Idiot Guide Mootorivahetuseks

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Idiot Guide Mootorivahetuseks

PostitusPostitas K.Kotkas » P Dets 03, 2006 11:26 pm

Tahad oma autol mootorit vahetada ? Jah, see on ju imelihtne aga enne vaata läbi järgnev mõttekäik, mida idamaa targad (IT) koos armeenia raadio (AR) abiga koostanud on.

1. Kuradi vene mootor, ei käi raisk ja võtab palju benssu. Paneks sinna mingi uhke välismaa diisli.

IT: Mootori vahetus on suur töö, reeglina tähendab see suuri investeeringuid ja ega tavaliselt isegi odavalt saadud mootor eriti hea pole. Reeglina on 3x soodsam vana mootor korda teha.
AR: Üldiselt soovitame lugeda punkti 99.

2. Kuradi vene mootor, Dünaamikat tal pole, raisk köhib, edasi ei käi jõudu pole.

IT: See juba läheb, parema dünaamika saavutamiseks teinekord on mõistlik tõesti mootor vahetada. Samas aga on inimesed, kes on sinust reeglina autoehituses 10x targemad, leidnud, et selline combo ei ole mõistlik.
AR: Jah. punk 98 ja 99 on teema.

3. Mis mootor mu autole sobib ?

AR: Kõik mootorid sobivad. Eranditult kõik. ISegi raketimootor.
IT: AR omab seekord õiget seisukohta. loe punkte 98 ja 99.

4. Okei, aga kas transiti 2.5TD sobib mu uazile ?

IT: EI SOBI. on väga vähe mootoreid, mis sobivat otse teise valmistaja käigukasti otsa. Need reeglina on aga sama valmistaja piires.
AR: Punkt 99!!

5. Okei, Mida ma pean tegema, et 2.5TD mu uazi külge läheks ?

IT: Pmst pead sa tegema käigukasti ja mootori vahele nn adapterplaadi. Reeglina ca 10-15mm raudplaat, mis siis ühendab kahe poole omavahelised kinnitused. Samuti pead modifitseerima käigukasti peavõlli, tehes seda siis kas pikemaks või lühemaks. Samuti ei istu tavaliselt mootori hooratta avasse võlli ots, viimane siis kas teha jämedamaks või õhemaks.
AR: saad aru, et punkt 99 on jummala okei.



98. Tee oma olemasolev mootor korda. Kasuta ka korralikku õli.
99. Sul pole mõtet mootorit vahetada. Sellega sa vaid petad end. Kasuta raha paremini.


Täiendusi lisandub.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15403
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » E Dets 04, 2006 12:06 am

Kellele eelnev jutt liiga keeruline tundus, siis:

*Kui sa endiselt oled seisukohal, et soovid NL alal toodetud auto originaalmootorit millegi muu (lääne) mootori vastu vahetada, siis peab sul olema komplekt järgmsi asju:

a)palju vaba aega
b)palju vaba ruumi
c)palju vaba raha
d)palju vajalike seadmeid ja tööriistu
e)palju erialaseid teadmisi ja kirjandust
f)palju oskusi, et kogu töö ise ära teha.

Kui kasvõi üks neist komponentidest puudub või ei vasta kriteeriumile "palju", siis unusta KOHE igasugune aretustegevus ära!

Kui sul aga on need kõik komponendid olemas, siis oled kahel käel teretulnud meie foorumiisse oma kogemusi jagama ja nõu küsima. Me ei jäta ühetgi pühendunud auto ehitajat oma muregadega üksi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist