Jimny esirattalaager ja selle vahetus?

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Jimny esirattalaager ja selle vahetus?

Postitus Postitas Kriisa »

Juhtus selline lugu, et ühel päeval hakkas Jimny esiratas roppu moodi logisema.
Sai siis ratas alt keeratud.
Seejärel võtsin maha plastkapsli, mis oli koos rummulukuga.
Seejärel eemaldasin pidurisadula ja piduriketta.
Seejärel jäigi sinna alles see rumm, mis laagri peal loksub.
Nuutide juurest võtsin ära ka stopperrõnga-splindi.

Nüüd ongi küsimus, et kuidas ma selle ülejäänud kupatuse sealt maha saan.
Keskel oleks nagu mingisugune aukudefa erimutter ka, mis on servast kinni kärnitud.
Kas äkki saab ka laagrit "peale keerata"?

Kui nüüd laager on vaja vahetada, siis kui palju ja mida täpsemalt peaks vahetama? Kas tuleb vahetada koos rummuga või piisab vaid laagri vahetamisest?

Proovin õhtul või lähiajal mingi pildi ka lisada.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Võtad torni ja toksid selle mutri ka lahti.Siis saad rummu koos laagriga telje pealt maha.Pressid vana laagri välja ja uue asemele.Tagurpidises järjekorras kõik ilusti kokku tagasi.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Tänan info eest.
Proovin nädalavahetusel aega leida ja selle töö ette võtta.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Postitus Postitas Heinza »

See aukudega asi ongi mutter mis hoiab seda elu seal koos. No kas just torniga seda mutrit lahti nüüd saab? Selleks ikka korralik võti ka olemas ju. Minu masinal see mutter küll torniga lahti ei käinud ja ma kohe sügan kukalt kuidas seda torniga teha saaks. Mina ehitasin võtme.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
svatski
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: P Nov 04, 2007 1:39 pm
Asukoht: tartu

Postitus Postitas svatski »

aga Jimnni logisev ratas lõhnab ju pigem otsa saanud käändmiku laagrite kui ratta laagri järgi

mihkel @ elus vahetanud nii mõnedki kastitäied suzuki laagreid
Mihkel
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Seekord siiski ei ole tegemist käändmiku laagriga, sest on selgelt näha kuidas rumm laagrist loksub. Nüüd kui ratas ja piduriketas on eemaldatud, on seda eriti kerge turvastada. Isegi siis kui vaid käega kinni võtta ja liigutada, saab sellest aru.

Tornist võib tõepoolest abi olla. Olen näinud kuidas torni ja vasara abil "imesid tehakse". Paraku igaüks selliseid töövõtteid ei valda. Andud olukorras ei tundu torn just eriti imepärane vahend ja arvan, et saan sellest abi.

Eks kirjutan edaspidi kuidas läks.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Torniga peaks ilusti lahti tulema.

Jimnyl on originaalis suht õbluke kuullaager, mida peale ei anna keerata.
Võib-olla on Samurai koonusrulllaager asemele pandud?

PS kui Jimny originaali paned siis sellesse ei tohi määret juurde panna!
Rummulukkude vaakum käib läbi laagri.
Sellest järeldub, et kui Samurai laagreid kasutad siis originaallukk ei hakka tööle.[/b]
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

Küljes on originaallukud ja need töötasid, sellest võib järeldada, et kasutatakse ka Jimny originaallaagrit.

Kust oleks seda laagrit mõtekas osta? Mis hind võib olla?
Tartus just mõtlen eelkõige.

Internetipoodidest näiteks autoosad.ee ei paku üldse rattalaagrit sellele masinale ja ka muude varuosade valik, sellele masinale, on seal väga väike.
Kasutaja avatar
sambla-aadu
Rock Crawler
Postitusi: 528
Liitunud: N Apr 05, 2007 7:37 am
Asukoht: Tartumaa/Võrumaa

Postitus Postitas sambla-aadu »

võta laager näppu ja jaluta Varsonisse või Epitari sisse. Ma usu,et kui tegu pole just spezial laagriga,siis leiad lahenduse sealt märksa soodsamalt kui autopoest margi põhiselt soetades. Samas,meite suured meistrid Offroadkeskusest ehk annavad abi veelgi kiiremini. Küsija suu pihta ei lüüa :lol:
51963080
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Mul on kuri kahtlus, et tegemist on vägagi spezial laagriga.

Topis maksis mu mäletamist mööda kuskil 600.- ümber.
Võin ka eksida (võib-olla oli koos simmeritega 600.-)
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Kriisa
Mudder
Postitusi: 97
Liitunud: L Jaan 28, 2006 5:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kriisa »

OK, aga laagri välja pressimine. Kas selleks on hüdraulile press vajalik või saab ka koduste vahenditega hakkama?
svatski
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: P Nov 04, 2007 1:39 pm
Asukoht: tartu

Postitus Postitas svatski »

Minu andmed näitavad hinnaks 1000 ringi.
Mihkel
Kasutaja avatar
sambla-aadu
Rock Crawler
Postitusi: 528
Liitunud: N Apr 05, 2007 7:37 am
Asukoht: Tartumaa/Võrumaa

Postitus Postitas sambla-aadu »

Pressiga saab ühtlast survet avaldades kergema vaevaga kätte. On teostatav ka ilma pressita,kuid ajakulu on märksa suurem lihtsalt.
51963080
Kasutaja avatar
kalle66
Off Roader Wannabe
Postitusi: 23
Liitunud: P Jaan 21, 2007 9:07 pm

Postitus Postitas kalle66 »

Omalt poolt soovitaks veel ära vahetada ka kõik simmerid. Alates poolassi omast lõpetades vaakumi omadega. Kokku 3 tk ja baltilaagris saadaval ka. Hind kah norm. Siis veel ka käändmiku laagrid, mis odavad, kohe ära vahetada. Kindlustab silla korektse sisselülituse ja tõõ pikemaks ajaks.


Ainuke simmer mida keegi (ka esindus) ei pakkunud on on huubi enda küljes. Hoiab vaakumit ratta laagrimutri vahel. Nii, et selle mutriga kenasti (vaikselt) ringi käia. Etei lõhuks tõõtasabinda simmeril. Endal sellepärast esisilla (simmer kulunud) lülitus pole korektne. :evil: :evil: :evil:
Kasutaja avatar
ubin
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: L Dets 04, 2004 11:28 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ubin »

Stupiduser kirjutas:Torniga peaks ilusti lahti tulema.

Jimnyl on originaalis suht õbluke kuullaager, mida peale ei anna keerata.
Võib-olla on Samurai koonusrulllaager asemele pandud?

PS kui Jimny originaali paned siis sellesse ei tohi määret juurde panna!
Rummulukkude vaakum käib läbi laagri.
Sellest järeldub, et kui Samurai laagreid kasutad siis originaallukk ei hakka tööle.[/b]
jimny esirattalaagri vahetus käsil, laagriga on kaasas kott mingi määrdega, kuhu see pigistada.
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”