UAZi relee-regulaator

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Kuido
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Okt 01, 2012 3:00 pm

UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas Kuido »

Tervist! Probleem, pärast mõnepäevast seismist mootori töötades aku enam ei lae. Vändast saab käima panna, kuid tulede põledes või teisi elektrilisasid kasutades aku vaikselt tühjeneb. Ampermeeter töötab, läheb miinusesse, kuid mitte plussi. Generaator on korras ja töötab, sai isegi proovitud uut generaatorit. Ainuke kahtlust tekitav asi on see, et relee-regulaatoriks on RR-132-0, kuigi originaalis peaks olema kataloogi järgi RR-24G2. Ja huvitav on see, et sellel RR-132l puudub Б klemm. Ш, М, Я klemmid on olemas. Ja kui kui elektriskeem ette võtta, siis ei oskagi midagi teha ega asendada või vaadata, kui üks klemm on puudu. Muidu masin töötas ja laadis probleemideta kaks aastat. Samas ei tundu see väga omapärane, sest vanatehnika foorumis oli müüa sama relee UAZile. Ühesõnaga otsin skeemi (mitte manuaali oma) mis näitaks kuidas tuleks ühendada sellise relee-regulaatori puhul juhtmed või millest veel võiks taoline jama tulla. Juhtmed korras ja ühendused kontrollitud.

Kuna olen uus, siis Uazi millega tegu, saab lähemalt tutvuda siin: http://uaz452.blogspot.com/
tcumen
Mudder
Postitusi: 64
Liitunud: K Okt 10, 2007 9:19 pm

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas tcumen »

"M" käib ikka massi,
"Щ" pista ergutusmähise külge,
"Я" parema puudumisel pane läbi süüteluku aku "+" klemmile.
Kasutaja avatar
kuunor
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 156
Liitunud: E Okt 04, 2010 10:05 am
Asukoht: Põlvamaa

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas kuunor »

Siin midagi ei klapi RR-24 töötab koos alalisvoolu- ja RR-132 koos vahelduvvoolugeneraatoriga. Omavahel need vahetatavad ei ole. RR-132 releel ei saa olla "Я" klemmi. Küll on see RR-24-l ja ühendatakse ta alalisvoolugeneraatori "Я" klemmiga. Pildil on vahelduvvoolugeneraator, seega RR-132on seal õige relee. Kontrolli, ega generaatori harjad kulunud pole. Kui ühendad Ш klemmile + 12V ja laadimine tekib, siis on relee rikkis.
Kasutaja avatar
Kuido
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Okt 01, 2012 3:00 pm

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas Kuido »

Paar nädalat möödas, kuid seni pole veel tulemusi. Oleme kontrollinud erinevaid variante ja nõuandeid. Generaatori harjades vigu pole, sest on olemas kasutamata generaator ning täna öeldi targema inimese poolt meile, et generaatoris viga pole. Generaatoriks Г-250. Ka relees võib viga olla, kuid täna nägin UAZi millel sama relee ja genekas, kuid juhtmed tekitasid segadust ning omanik ei mõistnud ka kindlalt öelda milles viga. Nimelt tuleb praegu minu UAZi relee "+" klemmist välja üks juhe, mis läheb süüteluku "КЗ". Täna nähtud UAZi sama relee plussist tuli välja aga hoopis kaks juhet. Tunnistan, et "ühe" juhtme võtsin ma ära, sest eemaldasin kõik mittevajalikud kaablid, milledel puudus eesmärk. Üsna tõenäoline, et eemaldasin kogemata ka vajaliku juhtme ja sellest kogu probleem pihta hakkaski.

Enne kui ma saan täielikult anda hinnangu ka relee olukorrale, tahaks ma teada kas keegi oskab siis äkki 110% kindlusega öelda kuhu on ühendatud relee "+" klemmi kaks juhet?
Kasutaja avatar
kuunor
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 156
Liitunud: E Okt 04, 2010 10:05 am
Asukoht: Põlvamaa

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas kuunor »

Teine juhe läheb siis generaatori "+" harja klemmile. Harjahoidikusse ikka läheb 2 juhet? Kui nii on, siis üks neist tuleb ühendada relee "+" ja teine "Ш" klemmiga.
Kasutaja avatar
Kuido
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Okt 01, 2012 3:00 pm

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas Kuido »

kuunor kirjutas:Teine juhe läheb siis generaatori "+" harja klemmile. Harjahoidikusse ikka läheb 2 juhet? Kui nii on, siis üks neist tuleb ühendada relee "+" ja teine "Ш" klemmiga.
Täna võtsime kätte ja ühendasime siis puuduva juhtme - geneka harjade "+" klemmi relee "+" klemmiga. Korraks saime mootori tööle, kuid kahjuks ei jõudnud kontrollida, sest ülejäänud pool tundi kulus karbussi kogunenud ummistuse puhastamise peale. Aga saime Uaziku tööle. Alguses näitas ampermeeter +30 ja oleks veel rohkem näidanud, kui seieri liikumine poleks takistatud. Seejärel proovisime üht teist releed ja kui enda vana relee tagasi panime, hakkas ka ampermeeter nii tööle nagu enne. Pärast kuu aega kestnud vastuste otsimist sai laadimine taastatud.
Kasutaja avatar
Kuido
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Okt 01, 2012 3:00 pm

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas Kuido »

Servus, ikka veel küsiks laadimise kohta. Kui käima panna, siis ampermeeter läheb umbes +10 peale, kuid hakkab kohe pärast seda langema ja jääb 0 peale pidama. Kui tuled või mõni muu elektrit tarbiv asi tööle panna, siis püsib ikka 0 peal. Miinustesse ei lange kuid plussi ka ei lähe. On see normaalne nähtus? Mäletan, et varematel aegadel püsis ta ikka +10 peal.
Kasutaja avatar
kuunor
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 156
Liitunud: E Okt 04, 2010 10:05 am
Asukoht: Põlvamaa

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas kuunor »

Kui kõik see tühikäigul, siis on normaalne. Kui pidevalt laadimist näitab, siis on korras generaatori ja relee puhul tegemist tühja või rikkis akuga. Kui pöördeid anda, siis peaks ampermeetri osuti ka sisselülitatud tuledega ikka "+" poolele minema.
Kasutaja avatar
Kuido
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Okt 01, 2012 3:00 pm

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas Kuido »

Kogu see ampermeetri nullis püsimine on terve aeg nii, kui auto töötab tühikäigul või neljanda käiguga 60km/h. Ainult käima pannes lööb seieri +20, mille järel hakkab langema, kuni nullini, Ostsime uue aku, 90A, 760En, kuid sama asi. Ühendasin korraks lahti ka juhtme, mis annab voolu kõigile tarvikutele (välja arvatud mootori töötamist puudutavad juhtmed), et äkki kaob vool kuhugi ära, kuid muutust mina ei täheldanud. Käisin täna Võrus ja kokku tuli ca 120km ja seejuures vähemalt 15 edukat käivitamist, aga see võib olla tingitud sellest, et aku on uus ja täis. Pole veel testriga kontrollinud, kuid plaanin seda teha lähiajal. Ometigi paistab laadimine ju mingil määral ikkagi töötavat, sest miinustesse seier ei lähe.
Kasutaja avatar
kuunor
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 156
Liitunud: E Okt 04, 2010 10:05 am
Asukoht: Põlvamaa

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas kuunor »

Korras ja laetud akuga peabki nii olema. Ära rohkem torgi enam.
Kasutaja avatar
vanapagan
Fitting 38"
Postitusi: 265
Liitunud: N Nov 08, 2007 2:12 pm
Asukoht: Elva

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas vanapagan »

Ampermeeter tuleb väljavahetada voltmeetri vastu sest ampermeetri näidust niikuinii keegi midagi aru ei saa.
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: UAZi relee-regulaator

Postitus Postitas R969 »

Mis siin arusaamatut on?
Auto käivitusel aku tühjeneb ja sellepeale peabki ampermeeter plussi näitama.Mida rohkem seda võimsam generaator ja parem aku kui võtab selle 20A voolu vastu.Seega umbes 5 min. pärast saab aku täis ja osuti nullis.
Kui tarbijaid lisada siis need võetakse generaatori ja ampermeetri vahelt ja kui generaatorist jääb väheks tarbijate toitmiseks läheb osuti miinuse poole.
Ehk ampermeeter näitab ainult akusse minevat ja sealt tulevat voolu mitte tarbijaid.
Teatud olukorras on sel ka eelis voltmeetri ees.
Nimelt voltmeeter näitab küll pinget, kuid talvel külmaga on töötava mootoriga hetkega pinge üleval ja aku laetusest pole aimugi.
Muidugi need 2 koos on eriti moodne kooslus.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”