Vool vajub ära

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Vool vajub ära

Postitus Postitas monorobot »

TTUUL kirjutas:Okei. Harju maakonnas on 6 väikelinna. Alustan siis nendest otsimist. Lihtsalt tekkis mõte ,et äkki kannatab selle viguriga telefoni laadida.
Raplas, kiriku taga, dageron autokaubad, isegi neti lehekülg olemas http://www.dageron.ee/
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Vool vajub ära

Postitus Postitas monorobot »

LR90 kirjutas: Aga võta katsekorras pidurikonnal juhtmed maha ja vaata mis siis näidud on.
No jah , eks see hüppav voltmeetri näit võib põhjustatud olla tõesti ka lühisest, neid poolmädasid juhtmeid ja ühendusi sealt ikka leiab.
Kasutaja avatar
monorobot
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Veebr 18, 2011 6:55 pm
Asukoht: raplamaa

Re: Vool vajub ära

Postitus Postitas monorobot »

Eile õhtul vaatasin geneka harjad üle, vajasid puhastust ja läksid tagasi peale.
Lisaks sai elektroonikust sõbra abiga pingeregulaatori РР132А kolakasse karpi ära peidetud üks tänapäevane geneka tablett.
Nõukogude ja lääne tehnika integratsioon õnnestus hästi ja voltmeetri näit rahunes maha ning jääb nüüd ilusti 13,5- 14,2 v vahele.

Kogu see vooluvärgi jama sai alguse sellest, et oli masinale vaja uued kaugtuled külge kruvida.
Eelmised tuled olid esistange küljes, kuid seal õnnestus need kiirelt ära lõhkuda. Tõstes hi-liftiga esiotsa, vajus tung lume peal ära ja "klirrdi" oligi tuli puruks.
Seekord leidsin lisatuledel innovatiivse koha, kuhu ei pääse kivi ega puuoks neid lõhkuma ega kuri karvane käsi katkuma. :twisted:
Nagu öö ja päev :shock: ;
Pilt
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Vool vajub ära

Postitus Postitas al »

monorobot kirjutas:
v6sa kirjutas: Teiselt poolt hakkavad 14,5 V pealt pahad asjad juhtuma: akust keeb elektrolüüt välja, nigelamad pirnid põlevad läbi, õrnemad mootorid võivad ära surra... Peenem pardaelektroonika (kui seda peaks juhuslikult uaasikus olema) võib ka pahandada ja ära surra.
Tundub tuttav ; aku korgid on pidevalt niisked, tagatuled vahetasin ledide vastu välja kuna mõned hõõgniidiga pirnid põlesid korduvalt läbi,
soojendusventika mootori vahetasin välja, "peenemast pardaelektroonikast" lõpetas töö lisa salongiventilaator. :?
Mis sellise võimaliku ülelaadimise põhjus on ?
Ei ole veel jõudnud multimeetriga kõiki neid soovitatud mõõtmisi teha v.b. lähipäevil leian aega.
14,5 ei tohiks veel sellist kaost tekitada. Pahad asjad hakkavad juhtuma, kui pinge ületab 15V, Vene masinatel oli ju kasutuses pingeregulaator, millel kaks asendit: suvine ja talvine, Talvel laadis vist isegi 14,6-14,8V-ga.
Pahandust võib teha ka äkiline pingekõikumine, millele viitab ka teema pealkiri. Põhjustajaks mõni suur tarbija, millel mass kehva, vms. Reeglina siiski pingeregulaator.
Soovitan (osta.ee-st) osta sigaretisüütajasse käiv voltmeeter (7-10€), mis peaks kenasti ära näitama el.sisteemis toimuva, pole vaja kogu aeg multimeetriga joosta.
ot.
mõnede uuemate 24V sõidukite el süsteemis jooksevad elektronid juba 29V peal, märksõnaks geelakud ja 4tk..., muidu oli 28,1-28,4.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”