Jimnyle karvased rehvid?

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Kasutaja avatar
Kessusisselasi
Off Roader Wannabe
Postitusi: 47
Liitunud: E Mär 07, 2011 10:24 pm
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas Kessusisselasi » T Okt 14, 2014 12:48 pm

Kui vaja siis peab tõstma.Äkki oskab keegi täpselt öelda mille vedrud ja mille amordid vaja sebida ? Ei viitsi lammarisse minna vedru-amort näpus otsima.Kui juba teha ,siis lähevad uued asjad külge. :D
Suzuki Jimny 1,3 4WD
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas LauriJ » T Okt 14, 2014 12:58 pm

Igast vedrusi võib panna sinna. Tavaline kombo on audi A4 (see 1995 aasta mudel) vedrud taha näiteks ja ette MB w124 vedrud.Amortideks on meil näiteks Toyota Hiluxi ja 4Runneri omad. Võib panna ka Hiluxi esivedrud - nendega sõit veidi jäigem. Kõige lihtsam on tegelt ikka vanade vedrudega lammarisse minna ja siis otsida. Me ostsime ka alguses uued vedrud aga pärast sobitasime ikka lammarivedrusi alla.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, CanAm Outlander 1000 XT-P
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1109
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas enx » T Okt 14, 2014 4:18 pm

Sellise 2-3" tõste jaoks telliks mina kuskilt valmis komplekti.
http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/s ... rod_2.html
Ise neid otsides sebides ei tule palju odavam ja
Lauri poolt välja pakutud amordid pigem veel suurema tõste jaoks ja võistlemiseks.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Kessusisselasi
Off Roader Wannabe
Postitusi: 47
Liitunud: E Mär 07, 2011 10:24 pm
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas Kessusisselasi » K Okt 15, 2014 1:09 pm

Kuna aias rahapuud ei kasva,jääb tõstmine hetkel tulevikku ja tulevad alla Insa Turbo Dakarid 205/70R15 :D
Suzuki Jimny 1,3 4WD
Kasutaja avatar
AndresR
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: T Mai 19, 2009 6:44 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas AndresR » E Mär 02, 2015 6:49 pm

Äratame teema uuesti ellu. Soovin panna alla 235/75R15 ja teha 50mm tõste. Netist leidsin kõige soodsama komplekti sellise http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/s ... rod_1.html Kas teab keegi mingit odavamat kohta või kas need üldse kõlbavadki. Odavam tuleks vast lammarist midagi kasutatud otsida,aga paraku ei tea mida täpselt küsida. Kui on mingit uuemat infot,et mis auto vedrud ja amordid sobiksid selleks,siis oleksin väga tänulik selle eest.
Mercrdes-benz C 220 CDI W204 125kw valge, 07.2008 - igapäevaselt
Suzuki Jimny 1,3 bensiin 60kw valge, 04.2002 - jahil
Kasutaja avatar
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1722
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas tyyp07 » E Mär 02, 2015 9:08 pm

Aga Lauri ju kirjutab 3 postitust üleval pool asjast suhteliselt täpselt.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
Land Rover Defender 110, 2000
53449661 Kert
Team Linnamehed
Kasutaja avatar
AndresR
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: T Mai 19, 2009 6:44 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas AndresR » E Mär 02, 2015 9:29 pm

Seda muidugi lugesin. Aga järgmine arvamus oli,et see kõrgema tõste jaoks. Kuskile võistlustele ma ei lähe. Ei tahaks ka midagi muud selle tõste pärast vahetama hakata.
Mercrdes-benz C 220 CDI W204 125kw valge, 07.2008 - igapäevaselt
Suzuki Jimny 1,3 bensiin 60kw valge, 04.2002 - jahil
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas LauriJ » E Mär 02, 2015 9:43 pm

Lühemaks saab vedrusi alati saagida. Kui leiutada ei viitsi, siis osta valmis kitt. Kui tahad leiutada ja oma kätega midagi valmis teha, siis otsi netist erinevate vedrude pikkus, läbimõõt ja traadi paksus ning hakka proovima. Vedrude läbimõõt võiks olla Jimnyl kuskil 11cm, traadi paksus sõltub juba sellest, kui jäika pilli tahad (ja palju varustust metsa kaasa vead). Pehmemad vedrud on nt audi a4 tagavedrud ja e39 tagavedrud. Jäigemad siis MB omad näiteks.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, CanAm Outlander 1000 XT-P
Kasutaja avatar
AndresR
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: T Mai 19, 2009 6:44 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas AndresR » E Mär 02, 2015 10:01 pm

Kui väga miskit koormat ei vea ja üldisellt üksinda autos,siis on soovitav tagumised pehmemad ja esimesed jäigemad panna? Kas siis tagaosa ei jää esiosast väga allapoole? Praegu originaalidega tundub,et tagaosa on esiosast madalamal.
Mercrdes-benz C 220 CDI W204 125kw valge, 07.2008 - igapäevaselt
Suzuki Jimny 1,3 bensiin 60kw valge, 04.2002 - jahil
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1222
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas beginner » N Mär 05, 2015 12:38 pm

Kui aga ET välja venitada siis nibin nabin 235/ 75. Viimasega kaasnevad aga kohe hädad ka. Esimene asi on käänmiku laagrid,(ei ole odavad asjad) mis miinus offsetti kohe üldse ei kannata ja ei salli, teiseks on esimesed rattalaagrid, kolmandaks ei seisa enam teel ja hakkab koledasti teed otsima. Kui on aga ET 0 siis on luks ja kannatab kiiresti ka sõita. Samuti 235/75 on ka oiginaal vahekastiga vastikult kiire. Originaal vahekast teeb aeglasemaks ainult 40% mitte ei tee käiku pooleks. Minu soovitus on 225/75/15.
Kui autol tõstet on juba parasjagu 31" rehvi jaoks, siis kas originaal veljega saab panna 235/75/R15 alla? Mis on originaalvelje ET? 225/75/R15 tundub metsa jaoks maru väike rehv ja ega 235/75/R15 palju parem ei tundu, kui teised 31" ja 33" sõõrikutel veerevad, heameelega sokutaks sinna 235/85/R16 alla.

Samas 31" jaoks jääb ülekane jube kiireks ja sidur saab vatti,
usun et mõistlik suurus ongi 235/75 R15
Kas siis ilma vahekasti ümber tegemata ei kannata üldse suurema rehviga sõita? Siis vaja miskit sellist: http://www.trialjimny.com/jimny.html
M: Vintsi juhtmeta puldid
M: snorkleid Jeep'idele ja teistele ka: ZJ, XJ, WJ, Y60, Y61, Pajero, LC, Jimny, G...
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas LauriJ » N Mär 05, 2015 4:17 pm

Seal, kus teised sõidavad 31" rehviga, sõidab Jimny vabalt 235/75/15 rehviga ka (kui just kõva rööbas pole sõidetud, mille peale sild kandma jääb). Sillalukud annavad kõvasti juurde.
Kui ma õigesti mäletan, siis Jimny orig. velje offset oli äkki +5.
Aga soovitud 235/85/16 on veel kõrgem rehv, kui 31x10,5. Mõni rehvifirma teeb 265/70/15 mudakat ka, et see peaks olema ca 30" rehv, seega sobiks paremini.
Originaal ülekanne jääb suure rehviga jah jube kiireks. 31" rehviga jääb isegi trialjimny vahekasti kitiga liiga kiire ja sidur saab mõrva (oleneb muidugi mille jaoks, kui niisama metsas safarit sõita, siis saab hakkama). Soovitav on panna pigem Samurai kast ning sinna osta siis aeglane ülekanne sisse (mingi 4:1 oleks 31" paras esimese käiguga vintsida).

Aga üldiselt arvan, et 235/75/15 ajab asja ära. Osta pigem karvasem rehv, Insa Turbo Special Track nt. Siis liigub igast küljest paremini kui 31" tavaline tänava wannabe mudarehv (BFG MT, Yoko Geolandar MT, Cooper STT jne).
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, CanAm Outlander 1000 XT-P
Kasutaja avatar
rato
Rock Crawler
Postitusi: 790
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas rato » K Dets 23, 2015 1:48 pm

Omal sama mõtlemine käsil hetkel,et panna suuremat ja karvasemat ratast.
Kuhuni jõudsin, on see, et kui panna +50 vedrustus ja amordid, siis tuleks panna ka nt. superpro ekstsentrilised puksid sillakinnitustele, et rool jääks inimese moodi keeratavaks. (väitis mingi välismaalane, kes jimnyga dresden breslau võistlust on sõitnud) Ehk et tõenäoliselt siia on see koer maetud, et miks hakkab rada otsima ja ei ole nii hästi juhitav. Kuna oma kogemus on see, et superpro annab üpris tubli flexi võrreldes originaalidega (LC70/73 kogemus), siis on justkui ka põhjendatud see, et panna pikemad pidurivoolikud ja piduriregulaatorile jupp vahele. Samuti siin http://www.bigjimny.com/store/trailmaster-50mm-2-lift-kit-suzuki-jimny.html pakutakse kauba peale veel bumpstopi pikendust, mis tundub mõistlik kuna see säästaks amorte. Kui panna juba suurem, ratas siis on ka vajalik rooliamort juurde panna. Ehk siis selleks, et oleks maru mõnna sõita 235/75R15 rehviga oleks justkui vaja teha +50mm tõste, panna korrigeerivad puksid, pikemad pidurivoolikud, piduriregulaatori korrektor, karta laagrite ja muude tilinate pärast ning kui tõsisemalt metsa minna, siis juba ka samuka kast, teine kardaan ja lukud. See ei sisalda veel seda, et millised võiks olla veljed. Originaalvelg mu jimnyl on 15X5,5J ET5. Samukatel 15X5,5 ET25 väidetavalt ja kui midagi kuskilt ei muuda siis samuka (ja osade vitara) velgedega ei saa hea ja hakkab kuskile vastu käima. Miks ei saa ja kuhu hakkab käima ja mis ravi selle vastukäimise vastu siis oleks? Samuti pakuti 15X7J ET0 vitara velge, mis on all olnud jimnyl 31" rattaga... miks siis see ei käinud vastu? 5mm offsetiga ratast väljapoole ajades päästab siis? Äkki oleks võimalik siia ka saada nende audi vedrude ja hiluxi amortide mingeid täpsemaid andmeid, et siis oleks kõik info korraga ühes kohas? Mulle hakkab tunduma kuidagi see natuke läbivuse suurendamine mõttetult kulukas. Ja kui ei kuluta, saab selline..ei lind ega loom käkerdis mille sõiduomadused on kesised.

Kuulaks nüüd juba kogemust omavate Jimnymeeste käest, et miks miski ei toiminud ja mis toimis ja sellest leiaks äkki kõige optimaalsema lahenduse.
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1909
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas urmas » E Jaan 18, 2016 4:09 pm

Amorte oli valinud Kalda tänava Monroes. Nad lappavad meeleldi koos katalogi ja valivad vastavalt kinnitustele ja pikkusele. Kui nad veel on seal. Pole ammu käinud.
Teine küsimus targematele tekkis mul seoses UAZ kardaaniga. Kas NIVA vahekasti ei kannata panna? Saaks talvelibedateks kiire neliveo.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 909
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas uppund kana » K Apr 13, 2016 11:51 pm

rato kirjutas:Kuulaks nüüd juba kogemust omavate Jimnymeeste käest, et miks miski ei toiminud ja mis toimis ja sellest leiaks äkki kõige optimaalsema lahenduse.


Ette panime Jimny-le mersu vedrud 124 äkki ja lõikasime lühemaks paar keerdu. Ei ole rahul, kole jäik tundub. Taga hetkel ei tea mille vedrud aga amordid said pandud mitsu L 200 tagumised. Töötab enam vähem, amort on ok aga vedrud sai siiski uued soetatud audi tagumised. Pole veel alla proovinud aga lähiajal katsetame ära. Eks ta katsetamine on seni kuni on tunne ,et vot nüüd sai hea samas ei pruugi sobida teistele ,sõltub palju kola autos kui raske vints ,vintsimees ,roolija jne. Rehv 235x75 ,15
TR1-Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........seljakotiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
rato
Rock Crawler
Postitusi: 790
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Re: Jimnyle karvased rehvid?

PostitusPostitas rato » T Sept 06, 2016 2:28 pm

ehitusmasin kirjutas:2" tõstet Audi vedrudega 235/75 r15 MT rehv+150euri SJ410 vanatüübi v.kast ja uaziku kardaan
taha lockright jaette arb,vintsiks dv 6000 ja nii kiirelt öelduna valmis :D

Ole hea ja ütle, millise audi vedrud need täpselt on?
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td

Mine “Suzuki / Geo”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline