uazi mootori märgid ja üss.

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
Panda
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
Kontakt:

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas Panda »

Kõige tätsam on paika panna vända hammasratta ja tekstoliidi märk. Kui need koos siis ei ole veel ÜSS paigas kui õigesti mäletan. Ehk siis ühtima nagu eespool joonisel ibra pani. Rihmaratas läheb vända flantsi otsa ainult ühte moodi. Rihmarattal märgid - päripäeva eest vänta pöörates - esimene 10kraadi enne ÜSS e süüte momendi panek, teine ÜSS. 2410 ja 3102 l 3 kriipsu -10-5-ÜSS.
Nii lihtne see ongi. Esimese märgi peal peavad kontaktid hakkama avanema. Süüdet võib paika panna ka 3 silindri järgi, vahet ei ole.
Kui mootori kapi tegime siis panime jagaja jala rihmaratta järgi paika e siis enne ei saanud jagaja jalga paika kui eest otsa kaaan koos ja vända flants koos rihmarattaga küljes.
Loodan, et sai arusaadav.
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

mind huvitas tegelikult see asi, et kui eest kaaned maas ja rihmaseibi pole ja nüüd nuka ja vända hammakas on märkipidi koos, nagu ettenähtud, siis ,mis asendis on väntvõll? mul ei ole ei ass ega üss. vaid hakkab just ass-ist üssi liikuma. Vända hammakal väga kehva märk, vaevu eristatav. arvan et midagi läks nihu. kõik lääne masinad on tehtud nii, et kui märgid paikas on 1 sil. üss. kuidas venelane nii loll oli?
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Panda
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
Kontakt:

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas Panda »

Venelane tegigi kõike asju omamoodi. Enamjaolt saiast sitta kopeerimise teel.
Aga nagu juba kribasin ei ole tähtsust mis asendis on jagaja kui paned märgid kokku. Niikunii tuleb jagaja jalg uuesti panna ja seega jagaja, endal lihtsam ning kuna ploki kaan peal siis pead klappide asendijärgi määrama 1sil ÜSS.
Ennist üks asi valesti. Mitte 3 sil vaid ikka 4 sil.
Kui midagi arusaamatu siis helista, ehk tel lihtsam seletada.
53498443
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

Panda kirjutas:Venelane tegigi kõike asju omamoodi. Enamjaolt saiast sitta kopeerimise teel.
Aga nagu juba kribasin ei ole tähtsust mis asendis on jagaja kui paned märgid kokku. Niikunii tuleb jagaja jalg uuesti panna ja seega jagaja, endal lihtsam ning kuna ploki kaan peal siis pead klappide asendijärgi määrama 1sil ÜSS.
Ennist üks asi valesti. Mitte 3 sil vaid ikka 4 sil.
Kui midagi arusaamatu siis helista, ehk tel lihtsam seletada.
53498443
see jagaja asi jumala poogen. see mul suvel mitu raksu maha käinud. tükk tegemist et tagasi sai. lõpuks jäi nii nagu panin ja juhtmed sai kõik ühe võrra edasi tõstetud :lol: edaspidi Tahan nagunii sinna lada 07 jagajavaba süüte installida ja jagajast loobuda. rihmarattale süüte lugemiseks võru ja andur ning 4 sektsiooniline süütepool. või mis iganes see ka pole. Kõige olulisem oleks hetkel nukk paika saada. aga lõpetan ennem selle d22 ära, siis saan jälle willyle pühenduda :hihi:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas ibra »

tuningman kirjutas:
Panda kirjutas:Venelane tegigi kõike asju omamoodi. Enamjaolt saiast sitta kopeerimise teel.
Aga nagu juba kribasin ei ole tähtsust mis asendis on jagaja kui paned märgid kokku. Niikunii tuleb jagaja jalg uuesti panna ja seega jagaja, endal lihtsam ning kuna ploki kaan peal siis pead klappide asendijärgi määrama 1sil ÜSS.
Ennist üks asi valesti. Mitte 3 sil vaid ikka 4 sil.
Kui midagi arusaamatu siis helista, ehk tel lihtsam seletada.
53498443
see jagaja asi jumala poogen. see mul suvel mitu raksu maha käinud. tükk tegemist et tagasi sai. lõpuks jäi nii nagu panin ja juhtmed sai kõik ühe võrra edasi tõstetud :lol: edaspidi Tahan nagunii sinna lada 07 jagajavaba süüte installida ja jagajast loobuda. rihmarattale süüte lugemiseks võru ja andur ning 4 sektsiooniline süütepool. või mis iganes see ka pole. Kõige olulisem oleks hetkel nukk paika saada. aga lõpetan ennem selle d22 ära, siis saan jälle willyle pühenduda :hihi:
Kui saa ei saa kõige prostama ja lihtsama originaal asjaga hakkama, kuidas sa seda Lada 07 asja sinna veel oled võimeline installima.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

ibra kirjutas:Kui saa ei saa kõige prostama ja lihtsama originaal asjaga hakkama, kuidas sa seda Lada 07 asja sinna veel oled võimeline installima.
küll saab, pole hullu, keerulisemaidki asju leiutatud. See jagaja on üldse saadanast :mrgreen:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas ibra »

Muideks, Lada 07-l on tavaline kontaktidega jagaja. Ja ka uuemal 08 ja 09-l on jagaja, ainult elektronsüütega. Ilma jagajata on need 2111 jne. Ma ei tea, miks peaksid mingit vene sitta omale sinna installima? Asi saab veel hullem, kui enne. Sellest vanast hammustad veel läbi aga arvan et nelja süütepooliga elektroonika maksab rohkem, kui su UAZ.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Ten
Fitting 38"
Postitusi: 228
Liitunud: K Mai 13, 2009 11:37 pm
Asukoht: Valgejõe

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas Ten »

ibra kirjutas:Muideks, Lada 07-l on tavaline kontaktidega jagaja. Ja ka uuemal 08 ja 09-l on jagaja, ainult elektronsüütega. Ilma jagajata on need 2111 jne. Ma ei tea, miks peaksid mingit vene sitta omale sinna installima? Asi saab veel hullem, kui enne. Sellest vanast hammustad veel läbi aga arvan et nelja süütepooliga elektroonika maksab rohkem, kui su UAZ.
Natuke täpsustan. Olen omanud 08-t 1,5 liitrise mootoriga,ilma jagajata.Kaks süütepooli,säde oli korraga kahes silindris.Uks uus aju on siiani veel riiulis kui keegil vajab,võib saada.Ajuga probleeme ei olnud,kommutaator vahel jamas.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

ibra kirjutas:Muideks, Lada 07-l on tavaline kontaktidega jagaja. Ja ka uuemal 08 ja 09-l on jagaja, ainult elektronsüütega. Ilma jagajata on need 2111 jne. Ma ei tea, miks peaksid mingit vene sitta omale sinna installima? Asi saab veel hullem, kui enne. Sellest vanast hammustad veel läbi aga arvan et nelja süütepooliga elektroonika maksab rohkem, kui su UAZ.
jama jutt. soomest sai toodud 1995a 2107. eksport variant. 5k kast ja 1,7l monopritse ja jagajavaba süütega mootor peal. kellad ja kirjad igal pool soome ja ingliskeelsed. vedeleb kuuris. ei näe mingit probleemi, miks kallim tuleb. vaid maha kruvida ja uazi peale tagasi. kogu uazi kompotti taga ajada on tüki kallim. saares kohapeal pole midagi saada.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Panda
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
Kontakt:

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas Panda »

Ei oska selle 07 süsteemi kohta rääkida aga ise panin oma M-2140 peale kontaktivaba GAZ 2410
jagaja koos el plokiga. Aasta oli siis `93. Lihtsam paigaldada ja sädeme võimsus andis käivitamisel tunda. Küünlad püsisid ka puhtamad. Säde ju ikkagi võimsam.
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

Krt. no ei saa nukka paika. :bang: oskab keegi kommenteerida, kas nukkvõlli nukad on allapoole, kui nuka ja vända märk on kohakuti? kui märgid, või need, mida arvan märgid olevat, sest vända rattal, nagu juba jutuks oli on ainult nõela otsa suurune täpp, on kohakuti, siis kas otsakaane ja rihamaseibi paika pannes peab rihmaseibi märk ka otsakaane märgiga kohakuti olema? või on need eri kohtades? kui mhammakate "märgid" on kohakuti ja kaane ette panen, peab vänta veel keerama natuke üle veerend tiidu, et rihmaseibi märk paika läheks. ja siis kui on üss. on 1sil. mõlemad klapid kinni. kui aga hammakate märgid on kohakuti siis on 1 sil. üks klapp avatud. ulme teema. :roll: olen ka varem küll ja küll mootoreid teinud kuid uazi oma mitte tundub ebaloogiline.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Panda
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
Kontakt:

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas Panda »

Rahu ainult rahu. Mõtle nüüd loogiliselt.
Hakka kõige algusest pihta ja pane esiteks kokku nuka(tekstoliidi) ja vända(terasratas) märgid. Ei oma vahet kuhu jäävad nukad. MÄRGID ja veelkord MÄRGID. Kui need koos, siis paned otsakaane peale , vända flants otsa ning sinna juba rihmaratas mis läheb oma kindlas ainult ühes asendis. Nüüd lükkad esmese sil kolvi ÜSSi ja paned peale jagaja jala nii et jagaja esimese sil kohapaeal käiks säde.
Krt enam peast ei mäleta kas oli jalal kitsam või laiem pool vastu plokki. Aga selle saab jagaja järgi ju kindlaks teha.
Voila, nii lihtne see ongi.
Selleks et oleks lihtsam nukka paika keerata lase klaver lahti kui sul on juba klapi k kaan maas. Tekstoliidil on jah väga nõrk märk ja omalajal me neid viilisime sügavamaks enne kui peale panime.

Anna oma nr võin helistada. Ehk saab lihtsamalt aru.
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

ma tean jah ja tunnen juba ise kah, et loll on loll olla, aga mis teha. olen küll veneajal sündinud aga krt, uazi manuaali pole sündides kahjuks kaasa pandud. ja sünniitunnistusel pole kah selle kohta mingit märget tehtud. :roll:

jagaja ja süüte paika panemine on kukimuki.nukkvõll on valesti vända suhtes, sest ei käi õieti. vana dekstoliidiga käivitus normaalselt, aga põõretega puterdas ja paukus. Nüüd kui uue hamaka paika sain siis oli jagaja rootor vale kohapeal. sellest ka järeldus et nukka valesti. keerasin muidugi jagaja 1 sil järgi paika aga jama missugune.külmalt käivitub kehvasti soojalt aga nipupill. kuigi kõik toimib vaid kinnise õhuklapiga. vahet ei ole, kas sooja või külma mootoriga, aga nii kui õhuklapp lahti teha, nii ta paugust seisab. ja mootor läheb 10min. kohal keema .
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Panda
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
Kontakt:

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas Panda »

kuigi kõik toimib vaid kinnise õhuklapiga. vahet ei ole, kas sooja või külma mootoriga aga nii kui õhuklapp lahti teha, nii ta paugust seisab.
- Siin on karpa kala. Oli endal sama kala seni kui karpa ülemise tih ära vahetasin. Karpal tühikäiku pole. Kui soojastpeast pööretel turtsub ja plärtsub siis vaakum ei regulli süüdet õigesti- avad umbes, jagaja ei liigu.

Miks ta keema läheb? Termostaat? Kas radikas ka siis nii kuum 10 mintsaga? Kas klapid reguleeritud õigesti? Sooja mootoriga 0,3mm.
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: uazi mootori märgid ja üss.

Postitus Postitas tuningman »

Panda kirjutas:
kuigi kõik toimib vaid kinnise õhuklapiga. vahet ei ole, kas sooja või külma mootoriga aga nii kui õhuklapp lahti teha, nii ta paugust seisab.
- Siin on karpa kala. Oli endal sama kala seni kui karpa ülemise tih ära vahetasin. Karpal tühikäiku pole. Kui soojastpeast pööretel turtsub ja plärtsub siis vaakum ei regulli süüdet õigesti- avad umbes, jagaja ei liigu.

Miks ta keema läheb? Termostaat? Kas radikas ka siis nii kuum 10 mintsaga? Kas klapid reguleeritud õigesti? Sooja mootoriga 0,3mm.
kogu see jama hakkas peale seda saadana dekstoliidi vahetust. termostaati sees ei ole. ees calibra radikas ja lada termolüliti, toimis suurepäraselt. midagi keema ei läinud. vent hakkas tööle ilusti mingi 96 kraadi pealt umbes ja jahutas mingi 88 kraadini arvan. karpa toimis kah. mul suuremate tüüside ja lõõridega 07 karpa. rõõkis ilusti peeneks.
käisin tõin täna poest uue nuka hammaka. kas keegi oskab kommenteerida, kas jutt vastab tõele, et gaz 51 ja 21 hammakad on 1.1 samad? täna paar venda väitsid :roll:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”