Kas Vitara 4wd töötab?

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Vasta
SV
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: P Aug 22, 2010 9:15 pm

Kas Vitara 4wd töötab?

Postitus Postitas SV »

Tere
Kuna lülitatava 4veoga varem kogemusi pole siis kuda saaks kindlaks teha kas kangi lükkamisega salongis 4wd asendisse ka auto all mingid muudatuses toimuvad? Ise proovisin nii et kõik rattad maas ja kang 2wd-s siis sai esimest gardaani käega ringi ajada, kang 4wd-s ja ja gardaan küll lõtkus ühele-teisele poole veidi aga ringi enam enam ei aja??
Katse kaks: üks esiratas maast lahti kang 2wd-s, ratast saab vabalt liigutada , gardaan ei liigu, kang 4wd-s - olukord täpselt sama?? Minu talupoja mõistus näeb vastuolu? Samas küsimus rummuluku kohta, ühepoole oma fikseerib ilusti nii lock kui ka free asendis, teise poole "lüliti" läheb küll nö raskeks kui hakkab soovitud asendisse jõudma aga samas ei fikseeri ja keerab üle??
Auto Vitara ´94 aasta. Ehk oskab keegi asjalikku vastukaja jagada:)
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kardaan kirjutatakse k-ga :roll:

Katse üks - kõik õige ju. 4wd puhul ei peagi kardaani liigutada saama, kui tagumised rattad maas, sest esi- ja tagakardaan on omavahel nüüd jäigalt ühendatud.

Katse kaks - kahtlustaks, et see sama "üleviskav" rummulukk tekitabki olukorra, et ratas pöörleb tühja.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
SV
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: P Aug 22, 2010 9:15 pm

Postitus Postitas SV »

tarmo kirjutas:Kardaan kirjutatakse k-ga :roll:

Katse üks - kõik õige ju. 4wd puhul ei peagi kardaani liigutada saama, kui tagumised rattad maas, sest esi- ja tagakardaan on omavahel nüüd jäigalt ühendatud.

Katse kaks - kahtlustaks, et see sama "üleviskav" rummulukk tekitabki olukorra, et ratas pöörleb tühja.


Vabandust jah õigekirja pärast ,sattusin veidi elevusse :oops: aga nii et siis üleviskava rummulukuga 4wd siiski ei toimi? Teiselt poolt kus lukk fikseerib ma ei proovind , kui sealt oleks ratast ringi ajand käsitsi siis oleks kardaan liikund kui kang endiselt 4wd-s?
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

SV kirjutas:Teiselt poolt kus lukk fikseerib ma ei proovind , kui sealt oleks ratast ringi ajand käsitsi siis oleks kardaan liikund kui kang endiselt 4wd-s?
Kardaan ei saaks korras rummulukkude puhul mingil juhul pöörelda selles olukorras (kui mõlemad tagarattad ka maas). Küll aga ei saaks õhus olevat esiratast ringi ajada sinu kirjeldatud olukorras (kui kõik toimib).

Kui teise poolega prooviksid, siis oleks tulemus sama, sest siis oleks uuesti üle visanud see katkine pool (kui üldse on selles asi).

Keera oletatav katkine rummulukk küljest ära ja proovi pooltelge ringi ajada. Kui ei saa, siis ongi selles lukus asi.

Edit: saan aru, et tegemist on manuaalsete rummulukkudega? Kui siiski automaatsed, on nende testimine ilma sõitmata keerukam...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
SV
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: P Aug 22, 2010 9:15 pm

Postitus Postitas SV »

eee, manuaalne või automaatne tähendab siis et..? Minu autol nii et ratta juurest tuleb siiski muskli jõudu kasutades keerata see nö "pöördlüliti" siis kas lock või free asendisse, eeldan et see on manuaalne variant?
SV
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: P Aug 22, 2010 9:15 pm

Postitus Postitas SV »

http://fotoalbum.ee/photos/priitlodi1/75339353 välja näeb umbestäpselt selline
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Postitus Postitas TiitR »

SV kirjutas:eee, manuaalne või automaatne tähendab siis et..? Minu autol nii et ratta juurest tuleb siiski muskli jõudu kasutades keerata see nö "pöördlüliti" siis kas lock või free asendisse, eeldan et see on manuaalne variant?
No logish ju :lol:
SV
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: P Aug 22, 2010 9:15 pm

Postitus Postitas SV »

tarmo kirjutas:
SV kirjutas:Teiselt poolt kus lukk fikseerib ma ei proovind , kui sealt oleks ratast ringi ajand käsitsi siis oleks kardaan liikund kui kang endiselt 4wd-s?
Kardaan ei saaks korras rummulukkude puhul mingil juhul pöörelda selles olukorras (kui mõlemad tagarattad ka maas). Küll aga ei saaks õhus olevat esiratast ringi ajada sinu kirjeldatud olukorras (kui kõik toimib).

Kui teise poolega prooviksid, siis oleks tulemus sama, sest siis oleks uuesti üle visanud see katkine pool (kui üldse on selles asi).

Keera oletatav katkine rummulukk küljest ära ja proovi pooltelge ringi ajada. Kui ei saa, siis ongi selles lukus asi.

Edit: saan aru, et tegemist on manuaalsete rummulukkudega? Kui siiski automaatsed, on nende testimine ilma sõitmata keerukam...
Mõlemad tagarattad olid maas samas jah õhus olevat esiratast sai vabalt ringi ajada kusjuures pooltelg käis ka ringi...
On`s luku eemaldamine keeruline,eritööriistu nõudev töö ja kui peaks juhtuma et saab poolassi ringi ajada siis differ ise läbi?
SV
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: P Aug 22, 2010 9:15 pm

Postitus Postitas SV »

Niisiis rummulukk lahti võetud ja ka asjas selgusele saadud, vigase detaili eestikeelset nimetust ei oska öelda aga www.kick-fix.com leheküljel on sellele viidatud kui the follower ehk siis see nö rõngasplaat mille küljes/peal on hammaratas. Viga ise oli väga lihtne , nimelt selle plaadi hambad millega kinnitub lock/free lüliti külge oli ära väändund/üle keeratud , mis pani imestama aga oli see et need hambad ja see plaat üldse on väga pehmest materjalist ning kui piisavalt tihti esisilda ringi käimisest vabastada siis väänduvadki need ära,nagu kuludetail. Lukk sai puhastatud ja määritud aga pandud siiski kokku monteerimisel lock asendisse ja väga näppima teda küll enam ei kipu, liiga õrnake nagu :o Milles viga, metalli väsimine? ei oska öelda, hetkel igastahes enamvähem toimib.
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”