1. leht 1-st

"Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: P Jaan 03, 2016 4:16 pm
Postitas v6sa
Kui teema on kusagil juba lahatud, palun lahkesti juhatada... Mina ei leidnud.

Mida ütlevad praktikud pika keermega küünla pruukimise kohta UAZ mootoris? Kas sellega kaasnevad füüsilised kahjustused või mahub kolb mööda käima?

Krooksule läks viimane värske pulk sisse ja nüüd on riiulis järel vaid pikki küünlaid.

Tean hästi, et peab õige küünal olema, kuid harva soojaks töötav mootor sööb küünlaid isuga ja ma lihtsalt ei raatsi uusi küünlaid soetada.

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: P Jaan 03, 2016 5:12 pm
Postitas LR90
Nõuka ajal sai treialil lastud puksid vahele treida,
Muidu võis juhtuda, et küünalt enam kätte ei saa.

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: P Jaan 03, 2016 6:26 pm
Postitas eerik2
Iž'le sai lihtsalt paar küünlaseibi juurde pandud, töötas kah.

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: P Jaan 03, 2016 9:23 pm
Postitas v6sa
Kui kolviga kokku ei saa, siis töötab küll. See mootor pole nii peps, et veidi ettenähtust erinevas kohas tekkiv säde probleemi põhjustaks.

Minu kõrvu on kandunud kahesugust juttu:
1) pikk küünal tabab alati kolbi;
2) pikk küünal ulatub kolvini vaid neil mootoritel, millel plokikaant kõvasti maha lihvitud.

Kui siin leiduks keegi, kes väidet 1 tõeks kinnitada teab, jääks üks mootor lõhkumata... :lol: Eks proovin loomkatseks vändaga enne käivitamist järele. Iseasi, kas randmes piisavalt tunnet on küünla tabamise tajumiseks... :roll:

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: P Jaan 03, 2016 9:29 pm
Postitas eerik2
Aga võta üks 12mm pikem polt (küünla keere on 14), keera sinna mutter juurde ja ots nii pikaks, kui on küünla keere ilma seibita, suska see polt küünlaauku ja siis aja vändast ringi - näed kohe, kas kilks käib ära.

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: E Jaan 04, 2016 2:31 am
Postitas kalle211
eerik2 kirjutas:Aga võta üks 12mm pikem polt (küünla keere on 14), keera sinna mutter juurde ja ots nii pikaks, kui on küünla keere ilma seibita, suska see polt küünlaauku ja siis aja vändast ringi - näed kohe, kas kilks käib ära.
No ei usu et neid m14x1.25 mõõdus polte vedelemas nii väga on lihtsam on selleks katseks üks küünal ohverdada. Kui jätad küünla keerme põlemiskambrisse siis tekib aja jooksul sinna tahma kiht mis raskendab selle välja keeramist. Kui saadki kätte aga keeret rikud ikkagi. Kui sinna ikka vaja ilmtingimata pikk küünal panna siis lasta treida sobiva pikkusega puks küünlale mis laseb tal vajalikule kaugusele minna.

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: E Jaan 04, 2016 7:59 am
Postitas eerik2
Ole hea ja mõtle uuesti, miks võtta 12mm polt, nagu ma mainisin...

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: E Jaan 04, 2016 9:29 am
Postitas v6sa
kalle211 kirjutas: No ei usu et neid m14x1.25 mõõdus polte vedelemas nii väga on lihtsam on selleks katseks üks küünal ohverdada. Kui jätad küünla keerme põlemiskambrisse siis tekib aja jooksul sinna tahma kiht mis raskendab selle välja keeramist. Kui saadki kätte aga keeret rikud ikkagi. Kui sinna ikka vaja ilmtingimata pikk küünal panna siis lasta treida sobiva pikkusega puks küünlale mis laseb tal vajalikule kaugusele minna.
Krooksul ei kesta küünlad nii kaua, et see tahmakiht tekkida jõuaks. :bg Pidevalt külmalt töötav mootor tapab küünlaid, see on teada. Huvitav, et nagu iiževski tehase mootorkärul, kärvab ka Krooksul just II silindri küünal, teised kestavad. Kompressioonid võrdsed, küünlajuhtmed OK, jaoturikaanele ei oska midagi ette heita.

Mulle ka ei jõudnud kohe kohale see M12 poldi kasutamise mõte, aga see on geniaalne;) Ning saab starteri ja näpuga ohutult selgeks. Tänan!

Mul ei ole vaja pikki küünlaid kasutada. Aga ma ei ole ühetgi autot üle kaalu saatnud töötavate küünaldega, ikka kapiriiulile need kolinud. Metsas elades on hea, kui kindlalt töötavaid on võtta.

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

Postitatud: E Jaan 04, 2016 3:38 pm
Postitas ibra
Lihtsam on ju stangliga ära mõõta, muidugi eelnevalt vaja kolb üles ajada.