"Pikk küünal" UAZ mootorise?

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1302
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

"Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas v6sa » P Jaan 03, 2016 4:16 pm

Kui teema on kusagil juba lahatud, palun lahkesti juhatada... Mina ei leidnud.

Mida ütlevad praktikud pika keermega küünla pruukimise kohta UAZ mootoris? Kas sellega kaasnevad füüsilised kahjustused või mahub kolb mööda käima?

Krooksule läks viimane värske pulk sisse ja nüüd on riiulis järel vaid pikki küünlaid.

Tean hästi, et peab õige küünal olema, kuid harva soojaks töötav mootor sööb küünlaid isuga ja ma lihtsalt ei raatsi uusi küünlaid soetada.
Kasutaja avatar
LR90
True Off Roader!
Postitusi: 1426
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Kontakt:

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas LR90 » P Jaan 03, 2016 5:12 pm

Nõuka ajal sai treialil lastud puksid vahele treida,
Muidu võis juhtuda, et küünalt enam kätte ei saa.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 38"
Postitusi: 341
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas eerik2 » P Jaan 03, 2016 6:26 pm

Iž'le sai lihtsalt paar küünlaseibi juurde pandud, töötas kah.
F-250XLT 7,3D
B3 1,6TD
VFR750F
T-28XTZ
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1302
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas v6sa » P Jaan 03, 2016 9:23 pm

Kui kolviga kokku ei saa, siis töötab küll. See mootor pole nii peps, et veidi ettenähtust erinevas kohas tekkiv säde probleemi põhjustaks.

Minu kõrvu on kandunud kahesugust juttu:
1) pikk küünal tabab alati kolbi;
2) pikk küünal ulatub kolvini vaid neil mootoritel, millel plokikaant kõvasti maha lihvitud.

Kui siin leiduks keegi, kes väidet 1 tõeks kinnitada teab, jääks üks mootor lõhkumata... :lol: Eks proovin loomkatseks vändaga enne käivitamist järele. Iseasi, kas randmes piisavalt tunnet on küünla tabamise tajumiseks... :roll:
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 38"
Postitusi: 341
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas eerik2 » P Jaan 03, 2016 9:29 pm

Aga võta üks 12mm pikem polt (küünla keere on 14), keera sinna mutter juurde ja ots nii pikaks, kui on küünla keere ilma seibita, suska see polt küünlaauku ja siis aja vändast ringi - näed kohe, kas kilks käib ära.
F-250XLT 7,3D
B3 1,6TD
VFR750F
T-28XTZ
kalle211
Fitting 38"
Postitusi: 378
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas kalle211 » E Jaan 04, 2016 2:31 am

eerik2 kirjutas:Aga võta üks 12mm pikem polt (küünla keere on 14), keera sinna mutter juurde ja ots nii pikaks, kui on küünla keere ilma seibita, suska see polt küünlaauku ja siis aja vändast ringi - näed kohe, kas kilks käib ära.

No ei usu et neid m14x1.25 mõõdus polte vedelemas nii väga on lihtsam on selleks katseks üks küünal ohverdada. Kui jätad küünla keerme põlemiskambrisse siis tekib aja jooksul sinna tahma kiht mis raskendab selle välja keeramist. Kui saadki kätte aga keeret rikud ikkagi. Kui sinna ikka vaja ilmtingimata pikk küünal panna siis lasta treida sobiva pikkusega puks küünlale mis laseb tal vajalikule kaugusele minna.
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 38"
Postitusi: 341
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas eerik2 » E Jaan 04, 2016 7:59 am

Ole hea ja mõtle uuesti, miks võtta 12mm polt, nagu ma mainisin...
F-250XLT 7,3D
B3 1,6TD
VFR750F
T-28XTZ
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1302
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas v6sa » E Jaan 04, 2016 9:29 am

kalle211 kirjutas:No ei usu et neid m14x1.25 mõõdus polte vedelemas nii väga on lihtsam on selleks katseks üks küünal ohverdada. Kui jätad küünla keerme põlemiskambrisse siis tekib aja jooksul sinna tahma kiht mis raskendab selle välja keeramist. Kui saadki kätte aga keeret rikud ikkagi. Kui sinna ikka vaja ilmtingimata pikk küünal panna siis lasta treida sobiva pikkusega puks küünlale mis laseb tal vajalikule kaugusele minna.


Krooksul ei kesta küünlad nii kaua, et see tahmakiht tekkida jõuaks. :bg Pidevalt külmalt töötav mootor tapab küünlaid, see on teada. Huvitav, et nagu iiževski tehase mootorkärul, kärvab ka Krooksul just II silindri küünal, teised kestavad. Kompressioonid võrdsed, küünlajuhtmed OK, jaoturikaanele ei oska midagi ette heita.

Mulle ka ei jõudnud kohe kohale see M12 poldi kasutamise mõte, aga see on geniaalne;) Ning saab starteri ja näpuga ohutult selgeks. Tänan!

Mul ei ole vaja pikki küünlaid kasutada. Aga ma ei ole ühetgi autot üle kaalu saatnud töötavate küünaldega, ikka kapiriiulile need kolinud. Metsas elades on hea, kui kindlalt töötavaid on võtta.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2725
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: "Pikk küünal" UAZ mootorise?

PostitusPostitas ibra » E Jaan 04, 2016 3:38 pm

Lihtsam on ju stangliga ära mõõta, muidugi eelnevalt vaja kolb üles ajada.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline