Uus mootor

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

rekkamees
Off Roader Wannabe
Postitusi: 47
Liitunud: N Jaan 11, 2007 8:50 pm
Asukoht: Lääne-Virumaa

Uus mootor

PostitusPostitas rekkamees » N Okt 18, 2012 10:50 am

Sain siis tuttuue Gaz 24 e Volga mootori omanikuks, mille plaanin oma 469-le peale tõsta. Mootor on pärit vene keevitusgeneraatori pealt, ehk siis mõned detailid on tarvis ringi tõsta, mis ei ole eriline probleem. Mõtteid ja kahtlusi tekitab hoopis see, et mootor seisnud 20-25 aastat. Silindritesse valas eelmine omanik 10-12 aastat tagasi õli ja mootorit hoiti suht kuivas ruumis, et ehk väga hullult roostes ei tohiks olla. Minu mõte oli see,et võtta mootor täielikult lahti ja kõik üle vaadata, tasakaalustada väntvõll-hooratas, kolvid-kepsud, panna vajadusel uued tihendid jne. Samas on sellisel tööl mõtet või mitte? Asjatundjad avaldage arvamust. Samas küsiks, et kus saaks vänta ja hooratast tasakaalustada.
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Re: Uus mootor

PostitusPostitas t6nu » N Okt 18, 2012 3:05 pm

kui tegu on tuttuue asjaga, siis peaks ta ju töövõimeline ja tasakaalus olema, lihtsalt igaksjuhuks midagi sellist teha ei näe küll mõtet.
Jokker
Fitting 38"
Postitusi: 213
Liitunud: R Juul 25, 2003 7:49 pm
Asukoht: Saue, Soo-otsa. Vahel ka mudas!
Kontakt:

Re: Uus mootor

PostitusPostitas Jokker » N Okt 18, 2012 6:57 pm

t6nu kirjutas:kui tegu on tuttuue asjaga, siis peaks ta ju töövõimeline ja tasakaalus olema, lihtsalt igaksjuhuks midagi sellist teha ei näe küll mõtet.

t6nuga ühel arvamusel. Puutusin kokku mõned aastad tagasi sama probleemiga. Nimelt eesti kaitseliit oli saanud päranduseks ZIL 131 furgooni milles oli 2 el. generaatorit volga mootoritega mis olid seisnud pea 40 aastat, st. juba nõukogude ajast reservis. Anti siis tööülesandeks need üle vaadata ja käima panna kui on võimalik.
Vahetasin kõik vedelikud, igaksjuhuks ka õlifiltri. Keerasin küündlad maha ja valasin õli silindritesse umbes 50 g. ja esimesed pöörded tegin võtmega väntvõlli otsast. Siis uus aku peale ja seejärel juba starteriga (õnneks töötas) pool minutit kuiva lihvi. Seejärel küündlad peale ja siis käivitus. Käivitusid mõlemad! Õlirõhk oli hea ja kuumaks ka ei läinud. Peale tunnist töötamist said veelkord vahetatud õli ja filtrid. Selle ajaga lekkeid ka kusagil ei esinenud. Minu teada töötavad mõlemad siiani, sest tagasisidet pole tulnud ,et probleeme oleks.
Sai küll pikk jutt, aga soovitan sinul sama teha. Lammutada jõuad alati, kui peaks vajadus tekkima.
Edu sulle!

Jokker
Viimati muutis Jokker, N Okt 18, 2012 8:18 pm, muudetud 1 kord kokku.
Frontera 2.3d 93a. e. "ReFrontus"
Nissan Patrol Y60 2.8 TD 89a.
534null8721
rekkamees
Off Roader Wannabe
Postitusi: 47
Liitunud: N Jaan 11, 2007 8:50 pm
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Uus mootor

PostitusPostitas rekkamees » N Okt 18, 2012 7:49 pm

Tänud vastamast, tahtsingi kuulda inimeste kogemusi, kes sama situatsiooniga kokku puutunud. Jätan siis esialgu lammutusplaanid katki.

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist