vaatas mulle vastu selline pilt:
Pilt
Vasakul on uus, korras differ, paremal vana. Vana diffri parempoolne pooltelje auk oli kulunud pool senti suuremaks. See tekititas poolteilje otsale olulise lõtku, ning sellest ka vibra.

GV esivedu on ehitatud selliselt, et rattapool rummulukud puuduvad ja sealt poolt on pooltelje ühendus rattaga pidev. 4 veo sisselülitamisel ühendatakse suruõhuga sateliidi hammasrattad diffriga. Kui 4 vedu on väljas, siis püsib differ ja esi kardaan paiga, aga pooltelgi ajab ratas endiselt ringi. Seetähendab, et 2 veoga sõites püsib differ paigal, aga pooltelg käib ringi. Vasaku poolteljega ei teki probleemi, kuna too ots on pikema toru sees, paremal pool aga on kandepind väike laagrid diffri ning pooltelje vahel pole. Selles ilmselt on tingitud ka kulumine. 4 veoga sõites kulumist ei teki, kuna siis liigub differ koos poolteljega.

Targad väljamaa mehed on konstrueerinud puksi, paremale poolteilje augule:
Pilt
http://www.bits4vits.co.uk/store/vitara ... d_458.html
See jubin on tellitud, kui kohale jõuab, läheb külge, ehk teeb asja paremaks.
Lisaks oleks ilmselt mõistlik paigaldada ka rummulukud, et pooltelg ei pöörleks, kui selleks vajadust ei ole.

Uus differ pestud ja kokku pandud, ning ootab reguleerimist:
Pilt

Lisaks vahetasin diffti kesta terasest kesta vastu (XL-7 kest), see on suurusjärguvõrra tugevam kui originaalne alumiinium ning tulevikus võiks ehk kesta purunemine välistatud olla. Kuna ma kesta juba kaks korda olem puruks saanud on tigu ja taldrik kannatada saanud, aga kuna paremat võtta pole, siis peab esialgu sellega hakkama saama. S****t saia ei tee, aga sepiku ehk saab küll.
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Mis karul kõhus on: Grand Vitara esidiffer

Postitus Postitas Peep »

Mul ka sama jama üle elatud, kusjuures algas asi väiksest õlilekkest, kuna masinal oli siis veel garantii, viisin remonti, seal vahetati simmer ära ja asi nö korras(vibra siis ei märganud), ca kuu hiljem lõppes masina garantii ja natuke peale seda märkasin, et jälle jäid õlitilgad maha. Edasisel uurimisel ilmnes, et auk oli samuti nagu sinu masinal suuremaks kulunud.

Minul tekkis kahtlus, et viga puudulikus õlituses st kui sõita pidevalt tagaveoga, siis ei pritsita õli laiali ja see võlliots võib jääda kuivalt käima seal augus(selline teooria). Nüüd juba aastaid kasutan vähemalt paar korda nädalas nelivedu.

Uurisin ka rummulukkude värki aga mingil põhjusel oli ühe tootja toodangu juures kiri, et mitte kasutada GV l kuigi ma ise ei suutnud välja mõelda, miks nad võiksid halvasti mõjuda(panin ka siia foorumisse küsimuse aga selgust ei saanud) ja seetõttu pole neid kasutusele võtnud.
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Re: Mis karul kõhus on: Grand Vitara esidiffer

Postitus Postitas kpihus »

See ruummuluku keeld kõlab imelikult. Väljamaa foorumitest on lugeda küllaga et on edukalt paigaldatud. Iseenesest, kuna selle masinaga suvel läheb nelja vedu pigem vähe vaja kõlavad lülitatavad lukud mõistlikult. Talveks keerad peale, suvel keerad peale, kui metsa minek.
Võimalik, et tootja poolne keeld on tingitud sellest, et tegelikult on ju sarnane lülitus mehanism juba diffris lahendatud. Lisalüliti rummulukkude näol aitab lihtsalt poolasse ja diffrit säästa olukordades kus neid vaja pole tühja käiata. Igaljuhul proovin ära, eks näeb, mis saab.
Kasutaja avatar
kpihus
Fitting 38"
Postitusi: 273
Liitunud: R Juun 25, 2004 9:37 pm
Kontakt:

Re: Mis karul kõhus on: Grand Vitara esidiffer

Postitus Postitas kpihus »

Veidi tarkust veel tulevastele põlvedele.

Pilt

Kui naised saunas väga ei valetanud, on teise generatsiooni Grand Vitaratel vähemalt kahte tüüpi diffri tagumise otsa kinnitus kronsteine. Pildil 1 ja 2. Kui autol on algselt olnud peal nr 1 kronsa, siis number 2 paigutamisega võib tekkida probleeme. Vähemasti minu 2.0 bensiini puhul oli diffri kronsa vastu karteri põhja. Aga ei ole probleemi, mida relakaga lahendada ei saa.

Differ on nüüd all ja rummulukud peal. Esimese kardaani rist tuleb veel ära vahetada, see kurivaim solvus pika seismise peale ja loobus koostööst.
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”