Suzuki Samurai
Moderaatorid: Stupiduser, Moderators
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 22
- Liitunud: E Sept 20, 2004 8:24 pm
- Asukoht: Tallinn
Suzuki Samurai
Avanes võimalus osta Suzuki Samurai aga sellel on peal 1l originaalmootor!?!?
Mis mootor antud masinale veel võiks peale istuda?
J
Mis mootor antud masinale veel võiks peale istuda?
J
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Suzuki Samurai
Mis masina 410 või 413, mis aastarvuga?Politseimees kirjutas:Avanes võimalus osta Suzuki Samurai aga sellel on peal 1l originaalmootor!?!?
Mis mootor antud masinale veel võiks peale istuda?
1,3 Samurai istub ja on pandud ka 1,6 Viatra (vist koos kastiga).
Selle masina ehitamisel on suured kogemused kodnikel Suur ja Pinn.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Suzuki Samurai
See on siis ilmselt SJ410, mitte Samurai (kui korrektne olla).Politseimees kirjutas:Avanes võimalus osta Suzuki Samurai aga sellel on peal 1l originaalmootor!?!?
Mis mootor antud masinale veel võiks peale istuda?
J
On pandud sinna mingit 1.6 liitrist BMW rida 4 mootorit, 1.6 liitrist Suzuki Vitara mootorit ja iseenesest ka V8 mootoreid
Aga soovitan selle mootorivahetusega küllalt ettevaatlik olla, sest kuuldavasti ilma veermiku ja käiguosade tugevdamiseta on pulgad kerged purunema (eriti kui suuremad rehvid ka alla panna).
Kui muid puidinaid vahetada/tugevdada ei taha, siis sõida parem originaaliga või pane 1.3 liitrine Suzuki mootor
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 22
- Liitunud: E Sept 20, 2004 8:24 pm
- Asukoht: Tallinn
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Suzuki Samurai
Seda Tarmos oovitust 1,3 mootoriga piirduda olen ka mujalt kuulnud. Paigaldamine lihtne ja suht probleemivaba. Sidur tuli vist vaid teine ja tugevam panna.tarmo kirjutas: See on siis ilmselt SJ410, mitte Samurai (kui korrektne olla).
On pandud sinna mingit 1.6 liitrist BMW rida 4 mootorit, 1.6 liitrist Suzuki Vitara mootorit ja iseenesest ka V8 mootoreid
Aga soovitan selle mootorivahetusega küllalt ettevaatlik olla, sest kuuldavasti ilma veermiku ja käiguosade tugevdamiseta on pulgad kerged purunema (eriti kui suuremad rehvid ka alla panna).
Kui muid puidinaid vahetada/tugevdada ei taha, siis sõida parem originaaliga või pane 1.3 liitrine Suzuki mootor
Kuid ka 1,6 Vitara mootoriga kestavad pulgad, kui üle 32" kummi all suruma ei hakka.
Samas äkki sobib ka mõni väiksem diisel sinna vahele?
Aegade jooksul 4x4 sarjas isegi alla 1L mootoriga inimesed võistelnud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Postitan siia ka millalgi A.Suure poolt saadud kirja soovitustega, mida tuleks Suzukiga teha, et suuremaid rehve sinna muretult alla panna.
Kõiki neid asju ilmselt pühapäeva offroadija tegema ei hakka ja pole mõtetki, aga kasulikke soovitusi leiab kindlasti.
Võiks anda ka mõtteainet suurema mootori paigaldamise otstarbekusest.
-------------------------------------------------------------
TERVIST!
Esiteks on SJ410 sillad tunduvalt nõrgemad,kui SJ413 -l ,nii et ehitamiseks
sobiks paremini 413.Aga noh,kui 410 juba olemas mis siis teha.Õnneks korvab
sildade nõrkuse 900 kuubikulise mootori jõuetus.Mootorit võib veidi
forseerida ,et see üldse jäksaks suuremat kummi vedada ,aga palju seda teha
ei tohi,siis on varsti tükid taga.Abiks on muidugi aeglasemad ülekanded.
Suurema kummi paigaldamist peaks alustama sildade tugevdamisest.Esiteks on
juba sillatala väga nõrk,nii et sinna tuleb tugevdused külge
keevitada,samuti tuleb kaitsta altpoolt sillamuna.
Teiseks peaks püsikiirusliigenditele tugevdusrõngad treima ja tiheda istuga
peale sobitama.
Kolmandaks tuleks aeglasemad ülekanded hankida - minul olid 413-l
automaatkastiga Vitara ülekanded,kuid pead ma ei anna ,kas need 410
sildadesse lähevad.Enne olid mul veel ühed vahepealsed ,mis ma venemaalt
ostsin.Internetist saab tigu-taldriku komplekte muidugi lihtsalt tellida.
Siis soovitan ka vahekasti aeglasemad ülekanded panna - samuti on võimalik
vabalt netist tellida.Kui sillad on tugevdatud võib taha "LockRight'i"
sisse panna - ei maksa netist tellides palju.Poolteljed võib samuti igaks
juhuks juba kõvemast materjalist valmis teha.Kui juba sildade tegemine juba käsil,siis kindlasti tuleb ka kõik laagrid ja simmerid ära vahetada.
Kui sillad on valmis ehitatud võib vedrustuse peale mõtlema hakata.
Muidugi tuleb suurema kummi panekuks vedrud silla peale viia (ainult kiikede
pikendamine ei ole tõsiselt võetav tegevus) ,sel juhul ei tohi unustada
kiiludega sildu natuke keerata,et kardaaninurki paremaks muuta.Üldse on
Suzuki kardaanid üsna nõrgad,nii et soovitan kasutada UAZi omi.
Vedrude silla peale panek ja sildade keeramine muudab autot veidi
ebastabiilsemaks,kuid tegemist on ju off-road autoga,nii et maanteel
kihutamine ei olegi eesmärk.
Samurai originaalvedrud ei kõlba kusagile,seetõttu tuleb teised vedrud
panna - hinna kvaliteedi suhtelt on head UAZi või näiteks GAZ 51
esivedrud.Mina isiklikult kasutasin taga 51 esivedrusid,võttes sealt lehti
katse-eksituse meetodil vähemaks.Muidugi tuleb vedrukinnitusi raamil veidi
muuta.Kui ei leia Eestist sobivaid vedrusid ,siis jällegi on internetipoed
abiks - seal on mingi valik performance vedrusid Suzukidele täiesti olemas.
Suurema kummi puhul muutub kohe ka aktuaalseks võimendiga roolikarp.Mina
kasutasin Vitara karpi ja pumpa,aga selles suhtes on valik vaba,tuleb
lihtsalt vaadata,mis hetkel romulas saada on ja piisavalt tugevana paistab
ning ära mahub.Velgesid laiaks ajada ei tohi 10,5-11,5 laiale kummile sobib 6"-7" velg, 12,5 laiusele mitte üle 8".Offsetti välja tuua samuti ei tohi
,peab jääma minimaalne,mis veel keerata laseb.
See on lühidalt kokkuvõte põhilistest töödest,mis tuleb ära teha suurema
kummi paigaldamiseks Suzukile (max 32"-33").Peale selliste operatsioonide
teostamist on võimalik ka mõni aega ka sõitu nautida.
Pilte minu Samuraist leiab lademes (erinevas arengustaadiumis) meie
albumitest - see peaks olema seal ainus valge hõbedase tendiga Samurai (need
on ka ainsad tunnused,mis läbi aegade on samaks jäänud).
Aleksander
Kõiki neid asju ilmselt pühapäeva offroadija tegema ei hakka ja pole mõtetki, aga kasulikke soovitusi leiab kindlasti.
Võiks anda ka mõtteainet suurema mootori paigaldamise otstarbekusest.
-------------------------------------------------------------
TERVIST!
Esiteks on SJ410 sillad tunduvalt nõrgemad,kui SJ413 -l ,nii et ehitamiseks
sobiks paremini 413.Aga noh,kui 410 juba olemas mis siis teha.Õnneks korvab
sildade nõrkuse 900 kuubikulise mootori jõuetus.Mootorit võib veidi
forseerida ,et see üldse jäksaks suuremat kummi vedada ,aga palju seda teha
ei tohi,siis on varsti tükid taga.Abiks on muidugi aeglasemad ülekanded.
Suurema kummi paigaldamist peaks alustama sildade tugevdamisest.Esiteks on
juba sillatala väga nõrk,nii et sinna tuleb tugevdused külge
keevitada,samuti tuleb kaitsta altpoolt sillamuna.
Teiseks peaks püsikiirusliigenditele tugevdusrõngad treima ja tiheda istuga
peale sobitama.
Kolmandaks tuleks aeglasemad ülekanded hankida - minul olid 413-l
automaatkastiga Vitara ülekanded,kuid pead ma ei anna ,kas need 410
sildadesse lähevad.Enne olid mul veel ühed vahepealsed ,mis ma venemaalt
ostsin.Internetist saab tigu-taldriku komplekte muidugi lihtsalt tellida.
Siis soovitan ka vahekasti aeglasemad ülekanded panna - samuti on võimalik
vabalt netist tellida.Kui sillad on tugevdatud võib taha "LockRight'i"
sisse panna - ei maksa netist tellides palju.Poolteljed võib samuti igaks
juhuks juba kõvemast materjalist valmis teha.Kui juba sildade tegemine juba käsil,siis kindlasti tuleb ka kõik laagrid ja simmerid ära vahetada.
Kui sillad on valmis ehitatud võib vedrustuse peale mõtlema hakata.
Muidugi tuleb suurema kummi panekuks vedrud silla peale viia (ainult kiikede
pikendamine ei ole tõsiselt võetav tegevus) ,sel juhul ei tohi unustada
kiiludega sildu natuke keerata,et kardaaninurki paremaks muuta.Üldse on
Suzuki kardaanid üsna nõrgad,nii et soovitan kasutada UAZi omi.
Vedrude silla peale panek ja sildade keeramine muudab autot veidi
ebastabiilsemaks,kuid tegemist on ju off-road autoga,nii et maanteel
kihutamine ei olegi eesmärk.
Samurai originaalvedrud ei kõlba kusagile,seetõttu tuleb teised vedrud
panna - hinna kvaliteedi suhtelt on head UAZi või näiteks GAZ 51
esivedrud.Mina isiklikult kasutasin taga 51 esivedrusid,võttes sealt lehti
katse-eksituse meetodil vähemaks.Muidugi tuleb vedrukinnitusi raamil veidi
muuta.Kui ei leia Eestist sobivaid vedrusid ,siis jällegi on internetipoed
abiks - seal on mingi valik performance vedrusid Suzukidele täiesti olemas.
Suurema kummi puhul muutub kohe ka aktuaalseks võimendiga roolikarp.Mina
kasutasin Vitara karpi ja pumpa,aga selles suhtes on valik vaba,tuleb
lihtsalt vaadata,mis hetkel romulas saada on ja piisavalt tugevana paistab
ning ära mahub.Velgesid laiaks ajada ei tohi 10,5-11,5 laiale kummile sobib 6"-7" velg, 12,5 laiusele mitte üle 8".Offsetti välja tuua samuti ei tohi
,peab jääma minimaalne,mis veel keerata laseb.
See on lühidalt kokkuvõte põhilistest töödest,mis tuleb ära teha suurema
kummi paigaldamiseks Suzukile (max 32"-33").Peale selliste operatsioonide
teostamist on võimalik ka mõni aega ka sõitu nautida.
Pilte minu Samuraist leiab lademes (erinevas arengustaadiumis) meie
albumitest - see peaks olema seal ainus valge hõbedase tendiga Samurai (need
on ka ainsad tunnused,mis läbi aegade on samaks jäänud).
Aleksander
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 22
- Liitunud: E Sept 20, 2004 8:24 pm
- Asukoht: Tallinn
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Seda pole mõtet ilmselt eriti vahtida, sest seal on enamvähem kõik originaal (va rehvid).Politseimees kirjutas:Kus ma seda Su Samuraid näha saangi?
Aga pilte on muidu siin: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/suzuki ja ka õige mitmeid leiab offroad teema alt: http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/offroad ja mõned ka 4x4.ee lehe galeriist: http://www.4x4.ee/driveouts/2004/gallery/2004_06_18
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 22
- Liitunud: E Sept 20, 2004 8:24 pm
- Asukoht: Tallinn
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Selle piltide asukohaga pidas ta silmas Eesti Off-Road Klubi koduleheküljel olevat albumit. Seal tõesti mõned pildid sellest masinast on, kui hoolega otsida:)Politseimees kirjutas:ma pidasin silmas seda aleksandri samuraid, oma pikas-pikas kirjas ta mainis, et kuskil on pilte erinevast valmidusstaadiumist.
Kus või kelle käes too auto praegu on, sellest pole mul õrna aimugi. Ilmselt tuleks ASuure enda käest seda küsida.